Skocz do zawartości

ZSubie03

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    2009 Outback 2.5i, 2009 LGT

Osiągnięcia ZSubie03

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Django, Ponizej jest link do strony Subaru w stanach, gdzie omawiaja jak jest moc rozprowadzona, w obecnych modelach. Mozliwe, ze poprzenie modele mialy male roznice, ale wydaje mi sie ze bylo to bardzo podobne. http://drive2.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes.htm Pod manualnym jest napisane, ze normalnie jest to 50/50 w pieciobiegowej i 41/59 w szescio biegowej skrzyni. Pod automatem 4 biegowym pisza, ze moc jest doprowadzana gdzie potrzeba bez podawania procentowo przod/tyl, w pieciobiegowej pisza, ze jest to normalnie 45/55. Poniewaz, moc jes roprowadzana dynamicznie, gdzies czytalem, ze moze to byc nawet 90/10 lub 10/90 Nie wiem czym sie rozni american od tego w Polsce, jezdze amerykanskim, manualnym i przejechalem 150K+ km. Okolo 80K km musialem wymienic pompe wspomagania ukladu kierowniczego po wysiadala, ale bylo to jeszcze pod gwarancja. Przy 120K wymienilem starter, po robil halas/zgrzytanie przez kilka secund jak samochod byl zapalany w zimie. Mechanik twierdzil, ze to nie jest problem, ale na wszelki wypadek wymienilem. Przy 120K rowniez wymienilem sprzeglo bo bylo bardzo zuzyte, ale samochodem jezdzila moja zona i uczyla sie moja corka, takze zrzuce to na nie ;-) Akumulator zmienilem po 5 latach i przy 145K km zmienilem pasek rodzielczy, pompe wodna i naciagi. Subaru mowi zeby to zrobic przy 170K, i mechanik twierdzil, ze nie musialem jeszcze, ale nie chcialem ryzykowac, poza tym nie planuje jezdzic nim wiecej niz 300K Starsze modele turbo, szczegolnie przed 2008, czasami mialy problem bo turbo sie rozlatywaly i niszczylo silnik, poniewaz czesci wpadaly do srodka. Problem byl bardzo maly filtr oleju w lini ktora go doprowadzala. Jezeli olej sie zabrudzil, (nie byl czesto zmieniany), to filtr sie zapychal i olej szedl wokol nie dostrczajac wymaganego chlodzenia, rezultant, turbo w srodku silnika. Z tego co wiem to wiekszosc problemow pojawiala sie przed 30K km. W starszych modelach wiem, ze byly rowniez problemy z uszczelka w silniku, z powodu ulozenia silnika, (boxer), przeciekaly. W polowie lat 2000 chyba to zmienili i i nie slyszalem o zbyt wielu problemach. W starszych samochodach, lozyska kol byly tez problemem, ale to dosc latwo uslyszec podczas jazdy. Ja bym tez sprawdzil osie i przeguby, poniewaz jest to AWD jest tego troche wiecej, i dyferencjal, (uklad roznicowy). Z tego co wiem skrzynie automatyczne i same silniki wytrzymuja dosc dlugo 300K+ km, jezeli sa serwisowane, (zmiana oleju przynajmniej co 7-10K km) Ogolnie jest to trudny do zajechania samochod jezelii sie nim troche zajmiesz. Poznalem ludzi, ktorzy mi mowili, ze byl i chyba jeszcze jest to ulubiony samochod beduinow w afryce, a na pustyni nie ma wiele stacji serwisowych lub sklepow z czesciami zamiennymi ;-) Zycze powodzenia
  2. Od razu napisze, ze jestem zwolennikiem Subaru AWD, ale żeby być fair, video pokazuje starszy model Volvo AWD. To video spotkalo się z krytykę na internecie, ponieważ po halasie silnika wygląda na to ze, kierowca Volvo był mniej ostrożny z przyciskaniem gazu niż ten w Subaru. Mialem okazje jezdzic Subaru, (Legacy, Outback i LGT), jak również Volvo XC70 i Volvo nie jest takie zle w terenie gdzie się traci przyczepność, ale jak drogi sa bardzo zle to jednak preferuje Outback, ponieważ jest lżejszy i ma „full time” AWD and nie „part time”, sterowane komputerem (Volvo, BMW, Mecedec, etc.). Subaru ma również ten plus, ze używa silnik „boxer”, który pozwala obnizyc srodek ciezkosci samochodu, (jest powod, ze Porsche tez używa ten typ silnika), jak również jest to silnik, który bardzo długo wytrzymuje, ponieważ jest naturalnie wywazony. Jest wiele ludzi którzy przejezdzaja ponad 300K km na tych samochodach, bez poważnych remontow, (Ja mam 150K+ na Outback-u). Teraz, jeżeli samochod jest potrzebny tylko na to żeby jezdzic do bezdrożach, to jednak Land/Range Rover lub Jeep były by najlepszym wyborem. Jezdzilem Jeep-em w miejscach gdzie nie wybral bym się jakim innym pojazdem, (bloto, snieg, dziury i uskoki powyżej 30 cm). No ale wtedy jest mowa o pojazdach terenowym a nie samochodach a to już inna categoria. Jeżeli samochod ma jezdzic w większości na w miare normalnych drogach, a czasami tylko być uzyty na bezdrożach to wyborem jest Subaru lub Audi, (w mojej opinii jedynie Audi AWD knokurujace z Subaru i czasami wygrywa). Trzeba pamietac, ze Subaru i Audi, (w większości modeli), używa roznego rodzaju AWD, Torsen (Subaru) vs. Haldex/Torsen (Audi). Podobne roznice sa z innymi markami. Dla rozrywki podaje poniezej 2 linki do video z dosc niedawnym porównaniem AWD w subaru i innych „podobnych” samochodach. (Trzeba jednak pamietac, ze pewnie przygotowane to było przez zwolennikow Subaru) Test polega na wjechaniu na platformę pod katem, gdzie najpierw tylko przednie lub tylne kola maja przeczepnosc a później tylko jedo kolo ma przeczepnosc. W tym teście tylko jedno kolo ma przyczepność. W obydwu przypadkach narrator twierdzi, ze kierowca nie zmienia nacisku na gaz a zmiany sa spowodowane reakcja komputera.
  3. Jezeli OBK z 2.5 bez turbo, to manualny moze byc lepszy na "bezdroza", ma 50/50 stale rozlozenie mocy na przod/tyl W automatyku jest to dynamiczne i regulowane przez komputer. Ja jezdze czesto po sniegu/lodzie w zimie i nie mialem zbyt wiele sytuacji zebym mial problem gdzies zajechac, z tym ze nie jezdzilem z przyczepa, ale jak jest mala to pewnie nie problem. Subaru ma bardzo dobre AWD i poniewaz jest w miare lekkie dobrze sie zachowuje na niepewnych drogach.
  4. ZSubie03

