Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/22/15 in all areas

  1. Musisz mieć podkładki po łożyska od półosi 0,35 ;0,4; 0,5 mm, po to aby ustawić koło talerzowe względem wałka atakującego -> ustawiasz lewo prawo. Potrzebujesz też różne podkładki pod pierwsze łożysko stożkowe - jest ich kilka różnych wymiarów. Nie musisz ruszać jeżeli śladowość jest ok. Robisz śladowość na tusz, smar, lub metoda na kalkę jak ją przetnie to jest źle. Ustawienie podkładek bocznych czyli lewo prawo służy do ustawienia backlash czyli od 0,1 mm do 0,2 mm aby to zmierzyć musisz mieć czujnik zegarowy analogowy, bazę magnetyczną i duże imadło. Dalej potrzebne są podkładki które ustawia się za tuleją rozpierająco łożysko drugie i tzw pilot (pierwsze od strony wału). Tutaj ustawiasz preload czyli po dokręceniu śruby głównej na 180 Nm opór przekręcania dyfra ma być +/- 2 kg (jest to w manualu piszę z głowy nie pamiętam czy 3kg). Jak nie wychodzi to rozbierasz dyfer i znowu podkładka 2 mm, 2,05 mm, 2,1 mm i tak dalej do 2.4 mm. Resumując co na start. Nowe łożyska szt. 5 łożyska od półosi 30208A; wałek atakujący 30205 oraz 30206 łożysko kulkowe zwykłe tzw pilot 65PX29 podkładki boczne od półosi - różne wymiary . podkładki pod tuleję rozpieracącą od strony wału do ustawienia preloadu - tokarz musi je wykonać albo zostaje w ASO. Dodatkowo Jeszcze powinno się bawić z podkładkami pod łożysko pierwsze od strony dekla tak aby ustawić wałek atakujący przód/tył względem koła talerzowego. Występują też różne długości tulei rozporowych łożyska stożkowe. Aby to zrozumieć dokładnie przeczytaj manual o dyfrze R160. Niekóre rzeczy jak wymiana łożyska pilot czy łożysk bocznych nie pociągają za sobą tylu kombinacji. Jednakże przy wymianie wszystkich łożysk czy samej szpery jest to konieczne. Nie gwarantuje ci to wyciszenia dyfra (może się nie udać) bowiem jest jeszcze czynnik zużycia ale gwarantuje ci bezpieczną pracę dla dyfra i przełożenia. Wyjmowałem dyfer 4x....i nie wiem czy nie wyjmę 5 raz aby dopracować ustawienia. Zazębienie pracuje idealnie, żadnego przegrzewania, ale jeszcze dyfer wygrywa
    1 point
  2. Zrozumiałem,że składdasz dyfer .Chodzi o luzy międzyzębne w dyfrze .Musi byś ustawiony atak precyzyjnie bo te luzy od tego zależą. Jak oddalasz atak od koła talerzowego -luz rośnie. Może są jeszcze fachmani i potrafią to robić bez danych serwisowych- były metody np. na tusz . Dlatego bez doświadczenia lub danych serwisowych to może być trudne.
    1 point
  3. Może być podpora,można wymienić tylko łożysko.Gdzie,to musisz podpytać kolegów z okolic. Mogą też być mocowania tylnego dyfra. Zaciski to bardzo prosta konstrukcja,dasz radę sam,zestawy naprawcze do zacisków są dostępne. Bez obaw,można i to dość skutecznie.
    1 point
  4. Ad.1 Tak kluczyk z innego auta da się zaprogramować w Twoim. Musisz jednak pamiętać o tym, że także wzór frezów na kluczu będzie inny. Kupujesz surowy klucz, przekładasz elektronikę, frezujesz wzorek i programujesz samodzielnie u siebie w samochodzie. Oczywiście możesz to zlecić w ASO - pochwal się ceną, bo nie znam. Ad.2 Sorry - angielski, rosyjski, japoński... Ad.3 Pod deską w okolicach kolumny kierowniczej. Ad.4 Później...
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...