Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/02/20 in all areas

  1. @RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co mi się w nim nie podoba, ale najzwyczajniej w świecie spełnia moje oczekiwania. Odbyłem chyba 5 jazd testowych innym samochodami (m.in. NX300, Stelvio 280KM, RAV4 Hybrid i innymi) i świadomie wybrałem e-boxera. Nigdzie nie pisałem jak cudownie ze ma symetryczne AWD. Nigdzie nie pisałem ze jest bardzo dynamiczny itp, natomiast Wy za wszelka cenę chcecie mi udowodnić ze mam do dupy auto dziękuje za tak szczere zainteresowanie. To miło z Waszej strony Ale mam lepszy pomysł - po prostu nie kupujcie e-boxera bo nie spełnia WASZYCH wymagań o tyle po co macie się męczyć. Mam wrazenie ze sami się napaliliscie na jakiś romans. Idąc Waszym tokiem rozumowania to jak mi się jakaś łaska nie podoba to do niej nie zagaduje i tyle - każdy jest szczęśliwy. A Wy zawracacie, idziecie za nia i ciagle jej mówicie jaka jest brzydka, pryszczata i ma grube nogi. No ok takie ma i jak komuś się spodoba to będą szczesliwi. Naprawdę nie musicie stać pod jej oknami i krzyczeć ze jest pasztetem
    13 points
  2. 6 points
  3. Niby sa inne a ty dalej siedzisz na plocie przed domem bylej i krzyczysz "Gruba Baska" ;p
    4 points
  4. Wczoraj odebrałam obk po wymianie chłodnicy, podpory wału, łożysk w dupce skrzyni i kilku pierdół jeszcze
    3 points
  5. U @szubaruto by Hołek osobiście stał i trzymał ten plakat.
    3 points
  6. Roznica jest subtelna: ja siedze z Gruba Baska na kolanach i obgaduje inne panny, ty siedzisz u Grubej Baski na plocie i krzyczysz jej ze jest gruba.
    3 points
  7. Ja już przejechałem 218 tys. km i dopiero teraz zdecydowałem się na mały przegląd silnika, bo brał już litr oleju na 1000 km. Oej zawsze z górnej pólki, wymieniany co 7,5 tys. km, auto nigdy nieupalane, wychuchane. Po rozebraniu silnika i pomiarach (bez rozbiórki wału) okazało sie, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, jedynie pierścienie są do wymiany (na dwóch tłokach zapieczone, a na pozostałych dwóch wszystkie 3 pierścienie ułożyły się tak niefortunnie, że zrównały się szczeliną...) i to w rozmiarze STD, bez konieczności nadwymiaru. Tuleje i tłoki nieporysowane. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy, oczywiście też nowe UPG (plus szpilki ARP) auto zyskało nowe życie - przejechałem już prawie 1 tys. km i nie bierze ANI GRAMA !!! oleju.
    3 points
  8. Nie mogąc nic zrozumieć z tego wątku (tak sprzeczne informacje), wczoraj zdecydowałem się na jazdę próbną tym cudem japońskiej myśli technicznej. Od razu zaznaczam, że przez ostatnie 12 lat, zawsze jakiś w miarę świeży Subarak parkuje na moim podwórku Czyli było 2x OBK SBD (MT i CVT), oraz obecny FXT. I nie jestem w stanie zrozumieć jednej rzeczy - o co chodzi z tą "subiektywną dynamiką" - dla mnie to jest największy problem. Miałem wrażenie, jakby silnik był połączony z kołami za pomocą gumy z majtek. Wyje i nie czuć, że jedzie, skrzynia zachowuje się jakby miała autyzm - ni cholery nie dobiera obrotów do potrzeb. Żyje życiem niezależnym od reszty samochodu. Ostatni rz tak się czułem w maluchu ze ślizgającym się sprzęgłem. Ja mu w gaz, obroty rosną, a samochód jedzie swoje. I to jest właściwie jedyny element, który może zaprzepaścić moją chęć nabycia tego. Bo osiągi - obiektywnie - są dla mnie wystarczające. Faktyczne przyspieszenie jest wystarczające. W obecnych warunkach, dla starszego pana - naprawdę wyrosłem już ze ściganek. Poza tym - Subaru. Ze wszystkimi "zadami i waletami", ja tę filozofię uwielbiam. Tylko to subiektywne uczucie - trochę, jakby miało zaraz sprzęgło się skończyć…
