Witam szanownych kolegów,
w swoim Bug'u WRX 2001r. mam problem z szarpaniem przy przyspieszaniu, mianowicie przy wyprzedzaniu, czy też przy ponownym dodaniu gazu po wyhamowaniu silnikem samochód szarpie (raz czasami dwa) i znowu się zbiera. Krótko po zakupie samochodu podłączyłem go po pod kompa i wyskoczyły dwa błędy, pierwszy to błąd czujnika położenia wałka rozrządu, drugi sonda - Pan mechanik stwierdził że błąd sondy może być spowodowany tym pierwszym, więc wpierw wymieniłem czujnik, błędy już się nie pokazują ale szarpanie nadal występuje. Wymieniłem także świece, cewki i nadal to samo. Więc zacząłem się zastanawiać się czy to nie kwestia ciśnienia paliwa, i tak podłączyłem manometr przed regulatorem zwrotnym paliwa, po odpaleniu ciśnienie było ok 1, jednak po krótkiej chwili spadło do 0 i tak już pozostało, zakładam więc że regulator ciśnienia otworzył się i po prostu.
Stąd moje pytanie, czy możliwe jest by przez ów regulator ciśnienia występowały wspomniane szarpania?
Nie jestem fachowcem mechaniki, ale logicznie patrząc, wydaje mi się że jeżeli regulator otwiera się i leje wszystko spowrotem do baku, to przy puszczeniu gazu następuje niedobór ciśnienia na dolocie (czego nie sprawdziłem bo przyżąd pomiarowy uległ awarii) w wyniku czego występuje przyduszenie, następnie ciśnienie powraca i paliwko trafia do silnika w takiej ilości co powinno więc samochód jedzie, prawda?
Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam
Wojtek