Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/19/18 in all areas

  1. O to to to ! W tych silnikach ciecz chłodząca zamiast chłodzić każdy cylinder sekwencyjnie to przepływa od cylindra do następnego cylindra co skutkuje w ciężkich warunkach tym, że pierwszy w rzędzie jest chłodzony, następny też a ten ostatni już nie ma być za bardzo czym chłodzony.... I dzieje się jak się dzieje
    3 points
  2. Z moich obserwacji to przede wszystkim konstrukcja tego silnika, który poprzez znaczące obciążenie termiczne spowodowane stylem jazdy, temperaturą otoczenia znacząco wpływa na żywotność tych nieszczęsnych UPG w tym silniku. Mój wujek posiadał takie Legacy przez 5 lat, a co za tym idzie mógł poznać m.in H6 od strony praktycznej, a nie z opowieści. I wygląda to tak. Samochód jest w pytę, lecz konstrukcyjnie jest niedopracowany.... Podglądając temperaturę przez kompa z obd widać, że pomimo tego, że wskazówka temp cieczy chłodzącej stoi elegancko na swoim miejscu to ciesz chłodząca, a dokładnie jej temperatura jest bardzo zróżnicowana i im wyższa prędkość tym jest ona bardzo wysoka, sporo powyżej 95 stopni. Już nie pamiętam dokładnych danych Jako ogromnego fascynata tego auta bardzo mnie to zastanawiało dlaczego tak się dzieje, skoro przy ok 170km/h silnik przyjemnie sobie "szumi" na poziomie 3500obr/min wiec na mój rozumek nie powinien być znacząco obciążony. A przypominam, że spokojnie kręci się do 7k. Im bardziej wyższa temperatura zewnętrzna tym bardziej silnik był niestabilnie termicznie A to delikatnie sukcesywnie przyczynia się od "wypalania uszczelek pod głowicami" głównie pomiędzy dwoma ostatnimi cylindrami. Zaraz wytłumaczę dlaczego tam. U mojego wujka tam było przynajmniej wypalenie. Przyczyn jest kilka które się kumulują, a mianowicie z racji tego, iż Subaru jako nieliczne stosuje stały napęd AWD to fakt ten owocuje, że ten nasz kochany napęd AWD wytwarza opory które w połączeniu z wysokimi prędkościami ( oporami powietrza ) sprawia , że układ chłodnienia na czele z tą cieniutką chłodnicą kolokwialnie mówiąc nie wyrabia i z czasem dochodzi do UPG. A, że takie Legacy bez problemu pojedzie więcej niż te 170km/h i robi to całkiem przyjemnie to w dobrym tonie jest doprowadzić silnik po takim UPG to najlepszego stanu,sprawdzić i wyczyścić porządnie cały układ stabilizujący temperaturę silnika sprawdzić stan termostatu i pompy wody i.... Zamontować zdecydowanie grubszą chłodnice. Poniższej w wątku o STI Szymona ( którego pozdrawiam) możemy zobaczyć dlaczego silnik EJ25 ma również problem ze stabilnością termiczną, a co za tym idzie z UPG... Następną kwestią mniej istotną, ale jednak bo o zgrozo więcej Spec.B jest na rynku wtórnym ze skrzynkami automatycznymi zamiast 6M/T jest fakt, przy wyższych prędkościach olej w skrzynce a/t grzeje się, aż nadto co nie pomaga silnikowi ( wspólny wymiennik ciepła ATF i cieczy chłodzącej silnik) Wujek ze dwa razy odczuł fakt przegrzania ATF kiedy przy prędkościach powyżej 200km/h na niemieckiej autostradzie oczywiście skrzynia robiła się "plastelino wata" i nie chciała działać tak jak zawsze. Pomimo wymiany ATF-a efekt był zawsze podobny.... Niestety mi się nie układa i Speca mieć nie będę, ale może komuś mój wpis się przyda i postanowi zmodyfikować swojego Legacy 3.0. Ehh zawsze marzyłem napisać o tym we własnym wątku z moim Spec.B. No cóż... c'est la vie Pozdrawiam Was serdecznie! P.S. https://autoplius.lt/skelbimai/subaru-legacy-3-0-l-sedanas-2008-benzinas-7150405.html
    3 points
  3. Czesc, przenosił ktoś z forum akumulator do bagażnika? czy kable 25mm2 spawalnicze bez problemu dają rade? i co z zasilaniem skrzynki bezpieczników wpięta pod maska czy pociągnięte tez do tylu do aku?
