Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/28/17 in all areas

  1. 3 points
    Objawy: - światła i podświetlenie gasną przy ruszaniu przełącznikiem zespolonym po lewej stronie kierownicy Przyczyna: - brudne i słabo stykające blaszki przełącznika Naprawa: 1. Zdejmujemy przełącznik z kolumny kierownicy (3 wkręty i 4 zatrzaski obudowy, dalej 2 wkręty do zdjęcia przełącznika) 2. Zdejmujemy dekielek z końcówki przełącznika, wystarczy delikatnie podważyć czymś cienkim. 3. Lekko podważamy zaczepy końcówki dźwigni z dwóch stron. Należy je odgiąć z ich boków, nie z góry (z góry nie ma za bardzo dojścia). 4. Ściągamy końcówkę, powinna zejść bez żadnego problemu. Po zdjęciu czyścimy wszystko ze starego smaru i brudu, który przez lata się tam dostał. Ja dodatkowo podgiąłem lekko te sprężynujące styki. Na powyższych fotkach wszystko jest już wyczyszczone, brakuje tylko smaru. Po dokładnym przyjrzeniu się widać, że miejsca styków są lekko wypalone lub wytarte. Dlatego też podgiąłem blaszki by poprawić styk. 5. Składamy wszystko do kupy. Ważne, by po nałożeniu końcówki wcisnąć zatrzaski na ich miejsce - po prostu należy je docisnąć by po kliknięciu uniemożliwiły łatwe ściągnięcie końcówki. Na poniższym zdjęciu zatrzaski nie są wciśnięte na swoje miejsce, słabo to niestety widać. 6. Na koniec kapselek i wszystko powinno działać. Nie sprawdzałem tego na samochodzie, gdyż wcześniej zamontowałem inny używany przełącznik. Jednak krótka zabawa miernikiem pokazała, że zniknął wpływ poruszania dźwignią na ciągłość obwodu.
  2. 2 points
    Od pewnego czasu podświetlenie wyłącznika tylnych świateł przeciwmgielnych działało kiedy miało na to ochotę. Jako że nie lubię, gdy coś nie działa, to przeszukałem zasoby internetu pod kątem przywrócenia poprawności działania podświetlenia. Potrzebne części: - żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). Koszt około 1-1,5zł za sztukę. Jest też możliwość zakupu kompletnych (z oprawkami) diod kolorowych, koszt około 5zł za sztukę, niestety nie znalazłem pomarańczowej. Uwagi: - nie działała mi tylko jedna żarówka. Przy okazji sprawdzania wyciągnąłem też drugi wyłącznik, po czym w nim też przestała mi działać - zapewne z racji wieku wstrząs jej zaszkodził. Zatem lepiej przygotować się na wymianę wszystkich. - zakup zielonych żarówek nie wydaje się być dobrym pomysłem, niestety świecą nieco innym kolorem niż oryginalne (białe z zielonymi kapturkami). - nowe żarówki są odrobinę dłuższe od starych. Bez kapturków pasują, nie sprawdzałem z kapturkami, jest możliwość, że będą zaczepiały o elementy pracujące wyłącznika 1. Wyciągnięcie wyłączników: - w celu ułatwienia zadania sugeruję wyciągnięcie szerokiej zaślepki pod wyłącznikami. Wystarczy ją lekko podważyć czymś płaskim. - należy dosyć mocno podważyć/pociągnąć wyłącznik w górę, wyskoczy z dolnego zaczepu. Zrobiłem to po prostu palcem, bez użycia dodatkowych narzędzi. - uważając, by nie wcisnąć go z powrotem, podważamy go od góry, powinien wypiąć się z górnego zaczepu. Powyższe robimy używając stosunkowo dużo siły, wyłączniki są solidne, nic się nie powinno uszkodzić. 2. Wypięcie kostek z przewodami - wąskim śrubokrętem wciskamy delikatnie zatrzask kostki. Powinna się dosyć lekko wypiąć ze złącza. 3. Usunięcie starych żarówek - dostęp do żarówek jest możliwy bez rozbierania całego wyłącznika - płaskim śrubokrętem wykręcamy żarówkę, przekręcamy o około 1/4 obrotu - żarówki siedzą w takich jakby oprawkach. Ostrym narzędziem odginamy przewody i wysuwamy żarówkę z oprawki. - wkładamy nową żarówkę, odpowiednio prowadzimy przewody w "oprawce" i odcinamy końce 4. Montaż - nowe żarówki z oprawkami wkładamy i wkręcamy - wyłączniki podłączamy pod kostki i wciskamy na swoje miejsca 5. Efekt końcowy. Niestety nie jestem za bardzo zadowolony ze świecenia zielonych żarówek. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czy po prostu są one mniej zielone niż być powinny, czy też tym, że żarówki są na 12V i praca pod 14V powoduje jaśniejsze ich świecenie i w efekcie przewagę koloru żółtego nad zielonym. Środkowy wyłącznik ma oryginalne podświetlenie:
  3. 1 point
