Skocz do zawartości

Rafał Kacprowski

Użytkownik
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wwa
  • Auto
    Impreza MY08 2.0

Ostatnie wizyty

360 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Rafał Kacprowski

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Ile pinów powinno mieć prawe lusterko w Imprezie GH (elektrycznie regulowane i elektrycznie składane)? Czy lusterka z wersji UK/US/EU różnią się od siebie czy można brać w ciemno i montować?
  2. Wyje mi pompa wspomagania (dosyć głośno). Wspomaganie działa na zimnym super, na rozgrzanym już trochę gorzej (tragedii nie ma). Chciałbym oddać pompę do regeneracji zanim będzie za późno, najlepiej w Warszawie/okolicach. Czy ktoś mógłby polecić jakiś warsztat gdzie mi to zrobią?
  3. Jakiś idiota rozwalił mi ostatnio prawe lusterko (automatycznie składane i regulowane, bez kierunkowskazu). Obudowa (ta część która jest lakierowana jest rozwalona, do tego część obudowy niepolakierowanej też jest połamana. Lusterko składa się i rozkłada, regulacja działa ale wydaje mi się, że uszkodzone zostały (częściowo) zaczepy, które trzymają wkład (lustro) w obudowie (trzyma się ale jest lekko obluzowane). Czy ktoś przerabiał podobny temat z naprawą? Czy muszę kupić nowe lusterko czy może wystarczy kupić używane np. z rozwalonym mechanizmem i da się to jakoś wszystko razem zmontować/poprzekładać? Czy jest różnica pomiędzy wersją angielską a europejską? W ASO powiedzieli, że tylko całe lusterko (około 1350 PLN + lakierowanie)
  4. Łożyska wydają charakterystyczny dźwięk i chyba było by je słychać przy niższych prędkościach... U mnie raczej szumi niż huczy Nie sprawdzałem, 130k na liczniku, żadne nie było wymieniane.
  5. Odświeżę temat bo mnie już "coś strzela". Jeżdżę Imprezą 2.0 n/a GH prawie od roku.Właśnie wróciłem z długiej trasy (500 km). Nie wiem czy coś jest nie tak z moją furą ale wyciszenie tego auta jest tragiczne (powyżej 110/120 km). Wcześniej jeździłem Almerą n16, Corollą e12, Vectrą C, Insignią, Passatem b5 i b6 i kilkoma innymi... Impreza pod kątem wyciszenia przy "przelotowych" prędkościach wychodzi najgorzej (porównywalnie do Almerki ale chyba nawet tam było ciut lepiej). Jedynie w Peugeot 206 było gorzej bo powyżej 100 nie słyszałem własnych myśli. Pytanie do forumowiczów, czy wasze Imprezy też są takie głośne? Aż się nie chce przekraczać 130 km/h bo już jazda z tą prędkością jest męcząca. Jak chce z kimś pogadać na CB to muszę zwolnić do 110 żeby cokolwiek usłyszeć . Dodam, że mam wszystko w serii. Hałas (wydaję mi się, bo jest tak głośno, że ciężko namierzyć jego źródło) dochodzi głównie z kół i bagażnika. Na zimowych oponach odrobinę gorzej ale tylko trochę. Obydwa komplety wypadają dosyć pozytywnie pod kątem głośności więc to nie kwestia ogumienia. Uwielbiam ten samochód ale każda dłuższa podróż po trasie szybkiego ruchu sprawia, że w głowie mam tylko jedno "trzeba opylić ten samochód". I drugie pytanie, jak wypada po kątem komfortu dłuższych podróży (wyciszenia) Forester III 2.0 diesel?
  6. Dzisiaj, z okazji pierwszego konkretnego śniegu, po robocie wybrałem się na boczne uliczki w WWA, żeby przypomnieć sobie po co kupiłem w ogóle ten samochód (GH 2.0 n/a). Wyłączyłem kontrole trakcji i jazda... No i mieszane odczucia. Samochód zachowuje się "nieobliczalnie" (podobne wrażenia miałem w na początku roku, kiedy kupiłem Imprezę jako pierwszy samochód z napędem na 4 łapy). Wcześniej jeździłem FWD, gdzie odpuszczenie gazu załatwiało sprawę i RWD, gdzie odpuszczenie gazu skutkowało piruetem... Pomimo wyłączenia kontroli trakcji, wydaje mi się, że przy próbie wejścia bokiem w zakręt, układ blokuje mi zewnętrzne koła. Być może nie jest to ten problem i po prostu popełniam jakiś błąd ale furę wyrzuca mi na zewnątrz zakrętu bokiem (idealnie bez podsterowności ani nadsterowności) i lecę na "bandę". Znosi ją bokiem i pomimo dodawania gazu w podłogę lub odejmowania gazu nie mogę odzyskać kontroli na pojazdem... Dodam, że chodzi tutaj o zakręty 135 stopni i więcej (np. ronda). W przypadku jazdy po drodze z zakrętami poniżej 90 stopni trzyma się jak na szynach. Może podzielicie się doświadczeniem i powiecie czy macie podobne problemy? Czy jest dodatkowy system, który powoduje takie zachowanie, czy może jest o kwestia zbyt małego momentu obrotowego, żeby "wyciągnąć" auto do wewnątrz?
