Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/09/19 in all areas

  1. 5 points
    Nie do konca rozumiem dlaczego mowisz o zaklinaniu rzeczywistosci. Nikt nie twierdzi ze obecna oferta modelowa Subaru to auta sportowe a jezeli tak robi to popelnia "naduzycie semantyczne". Sa to auta ktore jezdza, maja okreslona grupe docelowa i da sie nimi pokonac dowolna odleglosc w skonczonym czasie bez wiekszej napinki. Jezeli ktos chce jezdzic szybko to nie kupuje Subaru. Siedzenie na forum i narzekanie ze marka nie ma mocnych silnikow jest .. bez sensu?
  2. 5 points
    i weszło W tym tygodniu cała zebrana kwota zostanie przekazana dla Lilki - na ręce Adama/ @ape
  3. 4 points
    jak to sobie nie radzi, skoro przejechalo? Madry uzytkownik, bo mierzy sily na zamiary i uzytkuje auto w taki sposob, jaki jest mozliwy przy tej konstrukcji. To troche jak pojsc w butach sportowych o grubym profilu w gory. Da sie, przejdzie sie i mozna miec frajde. Ale jednak w porzadnych butach do wedrowki z wsparciem i wysokim wiazaniem bedzie szybciej i bez ryzyka uszkodzenia kostki Za to w tych drugich bedzie mniej wygodnie podczas zwyklego spaceru po miescie, o bieganiu nie wspominajac!
  4. 3 points
    też uważam , że diesel powinien być w ofercie....
  5. 3 points
    Staramy się z wszystkich sił dodać Dyrekcji mocy, animuszu i amunicji do walki w kraju kwitnącej wiśni. I z dobrego serca to robimy a nie z zawiści Uroczyście deklaruję powrót do Subaru z silnikiem o osiągach zbliżonych do 2.4T i wielkości OBK/Forka. Myślę, że podobne deklaracje jest skłonna złożyć większa grupa użytkowników.
  6. 3 points
    Czerwony kolor nawet niezle pasuje do tej budy
  7. 3 points
    żeby ktoś się w ogóle kapnął, że nowy model wyszedł skoro coś zamaskowanego przyłapali na ulicy
  8. 3 points
    Nie wiem po co VW go maskuje...Golf zawsze tak samo wygląda i zawsze tak samo jeździ
  9. 3 points
    Rozumiem że oczekujesz jazdy 55mph najlepiej na tempomacie. Przecież to jest rodzinne kombi nie terenówka.
  10. 3 points
    I zylbys w blogiej nieswiadomosci. Niektorym tak jest dobrze! I jeszcze lepiej im, gdy moga wieszac na innych psy, nie znajac przyczyn pewnego postepowania. W wolnej chwili polecam poczytac: https://www.climatechangenews.com/2019/04/04/carmakers-face-2-12bn-fines-missing-eu-co2-targets-moodys/ Krotki cytat: "Without drastic action half of the world’s largest automakers will miss Europe’s 2021 standards for CO2 emissions. The penalties for failure could lead to credit downgrades, the ratings agency warned. By 2021, manufacturers’ average car will need to emit a maximum of 95 grams of CO2 per kilometre, versus 118.5g in 2017. Manufacturers have the choice of how to achieve this, with some focusing on hybrids while others are betting heavily on fully-electric vehicles. But companies are lagging far behind the looming standards. For most automakers, more than half of their new cars breach the 2021 standards. This includes Renault-Nissan, Volvo, Fiat Chrysler, Hyundai, BMW, Daimler AG, Ford, Volkswagen, Honda and Jaguar. " Z w/w wynika, ze jednak nie "wszyscy moga". Ja podejrzewam, ze caly problem w tym, ze Subaru jako maly koncern nie moze sobie pozwolic na granie w rosyjska ruletke - podczas gdy wieksze, rodzime koncerny z jednej strony chca przed wprowadzeniem tych limitow zarobic jak najwiecej pieniedzy, zeby w razie czego miec z czego finansowac kary az do momentu, kiedy te standardy spelnia. Poza tym byc moze licza na lobbying polityczny i zniesienie limitow, przesuniecie ich w czasie, albo zrobienie wyjatkow "dla dobra pracownikow". Twoje swiete prawo! Tylko po co byc aktywnym na forum importera, ktorego caly urok polega na tym, ze mozna porozmawiac z ludzmi, ktorzy siedza w tym biznesie i pozwalaja zerknac za kulisy? Skoro Cie to nie interesuje, to jest duzo alternatyw dla spedzenia wolnego czasu