    Witam wszystkich forumowiczów, od niedawna jestem szczęliwym posiadaczem Forestera xt z 2003, auto wspaniałe ale z małym mankamentem. Podczas wciskania i oduszczania sprzęgła słychać było głośne i denerwujące skrzypienie. Przy jeździe w mieście robiło się strasznie Postaram się teraz pomóc wszystkim którzy borykają się z tym problemem Na pierwszym zdjęciu widać jak smarowany był mechanizm nad pedałem sprzęgła (czerwony). Niestety nie pomogło a szło już na bogato Rozwiązanie problemu było obok, nad pedałem gazu (zielony). Na drugim zdjęciu widać gdzie trzeba smarować. Najpierw wyczyść i przesmaruj mały drążek (niebieski). Ponaciskaj sprzęgło kilka razy i powtórne czyszczenie ze smarowaniem . Następnie napchaj smaru gdzie się da trochę wyżej, przy zawleczce (fioletowy). Radość z jazdy odzyskana prostym sposobem Pozdro
  4. 1 point
    Pamiętam że jak montowalem radio to wyciskalem go do tyłu. Demontaż tego to 7 minut Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  5. 1 point
    Szukałem w sieci informacji, jak to rozebrać. Nie znalazłem. W pewnym momencie byłem gotowy nawet rozwalić swój przełącznik, by się dowiedzieć, jak to jest złożone. Ale w końcu udało się do tego dobrać Mam nadzieję, że kiedyś komuś się przyda.
  6. 1 point
    Trachnij go srednio letko po obudowie mloteczkiem, może bendiks się odwiesi a jak nie to regeneracja
  7. 1 point
    Sprzedawca powinien mieć taką wiedzę a temat o felgach już jest.
  8. 1 point
    http://bfy.tw/ALYG tu więcej info, skoro te od Ayu są niewystarczające...
  9. 1 point
    Auto nie musi być mocne, musi być szybkie
  10. 1 point
    Zobacz: https://forum.subaru.pl/topic/92889-w-stopy-zimnoooo/
  11. -1 points
    Zapraszam do czytania i zgłaszania uwag na temat FAQ (na PW do któregokolwiek z Modów). Intencją jest umieszczenie tutaj linków do postów z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Instrukcje użytkowania oraz instrukcje serwisowe http://www.forum.sub...ic.php?t=103254 http://bbs.scoobynet... ... dated.html ------------------------------------------------------------------------------------------------ Schemat instalacji ABS Impreza Blob http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60898-wrx-blob-abs-problem/#entry1765742 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Podstawowe operacje na przeglądach technicznych Dotyczy to wprawdzie aut na rynek USA, ale powinno pokrywać się z naszymi http://www.subaru.co...dules/index.jsp ----------------------------------------------------------------------------------------------- Przegląd techniczny Subaru (wbijany do dowodu) http://www.forum.sub...ic.php?t=112867 http://www.forum.sub...ic.php?t=100645 http://www.forum.sub...ic.php?t=115156 http://www.forum.sub...ic.php?t=114493 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Odczytywanie kodów błędów (informacja po angielsku): - Silnika - ABS - Skrzyni automatycznej - Poduszek powietrznych Tabela kodów błędów oraz jej tłumaczenie Check engine http://www.forum.sub...ic.php?t=102167 Błąd czujnika spalania stukowego po zmianie oleju http://www.forum.sub...ic.php?t=114159 ----------------------------------------------------------------------------------------------- LPG - pytania i odpowiedzi http://www.forum.sub...ic.php?t=102284 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Zasada działania 4x4 w Subaru, co to jest moment, szpera, wiskoza itd. Podstawy: http://www.forum.sub...p=587601#587601 Rozwinięcie: http://www.forum.sub...ic.php?p=210965 http://www.forum.sub...ic.php?t=106735 http://www.forum.sub...ic.php?t=114539 ...oraz jak ugryźć temat ustawienia DCCD w STI: poradnik praktyczny... http://www.forum.sub...ic.php?t=112272 ...i jeszcze jeden opis (ogólnie o 4x4) z innego forum: http://www.streetrac... ... 803#596803 porównanie napędów 4x4 http://www.forum.sub...ic.php?t=114539 AWD w praktyce http://www.forum.sub...ic.php?t=103037 Rozłączanie tylnego napędu http://www.forum.sub...ic.php?t=119859 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Skrzynie biegów Skrzynie AT - 4EAT, 5 EAT: http://www.forum.sub...ic.php?t=114821 Numery skrzyń biegów (zestawienie przełożeń): http://www.gearhack.... ... 