Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/10/19 in all areas

  1. Moje z jeziora nie dotarły?
    3 points
  2. Jak by to nomen omen Siara powiedział do Wąskiego: Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    3 points
  3. I to jest chyba najkrótsza i najlepsza charakterystyka napędu w tym samochodzie. Skrzyni trzeba się nauczyć - podstawa, to nie wciskać gazu do podłogi. Jeśli chodzi o współpracę silnika i skrzyni, to jest najlepiej dopracowany i kulturalny duet w całej gamie Subaru. W Foresterze skrzynia nie symuluje biegów tak jak w OBK, natomiast w XV symuluje ale całość działa mało płynnie. Ponadto OBK ma wyraźnie większy moment obrotowy od silników 2 litrowych i to się czuje w czasie jazdy. Outback nie ma koła zapasowego. Ma natomiast olbrzymią niewykorzystaną wnękę pod podłogą. Wyrzucając styropiany można tam upchnąć naprawdę dużo drobniejszych bagaży. Sprawdzone empirycznie (załączone zdjęcie). Pod podłogą zmieścił się: wypinany hak holowniczy lewarek zestaw naprawczy koła z kompresorem 6 butelek 1l 16 butelek 0,5l 10 kartonów 1l 3 butelki wina 2 zgrzewki jajek po 12 szt. 1 średnia torba 1 kosmetyczka Na trasy zdecydowanie OBK. Forek to kiosk ruchu ze wszystkimi tego konsekwencjami. Poza tym pozycja za kierownicą dla mnie na dłuższą metę nieakceptowalna. Siedzenia też gorsze. Ale te dwa aspekty, to już kwestia indywidualnych preferencji. Znam osoby które uwielbiają taką pozycję jaka jest w foresterze. No to masz wysoko ustawioną poprzeczkę zarówno jeśli chodzi o wyciszenie (największa bolączka OBK) jak i szeroko pojęte osiągi i komfort. Tak jak pisali przedmówcy - konieczna jazda próbna i to nie taka 10 minutowa wokół przysłowiowego salonu ale także na autostradzie najlepiej w czasie mokrej i wietrznej pogody.
    2 points
  4. Pozegnalismy letnie kapcie na rzecz zimowego 17-to calowego setupu
    2 points
  5. My w ubiegłym roku w firmie zdecydowaliśmy się założyć opony wielosezonowe w 2 samochodach. Zakładaliśmy, że posłużą 4 sezony (zima/lato/zima/lato). Decyzja zapadła po zauważeniu na jakich oponach jeżdżą auta w dużych wypożyczalniach samochodów (głównie tych na lotniskach). Tam 80% aut ma założone wielosezonówki. Nasze podsumowanie po 2 sezonach poniżej (należy mieć na uwadze również fakt, że to auta firmowe ... wszyscy mają raczej ciężką nogę) : Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 w samochodzie Citroen C4 Grand Picasso (duże, ciężkie auto). Zwykle jeżdżone w 4 osoby. Czasem w 7 Obecnie ~30-35tys przebiegu na tych oponach. Sporo w mieście, sporo na autostradach. Pierwsza zima wszystko OK. Lato OK, ale już widać zużycie na przednich oponach. W deszczu przy dynamicznej jeździe czuć, że gorzej trzymają. Zdarza się, że ABS włącza się przy hamowaniu. Opony przewidywalne, choć obawiam się ich 3 sezonu (nadchodząca zima) i okresu przejściowego zima/lato. Chyba jednak do tak dużego samochodu jeżdżącego z 4 dorosłymi pasażerami to nie był najlepszy wybór. Nokian Weatherproof w samochodzie Skoda Fabia kombi. 25tys km przebiegu. Zwykle tylko z kierowcą. Jak do tej pory wszystko OK. Opony przewidywalne, nie widać oznak zużycia. na pewno wytrzymają kolejne 2 sezony (zima/lato) i kolejne 25tys km.
    2 points
  6. Każdy kolejny element wychodzi co raz lepiej. Sporo satysfakcji z efektów, ale nie odważyłbym się gdyby nie to forum, tzn. gdyby nie Wy
    1 point
  7. Raczej wątpię , aby dźwigał do pociągu Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka
    1 point
  8. To wgl można tak mieszać? Zmieniam co 6-7 tysięcy km, wcześniej był Millers - od ostatniej wymiany Eneos Dobra, doczytałem, że idzie mieszać XD No to super, parę miesięcy temu wyrzuciłem kilka setek nietaniego Millers 5w40 jak mi zalewali 5w30 xDD
    1 point
  9. Do mnie nie ale niedaleko do sąsiada @badyla będzie pewnie w ciągu tygodnia @frisco jechał, zagadaj, może będzie mógł pomóc, a ja od Badyla przejmę najwyżej..