    Legacy I\/ LGT

    Szkoda !!! delikatnie mówiąc nieładny !!! Szkoda !!! delikatnie mówiąc nieładny !!! Troche szkoda, ale byl czas na zmiane. Nastepna wersja wyglada interesujaco, wiec moze wroce. Co do obecnej wersji to rowniez mi sie nie bardzo podoba.
  5. Subaru AWD jest jednym z najlepszych na rynku, z tym, ze trzeba pamietac, ze jest to AWD, sprawdza sie w 90% sytuacji w ktorych ludzie jezdza. Nie jest to 4WD, czyli nie jest to samochod terenowy, ale tez potrafi sobie poradzic w terenie. Ja jezdze z rodzina w gory, gdzie czesto dojazd do domu jest po drogach pokrytych 15-20 cm warstwa sniegu, czasem nawet wiecej, i nigdy, (ostatnie 8 lat) nie mialem jeszcze problemu dojechac gdzie chcialem sie dostac. Jezdze manualnym poniewaz ma 50/50 stale rozlozenie mocy pomiedzy przodem i tylem, w porownaniu z auto, ktore ma dynamiczne rozlozenie mocy, nawet do 90/10 Subaru jest jednym z niewielu AWD, ktore zawsze ma naped na przod i tyl, wiele innych AWD jest naprawde 2WD do momentu kiedy kola napedzane traca przyczepnosc i komputer reaguje zmieniajac 2WD na 4WD
  6. ZSubie03

    Legacy I\/ LGT

    Jestem nowy na tym forum i niestety juz nie mam LGT, ale mam jeszcze Outbacka w rodzinie, wiec pzynaleze jeszcze do Subaru rodziny. Znalazlem tylko jedno zdjecie moje LGT, z zeszlego roku, corki Outback obok mojego Ponizej jest zdjecie mojego poprzedniego Subaru, w ktorym mielismy wypadek na autostradzie przy 120 km/h i wszyscy wyszli bez obrazen (samochod przed nami zgubil kilka krzesel) Ogolnie nie mialem z LGT problemow (przejechalen 70k km), poza siedzeniem kierowcy ktore skrzypialo i bylo naprawiane kilka razy po czym wymienione. Obawaialem sie problemow z turbo, czytalem, ze kawalki turbo wpadaja do silnika i moga go powaznie uszkodzic, wiec postanowilem sprzedac Mialem rocznik 2009, ostatni z poprzedniej wersji, i bardziej mi odpowiadal niz nowa wersja, ktora miala turbo w innym miejscu i chyba poprawione, co bylo dobre, ale samochod byl za duzy i nie prowadzil sie tak dobrze jak poprzednia wersja. Jezeli chodzi o problemy z ogrzewanym siedzeniem to najprawdopodobniej uszkodzona jest mata grzewcza, niestety jest to latwo zrobic, np naciskajac kolanem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...