  11. 2 points
    Dla mnie xv to prawdziwy bulterier. Wydaje się, że to ryczące, krwiożercze bestie a faktycznie to leniwe ciapki są, z charakterem ;-)
  12. 2 points
    Tak się jakoś złożyło, że mam dość spore doświadczenie w terenie ( zarówno Foresterem, jak i wieloma Patrolami + trochę Disco, Mercedesm G, i paroma innymi ). Powyższe stwierdzenie jest słuszne, gdy mówimy o większych kamieniach, kątach natarcia czy rampowym, czy też glębszych brodach. Jest błędne, gdy mamy na myśli możliwości stricte trakcyjne ( np. podjazd po zaśnieżonej drodze). Jest całkowicie błędne, gdy będziemy mówili o wąskich pasażach, poddającym się gruncie, czy tym bardziej trawersach ( to pod kątem większych terenówek, nadających się na dalsze podróże). Też dokładnie tak to widzę. Pozdrowienia
  13. 2 points
    Patrząc na to, co można dostać w topowych/wyższych wersjach poszczególnych producentów co do przyspieszenia od 0, czy prędkości maksymalnej - istotnie. Patrząc na to, co faktycznie jest sprzedawane, a tym bardziej na to co jeździ po naszych drogach - nie. Patrząc na to, jak mogę się poruszać po drogach, szczególnie tych krętych, o złej nawierzchni czy w niekorzystnych warunkach pogodowych - zdecydowanie nie. Ale, co prawda, to prawda. Nawiązując do wcześniejszego wpisu - w wolnossącym Foresterze nie ustawię na tempomacie "200" Pozdrowienia
  14. 2 points
    Myślę, że uniwersalność jest największą zaletą Forestera który nadaje się na wakacje z rodziną, do codziennej miejskiej komunikacji oraz do jazdy drogami niedostępnymi dla większości niedrogich SUV. Nikt rozsądny raczej nie oczekuje by Forester miał konkurować na szosie z nisko zawieszonymi bolidami, na bezdrożach z terenówkami lub w mieście z małymi autkami. Jego siłą dla mnie i jednocześnie słabością dla części forumowiczów jest jego uniwersalność. Nie stać mnie na kilka aut to kupuję Forestera
  15. 2 points
    Doczłapało się, przepełzło, powlokło się dalej. Ja to widzę tak jak @bardzozlymisio Zgadzam się w 100%.tu nawet nie chodzi o to czy szkoda paru elementów na samochodzie. To kwestia że pokonywanie przeszkód w terenówce jest dużo przyjemniejsze, daje więcej adrenaliny jest bezpieczniejsze dla samochodu. To co pokonasz Foresterem w pół godziny, terenówką przejdziesz nie zapinając napędu. Tam gdzie zaczyna się offroad i zabawa Forester nie dojedzie. Dlatego patrząc na Subaruady zdecydowaliśmy z żoną o zakupie terenówki. Szkoda byłoby wg mnie jechać kilka tysięcy kilometrów, a nie módz na miejscu zasmakować prawdziwego offradu, nie mieć własnej wyciagarki, być zdany jedynie na asystę terenówki przewodnika. To jednak sprawia że wyjazdy są modyfikowane do możliwości aut. Te destynacje najczęściej odwiedzane są przez grupy prawdziwych terenówek (również z Miłoszem ). Z drugiej strony mój sąsiad wszędzie jeździ Polonezem ze Zlombolem i robi nim tysiące kilometrów. Każdy chyba docenia nieco inny charakter podróży, ale najważniejsze aby mieć z niej radość, satysfakcję.
  16. 2 points
    Koniec marki jest wieszczony na tym Forum z większą lub mniejszą częstotliwością od początku jego istnienia. Przyzwyczaiłem się
  17. 2 points
    Trzeba brać pod uwagę fakt, że każdy kierowca ma własne 'granice bezpieczeństwa' i inne umiejętności. Trzeba być niezłym egocentrystą i oszołomem by wymagać od innych by uczestniczyli w jego wariactwie drogowym. Generalnie należy tylko ubolewać, że żyjemy w takim kraju, gdzie taka debiliada drogowa jest tolerowana a ludzie to uprawiający uważają to za normę. Przekraczanie o 60km/h prędkości dopuszczalnej nie jest normalne, to w zasadzie powinno być traktowane jak przestępstwo drogowe.
