Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/08/20 in all areas

  1. Hejka ;D Na dziś przygotowałam krótką relację z Legacy No to tak - na początek walka z wydechem. Wydech to istna tragedia... Same nieszczelności, niektóre rzężące osłony, gdzieś tam brak uszczelki był no i ta wisząca końcowa lufa. Pierw była zmiana kolektora, bo tam kata nie było, kolejna sprawa, to na tej takiej flanszy, co łączy się rurą był problem, bo występuje taki rowek i nie można było dobrać uszczelki, więc zostało zaspawane, zeszlifowane i dopasowana uszczelka, drugi katalizator został wycięty, usunęłam osłony, które już się ledwie trzymały i końcowy na razie został założony od
    7 points
  2. 6 points
  3. Jestem po jeździe testowej A110. Niestety S'ka nie była tego dnia dostępna. Najpierw jazda po drodze publicznej. Bez fajerwerków, samochód posłuszny do bólu, osiągi gorsze niż mój obecny samochód do zabawy, więc emocji raczej nie czułem. Wydech dość głośny ale przyjemny dla ucha. Trakcja bardzo dobra, hamulce świetne. Zawias całkiem komfortowy jak na sportowy wóz. Ogólnie nadaje się na co dzień. Jazda torowa dopiero obnażyła potencjał samochodu. Na semislicku po ich dogrzaniu istne szaleństwo. Zwinność i lekkość z jaką auto wykonuje polecenia budzi zdumienie. Mega mega wóz do zabawy. Co c
    5 points
  4. Osłona dyferencjału ogranicza prześwit, a ochrona jest umowna, ponieważ atakujemy przeszkody przodem i to przedni dyferencjał wymaga chronienia. Przedni dyferencjał w Subaru jest w skrzyni biegów. Jeśli wogóle chodzi o bezpieczeństwo dyferencjałów to jedynym słusznym rozwiązaniem jest silna pokrywa która nie obniża prześwitu, a chroni mechanizm. Bo to pokrywa ma być wytrzymała aby chroniła wnętrze i była odporna na uderzenia. Wymiana pokryw tylnego dyferencjału to już bajer raczej ponieważ tyłem nikt z rozpędu nie atakuje przeszkód, a nawet jak cofa to już auto tam było.
    4 points
  5. Zabawna reklama Forestera z Bartem Simpsonem w roli głównej. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem prezentacją tego filmiku w tym wątku.
    4 points
  6. @Agnieszkaz pytanie umieściłaś w dziale Subariad, który dotyczy raczej samych wyjazdów niż przeróbek. Wątek przeniosłem więc do działu technicznego i połączyłem z istniejącym tematem. Jeżeli planujesz wybrać się na Subariadę to nie ma większego sensu przerabianie auta, gdyż wyjazdy te są planowane z myślą o możliwościach seryjnych samochodów Subaru i XV, szczególnie z automatyczną skrzynią biegów, świetnie się sprawdzi. Dla większej śmiałości można ewentualnie podnieść trochę auto i założyć opony odporniejsze na trudy wyjazdów terenowych ale i tak najwięcej korzyści przyniesie doskonalenie tec
    3 points
  7. 3 points
  8. Czy to aby nie będzie strasznie ciężkie? Kurczę wzięliby się ci japońscy inżynierowie do roboty i zrobili dobre 1.8 turbo. Wsadzaliby to do Imprezy, XV, Levorga i może podkręcone do WRXa i Forestera. Do Ascenta i Outbacka 2.4. Do tego wystarczyłoby im jedynie 2.0 ze sprawnym silnikiem elektrycznym, żeby to razem miało ~200 kucy montowane do XV i Forestera. Trzema silnikami ogarniają całą paletę. Każdy ma to co by chciał. Weźcie im wyślijcie moje mądrości, bo widzę, że chłopaki ewidentnie sobie nie radzą
    3 points
  9. Nie jest to może o prądach, ale na początek wolę dać informację Każdy, kto podejmuje się przeróbki kierując się tym poradnikiem robi to na własną odpowiedzialność!!! Oczywiście jest to DIY, jednak w trakcie pisania rozwinęło się do poziomu mikro historii przy czym dalej jest to DIY Skoro to mamy za sobą to jedziemy Na początek zacznijmy, co nam będzie potrzebne: 1. Gril (@adish24 dzięki ) 2. Dremel (miniszlifierka) z małą tarczką i kamieniem ściernym (@aplam13 dzięki ) 3. Papier ścierny - gradacja 180-400 (wg uznania może być drobniej). 4.
