Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/03/20 in all areas

  1. @KPR czyli wiesz co kupić - na jedną oś Yokohama na drugą Toyo. Ewentualnie stronami będziesz zakładał.
    6 points
  2. Trochę złomu w w dobrej cenie. Aż przebieram nóżkami czekając na montaż płyt i liftu
    5 points
  3. bo zapewne większość tych subarowiczów oddało auto z uszkodzonym motorem na diagnozę do autoryzowanego serwisu producenta /dystrybutora i dostali w prezencie shortblok nawet jeżeli jednej czy 2 pieczątek w książce serwisowej nie było. Już Ci to pisano wielokrotnie źle podszedłeś do tego tematu tzn. ze złej strony. Wyobraź sobie masz firmę produkcyjną. Nagle przychodzi do Ciebie pismo z fakturą za naprawę wyprodukowanego przez Ciebie sprzętu z warsztatu pana Kazia czy Mietka o których słyszysz pierwszy raz w życiu.( sam uważam że takie warsztaty czasami lepiej znają się na rzeczy niż niektóre ASO ) Co byś zrobił ? Zapłacił ślepo wierząc w zapewniania nieznanego Ci fachowca czy jednak chciałbyś przed zapłatą zweryfikować to co się zepsuło u swojego autoryzowanego przedstawiciela z którym jesteś związany biznesowo. Ja bym to potraktował jako próbę wyłudzenia. Producent wie o problemie bo gdyby nie wiedział to tylu gestów handlowych dla aut grubo po gwarancji by nie było. Ale żeby otrzymać "gest" trzeba uszkodzenie zweryfikować u przedstawiciela producenta/dystrybutora czy importera. Ty po prostu zawaliłeś sprawę i masz o to pretensje do importera.
    5 points
  4. 4 points
  5. Apropo Bieszczad, w ubiegły weekend taki o to „lajcik” nam się trafił:
    4 points
  6. 3 points
  7. Nie musisz. Ale będąc tutaj stosunkowo nowym użytkownikiem uszanuj proszę, ze nasze wymiany opinii często wykraczają poza markę Subaru.
    3 points
  8. Podobno VW. https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/902924/f1-volkswagen-moze-zastapic-honde-niemcy-mysla-o-wkroczeniu-do-formuly-1 Byle nie jako Skoda bo serwer The Forum tego nie wytrzyma
    3 points
  9. Wymieniłem ok. 60 shortblocków i nie widziałem nawet raz obróconej panewki korbowodowej. Jest dwie przyczyny awarii diesla: pęknięty wał lub uszkodzenie ostatniej panewki GŁÓWNEJ, która jest również panewką oporową. Pęknięcie wału wynika z niedostatecznej wytrzymałości, prosta sprawa. A problem z ostatnią panewką jest taki, że z czasem rozwarstwia się/kruszy/odpadają kawałki materiału i powstaje nadmierny luz promieniowy wału, czyli jest wadliwa. Katastrofa gotowa. Obrócenie panewki korbowodowej w mojej ocenie jest spowodowane niedostatecznym smarowaniem, przeciążeniem(czyli prawa noga wyprostowana przez dłuższy czas i coś musiało puścić), przyczyną może być również zastosowanie niewłaściwego oleju, nieoryginalnego filtra oleju - to jest punkt zaczepienia w przypadku rozpatrywania tej sprawy ze względu na to, że samochód był serwisowany poza ASO i mógł być serwisowany niezgodnie z technologią producenta. W tym momencie nie jesteś w stanie w żaden sposób udowodnić, że było inaczej. Wg mnie nie masz czego szukać u polskiego importera. Gest handlowy, to tylko dobra wola producenta na który mogą liczyć tylko lojalni klienci, tak to działa w biznesie.
