Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/24/20 in all areas

  1. Dzień dobry, podtrzymując forumową tradycję pragnę założyć nowy wątek o dosyć charakterystycznym tytule Dobrze pamiętam jak sam śledziłem (i wciąż śledzę) poczynania rajdowe Gacka555 w podobnym temacie. Dzisiaj, zachęcony przez innych użytkowników forum, zakładam nowy wątek.... o sobie. Wiąże się to z publikacją oficjalnej strony FB, którą wczoraj założyłem. Za chwilę wkleję treść oryginalnego zaproszenia do obserwowania tej strony. Zanim to uczynię, poinformuję że będę częściej zaglądał na forum niż przez ostatnie lata i będę aktualizował ten wątek o ważne dla mnie wpisy. Będą to bieżące informacje odnośnie moich rajdowych poczynań, możecie spodziewać się filmów z Subaru w roli głównej, onboardów itd. Aby jednak zachować odrębność tego wątku od strony na FB, nie będę tu zamieszczał wpisów dotyczących tego co już było. To znajdziecie na FB Zapraszam! --------------------------------- Treść oryginalnego zaproszenia: Witajcie! Chciałbym Was zaprosić do polubienia mojej nowej strony na FB. Nowi forumowicze pewnie mnie nie do końca kojarzą, ale starsi na pewno potwierdzą, że będzie tam baaardzo dużo o Subaru :). Jestem związany z marką już od 13 lat i przejechałem tymi samochodami wiele kilometrów, w najróżniejszy sposób. Pozdrawiam -- https://www.facebook.com/mpryczekrally
    28 points
  2. Cześć, najstarsze zdjęcie z domowych zbiorów: Impreza GT GF8 MY96 - auto Taty. I w ten sposób choroba się zaczęła... Rok ok 1998
    25 points
  3. UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!! DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem Czołem Forumowicze W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie Co nam będzie potrzebne: Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361 Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę taśma izolacyjna wkrętak krzyżykowy adapter bezpiecznika - o takie o jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm multimetr trochę wolnego czasu Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji. Z tego gąszczu będą nas interesować tylko trzy kabelki: Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz Czarny - masa Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak. IMG_20210912_181057.mp4 Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody. Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia: Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony Czarny - masa - idzie do Czarny Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników. Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem ) Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny Teraz przeciągamy czerwony przewód Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test IMG_20210913_211456.mp4 Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie Jeśli mimo tego coś nie działa to...
    22 points
  4. W sobotę zacząłem dzisiaj skończyłem. Malowanie i oklejanie zacisków, zmiana kółka na letnie, mycie i oznakowanie żonowozu. Więc jak ktoś zauważy na drodze to machać, mrugać i pozdrawiać bo w mojej okolicy kiepsko ze świadomymi użytkownikami Subaru
    22 points
  5. Poskładałem puzzle od STi, wsadziłem i odpaliłem. Małe docieranko jak czas będzie i strojenie potem oby tak do pół bańki wytrzymał 
    21 points
  6. Mówię Wam… ten nowy outback jest tragiczny. Jeździłem ostatnio dzięki uprzejmości wrocławskiego dealera. Jechać nie chce, drogie to i w ogóle. Takze ten… drugi Subarak w rodzinie, a ja po przesiadce z S3 cytując klasyka jestem wyciszonym kwiatem lotosu na spokojnej tafli jeziora Subaru ma coś w sobie - jacyś uprzejmi ci kierowcy dookoła się stali. Wpuszcza nawet człowieka Tak jakoś miło się zrobiło. Ech, starzeje się człowiek
    20 points
  7. ja również zabrałem świnkę do ojczyzny prościuto. przejazdem dolomity, garda, kilka dni w toskanii. polecam. więcej fotek z szutrowych zabaw w okolicy volterry tu: https://photos.app.goo.gl/LEuvsVZD8nXqjaU76
    20 points
  8. W 1999 roku zaproponowano mi przetestowanie wolnossącego Forestera (Miałem wówczas w rodzinie Patrola Y60 oraz Sunny GTiR). Takie coś brzydkiego, staromodnego, ni to pies, ni wydra. Ani samochód terenowy, ani szosowy. Trochę niechętnie - przyznaję - wyruszyłem w trasę. I z każdym przejechanym kilometrem … coraz bardzie byłem zdziwiony. W ramach zawodu testowałem wówczas samochody praktycznie wszystkich marek, ale z tak wielką różnicą na plus pomiędzy oczekiwaniem, a faktycznym doświadczeniem wcześniej się nie spotkałem. Ten dziwaczny pojazd pokonywał zakręty prawie jak samochód sportowy, a najróżniejsze nierówności w sposób, którego pozazdrościć mogły i terenówki i limuzyny. Po tym wielogodzinnym teście ruszyłem w podróż kolejnym modelem - Legacy 2.5. Wynik - przyjąłem propozycję stworzenia importu Subaru w Polsce.
    20 points
  9. Wczoraj względnie wystrojony, można bezpiecznie upalać VID_20210606_223237~2.mp4 VID_20210606_223408~2.mp4 VID_20210606_223455~2.mp4
    20 points
  10. Odebrałem. 209526709_531226424729765_1469224599004059861_n.mp4
    19 points
  11. 19 points
  12. Odebrałem Kokaine ze SPA. Prania, deironizacje, deratyzacje, antytary, antysmary, jakieś tam inne glinki i twarde woski... Można jechać między ludzi...
