Skocz do zawartości

krzysiek1

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia krzysiek1

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam, Zastanawialem sie ostatnio nad wplywem jezdzenia pozlizgami po sniegu na sprzeglo wiskotyczne i centralny mechanizm roznicowy w subaru legacy 2.0 z 2006. Czy jazda z krecacymi sie kolkami boczkiem po sniegu spowoduje szybkie przegrzewanie sie centralnego mechanizmu roznicowego lub innego wrazliwego elementu. Mowie o zabawie na ogromnym pustym parkingu gdzie auto jedzie bokiem lub obraca sie elegancko o 180 stopni etc. Jak sprawdzic czy po takiej ewentualnej zabawie na wielkim pustym placu parkingu wszystko jest ok? Pozdrawiam,
  2. Witam serdecznie Szanowna i Wszechwiedzaca Dyrekcje Mam pytanie: Jaka role pelni zalaczana na zdjeciu turbina powietrza w silniku 2.0 163 km Mam ja zamontowana fabrycznie w Subaru Legacy 2.0 z 2006 roku. W trakcie kilku dyskusji na Forum pojawily sie tez pytania. 1. Czy turbina wdmuchuje powietrze w ukladzie dolotowym czy wylotowym 2. Czy jej praca zmienia parametry silnika jak moment obrotowy 3. Kiedy sie wlacza i kiedy wylacza. 4. Jak dziala czujnik wlaczania i wylaczania turbiny Z checia poczytam tez dokumentacje po angielsku jezeli jest dostepna. URL=http://img153.imageshack.us/my.php?image=pict0002ne9.jpg][/url] Pozdrawiam Krzysiek1
  3. Zajrzalem pod maske sprawdzic gdzie prowadza przewody. Na moj gust przewody dmuchajace powietrze doprowadzaja powietrze do silnika a nie do ukladu wylotowego. Przewody i sama turbinka nie wygladaja jakby mialy zniesc wysoka temperature w ukladzie za wydechem. Moze jednak szanowny producent sie wypowie w tej sprawie? Kto ma najlepsze kontakty i oficjalnie zapyta? Krzysiek
  4. Witam, Chcialbym dolozyc pewne argumenty do hipotezy ze omawiana pompa powietrza wplywa tylko i wylacznie na spalanie. I pracuje tylko przez kilka sekund przy starcie zimnego silnika. Cytat ze Scoobynet: "It's the secondary air pump. This pumps air into the exhaust ports for the first few seconds after a cold start to get the cat working. All about getting through Euro4 emissions. 1. W momencie, gdy czujnik turbinki sie zacial. Samochod gorzej przyspieszal. Mianowicie w przedziale obrotow okolo 2000 obroty nie spadaly a samochod nie przyspieszal. Potem po przekroczeniu 3000 obrotow nastepowalo szarpniecie i auto przyspieszalo. Oznacza to, ze urzadzenie ma wplyw na moment obrotowy i bynajmniej nie pracuje tylko gdy silnik jest zimny ale pracuje wtedy gdy w czasie jazdy przyspieszasz. Uprzedzono mnie w serwisie, ze jak znowu sie zatnie czujnik to mam przyjechac bo problem jest im znany i czekaja na odpowiedz od producenta jak to naprawic na stale! Poza tym jak tylko zadzwonilem do serwisu i opowiedzialem o sprawie to juz wiedzieli i kazali przyjechac na reset czujnika i komputera. Wystarczy rozlaczyc urzadzenie i sprawdzic czy osiagi sa takie same Krzysiek1.
  5. Tez zrobilem zdjecie w Legacy URL=http://img153.imageshack.us/my.php?image=pict0002ne9.jpg][/url] Raz jeszcze
  6. Byc moze zle zrozumialem serwisanta Subaru. Ze turbina jest elektryczna. Wiem natomiast, ze turbina ta dostarcza powietrza do ukladu dolotowego przy wolnych obrotach. Dlatego tez silnik 2.0 z roku 2006 ma 163km a nie 138 jak z lat poprzednich. OK dodali dwa walki wiec silnik kreci do 7500 a poprzedni do 6200. Krzywa momentu obrotowego jest plaska od 2500 obrotowo bo silnik dostaje doladowanie. Dowiedzialem sie bo bylem w serwisie skarzyc sie na spadek mocy przy 2500 obrotow. Mechanik powiedzial, ze zacial sie czujnik wlaczajacy turbinke. Pokazal sama turbine bo nie chcialem uwierzyc w wyjasnienie ze moje legacy ma turbine. Podobno prawie identyczna turbinka jest w STI i dlatego nie ma turbo dziury przy 2200-3200 obrotow. Z checia wyslucham opinie ekspertow Krzysiek1