  18. 2 points
    Kurde mnie to by było szkoda auta na takie figle. Taki Forek czy OBK to świetne auto, na jakiś szuterek, ewentualnie polna droga bez większych dołów. Takie oranie jak na tych filmach wydaje mi się przekraczaniem granic możliwości konstrukcyjnych tych aut. Fabia 1.0 i RS6 - oba te auta pojadą około 180 km/h. Tylko, że dla Audi to będzie lajtowa przejażdżka a dla Fabii pewnie szczyt możliwości. I zapewne to pierwsze po dłuższym czasie takiego traktowania padnie. Trudno byłoby się dziwić. Pisałem tu wyżej zdaje się o gościu w OBK w piaskowni w lesie legionowskim. Wprawdzie wjechał tam gdzie ja disco i wyjechał o własnych siłach, ale ten OBK tego nie chciał. Było to widać słychać i czuć. Jest jeszcze jeden aspekt, którego nie bierzecie pod uwagę. Jeżdżąc Disco przez ostatni 6 lat umiarkowany offroad, żadna tam przeprawa. Widzę jak to auto się zużywa. Staram się je utrzymywać w odpowiednim stanie technicznym, ale poczynając od opon, felg, lakier, światła poszycia plastikowe, środek, plastiki, itp - to wszystko dostaje w dupę. Na dziurach, w błocie, syfie. Tego się na dobrą sprawę nie serwisuje wcale, a człowiek nie jest w stanie tego wszystkiego nieustannie ogarniać czy naprawiać, bo nie bardzo wiadomo jak naprawić trzeszczące plastiki w 16 letnim aucie, a poza tym za taką kasę mógłby kupować co roku następne auto. Przejechać się takim Forkiem po lesie raz do roku, czy podjechać pod zaśnieżoną górkę - super. Ale robić to raz w miesiącu albo częściej? Po pierwsze zastanowiłbym się nad jakąś dzielniejszą terenówką. A po drugie byłoby mi szkoda. Porównanie kolegi @Than_Junior przypadło mi do gustu. Można pewnie w adidasach wyjść na Zawrat. Raz, może dwa. Ale z którymś, albo i za pierwszym okaże się, że jednak lepiej było by mieć porządniejsze buty.
  19. 2 points
    chce wycenić elementy z założeniem, że są w dobrym stanie, silnik niebawem zostanie rozebrany i wszystko zostanie poddane sprawdzeniu ja już mam nowy silnik na zamknietym bloku
  20. 2 points
    Pełna zgoda, ciekawy punkt widzenia. Z tym ze te kary raczej będą wliczone w ceny aut, nie w „stratę” koncernów. Jak słynny podatek bankowy. A marka Subaru w PL ma szczególna pozycje, także dzięki TF. Za to szacunek wielki. Za walkę o auta dla PL również. Kibicuję mocno bo choć dziś ze względu na silniki nie ma nic dla mnie, to taki OBK 2,4... Powodzenia życzę i rosnącej grupy Klientow!
  21. 2 points
    Samochody już są, to teraz chyba czas sprawdzić fora sympatyków tych cudeniek...
  22. 2 points
    I ja też dotoczyłem się do Szwecji po plejadach. Były to wyjątkowe plejady. Nasze X oraz debiut córki na fotelu pilota, bardzo udany, 21 miejsce w generalce na tur-ter. Nie byłoby to możliwe bez pomocy Carfita, który dosłownie w ostatniej chwili przed wyjazdem na plejady uratował naszego forka. Wielkie dzięki i szacun Carfit ! Lokalizacja i baza super. Trasa tur-ter świetnie przygotowana i nawet dużo jazdy w terenie. Długość w sam raz. Można było spokojnie zrelaksować się w hotelu po ciężkim dniu na trasie. Podziękowania dla organizatorów! Wytrwałości w organizacji kolejnych Plejad! Pozdrowienia dla wszystkich znajomych uczestników!
  23. 2 points
    Ten Grandland wyglada bardzo ciekawie... masy nie podali, ale z cena w okolicy 200k, AWD, 7sek do setki i opcja ładowania z zasięgiem 50km... No szacunek dla Francuzow. E-boxer wydaje się przy tym jakimś ponurym żartem...
  24. 2 points
    i elektrycznymi autami o mocy 500KM i zasięgu 1000km produkowanym na Żeraniu po wodzą najjaśniej nam panujących Jarosława z Kornelem pod rączkę.
  25. 1 point
    Z moich krotkich obserwacji wynika, ze jedna kreska oznacza oddalenie sie od auta poprzedzajacego na 2 sekundy. Nie odwazylem sie wlaczyc dwoch kresek bo wszyscy mnie od razu z prawej wyprzedzaja
  26. 1 point
    Tak, była, czy o tym dyskutujemy teraz? Subaru ma w ofercie silniki diesla? Zresztą ta afera to polityka i to przez duże p. Fakty są natomiast takie, że Legacy H6 w ruchu mieszanym paliło mi ok 3 litry więcej niż obecne auto. Wiem, że jest to forum importera, wiem że dużo tu fanów marki. Ale nie bądźmy jak fanatycy, że Subaru jest lepsze od wszystkiego, bo to Subaru IMO problemem, czy też wyzwaniem marki, jest to, że wiele osób uważa Subaru za prawie premium a już na pewno coś lepszego VW czy inna masówka. Oczywiście Subaru ma innowacyjne rozwiązania, ale nie popadajmy w skrajność. W Stanach to marka masowa i dość tania.