    2 points
  10. Zostałem wywołany do tablicy. Nie znam się, to się wypowiem finalnie kupiłem g015, trochę z dystansem podchodziłem do jej zdolności terenowych ale teraz jestem zadowolony. Zaskoczyly mnie na plus. Tak jak chłopaki piszą, na mokrym asfalcie ślizgają się no ale at tak mają, i tak trzymają się lepiej niż kormorany SUV (letnie) i zimówki (jakiś szot snowdragon-firmy nie pamiętam). W takim błocie w jakim zdarza nam się jeździć podoba mi się to, że dzięki temu bocznemu bieznikowi auto może wyturlac się z koleiny. Zastanawiałem się też długo nad oponami na których jeździ @Pan DziedzicDziedzic ale jak zobaczyłem sytuację z górki wstydu to nie żałuję. Dobry kompromis asfalt/teren
    2 points
  11. Ja wszystko chwalę co moje[emoji16] Mam Toyo open country ze względu na to że autem jeżdżę codziennie a i każdy wyjazd to kilka tyś po asfalcie, zanim wpakujemy się w jakiś shit. W terenie radzą sobie dobrze, szybko oczyszczaja się z błota a i kopią nieźle, jak ekipa widziała na górce koło miszy działki[emoji869] Na mokrym asfalcie nie są tak śliskie jak np BFGoodrich, tu to jest przepaść oczywiście na korzyść Toyo. Największy test miały w Górach Albanii, gdzie np hamowałem boczną ścianką, na max skręconych kołach a auto i tak jechało prosto w przepaść [emoji44] 50 km podjazdu po ostrych kamieniach zajęło 5,5 godziny [emoji41]@Panzerpferd też ma takie same opony i chyba jest zadowolony. Taptane Tapatalkiem
    2 points
  12. 2 points
  13. Są jeszcze Nokian Rotiiva ale ja i tak poszedłem w kierunku yoko. Szosowa może i najbardziej ale moim zdaniem cena a kompromis do czego używamy aut jest wystarczająca na korzyść g015
    2 points
  14. Jestem niemalże pewiem, że to ten sam produkt. Obie opony to Geolandar G015, a wedle katalogu Yokohamy były tylko jedne w takim rozmiarze: https://yokohama-online.pl/wp-content/uploads/specyfikacje/Lista_rozmiarow_geolandar-a-t-g015.pdf Wczoraj bym powiedział, że to rant ochronny felgi, ale każdy producent ma swoje dziwne oznaczenia... W katalogu powyżej jest kolumna RPB/OWL, gdzie to drugie znaczy białe litery na oponie. Żadna opona nie ma jednego i drugiego, więc chyba w przypadku Yokohamy to oznacza czarne litery. Ciężko mi sobie wyobrazić, że ta kolumna oznacza "Rant ochronny felgi / białe litery". Tym bardziej, że nigdzie nie znalazłem zdjęcia Geolandarów mających rant ochronny.
    2 points
  15. Jesteś. Tylko wiesz... my tu nie samym Subaru żyjemy... Ale jak widać „Twój Ból jest lepszy niż tego co spłonął w Mercedesie albo utopił milion”. Powodzenia i bezproblemowej jazdy
    2 points
  16. Umyłem jak padało i kupilem olej Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
    2 points
  17. No niestety, olewanie konsumentów to w naszych realiach standard. Akurat w takiej sytuacji powinien działać UOKiK i chronić interesy konsumentów, ktorzy z założenia są na straconej pozycji w dochodzeniu swoich roszczeń wobec dużej firmy (FHI - jak tu wspomniano SIP próbował jakos wesprzeć poszkodowanych użytkowników tych SBD). Jest głośna sprawa gościa, co kupił S klasę AMG za milion, która jest wadliwa i MB olewa go po całości. Skrzynie w Type-R, emisje spalin VAG... masę afer jest.