    18 points
  13. Nie ja a chłopaki od folii i powłok. Zrobili przegląd powłoki ceramicznej i nałożenie aquaboostera.
    18 points
  14. S8 pomiędzy Tomaszowem a Rawą. Coś pięknego
    18 points
  15. Ciekawa trasa górska niedaleko Zadaru. Podjazd od 120npm do 850npm. Po drodze parking i grób Winnetou [emoji3] lub podejście na Tulove Grede 1120npm Drehort von Winnetou https://goo.gl/maps/frdzsvpxQXZxxvKn6
    17 points
  16. Syn zawsze wie, co w sercu ojca siedzi
    17 points
  17. Zapraszam do obejrzenia krótkiego videoclipu z ostatnich testów. Dla mnie film jest petarda! Jestem pewny, że Wam też się spodoba
    17 points
  18. 17 points
  19. Czekaliśmy, czekaliśmy, czekaliśmy na dobre wieści i chyba szykuje się kumulacja!!! Subaru and Toyota Are Reportedly Developing an AWD Hot Hatch Together Subaru and Toyota are jointly developing a new Impreza-sized hot hatch with a horizontally opposed engine and symmetrical all-wheel drive. The report says the car is expected to debut in November 2022. A co jeszcze ważniejsze.... strach pisać, strach czytać.... It's possible Subaru will be using this new hatch as a reason to return to the World Rally Championship. Seeing as details on the project are so scarce at this time, it's hard to say for sure. But rumors of new performance cars always get us excited. We can't wait to hear more. https://www.roadandtrack.com/news/a35458840/subaru-and-toyota-awd-hot-hatch-rumor/?fbclid=IwAR18tw0UQ-gTo2YaAaSVSdYmOlv8FpBv34cwxLI9ER-B6En0pEQyMejq1ik
    17 points
  20. Odebrałem Legasia. Detailing, wyciąganie wgniot i ceramika. Jestem zadowolony, jak na 15 letni lakier!
    17 points
  21. Wielu z tych, którzy są w posiadaniu Forka SG (przed czy polifta) - prawdopodobnie prawie na pewno - boryka się z takim problemem. Otwieracie drzwi i dzieje się to VID_20210718_203259.mp4 Tylko koci refleks ratuje drzwi w sytuacji, gdy obok stoi drugie auto, które jest za blisko. Czy da się coś z tym zrobić? Odpowiedź brzmi TAK W poniższej instrukcji opisuje czynności wykonywane na Forku SG przedlifcie, ale obstawiam, że w znakomitej większości Subaraków jest podobnie Z rzeczy, które się przydadzą: - nasadka 10 - szczypce (żabka) - kombinerki - wkrętak płaski (mały) - wkrętak krzyżyk (duży) - zestaw naprawczy ogranicznika drzwi https://allegro.pl/oferta/ogranicznik-drzwi-subaru-zestaw-naprawczy-10667671575?snapshot=MjAyMS0wNi0wM1QwODoyMDo0OS45ODlaO2J1eWVyO2IxYzZjYWE4ODBjNWJiYTkzM2ExYjU5N2YxNWExN2E2MjVkMWVkNmM2NDgxNDczMjkyOTdmZDU2ZDg2YjkzM2Y%3D Zaczynamy od ściągnięcia boczka drzwi. Trzeba za klamką ściągnąć zaślepkę i wykręcamy pierwszy wkręt. Następnie w uchwycie drzwi jest druga zaślepka z wkrętem. Potem ściągamy ostrożnie ramkę klamki, a na koniec wyciągamy uchwyt i odpinamy z kabelków. Boczek zaczynamy ściągać najlepiej od dolnej krawędzi. Może się zdarzyć, że trzeba będzie ciągnąć dwiema ryncami. Po kolei spinki będą klikać, aż dojedziemy do góry i ściągniemy boczek. Po tym należy jeszcze odkręcić głośnik (3 wkręty) i odpiąć go. Zabieramy się teraz za ogranicznik. Do odkręcenia raptem jedna śruba i dwie nakrętki. Przez dziurę od głośnika ręka wchodzi bez problemu. Wyciągamy ogranicznik i na stół. Aby dostać się do środka metalowej obudowy, należy za pomocy szczypców (żabki) odgiąć 4 metalowe stopki Ze środka korzystając z płaskiego wkrętaka wyciągamy elementy, które poddamy wymianie. UWAGA, NIE POGUBCIE GUMEK SPOD TYCH ELEMENTÓW!!! Poniżej obrazek, jak wygląda zużyty element (biały) i nowy (czarny). Różnica jest znacząca. Wciskamy na miejsce nowe elementy razem z gumkami. Będzie trochę ciasno, więc warto je docisnąć blaszką i pomóc sobie szczypcami i kombinerkami. Zaciskamy stopki, wracamy do auta, skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej, boczek dobrze po dobijać pięściami. I gotowe Efekt końcowy? Jak na filmiku Jeśli będzie za ciężko chodziło to można skorzystać z podkładek w zestawie zamiast tych większych elementów. VID_20210718_235249.mp4
    16 points
  22. A myśmy przegonili XV'a na Półwysep Salentyński, od Ceglie Messapica aż po południowy kraniec w Torre Pali
    16 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...