    3 points
  9. Ja bym dalej parkowała, żeby rdza nie przeszła
    2 points
  10. Mycie, wycieranie, glinka i wosk:) Przy okazji zauważyłem że ledwo się już trzymają literki U i B.
    2 points
  11. Przeczytałem cały dokładnie. I, jak napisałem - niewiele z tego konkretów wychwyciłem. M.in. przez niezrozumiały hejt. Mam wrażenie, że zebrały się tu 2 grupy osób - 1) miłośnicy marki - czasem fanatyczni, co w pełni rozumiem, bo też nie jest mi bardzo daleko do takich, oraz byli użytkownicy, którzy w Subaru widzieli przede wszystkim narzędzie do leczenia kompleksów, mając osiągi Porsche za ułamek ceny, a niedostrzegający, nieczujący i nierozumiejący innych cech tych samochodów. Oni, zamiast grzecznie opuścić TF, zamienili się w hejterów, na siłę wszystkim wciskających, że Subaru do niczego się nie nadaje, albo co najmniej jest najgorszym wyborem z możliwych. Mam wrażenie, że to syndrom faceta, który dostał kosza i sam sobie wmawia, że ta panna jest już do kitu, bo zrobiła sobie inną fryzurę i trochę przytyła.
    2 points
  12. U Kolegi @Jaca68 to najpewniej stres pourazowy po sprzedaży XT połączony z syndromem odstawienia od marki. Będzie teraz zachwyt Lexem i obrzydzenie Subaru. Taki syndrom słodkich cytryn i gorzkich winogron. Też tak miałem po sprzedaży OBK i zakupie chińskiego Volvo udającego Szweda i Mercedesa udającego luksus. Na szczęście zaleczyłem kupując nie jedno, ale dwa Subaru - co prawda stare parchy (no niestety, w nowych póki co subiektywna dynamika jest dla mnie obiektywnie nie do przejścia), ale ból minął @Jaca68 nie martw się, przyjdzie jeszcze czas, że wrócisz do religii Tymczasem dużo radości i bezawaryjnej jazdy Lexem.
    2 points
  13. Napełniłem klimę po naprawie rurki, w końcu miły chłodek
    2 points
  14. Jakbyś przeczytał wątek to byś wiedział że nie 50% tylko 63,3% jest tu kluczem. I podobno Subaru pracuje nad nową generacją sterowania e-boxerem, nie trzeba będzie wcale dawać gazu, wystarczy pomyśleć "chce się rozpędzić do 90 km/h" i auto się rozpędzi, to samo będzie z kierownicą, wystarczy patrzeć tam gdzie chcesz jechać i auto tam pojedzie.
    2 points
  15. Miałem podobnie. Tam chodziło o FXT który też nie jechał tak jak trzeba, oczywiście skład narzekających był inny. Mam pewną roboczą hipotezę, po prostu aby wpaść na pomysł kupna Subaru (niezależnie takiego co jedzie i takiego co nie jedzie) trzeba mieć nieco szersze horyzonty myślowe. W związku z tym na tym forum nie widać sieczki debilnych wypowiedzi na jakie natknąłem się na forach Skody, Alfy czy nawet Fiata. Po prostu inny typ człowieka. Jak już to zobaczysz, niniejsze forum staje się bardziej portalem społecznościowym niż motoryzacyjnym, i byli właściciele Subaru z żalem opuszczają szacowne grono, bo takiego poziomu dyskusji na innych platformach w mojej ocenie nie znajdą, chyba że weźmiemy ściśle techniczne portale dla zapaleńców. W związku z tym taki odsetek posiadaczy Mercedesów, Lexusów, BMW, którzy wśród współużytkowników własnych aut nie mają za bardzo z kim i o czym rozmawiać.* *Teoria subiektywna, niepoparta badaniami naukowymi a wyłącznie spostrzeżeniami dotyczącymi kultury wypowiedzi na forach Alfa Romeo i Bmw. Jeśli chodzi o Skodę to było niewiele gorzej niż na TF.