    2 points
  10. Co prawda nie w XV a Forku mamy opony Michelin Latitude Cross i uważam, że to niezły kompromis między asfaltem i terenem. W sam raz dla takich aut jak Forester czy XV. „Zesunąłeś” się za bardzo w to błoto XV nie jest i nigdy nie będzie autem terenowym. Co nie przeszkadza dobrze bawić się w terenie. Rozsądnie planując trasę wystarczy zabrać saperkę... a wyciągarki, pasy i trapy najlepiej zostawić dla aut innego przeznaczenia. Jakbyś nie zauważył to był po prostu żarcik taki... a w całej offroadowej zabawie chodzi głównie o to by przeć ku przygodzie do świtu
    2 points
  11. Jak auto zawisa na brzuchu to nie jest to wina auta tylko kierowcy Branie kolein między koła prędzej czy później kończy się przechadzką po traktor... większy prześwit powoduje tylko, że przechadzka jest dłuższa
    2 points
  12. No i taka powinna być osłona. Dokładnie tak. Nie jakieś tam popirdółki. Ja też mam 5mm stal. Mocowanie do ramy. Wtedy to ma sens.
    2 points
  13. Ano było, było... Moja małżowina przeszcześliwa, kazała mi kilka razy sprawdzić forum bo "z takiej ślicznej czerwonej Imprezy jej ktoś pomachał"... Akurat teściową na grilla wiozła...
    2 points
  14. Potwierdzam (ani trochę przy tym się nie chwaląc ): Swoją drogą to wszystkie przednie górne rozpórki pasują do Legacy wymiennie między sobą
    2 points
  15. Przednia "Sti" Pasuje do H6
    2 points
  16. Dzięki za miły spocik
    2 points
  17. Ależ skądże, pisałem że fajnie jak coś wrzucasz. Olej marudy. To Twój wątek!
    2 points
  18. Żona zobaczyła oponki i mówi: „to ja ide obczaić trasę na weekend a to zobacz w necie ile kosztuje lift” wychowałem potwora
    2 points
  19. a w czwartek filmik z upalniaalania
    2 points
  20. Akurat automat tutaj jest atutem. 3 rzeczy podstawowe, płyta pod silnik i lift na podkładkach i opony AT. Problem w xv jest przedni zwis więc można pomyśleć o podcięciu zderzaka ale szczerze mówiąc to xv 2.0 a automacie to biały kruk, może lepiej zamienić na Forestera? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
    2 points
  21. https://crawfordperformance.com/collections/billet-power-blocks/products/crawford-billet-power-blocks-bpb-18-crosstrek?fbclid=IwAR2tDSYRayx-IKxGNqGo5A9yBaMXn7e82ZjxRWIw88SRLtpNeFfWBVpwUhM Już pozamawialiście?
    2 points
  22. 2 points
  23. Coś pięknego! https://vimeo.com/55595896?outro=1&fbclid=IwAR0bpprvyIRXTWWGYn1bWaze-P6j9m1vUhl5f83rLJguYMHOc6_kmR4uPeA
