Skocz do zawartości

chmielot

Nowy
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Tuchola
  • Auto
    Outback MY12 3.6

Ostatnie wizyty

368 wyświetleń profilu

Osiągnięcia chmielot

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Kickdown dzisiaj zaczął działać. Nie wiem dokładnie co zrobiłem. Jedyna różnica w jeździe to ta, że 2 dni temu na trasie z Bydgoszczy do Tucholi jechałem przeważnie w trybie manualnym. Czyli zmieniałem biegi do wyprzedzania ręcznie na łopatkach i dosyć często po prostu przyspieszałem na piątym biegu. Praktycznie nigdy wcześniej tego nie robiłem. Testowałem dzisiaj kilka razy, błąd się już nie powtórzył. Poniżej dowód, że wcześniej coś było nie tak. Jutro mimo wszystko do ASO pojadę porozmawiać i zapytać przy okazji o ten problem: http://legacygt.com/forums/showthread.php/2011-3-6-auto-weird-shift-154143.html?highlight=5eat Chodzi o to, że jak się kulam do skrzyżowania zwalniając, żeby skręcić w lewo lub w prawo, to nagle ostro wbija bieg i szarpnie całym samochodem jak wciskam gaz żeby przyspieszyć. To jest podobne szarpnięcie jak redukuje się bieg w ręcznej skrzyni i puszcza się sprzęgło za szybko. Widocznie jest to znany problem (zobacz odnośnik) i niby nowe oprogramowanie pomogło. Do tej pory starałem się tylko dosłownie głaskać gaz w tej sytuacji, wtedy problem jest o wiele wiele mniej odczuwalny. Czy też tak macie?
  2. Przepraszam, pomyliłem się i poprawiłem powyżej. Ograniczenie to 214km/h licznikowe.
  3. Tak, ograniczenie ma do 214km/h (manual) . Jak ściągniesz ograniczenie to szybciej niż 250 nie pojedzie na skrzyni manualnej.
  4. Dziękuję za potwierdzenie Gregg! Filmiku nie miałeś okazji zrobić? Fajnie by było porównać 1:1 i pokazać mechanikowi (i klonkowi78 ;-))
  5. W pon mam termin w Subaru. Czytałem na amerykańskich forach, że ew. jest możliwość aktualizacji TCU lub reset. Może akurat w moim przypadku pomoże. A czy przy okazji w międzyczasie ktoś mógłby nagrać filmik jak to u niego wygląda? Czyli: Sport#, jadąc ok. 98km/h, kickdown. Byłbym bardzo wdzięczny!
  6. Witam, posiadam Outbacka MY12 H6 3.6 5EAT. Przebieg to 47.000km i mam chyba problem ze skrzynią biegów. Jadąc blisko 100km/h i wciskając gaz do dechy (czyli kickdown), skrzynia potrafi zmienić bieg z 5 na 2. Każdy posiadacz tego samochodu wie jak się to odbywa: obroty idą szybko do góry i samochód w końcu przyspiesza. Co moim zdaniem nie jest normalne to to, że obroty w tym konkretnym wypadku wchodzą na ok. 5700, wracają do 5600 i dopiero wtedy samochód przyspiesza, tak jak widać na poniższym filmiku. Czuć wtedy lekkie szarpnięcie i oczywiście takie zachowanie nie wzbudza zaufania podczas wyprzedzania. Na filmiku nagrany jest przypadek mniej ekstremalny, często bywa gorzej. Zachowanie mogę też powtórzyć jadąc w trybie manualnym ok. 75km/h w 3 biegu, potem wciskając gaz i równocześnie zmieniając bieg na 2. Oczywiście problem występuje wtedy na trochę niższych obrotach. Raczej rzadko problem występuje w "normalnej" jeździe. Sprawdziłem stan wszystkich płynów i olejów, olej w skrzyni jeszcze dobrze wygląda Na prawie pusty bak wlałem 98, odłączyłem baterię przez noc i raczej wydawało mi się, że przez pierwsze 3 próby po rozgrzaniu silnika na następny dzień problemu nie było, na 100% pewien nie jestem. Czy ten typ rzeczywiście tak ma? Trudno sobie wyobrazić...
