Jump to content

SZD_PZL_CBR

Użytkownik
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About SZD_PZL_CBR

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Auto
    Impreza 2.5 RS, CBR F4i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Samochód często stoi nieuruchamiany po kilka dni ale nigdy nie zarejestrowałem żadnych niepokojących dźwięków przy uruchamianiu. Pęknięcie smoka olejowego to konkretna usterka, przy wymianie oleju pewnie dało by się sprawdzić, w pracy pewnie znajdę jakiś laparoskop.
  2. Podsumowując, wygląda na to że ten typ tak ma. Pierścienie olejowe się zużywają i po 250 tyś. km silnik musi iść do remontu albo na złom. Myślę że dobrze aby zainteresowani kupnem subaru z silnikiem ej253 o takiej wadzie wiedzieli (może dzięki temu zdecydują się jednak na Golfa). Ja wcześniej przeglądając forum nie natknąłem się na taką informację, pewnie przeglądałem mało krytycznie. Aby wyjaśnić sprawę do końca, czy mógłby ktoś ogarnięty w temacie spróbować oszacować koszty remontu silnika z taką wadą?
  3. Większość z Was wskazuje na nieszczelne pierścienie olejowe. Jak zatem wytłumaczyć fakt że samochód nie kopci na niebiesko. 1 l na 1000 km to niewiele mnij niż leje się do mieszanki silnika dwusuwowego. Przy ilości paliwa jakie ona kotłuje podczas np. przyspieszania z pod świateł powinienem być w stanie zakopcić powiedzmy al. Niepodległości na całej szerokości. Co wy na to?
  4. Na czym polega ta wada? Nie przeraża mnie konieczność dolewania oleju, nie jest to w końcu duży koszt. Martwi mnie tylko myśl, że usterka która powoduje zużywanie oleju w pewnym momencie spowoduje, że zepsuje się coś na amen w środku trasy.
  5. Problem z pierścieniami? Czyli co? Popękane, nieszczelne? Czyli olej powinien się spalać. Litr na 1000 km byłoby widać.
  6. SZD_PZL_CBR

    Zużywa olej

    Witam wszystkich, Zwracam się do Was z prośbą o opinię na temat możliwych przyczyn zużywania oleju przez silnik mojej Imprezy. Jestem szczęśliwym użytkownikiem Subaru Impreza 2,5 RS z 2005 roku. Jest to wersja sprowadzona z Kanady i ma 2,5 litrowy wolnossący silnik. Jeżdżę nią od jakichś czterech lat, czyli przez około 100 tys. km, w tym momencie ma przejechane 260 tyś km. Od początku zużycie oleju silnikowego było zauważalne i z upływem czasu wzrastało. W tej chwili silnik zużywa 1 litr na 1000 km. Co ciekawe nie mam pojęcia co się z tym olejem dzieje. Na mój rozum, jeśli silnik zużywa olej to albo gdzieś cieknie albo go przepala. Nie przecieka. Aby nie być gołosłownym, wczoraj obejrzałem dokładnie silnik, z góry oraz od dołu, nigdzie nie widać żadnego wycieku. Nie to żeby był idealnie suchy, jakieś małe ślady na dole UPG są ale na pewno nie przelewa się tamtędy taka ilość jak wynika ze zużycia. Co więcej jakiś rok temu oddałem ją do Subaru Koper w Warszawie, tam umyli silnik i jeździli przez jakiś czas i twierdzą, że po takiej próbie nie widać żadnych wycieków. Dodam że nigdy nie zauważyłem pod nią żadnych śladów skapującego oleju. Nie przepala. Od dłuższego czasu oglądam się za siebie wypatrując chmury niebieskiego dymu i nic. Nie dymi a przy takiej ilości spalanego oleju powinien dymić wyraźnie. Mój poprzedni samochód, mając swoje 20 lat, spalał podobne ilości oleju i było to wyraźnie widać a tu nic. Zdaję sobie sprawę że czeka mnie wizyta u mechanika i pewnie jakaś grubsza naprawa ale mimo to wolał bym wiedzieć zawczasu jaka może być przyczyna tak że z góry dziękuję za waszą pomoc. Wojtek
  7. Natknąłem się na pewien problem podczas próby kupienia klocków hamulcowych do mojej Imprezy. Mianowicie w sklepach nie wiedzą co to Impreza w wersji RS. W katalogach producentów klocków hamulcowych nie ma tego modelu. Domyślam się, że klocki zastosowane u mnie są takie same jak w jakimś innym Subaru ale nie mam pewności co powinienem kupić. Poproszę o informację o klockach od jakiegokolwiek producenta, wtedy będę mógł znaleźć zamienniki.
  8. Witam. Jestem posiadaczem Subaru Impreza 2.5RS 2005r z automatyczną skrzynią biegów. Jestem zmuszony odłączyć akumulator od swojego samochodu a w instrukcji użytkownika wyczytałem, że przy automacie należy tego unikać ponieważ resetują się jakieś ustawienia skrzyni, nie wiem tylko na ile jest to poważny problem. Poradźcie coś. Pozdrawiam Wojtek
  9. Mam propozycję kupna Subaru Imprezy 2005 2.5 RS A/T z Kanady. Napiszcie coś o tym samochodzie lub silniku. Nie wiem czym różni się od wersji europejskich i czy się nie wkopie w bagno kupując taki samochód. Próbowałem szukać na forum jakichś informacji, ale nic pomocnego nie znalazłem. Dzięki za pomoc.
×
×
  • Create New...