Jump to content

filarm

Nowy
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

About filarm

  • Birthday 05/18/1987

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Łodygowice
  • Auto
    Subaru Impreza 2.0 awd sedan 1999
    Subaru Impreza 1.8 awd kombi 1993

filarm's Achievements

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputation

  1. Padl mi silnik 2.0 wolnossacy z imprezy 1999 rok sedan. Okazyjnie po sasiedzku zakupilem silnik 2.0 z imprezy z 2005 roku. Kody obu to ej201 i dalej sa juz roznice. Pierwsza to egr bo w starszym go nie ma. Chce zamienic tylko goly slupek a osprzet zamontuje stary bo nie mam nowszego zreszta moj komputer pewnie nie dogadalby sie z nowsza instalacja...pasek rozrzadu jest taki sam w obu silnikach roznia sie pompy wody ale mozna je zamienic. I teraz sedno kolo paska rozrzadu na lewej glowicy niby jest identyczne ale z tylu ma nieco inne punty dla czujnika...znaki pasuja ale beda inne sygnaly dla czujnika moge zamontowac stare kolo tylko czy walki sa takie same silmiki ej201 z 1999 i 2005 sohc oczywiscie...
  2. Nie rozbieralem tego jeszcze ale wyglada na to ze to lozyska przedniego dyferencjalu...to moze lepiej poszukac skrzynie w dobrym stanie...
  3. Manual auto to impreza 99 2.0 n/a 125km
  4. Mam pytanko...najprawdopodobniej padły ,a raczej padło łożysko półosi to pod taką nakrętką charakterystyczną na skrzyni biegów. Cena tych łożysk nie powala jakoś więc do wymiany są prawe i lewe, ale teraz najważniejsze pytanie-da się to zrobić bez demontażu skrzyni biegów czy trzeba ją ściągnąć i rozebrać i czy da się dobrze poskładać później tą skrzynie w warunkach domowych, ale z odrobiną wiedzy na ten temat i serwisówką...zaglądając do serwisówki widze że tam są potrzebne jakieś specjalne narzędzia i czujniki zegarowe...da się to ogarnąć bez tego, czy lepiej wymienić całą skrzynie albo dać do warsztatu na wymianę tych łożysk(ile to może kosztować)...temat robi się pilny bo czuje że za raz coś się rozsypie w tej skrzyni...
  5. Jak zlapie za wewnetrzny przegob to luz jest bardzo wyczowalny a nawet widoczny chodzi wieloklin w skrzyni i polos na tym wieloklinie takze jak luzy sie posumuja to polos moze troche latac...
  6. Ja mam luz i przy skrecaniu na pelnym skrecie kol cos terkocze i to coraz bardziej...a o co chodzi z tym ustawianiem wstepnego spiecia?
  7. Mam luz na tych wieloklinach na ktore montuje sie przeguby polosi przy skrzyni biegow. Sa tam takie nakretki zebrowanne z zabezpieczeniem i teraz takie pytanko czy da sie jakos dociagnac te lozyska i skasowac luz tymi nakretkami czy trzeba pilnie wymienic lozyska? Pytanie najwazniejsze czy da sie wymienic te lozyska bez sciagania i rozbierania skrzyni biegow? Cos mi stuka jak skrecam w prawo przy przyspieszaniu zwlaszcza ruszaniu i obstawiam wlasnie te lozyska i przeguby...
  8. A ja mam taki problem ze mam luzy na tych wieloklinach co ze skrzyni wychodza...wystarczy dociagnac ta zabkowana nakretke czy wymienić lozyska? Da sie wymienic te lizyska bez sciagania i rozbierania skrzyni biegow?
  9. Nalepki nie mam i dlatego pytam jeżdżę głównie sam ewentualnie z żoną i bez bagaży. Teraz dałem 2.2 na przód i tył i wydaje mi się że jest ok. ale na szybkim długim zakręcie auto nie prowadzi się stabilnie...tzn jest dobrze ale z uszkodzonymi amortyzatorami było chyba lepiej...chyba że warsztat źle ustawił mi zbieżność kół z przodu i to dlatego..
  10. Jak w temacie jakie ciśnienie powinno być z przodu a jakie z tyłu żeby auto optymalnie się prowadziło. Pacjent: Impreza `99 2.0 wolnossak sedan,. koła 195/50r15