  7. Czy już są nowe informacje na ten temat? Też mi to kilka razy przechodziło przez myśl... Nie powinno być najmniejszego problemu według: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f115/superacercs-garage-journal-104989/index23.html#post1322702 i http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/2011-optional-instrument-cluster-88954/ Przeczytałem od początku do końca. W skrócie: Wszystkie zegary z imprez/foresterów z MY08+ można ze sobą zamieniać. Instalacja prosta: zdjąć plastik, dwie śrubki wykręcić, kabel przełożyć do nowych zegarów no i wszystko poskładać. Problem: immobilizer trzeba przeprogramować. Stan kilometrów trzeba zaprogramować. Czy może ktoś potwierdzić, że ASO może to bez problemu zrobić? Czy ktoś się orientuje czy to się może gryźć z EcuTek? I jeszcze coś: niby wyświetlacz temperatury i spalania na ekranie w środku nad radiem nie działa aż się je znowu włączy. Czy ktoś może potwierdzić, że ASO powinno dać sobie radę z tym?
  8. Po tym wszystkim to moja teoria jest taka, że Ecuflash musiało spowodować ten problem. W tym momencie w którym się pojawił pierwszy błąd TIMEOUT przy zapisywaniu, to już chyba końcowy efekt był. Nigdy się na 100% nie dowiem, ale po rozważeniu wszystkich faktów to wydaje mi się ten przebieg za najbardziej prawdopodobny. Czyli też nie wiadomo czy udało by mi się wgrać oryginalną mapę jak bym nie wyłączył zapłonu. Ale to już wszystko nie ważne.. Używki AA420 niestety ani na allegro ani na ebay'u nie mogę w tej chwili znaleźć. Dobrze rozumiem, że jedynie za AA420 muszę się rozglądać i wystarczy wgrać oryginalną mapę? Czy jakiś inny numer jest jeszcze ważny? Wesołych Świąt!
  9. ok. 1360 EUR brutto za same ECU. Na pewno będzie trzeba jeszcze coś dołożyć za programowanie kluczy.
  10. Niestety dostałem informacje, że ECU nie da się naprawić. Nie wiedzą jak mogło do tego dojść ale wydaje im się, że ECU jest ciągle w trybie "reboot" i nie może z niego wyjść. Zatem sprawa załatwiona, zamawiam nowe ECU, nie ma już innego wyjścia.
  11. Kolejne nowości. Miałem kontakt z centralą EcuTek i poprosili o oryginalny map razem z danymi do samochodu. Po dokładnym sprawdzeniu stwierdzili, że mogą zaoferować recovery poprzez ProECU. Nie wiem czy po analizie po prostu wgrali do bazy danych czy co, ale jest znowu nadzieja. ----------------- Dla wszystkich zainteresowanych: stwierdzili, że mój map jest w 100% identyczny do map używany w Australii choć numer ECU jest inny. Niestety master tuner EcuTek nie mógł się połączyć z ECU a próbował w każdy możliwy sposób. Jedyne co ProECU czasami wyczytało (jak się kilka razy próbowało) to VIN i skończyło się chwilę później na "RTT write error". Nigdy tego błędu nie miał i w sumie po sprawdzeniu płyty głównej musiał się poddać. ECU szlag trafił no i będzie trzeba nowy kupić. Propozycje, gdzie taniej kupić? Czy dać se spokój i niech dealer zamawia potrzebne części. Ale jednak chodzi o dużo kasy... Carfit, ASO pewnie spróbuje się połączyć jak im zostawię auto, lecz pod tym warunkiem nadziei żadnej nie ma. ------------- Nadal mnie dziwi jak mogło do tego dojść... Koleś który "grzebał" z BootMode może nie jest fachowcem od benzynowych Subaru, za to ekspertem od Diesla. Nie sądzę, że przy lutowaniu czy czymkolwiek coś spieprzył. Ale tego się już raczej nie dowiem.. --------------- Otrzymałem propozycję żeby ECU wysłać do centrali EcuTek. Jak się nie uda naprawić to płacę jedynie za koszt przesyłki, jak się uda, to dużo taniej niż nowe ECU. Warto spróbować. @@carfit, @@antikos, w ASO byłem, niestety nic nie mogli poradzić. Żadnego połączenia.