  27. 1 point
    Wątpię, żebyś przekonał kolegę @blejzu, który jak sam pisze posługuje się jakąś doktryną ideologiczną w wyborze i ocenie samochodu. Cyfry i fakty do niego nie trafiają. Próbowałem.
  28. 1 point
    Konkretnie jakie masz na myśli ?
  29. 1 point
    W jakim sensie w Twojej opinii XV jeździ lepiej od prawie wszystkiego, co porusza się po naszych drogach? Bo ja to widzę tak w porównaniu ze współczesną konkurencją: - dynamika poniżej średniej w klasie - hamulce - jak wyżej - hałas - jak wyżej - spalanie - nieproporcjonalnie wysokie do osiągów - trakcja - na poziomie innych samochodów 4x4 - prowadzenie - rozsądny kompromis pomiędzy pewnością i komfortem - możliwości w terenie, powyżej przeciętnej w klasie - systemy wspomagania kierowcy - zdecydowanie na plus - kultura pracy silnika i skrzyni - słabo, gorzej niż w Foresterze i OBK. - nawigacja i wsparcie dla aktualizacji - fatalnie Coś przeoczyłem?
  30. 1 point
    Noooooo widzę, że masz cojones przyjacielu Teraz się zacznie ......
  31. 1 point
    Eeee tam ograniczenia , na tur szos też był fajny odcinek takiego szutro-żwiru... Szedłem tam 140, ale ograniczenia nie widziałem . P. S. Momentami szutry tam były gładsze niż asfalt .
  32. 1 point
    Mam Patrola ( i to przygotowanego do trudniejszego terenu - znany uczestnikom Zlotu z trasy terenowej ). Za miesiąc jadę do Gruzji na kolejną Subariadę. Tam duuużo terenu. Niezależnie od tego, że to Subariada nawet nie myślę o jechaniu Patrolem - jadę tym samym Foresterem, którym już tam bylem dwa razy ( a także w Armenii, na Kaukazie północnym, w Albanii, Bułgarii, Rumunii, Mołdawii, Czarnogórze czy Maroku ). Tym samym, którym od kilku lat sprawdzam trasę terenową Zlotu ( łącznie z próbami ). Dlaczego ? Bo aby dojechać do Gruzji trzeba przejechać 3.000 km ( a gdy promem, to i tak ponad 1.000 w jedną stronę ). A sprawność podróżowania ( szybkość, komfort, zużycie paliwa ) to zupełnie inna bajka. O UAZ nawet nie wspomnę - nie jestem masochistą Pozdrowienia
  33. 1 point
    I który właściciel będzie bardziej podjarany i przez kolejne pół roku opowiadał przy piwie jakiej to prędkości nie osiągnął?
  34. 1 point
    Poważnie pojechalibyście nowym Forkiem w teren gdzie można ześlizgnąć się w krzaczory, obić podłogę, zawisnąć, itp. ? Jak ktoś ma taki dojazd do domu to moim zdaniem źle wydał pieniądze. Niezależnie ile systemów Forek by nie miał to i tak od pewnego stopnia trudności lepiej jechać Uazem czy Patrolem Y60. AWD w Forku ma pomóc głównie na śliskim asflacie, śniegu itp. a nie w przedzieraniu się przez poważny teren.
  35. 1 point
    Nie rozumiem. Dojechało, przejechało, pojechało. Że niby z czym sobie nie radzi? Oglądasz inny film czy jak? Jak TJ pisze, technikę jazdy dopasowuje się do samochodu jakim się jedzie.
  36. 1 point
    Klasztor na Grabarce, Stadnina Koni w Janowie i fajne drogi szutrowe w okolicach Janowa niby szutrowa a ograniczenie do 60km/h
  37. 1 point
    Można przejąć pałeczkę i wysłać (policja,, straż miejska) gotowy materiał dowodowy - dokumentacja fotograficzna, lub filmik, z podaniem czasu i miejsca, opisem okoliczności, oznakowania, itp. Do tego dołączamy żądanie ustalenia i ukarania sprawców wykroczeń. W takiej sytuacji policja, czy straż miejska musi podjąć czynności, a jeśli będzie się ich stale nękać takimi wnioskami o ściganie sprawców, to sami zadbają o to by im dać spokój (wyślą patrol, aby prewencyjnie "robił za stracha na wróble". Miłego dnia.