0Chart.pdf ----------------------------------------------------------------------------------------------- Reduktor i Hill Holder - wszystko co chcesz wiedzieć a boisz się zapytać http://www.forum.sub...ic.php?t=106790 http://www.forum.sub...ic.php?t=105346 ----------------------------------------------------------------------------------------------- DOHC vs SOHC http://www.forum.sub...ic.php?t=116090 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jaki olej do Subaru: silnik http://www.forum.sub...topic.php?t=411 http://www.forum.sub...ic.php?t=106771 skrzynia i dyfer http://www.forum.sub...ic.php?t=112867 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Problemy z zapalaniem silnika, czujniki położenia wałów i zdjęcie poglądowe: http://www.forum.sub...ic.php?t=103278 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ile spala - czyli ile kto przejedzie na tym co wleje http://www.forum.sub...ic.php?t=108183 http://www.forum.sub...ic.php?t=106020 http://www.forum.sub...ic.php?t=114892 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Przydatne informacje o świecach i kablach zapłonowych Świece http://www.spark-plu... ... hnical.htm http://www.forum.sub...ic.php?t=117890 Kable http://www.forum.sub...ic.php?t=111029 http://www.forum.sub...ic.php?t=114917 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hamulce - klocki hamulcowe, tarcze, nie tylko do imprezy http://www.forum.sub...ic.php?t=106779 http://www.forum.sub...ic.php?p=291194 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Czy opłaca się przerabiać wolnossące Subaru na turbodoładowane ? Nie opłaca się. Zdecydowanie taniej jest sprzedać auto wolnossące i kupić model z turbiną. Alternatywą może okazać się zamiana na wolnossący silnik o większej pojemności (np. swap z 1.6 na 2.2). http://www.forum.sub...ic.php?t=110084 http://www.forum.sub...ic.php?t=106823 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jakie opony i felgi do szuwarka? Wymiary, offset, oznaczenia, co do czego pasuje itp. http://www.carbibles...tyre_bible.html Konfigurator rozmiaru felg i opon do Imprez GT/WRX/STi/STI http://www.waxtum.co...rechner/et.html Letnie: http://www.forum.sub...ic.php?t=109569 Zimowe: http://www.forum.sub...ic.php?t=107486 prawidłowe ciśnienie w oponach http://www.forum.sub...ic.php?t=108538 Felgi http://www.forum.sub...ic.php?t=119221 ----------------------------------------------------------------------------------------------- EU spec vs US Spec WRX (do modelu MY'05) http://www.forum.sub...p=439175#439175 WRX 02 http://www.forum.sub...ic.php?t=110952 Outback i Forester http://www.forum.sub...ic.php?t=117924 mile na kilometry, Farenheity na Celsjusze http://www.forum.sub...ic.php?t=116080 http://www.forum.sub...ic.php?t=115105 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Przekładka UK-EU http://www.forum.sub...ic.php?t=120545 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Na co zwrócić uwagę przy zakupie Imprezy (i nie tylko) http://www.forum.sub...p=445771#445771 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Docieranie, pierwsze kilometry w subaraku viewtopic.php?t=100363 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Klimatyzacja kompendium wiedzy http://www.forum.sub...ic.php?t=112224 Spadki mocy przy używaniu klimy http://www.forum.sub...ic.php?t=117805 czyszczenie http://www.forum.sub...ic.php?t=117952 Klimatyzacja automatyczna - jak poprawić jej działanie? http://www.forum.sub...ic.php?t=109525 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Audio - co zrobić, by grało lepiej i co zrobić z fabrycznym radiem http://www.forum.sub...ic.php?t=106767 http://www.forum.sub...ic.php?t=102183 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Odczytywanie numeru VIN http://www.forum.sub...p=537767#537767 http://www.forum.sub...ic.php?t=114222 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Naprawa silnika spryskiwacza (szyb, reflektorów) http://www.forum.sub...p=431026#431026 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Turbo Timer: czy warto stosować, jak spiąć z autoalarmem, kto zamontuje i jaki wybrać http://www.forum.sub...ic.php?t=108327 http://www.forum.sub...ic.php?t=102992 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Blow-off: czy warto stosować, szczególnie w seryjnym silniku http://www.forum.sub...ic.php?t=114556 http://www.forum.sub...ic.php?t=123939 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Orientacyjne koszty utrzymania naszych zabawek http://www.forum.sub...ic.php?t=104355 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Problem z akumlatorem po długim postoju samochodu? http://www.forum.sub...ic.php?t=116570 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Który silnik jest bezkolizyjny/kolizyjny http://www.forum.sub...ic.php?t=107311 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Renowacja lakieru, naprawy blacharskie http://www.forum.sub...ic.php?t=122122 http://www.forum.sub...ic.php?t=109432 http://www.forum.sub...ic.php?t=112900 http://www.forum.sub...ic.php?t=103781 Oznaczenie kodowe lakieru http://www.forum.sub...ic.php?t=114434 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Mycie silnika http://www.forum.sub...ic.php?t=116171 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Dziwne zapachy - palony olej, sprzęgło, hamulce, klima, itp- potencjalne przyczyny http://www.forum.sub...ic.php?t=116283 http://www.forum.sub...ic.php?t=123248 viewtopic.php?t=122810 viewtopic.php?t=122881 viewtopic.php?t=122294 http://www.forum.sub...ic.php?t=123940 http://www.forum.sub...ic.php?t=124027 http://www.forum.sub...ic.php?t=124050 http://www.forum.sub...ic.php?t=121955 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Subaru na hamowni http://www.forum.sub...ic.php?t=115150 ---------------------------------------------------------------------------------------------- Nie gasną światła pozycyjne po wyłączeniu silnika http://www.forum.sub...ic.php?t=123440 -------------------------------------------------------------------------------------------- Co zrobić aby Subaru N/A bulgotało jak Turbo http://www.forum.sub...ic.php?t=121977 viewtopic.php?f=21&t=156727&start=0 -------------------------------------------------------------------------------------------- Świszczące szyby - regulacja docisku szyb i drzwi http://www.forum.sub...ic.php?t=128445 ------------------------------------------------------------------------------------------- Jak pogodzić ze sobą Turbo Timer i fabryczny alarm Subaru http://www.forum.sub...p=852119#852119 ------------------------------------------------------------------------------------------- Informacja o kolcowaniu opon http://www.forum.sub...p=992983#992983 ------------------------------------------------------------------------------------------- Jak zrobić regulację wysokości siedziska na prawym fotelu z jdm-a. viewtopic.php?p=1216616#p1216616 ------------------------------------------------------------------------------------------- Modyfikacja lamp (blobeye) - usunięcie pomarańczowego szkiełka kierunkowskazu jak i pomalowania wnętrza na czarno viewtopic.php?p=1598851#p1598851 ----------------------------------------------------------------------------------------------- Instrukcja montażu klimatyzacji w modelu GC/GF viewtopic.php?f=21&t=158084&start=0 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Instrukcja montażu WEBASTO w Subaru http://www.forum.sub...cje-do-montazu/
  12. -1 points
  13. -1 points
    ja mam 260 w n/a przy wadze 1150 kilogramów. I chciałbym więcej Prawda jest taka że w mieście nie wykorzystam więcej jak 100 maks 150 mocy , po prostu musiałbym być skończonym debilem by jeżdzić na full Ale umówmy się HH nie służy tylko do miasta. No mój daje sobie świetnie radę , ale wiadomo wszystko się nudzi.
  14. -1 points
    To auto stoi na portalach nie tylko w PL od ponad roku.
  15. -1 points
    Witam mam pytanie ,czy felgi japan racing 11 18 z et 40 wejda na złote brembo bez dystansów?
  16. -1 points
    RE 070 w miarę dobrze sprawdza Ci się na torze czego nie da się powiedzieć IMO o RE002. Te drugie założyłem do Hawka STi i zdjąłem po zrobionych 300 -400 km w Warszawie i jednym wypadzie na Ułęż, po prostu uważam, że na suchym ta opona była słaba, na deszczu jeszcze słabsza. Ja bym zostawił RE 070 na tor i kupił lepsze cywile albo się nie przejmował i jeździł wolniej w deszczu
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...