    2 points
  16. Moze to byc dla Ciebie szokiem... ale czy mozna sie spodziewac czegos innego na forum fanow Subaru?
    2 points
  17. Na szczescie znajdzie sie grupka wybitnych specjalistow ktora sprowadzi TF na ziemie i wyjasni dlaczego tylko oni maja racje
    2 points
  18. Po taką górkę to nie tylko hybrydowy Lex podjedzie ale nawet służbowa Fabia da radę. A tak poważniej, w dzisiejszych czasach, przy modzie na auta elektryczne i hybrydowe, IMO jedynym słusznym kierunkiem rozwoju napędu 4x4 będzie umieszczenie silników elektrycznych na tylnej osi. Ostatni test RAV4 Prime pokazuje że może to nieźle działać, a zyski przy konstrukcji aut przy rezygnacji z wału napędowego są znaczne - weźmy chociaż wielkość zbiornika paliwa czy mityczne koło zapasowe. Stawiam dolary przeciwko orzechom że Subaru w niedalekiej przyszłości złamie kolejny mit i wyprodukuje auto 4x4 bez wału napędzającego tylną oś. Wtedy dopiero na TF rozlegnie się lament.
    2 points
  19. Wymieniłem olej w skrzyni biegów i w tylnym dyferencjale.
    1 point
  20. Ja to pisałem serio OBK w setupie/kolorze "black line" wygląda dla mnie rewelacyjnie: https://kaliningrad.subaru.ru/finance/outback-blackline
    1 point
  21. Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Samochodów Subaru Impreza! To impreza dedykowana każdemu posiadaczowi tego kultowego samochodu - bez względu na posiadane umiejętności, wiek czy płeć. Co nas czeka? Treningi i próby sprawnościowe z pomiarem czasu przy użyciu fotokomórki. Próba sportowa składa się zarówno z otwartego toru, jak i z wymagającej pętli leśnej. A ponadto jak zawsze: ciepła, rodzinna atmosfera, wielkie emocje, dużo adrenaliny i dobrej zabawy oraz wspaniali ludzie - prawdziwi fani! Wybierzemy trzech najszybszych kierowców, których nagrodzimy pucharami. Oprócz klasyfikacji generalnej wyłonimy również zwycięzców z trzech klas: Outlaw, Turbo oraz Wolnossące. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie ważnego prawa jazdy oraz sprawny technicznie samochód Subaru Impreza. https://www.facebook.com/events/757092174824838/ Zapisy: https://drivingacademy.pl/kalendarz-szkolen
    1 point
  22. @SJS S.A. już od kwietnia mamy na to wątek
    1 point
  23. Mam poprzedniego i wg mnie z zewnątrz wyglada lepiej
    1 point
  24. Co więcej, przy przebiegu 110 tys. miałem pęknięcie smoka olejowego, ale ponieważ zostało to w porę wykryte (później gasnąca lampka oleju przy rozruchu), nie przyniosło to żadnych szkód - jedyna możliwa tego drobna konsekwencja to lekko zarysowany jeden z wałków. Nawet gdy silnik brał prawie litr oleju na 1000 km, stopień sprężania na wszystkich cylindrach był powyżej 10. Koszt całej tej remontowej operacji razem z częściami to około 6 tys. PLN. Zrobiłem też małą rewizję turbiny i okazało się, że wymaga nieznacznej regeneracji, co oczywiście zleciłem i teraz WRX zasuwa lepiej niż przed laty...
    1 point
  25. O jeździe Focusem RS mogą napisać sporo @Offtza i @Leniwiec , także na ich blogu znajdziecie kilka artykułów o RS: http://antymoto.com/
    1 point
  26. w kilku miejscach to czytałem to mam pod ręką Creative311 claims the new Subaru Levorg will be revealed in mid- or late-June before the order books open in early July. It is understood that entry-level models will come outfitted with a 1.8-liter turbocharged four-cylinder engine that produces roughly 197 hp and 216 lb-ft (294 Nm) of torque. An STI-badged variant is expected to feature a larger 2.4-liter unit that will likely offer up in excess of 300 hp.
    1 point
  27. w końcu dobre wieści: https://rallypl.com/rajdy/znamy-nowy-kalendarz-wrc-2020-debiut-estonii-we-wrzesniu/
    1 point
  28. Rozumiem, że komuś coś może nie odpowiadać i krytykuje ale niech ta krytyka też będzie na poziomie, a nie podśmiechujki na poziomie gimbazy.
    1 point
  29. Nawet jezeli tak jest to dlaczego siedzisz na tym plocie a nie trzymasz na kolanach nowej panny i z nia nie spedzasz czasu? Co cie obchodzi co krzycza obecni faceci twojej ex? Przeciez tego kwiatu jest pol swiatu i kazdy moze sobie wybrac czy chce miec gruba baske ktora potrafi gotowac czy wypacykowana lalunie za ktora sie inni faceci ogladaja... A jezeli to jakas tesknota to przyzwoitosc nakazywalaby siedziec cicho i nie komentowac cudzych zon publicznie
    1 point
  30. Z czystej ciekawości się zapytam w jakim celu chcecie wykręcać mocowanie dyfra ? przecież uszczelniacz półosi jest do wyjęcia i zamontowania bez demontażu tej części.