    2 points
  18. Nie 9 a ok 35. Gdybym planował jeździć nim dalej pewnie bym wziął ten wariant pod uwagę. Ale wiem ze w 11 letnim aucie zaczynają się problemy z drobiazgami które uprzykrzają życie. Poza tym wyciął mi ten numer w mroźna zimę poza granicami polski z rodzina na pokładzie i trochę nadszarpnął moje zaufanie[emoji6] gdybym włożył na remont 25 tysi musiałby kolejne 10 lat jeździć. Co do wtopy producenta pełna zgoda. Importer ratował sytuację ale to producent dał ciała z oczywista wadą produktu. No i kuriozalne jest tłumaczenie o wypuszczeniu poprawionych bloków jesli te pierwsze " nie posiadały wady fabrycznej" [emoji6] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    2 points
  19. Dostałem spontaniczną propozycję darmowego przyciemnienia szyb... Skorzystałem ... i nie żałuję p.s.: zapraszam na Insta @Ślubne_Subi
    1 point
  20. czekając na auto ja już się rozglądam znalazłem takie dedykowane do XT https://pl.aliexpress.com/item/32960487937.html a w miejsce halogenów takie https://pl.aliexpress.com/item/32974902903.html https://pl.aliexpress.com/item/32759515678.html
    1 point
  21. miałem tak samo, pompa się zatarła kupiłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/pompka-spryskiwacza-reflektorow-subaru-forester-05-9742443569 u mnie było (plug&play)
    1 point
  22. Absolutnie prawda. Trzeba bazować na opiniach, własnej obserwacji ekipy. Jedyna zasada jaka na pewno działa, to że nowości rynkowe potrafią być na prawdę drogie.
    1 point
  23. Tak dokładnie mam takie same odczucie. Mając dwie terenówki używane na co dzień na prawdę trochę w tym posiedziałem. Ceny opon to niemal jak giełda papierów wartościowych czy rynek walutowy.
    1 point
  24. Dzięki Panowie za wyjaśnienia. Zastanawiające jest jak ta sama opona u różnych sprzedawców różnie kosztuje...
    1 point
  25. Też je sobie chwalę, używam cały rok i nigdy nie wpędziły mnie w kłopoty (ja sam się wpędzałem, ale to nie wina opon )
    1 point
  26. Ja kupiłem z pełną świadomością jaka to opona. Auto generalnie jeździ 95% czasu po asfalcie jako daily car Marty, więc priorytet to zachowanie na asfalcie i tutaj wg mnie jest bardzo dobrze. W terenie też jest przyzwoicie. Nie mam miejsca na trzymanie kilku kompletów, więc trzeba iść na kompromisy.
    1 point
  27. @KPR na G015 jeździ na pewno @mattipk no i ja. Musisz mieć świadomość, że to chyba najbardziej szosowa opona z AT. U mnie jeździ od suwalskiego Świniopasa codziennie i daje radę. @koziolek chwali Toyo Opencountry. A co do pytania - wg oznaczeń, to chyba rantem na felgę.
    1 point
  28. @KPR na G015 jeździ na pewno @mattipk no i ja. Musisz mieć świadomość, że to chyba najbardziej szosowa opona z AT. U mnie jeździ od suwalskiego Świniopasa codziennie i daje radę. @koziolek chwali Toyo Opencountry. A co do pytania - wg oznaczeń, to chyba rantem na felgę.
    1 point
  29. G015 to bardzo fajna opona, mam je u siebie, a kupiłem ze względu na opinie kolegi co ciora na nich OBK II po całej Europie, oczywiście zbadałem też sobie rynek, mi zależało przy zakupie takiej opony do forka abym nie zmieniał na zimówki, i tak właśnie będzie bo ta jest całoroczna, gdzie np Toyo Open Country jest porównywalna ale już letnia( kwestia mieszanki gumy), chociaż Toyo mam chyba mocniejsza ściankę boczną, ale ja na tą nie narzekam. Na deszczu trzeba nieco uważać, ale w końcu to AT Na czarnym jest cicha, nie słychać że jedziemy na ateku, opony z obu linków jak dla mnie to to samo. Co do felg nie lepiej pokusić się o jakiś oryginał? Np używane z Obk III gen?
    1 point
  30. Ok, jakimś cudem myślałem że chodzi o ciśnienie. W przypadku temperatury nie potrzebujesz jakiejś strasznie dużej dokładności, +/- kilka stopni Ci nie zrobi różnicy, bo taki zegar ma pokazać kiedy możesz zacząć upałać i kiedy odpuścić bo olej się przegrzewa. Najprościej chyba będzie porównać pobierając odrobinę oleju i zmierzyć termometrem, nigdy tego nie robiłem
    1 point
  31. Ja mam takie opony, Ta opona w miejscu styku z felgą trochę wystaje poza rant felgi, chroniąc go. Jest to właśnie zawulkanizowany pręt (ang rim) metalowy. Oto fotka, tak przy okazji Yokohama Geolandar g003 MT to świetne opony, ciche, uniwersalne a w terenie robią mega.