  11. A ja zadam głupie i powtarzane już duuuużo pytanie ale tak tylko teoretycznie;p Czy są jakieś sportowe wałki rozrządu do imprezy 2.0 wolnossaka z 99 roku?? Wiem że nic nie da wymiana wydechu i takie tam tuningi chcąc mieć moc trzeba dać silnikowi co jeść-w samuraiu zmieniłem gaźnik z serii na poloneza(to gaźnik webera baaardzo podobny do tuningowego samuraia tyle ze weber 300$ a poldek 30zl) Subaru ma wtrysk więc na gaźnik nie zamienie ale zmiana wałków rozrządu powinna coś poprawić. a czym różni się silnik 2.0 125km od 2.0 160km po 2000 roku?? tam chyba jest jakiś system avcs czy jakoś tak czyli zmienne fazy rozrządu z tego co czytałem no to może dałoby się to zaimplementować do starszego modelu?? pytanie czy głowice spasują i czy ecu od 160km skomunikuje się z silnikiem 125km z głowicami 160km choć to pewnie sa inne silniki ale tak tylko teoretycznie pytam;p
  12. Szukam obecnie imprezy 2.0 wolnossaka najlepiej sedan przed 2000 rokiem. Ile tych aut widze tyle układów hamulcowych. Które miały tarcze a które bębny? widuje je w różnych konfiguracjach i nie moge sie doszukać logii w tym;p Kiedy była zmiana deski rozdzielczej? coś mi chyba 1997 świta ale widuje 97 ze starą deską... nie chce kupić auta zmotanego przez domowego tunera chce pełną serie bez modów ale ciężko czasem sie w tym połapać...
  13. Te cztery przepustnice to był przykład co daje zmiana dolotu niekoniecznie turbo...wiadomo ze w subaru sie nie da...ale jedna większa da coś na pewno i nie bedzie to aż tak znaczna różnica żeby reszta silnika nie dała rady a powinna być wyraźna poprawa osiągów. Wydaje mi się że z 1.8 jakby wyciągnąć 140km bez turbo to byłoby bezpieczne dla silnika i podwoziad
  14. Wydaje mi sie reszta da rade. Producenci zawsze daja margines mozliwosci zeby silniki robiły wieksze przebiegi. Osobiście jestem praktykiem nie teoretykiem wiec jak znajde czas to sie z tym pobawie:)ale w samuraiu reszta dawała rade po zmianie gaźnika ale coś za coś...spalanie wzrosło o 1litr na 100km-stosunkowo nie wiele zwłaszcza ze gaźnik poloneza miał dwie dysze a trzecia działała podczas każdego wciśniecia gazu;pzreszta ten gaźnik to weber bardzo podobny do tuningowych weberow dedykowanych samuraiowi. Ale wady po przeróbce były-silnik kiepsko chodził zimny-trzeba było przejechać kilka km aż miał pełne osiagi. Do 2tys obr trzeba było naciskać gaz do połowy-inaczej silnik sie dławił powyżej 2,5tys można było deptać do woli-poprostu druga przepustnica otwierana jest pedałem i silnik nie wydalał na niskich obr potem szedł jak burza-jak osiagnął normalna temperature działał w pełnym zakresie obrotów z wyraźnie lepszą "górą" ale w subaru te niedogodności powinna nadrobić elektronika. W samuraiu średnica przepustnic zwiększyła sie o 2 i 7mm i wszystko dawało rade. W subaru nie mierzyłem jeszcze średnicy przepustnicy i jaka jest różnica między poszczególnymi modelami-narazie to teoretyczne gdybanie konkrety beda po testach;p co do stopnia sprężania masz racje-kończyłem szkołe 5lat temu to troche sie pozapominało;p szukałem jakiś tuningowych wałków rozrządu do 1.8 ale nic nie ma...zreszta jak ktoś pisał wcześniej z 1.8 wrxa czy sti nie zrobisz-chce tylko nieco zwiekszyć osiagi bez wielkiej ingerencji w silnik...tylko zabawa z osprzętem jakim jest też dolot;p a tak btw to obadajcie na youtube coś o autach z gaźnikami motoru gsxr-tam widać co robi zmiana dolotu;pwystarczy wpisać gsxr powered...i juz wyskoczylista;pnp golf robił wrażenie bo jeździłem gti a ten z gsxr był duuużo lepszy...
  15. Ze wzgledu na wiekszy przekroj układu dolotowego silnik zassie wiecej powietrza podczas kazdego suwu ssania. Bedzie mial lżej zasysać niż obecnie. Nie bedzie to wielki wzrost wiec wtryski powinny wydolic zwłaszcza że ilość paliwa w stosunku do powietrza jest stosunkowo mała...a skoro nie zmieniamy wymiarow komory spalania a dajemy wiecej powietrza to wzrosnie stopien sprezania. Ile dokładnie nie wiem;p przypuszczam ze efekt bedzie znaczaco lepszy niz zastosowanie samego stożkowego filtra. Bo co daje sam filtr skoro dalej mamy waskie gardło-przepustnice. W samuraiu oryginalnie srednica przepustnicy to 32 i 27mm ja dalem 2 razy 34mm i efekt był bardzo zauważalnyt mimo seryjnego kolektora ssacego. No i kolejna zaleta-ceny tych czesci nie powalaja a w razie braku zadowalajacego efektu mozna wrocic do serii;pa pozostale czesci sprzedać;p Sory ze dwa razy post poszedl-pisze z telefonu
×
×
  • Create New...