Mandaryn112
Użytkownik-
Postów
32 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Mandaryn112
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
0
Reputacja
-
Ja tylko dodam jeszcze ze po przejechaniu ok 10tys km wielu ostrych jazdach i jeszcze bardziej ostrych hamowaniach wszystko z tarczami jest ok.... klocki moze w 1/4 zjechane.... wiec spoko. polecam. a druga sprawa ze..... teraz zastanawiam sie czy nie wybrac tylko nawiercanych.... bo niestety nacinania sa dosc glosne.... i czasami jak z kims jade to przy mocnym hamowaniu pytamie mnie czy wszystko z autem ok.... bo naprawde dziwne furczenie wydobywa sie przy hamowaniu.... ale jak komus to nie przeszkadza to mysle ze zwieksza to sprawnosc takiej tarczy.
-
No ja sklaniam sie do wersji ze to tarcze.... Tez kiedys walczylem z tym probleme.... Gdyby to byla wina jakiejs tulejki, koncowki, wywazenia kola,krzywa felga...itp to bicie bylo by ciagle.... no powyzej jakiejs predkoscinp 110km/h gdyby padla maglownica...to kierownica szarpalaby na radzie.... i w wielu innych przypadkach... Niestety, przetaczana tarcza jest coraz ciensza.... co przy i tak slabych tarczach w tym aucie powoduje ze kilka ostrych hamowan wygina tarcze na nowo bo juz raz byla "rozhartowana" ( jesli mozna tak powiedziec) i kolejny raz jest latwiej a toczenie to zabawa na krotka mete.... przynajmniej w tym przypadku tego auta podobne problemy mialem z Audi a6 ... i tez wyszlo na zmiane tarcz. A w swoje tribece zmienilem tarcze na SP Performens i klocki Hawk ( tyl na oryginal )..... i .... przejechalem ok 4tysie km i.... mam mieszane uczucia... w pierwszej chwili zdecydowanie lepiej bo przynajmniej ma checi hamowac.... ale liczylem na cos wiecej. no i dalej sa glosne.... myslalem ze to kwestia dotarcia ale sorry po 4kkm to juz raczej dotarte... A dalej przy chamowaniu z 120-130 slychac jakis taki dziwny furkot.... kto wie.. moze kiedys zmienie zaciski na 4 tloczki... A wracajac do tematu.... po mojemu niestety tarcze.... Pozdrawiam
-
Mandaryn112 obserwuje zawartość Jakie paliwo lejecie..95/98 czy może 100?? , Bicie na kierownicy , kodowanie czujnika ciśnienia w kole i 1 inny
-
Ok.... to teraz ja zadam dziwne pytanie...w temacie foteli.... te 20cm chodzi ci przod/tyl.... nie gora/dol...? Bo az sie chcialem zerwac po manuala od auta i sprawdzac... bo przod/tyl to znam wiem uzywam.... ale gdybym mogl opuscic w dol to super... Pzd
-
Tribeca 08 3,6 l - co sprawdzić przed zakupem
Mandaryn112 odpowiedział(a) na calibra71207 temat w Tribeca
Hejka. Ja proponuje sprawdzic jak wyglada stan oswietlenia a dokladniej jego dopasowanie do przepisow PL. Niestety przyznam sie ze nie zwrocilem uwagi przy zakupie.... bo tez auto bylo sprowadzone jako nowe z USA i jakos w glowie mialem ze skoro auto jezdzi tyle czasu po PL to napewno ma to juz uregulowane albo juz takie poprawione przyjechalo.... Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu 1/2 roku po zakupie na przegladzie technicznym pan powiedzial ze mi nic nawet nie bedzie sprawdzal bo widzi ze nawet nie mam przeciwmglowego z tylu...itd... no i dalej idac tym tropem.... okazalo sie ze owszem cos jest porobione i pozmieniane... ladnie i fachowo... ale niestety brak kilku "drobiazgow" wiec moja propozycja sprawdz jak to wyglada A druga sprawa to bardziej tylko dziwna niz straszna..... ale ja mam w dowodzie wbity HAK.... mam nawet w bagazniku ta demontowana czesc z kula.... mam nawet tez w bagazniku wiazke przewodow do podpiecia sie pod swiatla.... ale uwiezcie mi lub nie.... ale miejsca gdzie mam se to wsaddzic BRAK.... i tak szukalem i tak.... i pod kolem i nad kolem i tu i tammm.... nawet dziury w zderzaku nie mam... I o co chodzi...?? kto i dlaczego wbil w kwity....??? Pozdrawiam -
a w jakim celu....??