    2 points
  24. Frekwencja dopisała! Szkoda tylko, ze tak szybko uciekliście... My się rozjechalismy o polnocy...
    2 points
  25. 1 point
  26. To można nazwać PECHEM. Ja już podobne rzeczy przerabiałem, zatem... wszystko pod kontrolą
    1 point
  27. Na grilla to karkówkę, kiełbasę... Ale że teściową???
    1 point
  28. i tu się nie zgodzę bo widziałem co ten miejski SUV potrafi zrobić w terenie (patrz Nasz wyjazd na Suwlaszczyzne w lutym) w glinie na szosówkach szedł jak równy z Forkami na ATkach tutaj trzeba wyłączyć co się da i rura więc to też kwestia umiejętności kierowcy wiadomo że jeep lepszy ale to nie to forum kolego
    1 point
  29. Nieeee, chodziło mi o efektywność ekranowania blachy 2 cm i 1 mm! Bez kitu, wiem mniej więcej, jak są zbudowane statki, nawet słyszałem o grodziach, wręgach, śluzach, zęzach, cumach, bulajach, kojach...
    1 point
  30. Osobiście (tj. twarzą w twarz) i w necie jestem gadatliwy, ale nie przez telefon czy podobne urządzenia - nie pytaj, czemu, nawet kumpla psychologa kiedyś pytałem i nie umiał tego wyjaśnić ;-) Nie lubię i już. Używam też 15-letniej Nokii, która robi u mnie za odbiornik rozmów przychodzących (rzadkich) i piszę SMS-y - to tak tytułem ciekawostki, gdybyś myślał, że przez komórkę nawijam, a tu pierdoły piszę
    1 point
  31. Jeśli będziesz często jeżdzic po polnych drogach i szutrach (takie crosscountry) - do tego właśnie auto się świetnie nadaje (nie mylić z offroadem) to opony wybierz A/T (tak zwane ateki, od oznaczenia All Terrain - na każdą nawierzchnię, czyli 60% asfalt 40% drogi gruntowe. Polecam Cooper Discoverer AT3 4S - a to dlatego, że to bardzo nowoczesne oponki, których dodatkową zaleta jest to że są w pelni wielosezonowe i świetnie radzą sobie zimą. Ja te opony mam w drugim zestawie kól w mojej terenówce - testowane w różnych warunkach i polecam szczerze. Chłopaki wspominali tu o BFG KO2 - klasyk
    1 point
  32. 1 point
  33. rc5+ na jazdę po ulicy to kompletny bez sens. Mówię z doświadczenia Klocki skończą Ci się jak ledwo zapomnisz, że je zmieniałeś. Kup dobre, odrobinę lepsze klocki drogowe. ferodo performance hawk hps Mintex 1144 W zuepłności to Ci wystarczy do bezpiecznej jazdy drogowej. Tarcza markowa jakakolwiek. Gładkie brembo to klasyczny i dobry wybór. Jak masz jakieś pytania to wal śmiało na priv.
    1 point
  34. Ale ze ja nie dam rady?
    1 point
  35. To auto wisi już ponad rok, cena też grubo spadła. Jaki sens ma przerabianie SUVa w teren widać po tej ofercie. Modyfikacje kosztowały swoje, auto w terenie niewiele więcej potrafi, a funkcjonalność auta w codziennej eksploatacji jako daily SUV zniszczona. Rynek to jak widać brutalnie zweryfikował. Swoją drogą myślałem że autko znajdzie właściciela choćby wśród Forumowiczy, ale jak widać nie. To może być swego rodzaju lekcja, kasy wrzuconej w tego typu upgrade nie odzyskasz, do kupienia nikt się nie pali. To nie jest terenowka, gdzie szpej podnosi cenę. Zależy co rozumiesz przez o
    1 point
  36. a no wiadomo, ale generalnie ta zasada o której pisałeś przy sprawnym czujniku nie obowiązuje. Inna sprawa, że to się ''samo'' weryfikuje jak gaz w butli się skończy
    1 point
  37. Pozdrówki dla @Maciek Niemy, spotkałem Twoja imprezę na trasie w Lesku. Było machane.
    1 point
  38. Mowa tu o tylnej górnej? Bo chętnie bym taka STI "przytulił" i ja Co do feelingu po założeniu przedniej to muszę przyznać że dawno nic mnie tak nie zaskoczyło jak ta różnica jaką dała właśnie rozpórka. Zmiana zawieszenia na Bilstein i sprężyny STI pink z przodu nie zrobiła tak dużej różnicy jak właśnie ta rozpórka. Jeśli myślisz o usztywnieniu auta to najtańszą opcja i chyba najbardziej odczuwalna będzie właśnie rozpórka. Polecam od tego zacząć [emoji1]
    1 point
  39. Trzeba ściągnąć pasy. Czyli rozebrać uchwyt na pasy (ściągasz z niego plastik, tam jest kilka zatrzasków), pod spodem jest śruba którą trzeba odkręcić, a potem można ściągnąć plastik.