    2 points
  4. Wiskoza: Kazda oś ma swój zestaw płytek, ułożone są naprzemiennie z płytkami obudowy dyfra i wypełnione gęstym płynem. Płytki są bardzo ciasno ale sie nie stykają. Jeśli powstaje różnica w prędkości obrotowej miedzy płytkami, za pośrednictwem oleju zwieksza sie tarcie działające na płytki i stara sie utrzymać tą samą prędkość obrotową. Płytka: Znowu, kazda oś ma swój zestaw płytek jednak spiecie obywa sie przez specjalny klin/bolec który naciska na pierścienie i dopycha płytki do siebie. Z tego tytułu, czesto o takiej szperze mówi sie "mechaniczna". W zaneżności od kształu rowka na który naciska klin, taki dyferencjał będzie spinał przy przyspieszaniu, przyspieszaniu i czesciowo hamowaniu, przy przyspieszaniu i hamowaniu niemal równomiernie. Oczywiscie spina również gdy pojawia sie różnica prędkosci miedzy osiami. Do codziennego użytku i zwykłej jazdy wiskoza jest dobrym rozwiazaniem. Serwisowanie w zasadzie to tylko wymiana płynu i uszczelnień, pracuje cicho i spina w "płynny" sposób. Jednakże nigdy nie osiaga pełnego spiecia, zawsze jedna oś minimalnie będzie sie różnić w prędkości od drugiej a w przypadku mocniejszej eksploatacji przegrzany płyn osłabia efekt spięcia. Do wyczynowej jazdy najczesciej stosuje sie dyferencjały mechaniczne - płytkowe. One spinają osie z równomierną i większą siłą, dają kierowcy wiecej możliwosci. Z drugiej strony płytki sie zużywaja, szpera hałasuje, momenty załączenia nie są już płynne a nagłe.
    2 points
  5. Taaa jak wlejesz v-power to automatycznie auto wczytuje druga mapę z większą mocą
    2 points
  6. Jest trochę głośniej ale do przyjęcia. Dzisiaj od rana walczyłem z wyrównaniem poziomu obu tłumików (szlifierka, palnik, gięcie uchwytów, przymiarka - za dużo, palnik, gięcie, przymiarka - idealnie, spawarka + elektrody z nierdzewki) i się udało. Teraz jest tak jak powinno być.
    2 points
  7. Ja we wtorek ruszam z samodzielną konserwacją swojego... Ciekaw jestem ile mi to wytrzyma bo auto zostaje ze mną na dłużej.
    2 points
  8. Jako że temat pierwszej Subariady Light tak naprawdę miał ( jako wątek ) zupełnie inny tytuł, a moim zdaniem wyszło to bardzo dobrze pozwalam sobie w tym ( nowym) temacie nie tylko przypomnieć ten wyjazd, ale także zachęcić do obejrzenia filmu. Być może ci z Państwa, którzy jeszcze nie mają skonkretyzowanych planów urlopowych znajdą tu inspirację do odwiedzenia niektórych miejsc I Subariada Light II Subariada Light - Rumunia Subariada I - 2013 - Transylwania Subariada II - 2014 - Krym Subariada III - 2014 - Transylwania Subariada IV - 2014 Gruzja Armenia Subariada V - 2015 - Bułgaria Subariada VI - 2016 - Macedonia i Albania Subariada VII - 2016 - Gruzja Subariada VIII - Mołdawia Subariada X - 2017 Kaukaz Północny Subariada XI - 2018 Płw. Kolski, Nordkap Subariada XV - 2018/2019 Maroko Subariada XVI - 2019 Maroko
    1 point
  9. Jeszcze trochę wspomnień. https://photos.app.goo.gl/y6pbxDwvu33DR4j18
    1 point
  10. Posklejam to trochę... I też się zgłoszę... a co w grupie zawsze weselej 1. kozi-24/Legacy IV MY07 kombi 2. Merfi Legacy IV 2008 3. Mariusz Zajdel/Outbeck 09r.4. fiku/Forester SG 5. Malyboss / Forester SG 2007 6.
    1 point
  11. Szyba w drodze, a żeby ubarwić, to coś półki:
    1 point
  12. Kup Mercedesa, większość ma już od nowości akumulator w bagażniku, chyba że robisz sobie hybrydę
    1 point
  13. no to jesteś mega...