  7. Witam, Szukam informacji na temat dzialania wbudowanego elektrycznego kompresorka powietrza dolotowego do silnika w Legacy 2.0 163km. Okazuje sie, ze kazde Legacy 2.0 z silnikiem 163km ma maly kompresor doladowujacy powietrze dolotowe. Zachecam kazdego posiadacza aut niby nie turbo do zajrzenia pod maske w celu spojrzenia na charakterystyczna mala turbinke w przednim lewym rogu auta, Blisko chlodnicy. Mysle o pytaniach: 1. Jakie ma parametry. 2. Jak jest sterowane. 3. Kiedy sie wlacza, wylacza? Przy jakich obrotach 4. Czy mozna go zmusic do wiekszej wydajnosci? Pozdrawiam Krzysiek1
  8. Witam, Zalaczam wykres mocy i momentu obrotowego dla silnika 2.0 165 km w legacy z 2006. Krzysiek1
  9. Witam serdecznie, Ostatecznie udalo mi sie rozwiazac kwestie sredniego spalania w 2.0 165 Sprawdzilem wyniki poruszajac sie drugim autem z salonu Subaru. Na poczatek powiem, ze moje wlasne spala na trasie okolo 13.6 a komputer wskazuje 13.8 Komputer jest wiec dokladny co wynika z faktu, ze spalanie oblicza komputer odpowiedzialny za wtrysk paliwa. Spalanie osiagam przy dosc dynamicznym wyprzedzaniu. Musze tez pochwalic i podziekowac calemu zespolowi salonu Subaru A.Koper na al. Krakowskiej w Warszawie. Obslugiwalo mnie 3 osoby Dodam, ze bylem tam kolejny raz a ostatnio przez pol dnia w piatek. Salon postanowil ostatecznie ustalic spalanie w moim aucie. Pracownik zabral moje auto i pokazal, ze umiejetna jazda udaje sie uzyskac spalanie 10.5 litra. Wlasciciel salonu wykazal sie rowniez kamienna cierpliwoscia i uprzejmie reagowal na moje pomysly zwiazane ze spalaniem. Zasugerowal, tez zebym w towarzystwie wyszkolonego pracownika podpatrzyl jak sie jezdzie oszczednie. Podpatrzylem a owszem. Ostatecznie ja wsiadlem do samochodu firmowego i wykazalem, ze jak sie przycisnie po miescie i mocno przyspiesza to auto spala 19 litrow. Byl to wynik, ktory zakonczyl nasze poprzednie dywagacje na temat maksymalnego spalania auta bez turbo i wersji 2.0. Minimalne spalanie, ktore uzyskalem rowniez samochodem firmowym bylo 12.8 litra. Podobnie zreszta do mojego wlasnego auta. Podsumowujac. Przelaczylem komputer auta na temperature zewnetrzna i razem z kawa ktora dostalem gratis, zadowolony, ze moje auto nie jest popsute pojechalem kupic cos zonie i corce. Pozdrawiam, Krzysiek Dla zainteresowanych dodam, ze otrzymalem wykres mocy i momentu obrotowego w zaleznosci od obrotow dla silnika 2.0 165. Moge go udostepnic dla chetnych. Dodam, ze moment jest plaski jak stol.
  10. Witam serdecznie i dziekuje za cenne uwagi. Rzeczywiscie tankuje na Shellu na Ursynowie przy centrum Onkologi. Sprawdze paliwo na innej stacji. Poprzednio mialem inna marke i tez tankowalem na Shellu. Spalanie bylo OK. Odpowiadajac na pytanie o dotarcie. Mam przejechane 3000 km. Jade do serwisu niech mi podlacza do komputera. Przy okazji zmienie olej jak zalecaja. Krzysiek1
  11. To jest niesamowite, To pudlo (Legacy z 2006 2.0 165km) spala mi w miescie 18.5 litra jak mocno przycisne. Mocno oznacza 6.5 obrotow, gaz do dechy i tak dalej. Wariant 2. Przy jezdzie 3/4 gazu, 4tys obrotow i zmiana biegu zawsze powyzej 14.0 litrow Jak duzo hamuje silnikiem i jade super delikatnie 2.5 tys obr to 13.00 Mam wrazenie, ze to nie jest normalne, Co wy na to? Jak wam pala wolnossace boxerki. Ten z 2006 roku mial byc oszczedny:)? Krzysiek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...