    1 point
  10. Porównanie dwóch najpopularniejszych podwyższonych modeli Subaru na rynku USA.
    1 point
  11. Zakładałem do sf’a i podeszły p&p także w Twoim przypadku też będzie ok.
    1 point
  12. Deklarowana ilość garnków złota, którą zostawiłeś u lakiernika oraz fakt, że bez specjalnych protestów znosisz konieczność ponownego odstawienia auta do serwisu wskazuje jednak na dość szczególną relację ze struclem, kwalifikującą się do terapii zalecanej przez @Cherusek1 i @Sonny_86, a co najmniej złagodzenia objawów alternatywnemi metodami zalecanymi przez @siara76
    1 point
  13. Forester jest lepszy w lesie czy nad rzeką ale w trasie Outback bezdyskusyjnie jest lepszy. Wygodniejsza pozycja za kierownicą i o wiele lepsze fotele (dłuższe siedzisko), porządniej wygłuszony i mniejsze opory powietrza. Na autostradach Outbackiem połykasz kilometry jak klasycznym pojazdem a Forester to klockowaty SUV i ma mnóstwo zalet, jest niesamowicie praktyczny ale nie wiem jak bym się czuł po całodniowej bardzo dalekiej trasie. Outbackiem pokonałem jednego dnia trasę Wroclaw - Lyon i wiadomo byłem zmęczony ale jak na odległość to czułem się świetnie. Foresterem jeszcze tak dalekiej drogi nie jechałem ale z pewnością komfort jest sporo niższy i nawet 240 KM z XT nie zrekompensuje jego gorszych walorów „szosowych”.
    1 point
  14. nie, pokrętła wyczyściłem z tego klejącego taru a czyszcząc odkryłem pod spodem ze maja malowane decale kratek nie malowałem same oprawki przycisk awaryjny orginalny nie malowany
    1 point
  15. Najłatwiej umówić się na jazdę próbną i ocenić czy moc zabiera przyjemność czy nie...
    1 point
  16. Scoop z STI zakupiony pomalowany co by silniczek się chłodził lepiej ....
    1 point
  17. Było wielokrotnie wałkowane na forum, musisz pogrzebać. Masz pewnie do wymiany lub naprawy przynajmniej jeden z silniczków sterowania klapami nawiewu. Poniżej link do sposobu naprawy w OBK III, u Ciebie może być podobnie ale nie musi
    1 point
  18. A to przykład jak wyglądają dywaniki od Zdanowicza. Oddam w dobre ręce
    1 point
  19. Pozdrowienia dla Sturbo - mini centrum handlowe między Wilanowem a Powsinem, sprzed 2-3 dni.
    1 point
  20. Maserati Boomerang Concept
    1 point
  21. Legaś Też robiłem Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka
    1 point
  22. 1 point
  23. upgrejdzik przednich hamulców (sumitomo ) i tarcz Brembo, upgrejdzik środkowego wydechu H&S i poprawiona końcóweczka bo jakis rzeznik to spieprzył
    1 point
  24. Przecież pisał , że podłączył na krótko i nie odpala . Sterownik pompy ma za zadanie dawkować napięcie / i ciśnienie pomiędzy 33/66/99 . Więc to nie to , niestety ów założyciel tematu, wygląda mi na handlarza , mogę się mylić oczywiście . Ale jeśli się nie mylę , to nie podpowiem , a wręcz odradzam . Handlarz tylko patrzy , śledzi , jak najtaniej oszukać , zarobić , itd. Ja u siebie , zakazałem przyjmować aut do serwisu od handlarzy . i zrobiłem instrukcję jak ich poznać
    1 point
  25. Tak czytam sobie ten wątek i mam wrażenie, że niektórzy czekają, aż padnie oficjalne stwierdzenie, że oleju wymieniać nie trzeba. Trzeba czy nie trzeba, czy producent wymaga, zaleca czy nie zaleca to nie ma to kompletnie znaczenia. Samochody już od jakiegoś czasu projektuje się z czasem życia produktu 5-7 lat i 250-300 tys. km przebiegu. Producentowi też nie można do końca ufać bo on ma konkretny cel oraz interes udzielając określonej informacji. Niekoniecznie musi to iść w parze z bezawaryjnością pojazdu. Bo producenta średnio obchodzi awaryjność pojazdu po przekroczeniu określonych granic. Klient ma kupić kolejny wóz i przez parę lat serwisować w ASO. A, że drugi czy piąty właściciel ma problem ze skrzynią to go grzeje bo do ASO nie przyjedzie, a nowego auta tym bardziej nie kupi. Można by długo to rozwalać na atomy, ale nie w tym rzecz. Każdy kto ma choćby odrobinę pojęcia o mechanice doskonale wie, że w każdej przekładni niezależnie od jej typu olej trzeba wymieniać. A czy będzie to 10, 45 czy 100 tys. km to już pozostawiam jako rachunek sumienia każdemu użytkownikowi. Jak szybko umiera skrzynia, w której nie ma oleju ? No właśnie, więc to pokazuje jak wielką pracę wykonuje ten płyn. Stara zasada "jak dbasz tak masz". Nikt nie lubi wkładać w samochód garnków złota, ale w dobie samochodów krótkowiecznych tylko zwiększona troska i środki mogą przedłużyć ich żywot.
    1 point
  26. Obiecany dźwięk. "O Boże" wypowiedziane przez mojego syna chyba mówi samo za siebie :-)
    1 point
  27. Tak coś czułem że to dopiero wstęp był te flaszki
    0 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...