    1 point
  32. Tak wyglądają litery RWL (raised white letters, ang wypukłe białe litery
    1 point
  33. Używałem tych z Ebaya chinczykow i o dziwo były tak samo wiarygodne jak te drogie. Teraz używam firmy Prosport i slide oraz depo działaj bez zarzutów.
    1 point
  34. Z filmu odniosłem zgoła odmienne wrażenie... sami byliście, stąd i ja lubię wyjścia w góry kiedy pada (nie leje ;)) wówczas na szlaku nie ma przypadkowych osób. Najważniejsze, że finalnie jesteście zadowoleni
    1 point
  35. Widać świetny wyjazd. Super filmik, jest pamiątka. Dzięki "W górach jest wszystko co kocham": jest cisza, spokój, przestrzeń i są widoki... Pozazdrościć wyjazdu!
    1 point
  36. Fura odpisana, dobrze że załoga ok
    1 point
  37. Udrożniłem kanały odpływowe szyberdachu po tym jak zaczęło kapać
    1 point
  38. A jest jeszcze sprawa nowego Mercedesa, który spłonął na autostradzie powodując śmierć młodej dziewczyny. To jest dopiero tragedia. Jacek Balkan z MotoDziennika próbuje od wielu miesięcy zdobyć jakieś informacje, ale na razie "wykręcają kota ogonem". Żyjemy w czasach, w których duże korporacje mają ogromną przewagę nad jednostkowym klientem. A z tym Mercedesem za 1 mln zł to rzeczywiście jest kabaret. Ciekawe jak się to skończy.
    1 point
  39. Jak to co? Skodę oczywiście Widzę brak rozeznania we współczesnej motoryzacji i forumowych trendach
    1 point
  40. W ubiegłym tygodniu nie ja ale zaufani dobrzy ludzie zrobili: 1. Nowy alarm 2. Porządki w wiązce 3. Sprawdzenie stanu auta 4. Zaprawka w jednym miejscu po stronie pasażera Dziś przegląd techniczny w SKP Mitcar. Spokój na kolejny rok. W ciągu ostatnich 363 dni przejechałem tym autem 1648 km.
    1 point
  41. jakby co to mi zalega taki cudak w piwnicy https://allegro.pl/oferta/sprezarka-klimatyzacji-subaru-legacy-outback-3-0-9184386035
    1 point
  42. Podkład na budzie dogorywa czeka na kolor bazowy K7X
    1 point
  43. Pozdrawiam właściciela oświniaczonej Imprezy STI z parkingu przy Centrum Wędkarstwa Kilka minut później na tym samym miejscu zaparkowała czarna Blob Impreza
    1 point
  44. Mahle - śr. 99.50 mm dł. korby 130,4mm , comp.h 30,7 mm poj. - 22 cc poj. głowica 56 cc - gr. uszczelki 0,5 -> st. spr. 8.2 Na głowicach 255 - te same Mahle - śr. 99.50 mm dł. korby 130,4mm , comp.h 30,7 mm poj. - 22 cc poj. głowica 46 cc - gr. uszczelki 0,5 -> st. spr. 9.2 Na tłoku SOHC i głowicach 255 r. tł. 99.50 mm dł. korby 130,4mm , comp.h 29,4 mm poj. - 18 cc poj. głowica 46 cc - gr. uszczelki 1 mm -> st. spr. 8.3 Poszukaj Wiseco K600M995 i przelicz stopień sprężania będziesz wiedział o co chodzi i nie traktuj każdego jak swoich klientów którzy nie mają pojęcia o silnikach. Wstawiając im do WRX kute tłoki mahle na głowicach 255 zwiększasz stopień sprężania ponad 10% co przy badziewnej UPG zwiększa ryzyko jej wywalenia.
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...