    1 point
  31. Jak zgubisz to mam caly napis Subaru Forester plus znaczek Symmetrical AWD
    1 point
  32. Ponieważ czasem wystarczy zwykła rewizja właśnie z wymianą pierścieni i ewentualnie panewek bez jakiegoś kucia czy innych podobnych gratuluję stanu silnika i wyboru opcji naprawy!
    1 point
  33. Witam, są nowe wieści w temacie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    1 point
  34. Musiałem dwa razy zobaczyć, że wszedłem na forum Subaru, a nie Toyota/Lexus
    1 point
  35. Może być kłopot, upewnij się że zwykła żarówka pasuje, kiedyś miałem retrofity i w żaden sposób żarówka halogenowa nie pasowała, tylko żarnik hid. Opisy na stronach czy aukcjach niestety opisują że żarówka pasuje, a fizycznie lipa. W retrofitach nie ma co się bać xenona, one są do tego zaprojektowane, pięknie to świeci i nikogo nie oślepia.
    1 point
  36. No i poszło - wszyscy z listy mają dostęp do poczty, a tam kolejne kroki. Zakładamy, że za półtora miesiąca będzie można spokojnie jechać. Problem w tym, że te wszystkie strony (nawet oficjalna aplikacja UE) nie nadążają za zmianami. Dlatego śledzimy je na stronach ministerstw i konsulatów, co i tak nie jest proste. @coocer - dalej na rezerwie?
    1 point
  37. Mnie polecano Nissens oraz Hella. Jednak ostatecznie zakład, który się tym zajmuje, założył Koyorad. Jak się poczyta, to wszystkie trzy mają dobre opinie, a różnica w cenie nie przekracza 50 zł.
    1 point
  38. Będzie jeszcze lepiej skręcał, lepiej sprawował się w terenie, dawał więcej przyjemności z jazdy i w kwesti przyspieszenia też będzie progres, przybędzie kolejne sekundy do setki A jego właściciele będą udowadniać jaki jest dynamiczny od 0 do 10km/h
    1 point
  39. Ojej, RAV poradziła sobie z jednym kołem z trakcją ! To co ? Wracamy do środka ciężkości (bo symetryczny eboxer już chyba nie jest) czy udowadniamy dalej, że poza napędem Subaru świat nie istnieje ?
    1 point
  40. Właśnie kilka dni temu wymieniłem EGR na nowy i zrobiłem "prawie" zaślepkę. Kawałek blaszki z czterema otworami o średnicy 6mm. Zamysł jest taki, że ograniczenie przepływu spowoduje, to że będę miał dużo czystszy układ dolotowy i spaliny, które trafiają do kolektora nie będą aż tak bardzo podgrzewały w nim powietrza. A jak powszechnie wiadomo mniej tlenu=więcej sadzy, wolę mieć więcej tlenu i mniej problemów z dpf. Efekt jest taki, że po 70km od wypalenia mam 13% sadzy, zobaczymy co będzie dalej. Niestety, ale intercooler w dieslu jest zdecydowanie za mały i jest pięknie podgrzewany przez silnik zwłaszcza przy niewielkich prędkościach, dlatego każde obniżenie temperatury będzie miało wpływ na dpf stąd poprawa działania dpf u Ciebie. Podobne podkładki można kupić do silników 1.9MultiJet Fiata, są sprzedawane przez producenta w ASO. Tu nie ma nic do rozumienia, nie zawsze sposób użytkowania ma znaczenie przy zakupie. Są inne powody dla których kupuje się Subaru z dieslem z roczników 2008-2010. Sporo ludzi zna temat, ale głośno o tym nie mówi/nie pisze.
    1 point
  41. Niby ta sama płyta podłogowa więc raczej tak... ale nie potwierdzę. Natomiast przednie fotele jak najbardziej P&P.
    1 point
  42. Fabryczne FB20, rozprężone i trochę podłubane + dodane to co poniżej Jutro będzie nowe sprzęgło + nowa mapa.
    1 point
  43. Auto idealne na cztery pory roku...
    1 point
  44. E tam , @szubaru miałby to z autografem
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...