  12. Rozumiem. Myślałem, że można sprawdzić czy ECU działa (czy powinno działać) bez samochodu. Zastanawiam się, co mogło by spowodować, że ECU i BCM o sobie "zapomnieli".. Będę dzwonić do ASO i zapytam o termin. Dzięki. W ASO jeszcze nie byłem ale dowiedziałem się czegoś innego od Master Tunera EcuTek w Hollandii: EcuTek nie posiada pliku ROM do mojego samochodu!! Napisał mi, że najwidoczniej jeszcze nikt z samchodem z moją wersją ECU nie był u tunera EcuTek. Zatem chyba już sprawa prawie jasna, ECU do du*y, będę musiał kupić nowe.
  13. OK, dzięki! A co to jest ta adapcja BCM? Możliwe, że to się tutaj inaczej nazywa. Chodzi o klucze i immobilizer? Można wcześniej samemu sprawdzić (n.p. na czerwono migająca lampka z kluczykiem)? Podkreślę jeszcze raz, że kolega który wgrywał recovery mówi że miał połączenie na CAN ale nie ma poprzez K-Line .. cokolwiek to znaczy . Nie wiem czy to istotne żeby podłączyć SSM-a. I jeszcze coś mi się przypomniało : Jak dwa albo trzy razy próbuję włączyć zapłon z rzędu to zaczyna pstrykać coś w jakimś urządzeniu powyżej ECU. Jak odłączę baterię i próbuję od początku, to za pierwszym razem wszystko w porządku. Dopiero od drugiego, czasami od trzeciego razu się zaczyna. Niestety to kolejna rzecz, która mnie martwi...
  14. Nie, ale "koleś" który wgrywał recovery też już o to pytał. Nie był pewien czy nie musi być podłączony IMMO żeby miał odczyt na K-Line. Zajmuje się głównie Dieslami i tam mówi, IMMO nie musi być. Ale widocznie to nie był powód, inaczej by w samochodzie już działało. Ja jako laik w sumie się dziwie co mogło pójść źle jak przecież mówił, że udało mu się wgrać mój map. We wszystkich forach które przeczytałem na ten temat po recovery wszystko im pięknie grało. Nie wiem dlaczego mam takiego pecha. Koleś mówi, że w tej chwili też już nie ma pomysłu bo przecież miał odczyt na CAN (np. VIN). W tej chwili czekam na nowe wieści no i tutaj w forum się staram wyjść z tego gó... Bardzo jestem wdzięczny za wszelkie do celu prowadzące odpowiedzi! Bez głębszej wiedzy na ten temat podejrzewam, że jednak coś poszło nie tak z tym recovery? Czy to wytłumaczyło by objawy? Jestem też gotów wysłać ECU paczką do zaufanej osoby, jak będzie taka możliwość i podczas urlopu coś nie wypali. Nie wiem co dalej... Na razie jeszcze czekam na odpowiedź na mejla z Poznania. Wykorzystam czas czekania na pytanie jaka to "funkcja" o której mówiłeś @@carfit, , którą dealer ECUTEK jednak da radę wgrać map. Tyle co wiem to bootloader w naszych ECU jest wgrany do ROM i wydaje mi się, że w tej chwili mój bootloader nie działa. Rozumiem na jakiej zasadzie działa ten "Renesas BootMode" i nie wyobrażam sobie jak ECUTEK omija fakt, że nie da się komunikować z ECU bez podpięcia kabli na płycie głównej. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć (oczywiście bez zdrady tajemnic itp)? Czy tę funkcję można wykorzystać również w moim przypadku gdy błąd wystąpił poprzez zapis ecuflash? Poznań lub ty, carfit, to moja ostatnia nadzieja. Ciekawy jestem jakie są szanse, że się uda.
  15. No niestety, stało się jak się stało. Jedynie próbowałem zlikwidować VMAX poprzez Romraider. Czy może mi ktoś z was podać namiary do tego tunera w Poznaniu (na PM?)? Chętnie też do Ciebie carfit, ale Nowy Sącz to jednak troszkę daleko. Niestety samochodu przywieźć nie mogę. Czy naprawa może się udać na "ślepo"? Jest możliwość sprawdzenia oprogramowania bez samochodu? Wtedy tylko się modlić żeby działało jak wrócę. Czy ten tuner w Poznaniu to właśnie ECUTEK? Czy w moim przypadku rzeczywiście będzie mógł pomóc? W tej chwili tylko chodzi o naprawę, jak latem znowu przyjadę to będę myślał o remapie ECUTEK. Dzięki wam za odpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...