Skocz do zawartości

bordowy

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Słupsk
  • Auto
    Honda ,fxt

Osiągnięcia bordowy

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Może przejdzie samoistnie ,u mnie np. wbudowany był system budzący kierowcę. Polegało to na tym ,że radio nagle z poziomu 5 przeskakiwało na 15 (czy nawet więcej). Jak pierwszy raz odpaliło to odbiłem się od podsufitki ,potem się przyzwycziłem ,no a teraz problem samoczynnie zniknął (może chwilowo).
  2. Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska. Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję. 100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. A przypadkiem nie była to wina nowej drogi? Dzisiaj trafiłem na ten artykuł i przypomniałem sobie o podskakwianiu forestera na ekspresówce/autostradzie: http://lublin.gazeta...l#BoxSlotII3img Może udział w tym paranormalnym zjawisku ma najnowszy patent FHI związany z aktywnym podziałem momentu na osie? No bo jeśli system sterowania (lub błąd systemu) daje szybko i przemiennie raz więcej na przednią potem na tylną itd. to do mometu aż się w końcu zdecyduje na konkretną opcję powinno delikatnie kołysać. Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami. Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu. Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami. Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu. Sorry ,zamieniam współczucie na podziw (chodzi mi o znajomość SI) ,natomiast co do szkół to w moich akurat uczono szybkich operacji na ułamkach i kojarzenia nieco więcej niż 1/2 obrotu wału k. z obrotami na minutę czy sekundę. Boję się ,że tą marną dyskusją zanudzamy innych kolegów ,masz zatem rację i kończmy tą farsę.
  3. Trudne Tyr Tyr? Za trudne. No to wyjaśniam ,chodzi o czas cyklu spalania przy zadanej prędkości obrotowej wału korbowego np. 4000. Są to jakieś małe części sekundy. Nie podejmuję się diagnozy ,wygląda na to ,że masz problem albo matematyką albo z fizyką lub z wyobraźnią. W każdym przypadku współczuję...
  4. Nie, bo jak dobrze wszyscy wiedza wskazania predkosciomierzy w roznych autach sa rozne.
  5. Normy emisji tlenków i dwutlenków mogą też miec znaczenie. Teoretycznie można wyciągnąc z 2l sporo więcej KM, ale zwiększając ilośc i jakośc paliwa musimy też zwiększyc ilośc powietrza (tlenu) dostarczanego w cyklu spalania. Więc jeśli się to dzieje w jakiejś zdefiniowanej jednostce czasu (np obr. 4000) to wraz ze zwiększaniem ilości paliwa (no i powietrza) pogarsza się nieco jakośc spalania. Tak więc za wzrost mocy płaci się większą emisją no i nieco większym zużyciem paliwa. To tyle teoretycznie.
  6. Dziękuję. Mam jeszcze ceny innych pozycji: poz.11 J1010SG251MC 307 zl poz.12 J1010SG254MC 343 zł 17 E515ESG200 335 zł ( poprawny nr J515ESG200) 18 E515ESG210 brak w cenniku 19 E515ESG500 420 zł E515ESG510 30 zł 25 B327EYA000 170 zł 40 J505ESG010 165 zł J505ESG010RH z prawej strony kierownica 41 J505ESG020 130 zł 42 E101CSG500 352 zł 43 E105ESG000 334 zł 49 E775ESG000 440 zł Poz. 11 i 12 to chlapacze ,ceny podobne. Po przejrzeniu oferty brałem pod uwagę: chlapacze ,maty gumowe pod nogi ,osłonę silnika ,dyferencjału tył,listwy ochronne na progi ,osłona tył zderzak. Co do mat przestrzeni bagażnika to jest ich kilka: wysoka ,niska i chyba na złożone siedzenia. Ta ostatnia jakby uzupełnia się z niską (jeśli się mylę to mnie poprawcie). Zwróciłem jeszcze uwagę na zestaw naprawczy do kół (z kompresorem) ,może warto z uwagi na niewielkie rozmiary. Zabójcze są ceny oryginalnych felg do XT ,2400zł/sztuka ,za tą cenę kupię na zimę inne ,nie firmowe kpl. i jeszcze mi zostanie. Z wysoką ceną za oryginalne felgi spotkałem się też w innych firmach (np. Honda) ,wygląda na to ,że firmy liczą na klientów którzy uszkodzili jedną felgę, a nie na klientów ,którzy chcą jeszcze jeden kpl. na zimę.Dziwna kalkulacja ,po uszkodzeniu jednej oryginalnej taniej wychodzi kupi cztery nie oryginalne. Może ktoś z ekonomistów rozjaśni mi w głowie? poprawiono mi nr katalogowy (poz. 17 ,335 zł plus jakieś śruby których ceny mi nie podano).
  7. I zapadła cisza... No to może zostawmy na razie problemy klimatyczne . Mam pytanie do szacownego grona (jako nowicjusz marki) ,czy rzuciliście okiem na akcesoria do FMy13? Akcesoria to rzecz gustu i pieniędzy ,wiadomo, ale z własnego doświadczenia (i własnych preferencji) co byście mi polecili drodzy przyjaciele?
  8. Witam jeszcze raz czcigodne koleżanki i kolegów. Nie wiem czy wypada mi się wtrącać w dyskusję (przez kilkadziesiąt lat do dzisiaj nie jeździłem Subaru ,a więc jestem laikiem ). Poszukiwanie prawdy obiektywnej o nowym Forku to zajęcie uciążliwe (jak widzę). Odnosząc się do krytyki XT ze strony kolegi Boombastica powiem ,że bardzo dobre są inne punkty widzenia i jest to działanie twórcze. Szukając nowego samochodu brałem pod uwagę kilka marek w tym i X3 ,a zbliżony pojemnością silnik 28 ma parametry lepsze od silnika XT. Jestem pod wrażeniem momentu 350 Nm w zakresie od 1250 do 4800 (stąd też lepsze przyspieszenie) ,nie wspominając o nieco niższym zużyciu paliwa. Tyle ,że jest to silnik w układzie rzędowym (czyli bardziej zwarta obudowa z krótszymi kolektorami a więc mniejszymi oporami przepływu ,nieco innej pulsacji) dużo łatwiejszy do optymalizacji i nie do końca porównymalny z bokserem (który z kolei ma inne zalety). Każdy z nas ma nieco inne priorytety (nie będę się tu rozpisywał o swoich) ,które chce zrealizować przy najmniejszej cenie. Osobiście w końcu zdecydowałem się na XT ,odbiór dopiero wrzesień ,październik. Trochę za długo...
  9. Witam i pozdrawiam wszystkich entuzjastów marki Subaru. Mój F. XT dopiero w planie produkcyjnym ,w Polsce przełom września i października .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...