    1 point
  40. na tyl cl to wg mnie przesada. tez mi sie koncza na tyle klocki, ale jakos wyszukiwarka mi za bardzo nie pomogla archiwum przeszukac. budzetowo pewnie poszukam ate. do tej pory mam ds performance i jak masz kaske, to polecam do normalnej jazdy, a i na treningach kilku byly. na wierconej tarczy ok 30kkm wytrzymaly.
    1 point
  41. Pozdrawiam grupę subaru jadąca na zlot od krosna... Mijaliśmy się na wlocie do Rzeszowa.
    1 point
  42. Dziękuję Wszystkim za bardzo miło spędzony czas.Życze Łukaszowi szybkiego powrotu do zdrowia.pozdrawiam Fiku. Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka
    1 point
  43. Po co ci właściwie samochód, samochód marki Subaru? Gdy odpowiesz sobie na te pytania to będziesz wiedział jakiego samochodu potrzebujesz. W cenie jaką podałeś znajdziesz tylko egzemplarze kolekcjonerskie, wymagające gruntownego remontu.
    1 point
  44. Tak, ale pojedziesz na wyprawę np. na Bałkany, deszcz lub mgła, pare zakrętów i nic nie słyszysz. Do tego inna bardzo ważna kwestia - jakości nadawania. Jechaliśmy odstatnio z takim w kolumnie i szlag wszystkich trafiał jak nadawał z tymi szumami - masakra - miał zakaz gadania bo znieść tego nie było można. Może to brutalne, jak masz szumofon to nie tylko Ty cierpisz.
    1 point
  45. @TichyMimo, "jak cię widzę to cię słyszę" jestem zadowolony, zasięg ok 3 km po autostradzie i 2km w lesie na moje potrzeby wystarcza... Zestaw kupiłem używany, lata już 2 lata...(Billy+Virginia) PS Virginia wygląda jak wiele anten radiowych, i czasem jak się odezwę, to widzę zdziwienie bo "bata" nie ma, a gada... I Policja nie kuma , że mam CB
    1 point
  46. Ostatnio przerabialem to samo tylko z głośnikami audiosystem . Wpiąłem się w przewód, który zasilał dolny głośnik. Tam podpiąłem zwrotnice, a do jednego rozgałęzienia zwrotnicy woofer, a do drugiego przez zwrotnice tweeter. Pamiętaj żeby nie pomylić plusa z minusem bo źle to będzie grało. Na tweeterze będziesz miał napisane, który to plus.
    1 point
  47. @Tichy - jak potrzeba, to mozemy w przyszłym tygodniu w Krakowie potestować CB
    1 point
  48. Antena ze zdjęcia jest nazywana przez mojego kolegę krótkofalowca "obciążeniem zastępczym" ("dummy load"). Pozwala na komunikację na zasadzie: jak Cię widzę, to Cię słyszę oraz na nie spalenie końcówki mocy nadajnika. Zaleta: nie musisz jej zdejmowć przed wjazdem do garażu w supermarkecie Zdrówka! Ł.
    1 point
  49. Żadne z tzw. podwyższonych kombi wymienionych powyżej nie jest w stanie dojechać i przejechać po takich drogach jak Outback (mówię o IV gen) którym miałem okazję jeździć relatywnie sporo poza utwardzonymi drogami. Jeśli ktoś nie planuje takich wycieczek to wtedy może warto się zastanowić nad potrzebą posiadania podwyższonego auta.
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...