  7. Ja się nie czepiam tego, że te silniki się rozkręcają powyżej 3,5k rpm tylko tego, że pomiędzy 2 -3k rpm jest zamuła tzn. jest gorzej niż od 1k do 2k obrotów. I nie chodzi o to, że chce jeździć w zakresie 2-3 tyś obrotów tylko o to, że chciałbym żeby ta fura przyśpieszała równomiernie w całym zakresie obrotów a nie się dusiła pomiędzy 2k a 3k rpm. Moment obrotowy w tym przedziale nierównomiernie przyrasta i wyrywa w górę dopiero powyżej 3k. To nie jest charakterystyka silnika tylko ewidentny błąd w jego pracy. Nie wiem jak was ale u mnie w tym felernym zakresie obrotów objeżdża mnie Corolla 1.6. Jeszcze jest jedna rzecz u mnie, którą wczoraj wychwyciłem. Jak silnik wchodzi na 2k obrotów i się go tam zostawi, to czuć lekkie "szarpanie" samochodem. Tak do 2,3k rpm. A wiecie co w takim razie poprawili tym softem? Warto te 150 pln wydać? Może znacie kogoś kto zrobiłby to taniej w Warszawie?
  8. Walczę z problemem zamulenia w przedziale 2k-3k rpm. Na pierwszy ogień poszło czyszczenie przepustnicy i restart kompa. Nie pomogło. Teraz chciałbym aktualizować soft i stąd moje pytanie. Czy ktoś aktualizował oprogramowanie ECU w tym silniku (jak w temacie 2.0 n/a 150km)? I ewentualnie czy przyniosło to jakieś pozytywne skutki? Moje autko jest z grudnia 2007 i nigdy nie było aktualizowane, stąd nie wiem nawet czy jakakolwiek aktualizacja ECU się pojawiła... W serwisie mówią, że nie wiedzą i trzeba przyjechać i podpiąć pod kompa...
  9. U mnie też są pęcherze, z tym że kilka z nich już popękało, tzn lakier odpadł i widać blachę...
  10. No właśnie w tym jest problem. Moim skromnym zdaniem, mogę oczywiście się mylić, rozpoznanie czy blacha rdzewieje od wewnątrz czy od zewnątrz wymaga bardziej precyzyjnych oględzin niż "na oko"... Poza tym, czy ktoś w ogóle wie co oznacza gwarancja na perforację? Po zapoznaniu się z definicją słownikową PWN, nie mam pojęcia o co biega...
  11. Przepraszam za brak zainteresowania własnym tematem ale byłem na wywczasie. Dla mnie problem skupia się bardziej na tym czy podział na gwarancję na perforacje i na powierzchnie jest uzasadniony... Zardzewiała mi klapa w wielu miejscach i to blacha zardzewiała a nie lakier. Jak poczekam jeszcze z roczek to być może zrobi się dziura i wtedy mi uznają naprawę gwarancyjną? Czy ktoś w ogóle słyszał o żeby komuś uznali gwarancję na perforacje? Jak to wygląda? Jest nienaruszony lakier a pod spodem dziura? Pokazałem to lakiernikowi, przedstawiłem sprawę i od razu powiedział że to bullshit i poprostu nie chcą tego robić. Zdjęcie wstawię jutro bo już ciemno.
  12. Szanowna Dyrekcjo, Około miesiąca temu, zgłosiłem zardzewiałą klapę do naprawy gwarancyjnej (serwis Subaru Dukiewicz w Warszawie). Odmówiono mi naprawy na gwarancji ponieważ, jak stwierdził szef serwisu, korozja ma charakter powierzchniowy a nie perforacyjny (swoją drogą jest to dla mnie jakiś absurd), a gwarancja jest na perforację (Impreza GH z 2008 roku). W jaki sposób mogę odwołać się od tej decyzji? Czy mógłbym prosić, żeby Dyrekcja odniosła się jakoś do tego problemu? Dziękuję i pozdrawiam.
  13. A ja zmieniłem grill. W necie znalazłem filmik "jak zdjąć przedni zderzak" i kilka postów na forach zagranicznych, że to bardzo prosta sprawa. Prosto nie było, 1,5 godziny, trochę bluzgania ale warto było
  14. Witam, mam na tylnej klapie rdze w okolicach listwy łączącej lampy (tej chromowanej). Jest jej dosyć sporo i pojawiły się purchle więc trzeba jak najszybciej się tym zająć. Dzisiaj byłem w serwisie Dukiewicz w Warszawie. Szef serwisu obejrzał klapę po czym stwierdził, że tego typu uszkodzenia nie nadają się do naprawy gwarancyjnej ponieważ gwarancja jest na perforację. Wyjaśnił, że blacha pod tą rdzą jest zdrowa. Może wysłać zapytanie do SIP ale na bank będzie odmowa naprawy na gwarancji. Chciałbym się zapytać w takim razie co mi zardzewiało na tylnej klapie jak nie blacha? Lakier? Uszkodzenia ewidentnie powstały z winy konstrukcyjnej samochodu (wibracje listwy na tylnej klapie). Czy to prawda, że wniosek o naprawę tego typu usterki w ramach gwarancji skończy się odmową?
  15. Niedźwiedzi Róg znam dobrze, trzymam tam łódkę, faktycznie tam jest bajka ale kawałek drogi trzeba się bujnąć. Kiedyś słyszałem, że w okolicach Zalewu Zegrzyńskiego są fajne tereny tylko niestety nie mam pojęcia gdzie konkretnie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...