-
Witam... Kolejny mały problemik. Wymieniałem oponki na zimę i mimo zwrócenia uwagi mechanikowi że koła mają czujniki niestety jeden uszkodzili. Pominę już jak sprawa została przedstawiona i załatwiona.... Ale generalnie zostałem z nowym czujnikiem w kole i... ponoć muszę go zakodować na nowo. (świeci się kontrolka ) Niestety service subaru powiedział że nie da rady i nie potrafią. Dostałem namiar na człowieka który to ponoć potrafi i szybko ogarnie temat za jedyne 200 ale jest dość daleko No i pytanie czy ktoś przerabiał temat ? Wie coś na ten temat.... albo ma namiar na takiego magika w warszawie....? pozdrawiam
-
" Lubie to"
-
Więc, Kupiłem "zestaw" wskazany wyżej przez kolegę... SP Performance + Hawk przód i Subaru oryginał tył Do tego wymiana płynu na ATE SL6 o podniesionych parametrach. REZULTATY i WNIOSKI: - Poprawa znaczna, przejechałem już 300km i raczej się dotarły i z każdym dniem lepiej. - Nie hamowałem jeszcze tak na maxa na 150% chciałem żeby się spokojnie dotarły... ale tak kilka razy sumiennie depnąłem w pedał i było ok - Tarcze nacinano-wiercone głośne są bardzo... mam nadzieje że to kwestia układania się klocków. ( tarcze w dobra strone umocowane ) - Mam też wrażenie że przez to że tyło to tarczo-bębny i mało zostało na samą tarcze, bo śmiesznie małe są te "klocuszki" na tył, to mam wrażenie że tył bardzo słabo hamuje i przez to nie dociska przodu..... podobny efekt miałem w audi A6 jak zwaliły mi się zaciski tylnie i hamowałem praktycznie tylko na przodzie.... - Wnioski będę szukał zacisków 4 tłoczkowych na przód i może 2-wu na tył..... no i zmiana wężyków na te w oplocie stalowym... A ze słowami czy polecam tarcze SP poczekam jeszcze troszkę jak przycichną i przejadę wystarczająco dużo hamowań i nic się z nimi nie stanie... Pozdrawiam
-
Uwielbiam takie nic nie wnoszące odpowiedzi na pytania na forum.... Moje pytanie było o jakość części..... bo niestety w dzisiejszych czasach cena nie idzie w parze z jakością.... a już na pewno nie w ASO.... A jeśli można kupić coś dobrej jakości w niskiej cenie to nazywamy to GOSPODARNOŚĆ a nie oszczędzanie na podstawowych częściach. P.s. Aż boje się zapytać czy twoje auto jest na LPG.... I mam nadzieje że teraz moje pytanie o części nie zmieni się w przepychankę ideologiczną.... Pozdrawiam
-
Ok. WItam Jest juz troche więcej informacji w sprawie mojego "nie stabilnego" auta. Prawdopodobnie jest to wina górnych mocowań kolumny McPersona.... i to wpływa na "pływającą" geometrie auta.... no i przez to pojawiły sie już drobne luzy na łacznikach stabilizatora... więc plan wymienić te mocowania i łaczniki z tulejami o ktorych już rozmawialiśmy wyżej.... no i tu kolejny raz mam pytanie o firmy tych części, Bo jak pisałęm w innym temacie... nie mam zielonego pojęcia o tych producentach.... dla mnie wszystkie nazwy firm brzmią obco i "made in china" w aso poprosilem o wycene to odpisali tak: - Łączniki stabilizatora przód 230/szt na miejscu - łączniki stabilizatora tył 291/szt na miejscu - górne mocowania McPerson lewe/prawe jak przednie to 200/szt na zamówineie - Osłona przegubu wewnętrznego strona prawa jak przednia to 63 na miejscu no i jeszcze jak te mocowanie McPerson spoko.... tak wydaje mi się ze ceny za łaczniki to przesada.... i wynalazłem takie: http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-przod-tribeca-05-06-07-08-09-i3593840185.html http://allegro.pl/subaru-tribeca-10-11-12-13-lacznik-stabiliz-tyl-i3583629072.html http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-subaru-tribeca-od-05-przod-i3611933137.html http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-subaru-tribeca-wroclaw-i3644676758.html Podane aukcje mogą dotyczyć różnych łaczników przód/tył/L/P ale ogólnie srednia cena to 90pln za sztuke a nie ponad 200... No ale niestety firmy mi nic nie mówią a nie chce wymieniać za 1/2 roku ponownie... ale też srednio chce dawać zarobić tym darmozjadą z ASO. no i dodatkowe pytanie czy warto kupić tuleje stabilizatora "leprzą" w teorii http://allegro.pl/subaru-tribeca-tuleja-stabilizatora-tylnego-15mm-i3614333766.html czy taka normalna: http://allegro.pl/subaru-tribeca-08-09-10-11-guma-stabilizatora-tyl-i3621284734.html "droga redakcjo proszę o pomoc.... "
-
Jakie paliwo lejecie..95/98 czy może 100??