    1 point
  14. Chyba przez jakis czas w Europie tak bylo i z Celica mk.5 - do n/a mozno bylo zamowic karoserie WB (a JPN naodwrot - mozna bylo kupic Turbo4WD z NB)
    1 point
  15. Tak do zwykłej 911 można było zamówić karoserię od turbo.Obecnie to biały kruk.
    1 point
  16. Wytyczne dla mnie od magików z Poznania były jednoznaczne - czym wyższa temperatura na zewnątrz tym lejemy lepsze paliwo . Normalnie u mnie 98 a latem głównie 100
    1 point
  17. OWOC, sporo prawdy w tym co piszesz: silnik 3.0 mial spore problemy z chlodzeniem glowic od samego poczatku, skutkowalo to wrodzona tendencja do przegrzania i detonacji... wlasnie dlatego m.in. w 3.6 calkowicie zmieniono system chlodzenia
    1 point
  18. Wybór jest taki, że łeb urywa... Nie wiem dalej czy wybrałem ok. Do czyszczenia szczotki druciane na szlifierce i wiertarce + doraźnie pistolet do piaskowania na jakieś uparte wżery. Z chemii: Na wżery/ogniska rdzy: APP r-stop na podkład całość: jeszcze nie wiem, jakiś epoksyd. (Korci mnie APP zink spray, ale to się chyba nie nadaje jako podkład) Masa: APP u200 Profile zamknięte: APP f400 Nie wiem czy to dobry wybór, to mój wybór.
    1 point
  19. A po co lać 100 oktanów do Xt-ka jak silnik jest wystrojony pod 95 i na wlewie pisze 95 only?:) Pare razy nalałem tego cuda do XT 14, silnik może i ciut aksamitniej pracował ale różnica w cenie 1,4 PLN na litrze nie jest warta tego wrażenia. Subiektywne wrażenie lepszego przyspieszenia szybko zweryfikowałby Racelogic i czasy byłby takie same jak na 95. Sporą różnicę czuć w STI gdzie jest napisane na wlewie minimum 98. Mniej pali ale paliwo o wiele droższe więc i tak bez sensu. Silnik od tego paliwa dłużej nie pojeździ a wg mnie to tylko marketing paliwowy.
    1 point
  20. To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx
    1 point
  21. Dobrze że ktoś jednak czuwa. Racja. W takim razie w których Foresterach jest LSD?
    1 point
  22. @Adam12 niepotrzebnie wprowadzasz zamieszanie, jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność w dowodzie rejestracyjnym wpisana jest osoba fizyczna, a nie firma osoby fizycznej, więc z rejestracją nie ma żadnych problemów. Otrzymując FV z leasingu na firmę-jednoosobową działalność masz prawo, a nie obowiązek odliczenia np. podatku VAT. Po wykupie z leasingu można przeznaczyć pojazd na cele osobiste i nie księgować fv w firmie. Czy kupione auto będzie środkiem trwałym w firmie decyduje podatnik, jeżeli np. założę, że auto będę użytkował w firmie do 12 m-cy ładuję jednorazowo w koszty i nie wprowadzam do ewidencji środków trwałych, więc nigdy nie będzie środkiem trwałym bo nie spełnia definicji ŚT. Jeżeli informacje jakie przedstawiasz są w Twojej księgowości proponuję zmiany, możesz trochę zaoszczędzić P.S. raczej nie polecam kancelarii on-line
    1 point
  23. Jesli ma sie troche checi, to mozna samemu w garazu na godziny. W Gdyni sam jezdze i moge polecic, wlasciciele do dogadania i maja przydatny sprzet. Natomiast pytanie, czy jesli za rok ( statystycznie) pozbedziesz sie auta, to konserwacja ma sens? Wczesniej jezdzilem na konserwacje do fachowcow z kazdym autem, jedno zostalo na dluzej i po dwoch latach jest dramat.