  38. 1 point
    Jakbyś dodał, że w klasie <150KM, to może bym się zgodził. Ale.... świat nie kończy się na takiej mocy i osiągach zbliżonych do SBD. Ani nawet na zbliżonej pojemności. SBD w każdej z wymienionej przez ciebie kategorii jest przebijane przez 2,5T z lpg, na którym wieszają psy. Dla mnie SBD to silnik baaaardzo słaby, o beznadziejnej elastyczności (0-100km trzeba zmienić bieg 2 razy), jak był nowy to faktycznie względnie cichy, ale z czasem staje się zwykłym klekoczącym ropuchem. A domniemana ekonomia kończy się w momencie awarii - koszt naprawy jest kosmiczny wobec tego co ten silnik oferuje użytkownikowi. I to jest jego ogromna wada - koszt naprawy, jak już rypnie. A rypnie - prędzej czy później.... Podobno.....po których konkretnie?
  39. 1 point
    Jakby ktoś nie zauważył to na stronie zlotu jest nowa galeria. I dużo fotek jest
  40. 1 point
    https://www.alio.lt/skelbimai/subaru-legacy/ID60061161.html na fotkach calkiem sympatycznie wyglada ten dziadek
  41. 1 point
    Osobiście marki "z kurą" nie lubię, ale gdyby Subaru zrobiło taki samochód jak Kodiaq RS to pewnie bym się zastanowił
  42. 1 point
  43. 1 point
    To jest idealny teren dla XV właśnie, tam jazda akurat takim samochodem daje największą przyjemność. Zwykle wybierałem nie najkrótszą, a najbardziej pokręconą drogę do celu, bo w przeciwieństwie do reszty towarzystwa więcej frajdy miałem w trasie, niż u celu wycieczki danego dnia (chyba tylko San Gimigiano dawało podobny poziom satysfakcji ). BTW: Do Toskanii o tej porze roku??
  44. 1 point
    Polityka owszem wpływa pośrednio na ceny ale to dotyczy wszystkich po równo. W każdym razie nie można przyjąć, że dostępności danego modelu zakazują przepisy
  45. 1 point
    W dzisiejszym magazynie „Motor” jest ciekawy ranking przestronności wnętrza 431 modeli aut z naszego rynku. Pomiary były wykonane przez dziennikarzy magazynu jednolitą metodą dla wszystkich pojazdów. Nasz ulubiony Forester SJ zdeklasował konkurencję i jest najobszerniejszy w swojej klasie (średniej wielkości SUV) i od 21 przedstawicieli kategorii dużych SUV. Z dużych SUV z tego rankingu tylko 13 modeli ma większe wnętrze!
  46. 1 point
    Przyznaj się że w ferworze walki urwałeś wodziki skrzyni
  47. 1 point
  48. 1 point
    Dzisiaj w ramach rewanżu ja wybatożyłem bezlitośnie.... "eLkę" Ale czuję się w pełni usprawiedliwiony, bo uczący się jak i instruktorka na widok GT-ka mieli banany od ucha do ucha. Szyby poszły w dół i było widać, że chcą nacieszyć się dźwiękiem boksera Supersprint nie zawiódł, awaryjki, zwrotne pozdrowienie długimi. Miło
  49. 1 point
    Pozdrawiam kierowce / -niczke przypadkowo napotkanego bialostockiego Forka
  50. 1 point
    Ja też borykałem się z tą przypadłością. Postanowiłem jednak nie bawić się w półśrodki. Po wyjęciu klamki oczom moim okazał się taki oto obraz. Po chwili zadumy nad japońską myślą techniczną, przystąpiłem do definitywnego rozwiązania problemu.Po Polsku Wyciąłem i wyciągnąłem ośkę. Rdza mimo użycia WD40 dość mocno to utrudniała, spasowanie u mnie było bardzo ścisłe. Uwaga na sprężynkę, bo łatwo ją zgubić. Następnie wyczyściłem rdzę i pomalowałem (to zajęło mi najwięcej czasu – czas schnięcia farb). Kupiłem dwie nakrętki samozabezpieczające, pręt już miałem wcześniej. Komplet elementów przed złożeniem. Posmarowałem miejsce pracy styku metal-plastik oraz nową ośkę z pręta cienko wazeliną techniczną i złożyłem całość. Zakładam że to rozwiązanie przeżyje to auto. Na razie jest super, działa rewelacyjnie.
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...