Mandaryn112 odpowiedział(a) na Mandaryn112 temat w Tribeca
Komp silnika sam sobie o to zadba. Proponuję poczytać: http://www.wykop.pl/...e-fakty-i-mity/ http://przyspieszeni...wo-jest-lepsze/ i wszystko w temacie widzę... trochę byłem zdziwiony jak to czytałem.... bo faktycznie miałem przeświadczenie ( jak pewnie większość ludzi ) że więcej płace to lepiej będzie.. no i że dbam o auto. A tu kłania nam się fizyka i chemia.... co swoją drogą potwierdza moje doznania po tankowaniu innego paliwa niż 95. -
Witam Jak w temacie.... jakie paliwo lejecie.... Jak kupiłem auto... to lałem 98..... uważając że "nowoczesne" spory silnik itd.... będzie lepiej ... te 20-30 gr/L mnie nie zbawi przy i tak sporym spalaniu.... Przez przypadek żona zalała mi pełny bak 95.... i okazało się że auto jakoś lepiej, fajniej jeździ..... ( może to kwestia stacji itd) potem ja znowu lałem 98.... trzymając się przeświadczenia że dobrze robię autku.... no ale znowu się gdzieś okazało ze nie ma 98 i tylko 95.... no i znowu jakoś fajniej było..... no i od tego czasu przesiadłem się już na 95.... i było OK. No i oczywiście znowu "coś" podkusiło i ostatnio na shellu pan namówił mnie na 100 oktanow.... ( nie na wszystkich jest ale bywa) no i podpuścił mnie i zatankowałem, liczyłem na jakiś spektakularny przyrost świeżości i werwy.... a tu nic cisza.... jedynie mam wrażenie że silnik jest głośniejszy.... Jak to jest....??? Jak wy macie u siebie....??? Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!? P.s. Mam 3.6 z usa ( zielonego pojęcia czy ktoś to przestawiał, ale auto od nowości w pl )
-
Hmmm czyli widze ze nikt mi tu nie powie czy te tarcze sa cos warte.... szkoda.... czyli musze kupic i za 1/2 roku napisac jak to poszlo
-
Dzieki, tez juz widzialem te aukcje.... tylko bardziej mi chodzi o to czy to dziala i czy warto czy lepiej normalny oryginal... bo dla mnie firma "hawk" i "SP Performance" nic mi nie mowi.... tak samo moglo by to sie nazywac "spowalniacze romana" albo " klocki PTW"... niestety srednio ogarniam te "firmy" wszystkie i nie wiem czy tu za cena idzie jakosc. Ok. napewno nawiercane i nacinane beda hamowac lepiej... ale czy za 2miesiace nie pogna sie jak org. USA tarcze.... Pozdrawiam
-
Hejka... a ja mam pytanie co lepiej zrobić, bo mam średnie rozeznanie w "dzisiejszych" firmach od części... i 90% nazw firm nic mi nie mówi a niestety cena nie jest już wyznacznikiem jakości bo można kupić coś drogo a potem okazuje się ze to jakaś lipa itd Moje pytanie jest co lepiej wybrać czy oryginalny zestaw subaru tarcze+klocki ( tarcze od outbecka czy tam legacy już nie pomne jak pan powiedział) w cenie ok 1700-1800 kpl. Czy lepiej kupic http://www.brakes.pl...9 http://www.brakes.pl...382_56158_56159 i klocki : http://www.brakes.pl...408_76070_76071 http://www.brakes.pl...408_76070_76071 http://www.brakes.pl...408_76070_76071 Czy moze jest jeszcze cos ciekawszego... ?!?!? bo tak czy siak licze sie z wydatkiem 2000pln. Pozdrawiam.