    1 point
  24. Na to trzeba patrzeć z drugiej strony - odliczasz VAT, to system sprawdza, że wystawca go wykazał, żeby nie było odliczenia z pustych faktur. I tyle. Jako przedsiębiorca indywidualny możesz wyrzucić wszystkie faktury zakupowe do kosza i nikt cię nie ukarze, może nawet jakąś nagrodę dostaniesz od urzędu, bo zapłacisz więcej podatku Zresztą tu masz dobry argument: A co do tematu głównego, mam teraz leasing BZWBK (ten współpracujący z SIP) i póki co wszystko bardzo fajnie działa
    1 point
  25. Lubię naszą Forumową Brać za pozytywne podejście do życia Do tej pory nie spodziewałem się, że kiedykolwiek sam będę szukał usprawiedliwienia dla kogoś kto ma mnie głęboko w poważaniu
    1 point
  26. Ponoć grzecznie jadą na lohrach do kraju
    1 point
  27. I tu jest sedno sprawy. RK to pokerzysta, a nie szachista. Wszystko na jedną kartę bez zbędnej kalkulacji. Warto w tej dyskusji wspomnieć słowa dawnego szefa z Renault czyli Erica Boulliera. RK nie ma życia poza ściganiem. Nie ważne czy to F1, gokart czy rajdówka. Życie to nieustanny "need for speed" i tyle. Żaden z nas nie osiągnął 1 procenta tego co RK więc ciężko wchodzić w jego buty i komentować jego wybory IMO. Oczywiście mnie również jest żal "straconych" lat w F1. Ale po tym ostatnim podcaście dotarło do mnie, że RK to nie człowiek dla którego angaż w Ferrari = tytuł mistrza F1 i zwieńczenie kariery w wieku 27 lat. Moim zdaniem dla niego sam fakt ścigania jest ważniejszy niż fotel tu czy tam i w tej czy innej dyscyplinie. A wyścig trwa. Teraz do posady etatowego kierowcy w F1. A później? Kto to wie. Ja jestem spokojny, że fotel dla Roberta się znajdzie. Może mistrzem F1 już nie będzie (chociaż cholera wie ). Ale wiem jedno. Ten gość będzie jeździł do osiemdziesiątki i osiągnie w motorsporcie jeszcze dużo Jestem przekonany, że spędzę wiele godzin z moim synem kibicując Robertowi w wyścigach czy rajdach i będę cholernie dumny, że dane mi było śledzić jego karierę z jej wzlotami i upadkami niejako na żywo. Takich emocji jakie były i są związane z RK nie dał mi żaden polski kierowca ani żaden polski sportowiec. Dlatego
    1 point
  28. Uaktualniłem linki V Subariada Bułgaria https://photos.app.goo.gl/cHCziGXohrCy8EZA7 VI Subariada Macedonia/Albania https://photos.app.goo.gl/a9CiFi3nxBcaZHya9 VIII Subariada Mołdawia https://photos.app.goo.gl/2ysFkm8Ncng4gJ899 X Subariada Kaukaz Północny https://photos.app.goo.gl/4ei5dAP129jwi7wH7
    1 point
  29. Jeszcze film z IV Subariady I trailer z Mołdawii oraz film z Macedonii i Albanii (niestety nie na YT, bo usunęli muzykę). https://drive.google.com/file/d/0B-zHTLzPzEEcOWk4WHBjWnU2Qm8/view?usp=drivesdk
    1 point
  30. I link do filmiku z Subariady Light do Rumunii :
    1 point
  31. 1 point
  32. Zaklinam wszystkie moce dobre i złe: oddajcie mi moje XT
    1 point
  33. Ktoś chętny? Najładniejszy i najfajniejszy model newage jaki wyszedł. Do tego 5 tys. przebiegu. Tylko ta cena https://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/subaru/impreza-sti/jdm-wrx-sti-spec-c-type-ra-r/8832317
    1 point
  34. to kup nie wierz gebie - poloz na zebie, jak to mowia u nas na wsi dokladnie to samo mowiono mi o alfie 159, wiec na zasadzie lamania stereotypow kupilem to cacko w efekcie przeszedlem na ty ze wszystkimi mechanikami z adf we wroclawiu z elektrykiem markiem w. (pozdrawiam) robilismy grile i bylem na komunii jego dzieci potrafie uruchomic alfe bez kluczyka, zamknieta z wlaczonym alarmem ofkors potrafie wrzucac biegi bez uzywania sprzegla, blokowanie sie 2 biegu usuwam w kilka minut potrafie wysunac plyte cd z wylaczonego radia bez uzycia jakichkolwiek narzedzi klawiszami na kierownicy wychodze z trybu awaryjnego mam segregator 9 cm grubosci z pismami po polsku i wlosku, dzieki nim mam opanowany wloski w stopniu komunikatywnym oraz poznalem pierwsza i najwazniejsza zasade prawdziwego alfoholika: od alfy nigdy nie jest za daleko tapatalked
    1 point
  35. W Skodzie, w opcjach "Systemy informatyczne i wspomagania logistyki", wybierasz "Opcje dwóch turdefransów na dachu" i jak masz jakąś przesyłkę ale jest korek, to wypuszczasz takiego na rowerku przez korki, i sprawa załatwiona. Masz dwóch, więc możesz dwie sprawy na raz załatwiać. Po wykonaniu zadania taki wysłany turdefrans wraca automatycznie do Skody bazowej, choć trwają pracę na systemem wymiennych turdefransów, że będą wracać do najbliższej Skody, bo ta z której wystartowali może być już w innym mieście... wiadomo, biała, służbowa Skoda "w TDI" na autostradach się przemieszcza najszybciej.
    1 point
  36. nie spodziewałem się nikogo innego na tej pozycji
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...