Skocz do zawartości

Vincent_Vega

Nowy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Subaru XV

Osiągnięcia Vincent_Vega

0

Reputacja

  1. Sprzęgło. Jestem użytkownikiem XV 2.0D i przejechałem nim na razie 11 tys. Przed zakupem w salonie poinstruwano mnie, jak korzystać z tego sprzęgła. Szczerze mówiąc już tak robiłem w innych samochodach i nigdy nie miałem problemów (poza Megane, ale to była moja wina, poniżej ją opisałem). Nigdy też nie poczułem zapachu palonego sprzęgła w moim XV. Podstawowa zasada : żadnego jeżdzenia na półsprzęgle, tak jak kiedyś uczono na gaźnikach. Tym bardziej półsprzęgło i butowanie. Widzę, jak wielu moich znajomych tak robi, np. wyjeżdzając z garażu podziemnego lub do mnie na posesję mieląc mi trawę. Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy wrzucić 1 bieg, zdjąć płynnie całkowicie nogę ze sprzęgła i samochód sam się toczy i sam dobiera sobie obroty aby nie zgasnąć. Nie musimy manilupować sprzęgłem i gazem. Można bez problemu podjechać nawet pod spore wzniesienie. Nie zgaśnie. Wtrysk na to nie pozwoli. Druga zasada to wciskamy gaz dopiero, gdy całkowicie odpuścimy sprzęgło. Tym samochodem nie zapiszczymy na światłach.Za to szybko nim ruszymy, gdy sprzęgło będzie już całkowicie zwolnione. Nie można nawet dotykać sprzęgła podczas jazdy. Delikatny ruch powoduje, że już zaczynają się włączać systemy, to tak jak w przypadku świateł stopu. Delikatnie dotknięcie i już się zapalają. Kolejna zasada : żadnego mulenia silnika przy 1300 tys obrotów i wciskanie od razu max gazu. Kiedyś to robiłem w Megane na 6 biegu przy prędkości 90 km/h. Zbierał się, ale niskie obroty, duża siła i po jakimś czasie sprzęgło zaczynało się ślizgać na 6 biegu. Poinstruowano mnie, że muszą być wyższe obroty, rozpędzić dobrze na 5 biegu a potem zmiana na 6. Gdy tak robiłem, problem już się nigdy nie pojawił. Ale była to moja wina. Tak więc czas zmienić swoje przyzwyczajenia sprzęgłowe. To nie są już samochody z lat 90. Apropos Pana, któremu sprzęgo padło na autostradzie. Pytanie, czy własnie tak nie robił ? Niskie obroty i gaz. Diesel pójdzie, ładnie przyspieszy, ale jakim kosztem ? Jeśli jednak sprzęgło już padło, cóż, są zamienniki, na allegro poniżej 900 pln brutto. Nie wiem czy to zda egzamin, ale jest to jakaś alternatywa, skoro serwis subaru nie robi tego na gwarancji. No i szkoła jazdy subaru w Kielcach. Trzeba się na nią wybrać i gdy stanie się coś ze sprzęgłem, wtedy uznają to na gwarancji.
  2. Vincent_Vega

    SUBARU XV

    Witam. Kupiłem XV 2.0D miesiąc temu i uważam, że jest dla mnie idealny. Dynamiczny, elastyczny, oszczędny, wygodny, doskonale się do prowadzi, jest po prostu zaje...sty !!! Czego nie moge powiedzieć o benzynie, która jest kompromitacją Subaru (dużo hałasu, mało mocy). Jedyna wada to cena. Uważam, że nie jest wart ceny katalogowej za tą jakość i wyposażenie. Dostałem rabat 20 tys i dlatego kupiłem. Ale zdecydowanie polecam !!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...