Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Nie wydaje mi się że cos z tym zrobisz. W poprzednim samochodzie borykałem się z problemem "smrodu". Samochód mało jeździł tak jak Twój. Zmieniłem zmianę i musiał codziennie jeździć, problem smrodu się skończył. Kup Wurth do klimatyzacji i psiknij do wentylatora po wyjęciu filtra powietrza. Powinno przestać.
  3. juz się tak nie kryguj też zdarzyło mi się jeździć z predkościami w których włączał się ogranicznik i uważam, że to jednak nie tylko pedał gazu i ręce na kierownicy. Skręcić jednak czasami trzeba.... Jak "podrosłem" ...i zaczęło mnie byc stać to uznałem, że warto jednak w siebie zainwestowac i troszkę pojeździłem na torze z prawdziwym kierowcą-instruktorem i uwierzcie mi, ze mimo tego że prawo jazdy mam ABCE i lata/tysiące km praktyki to oczy mi się ze zdziwienia otwierały. Dużo stereotypów w nas tkwi powielanych z pokolenia na pokolenie i tak naprawde przez niezbyt dobrą dostepność do dobrych fachowców. Szacunek mam ogromny do tych co potrafią szybko, skutecznie i bezpiecznie (nie tylko dla siebie!) przemieszczać się po drodze no i niestety jak widzę tych gości w wypasionych furach, które kupił tatuś lub mamusia ale umiejetności prawie żadnych to ręce mi opadają...
  4. W porównaniu z Wranglerem to mikrus, krótszy chyba o ponad 20 cm. Ja mieszkam w zatłoczonym centrum, dużo jeżdżę i parkuję w centrum. Czasem kilkanaście cm się liczy. XV - 16 cm, QX30 - 18,5 cm mniej od Forka. Zdarza się, że wzdycham - "Szkoda, że nie pojechałem Micrą żony."
  5. MKK

    CVT - awarie

    hm pojawiło się przy przebiegu ok 60kpln przedtem tego nie czułem
  6. Bez przesady tak naprawdę nie wymagało to żadnych umiejętności po prostu człowiek był młody i głupi a pracował przy samochodach wartości 15 lat pensji. Ciągle mnie to frapuje jak ludziom którzy zarabiają poniżej średniej krajowej nie boja się dawać takich samochodów.
  7. trzeba uważać, ale używany z rozsądkiem nie szkodzi (jak chyba wszystko)
  8. Moje autko miejskie to Jeep Wrangler JL - problemu z parkowaniem nie mam większych niz inni kierowcy samochodów. Forester to duże auto?
  9. Wiem, że teraz pewnie późno ale DEET w Mugga nie jest za zdrowy dla organizmu.
  10. Pełna zgodność z moimi doświadczeniami ... ale ten dźwięk zasysania powietrza ... Dzięki temu filtrowi wszystkim Golfiarzom wydawało się, że mój Mitsubishi Colt miał dużo więcej niż 75KM.... z resztą, mi też się tak zdawało... Fajne czasy.
  11. Szmiglo

    CVT - awarie

    Dziś, po 7 tygodniach odebrałem auto. Początkowo było w serwisie ASB u Norbiego w Łodzi. W grę wchodziła jednak albo włożenie używanej (po sprawdzeniu) albo naprawa na nowych częściach (ponad 20k). Nie udało się znaleść odpowiedniej skrzyni. Sprawdzone zostały około 3/4 sztuki. Każda miała jakiś feler. W związku z tym po 3 tygodniach na lawecie outback przejechał do Warszawy. Tutaj podjęto się naprawy skrzyni. Dziś (równo 3 tygodnie od zostawienia auta) odebrałem samochód. Teraz najważniejsze. Koszt takiego kompletnego remontu CVT w moim Outbacku wyniósł 8 900 zł. Z dodatków i kombinacji widzę po rozpisce, że zamontowano dodatkową chłodnicę oleju. Na skrzynię po remoncie otrzymałem 1 rok gwarancji. Mam nadzieję, że to oznacza spokój na dłuższy czas
  12. Za późno przeczytałem Jak by ktoś jeszcze kupował to dajcie znać Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
  13. Jutro BP 12:30 spot - TJ - Palladinum - jasiem - Guliwer - kowal -MichalN -Golfstrom -Kriss
  14. Wszystko się zgadza, wersja w Dieslu nie posiada szyberdachu
  15. Today
  16. mits

    Jakie opony do STI

    ja moge polecić nokian z-line, w gt99 oraz 350z wyśmienicie.
  17. jak się weźmie kontekst zdania o umiejętnościach szybkiej jazdy to jakoś mi nie pasuje ani 3 ani 30 Nie ma sie co napinać - luz w taki dzień i pogodę to podstawa. Wakacje się przeciez dla niektórych zaczęły!
  18. Pozdrawiam z Wawy i przy okazji parę Plejad z okolic szpitala na Wawelskiej - XV to jednak miejski pojazd
  19. Napisałem że z dynamiką jest gorzej niż w Foresterze SJ z wolnym ssakiem i manualem. Dużo gorzej. Sam wiesz jak zachowuje się Subaru n/a na wyższych obrotach - błaga o litość. To nie jest silnik Hondy niestety, z całym szacunkiem dla boxera. Napisałem też że terenówka o masie ca 2000kg mega lepiej się zbiera niz XV, Forester, czy Impreza - to przykre. Nie neguję, że są osoby którym dynamika ciagnika siodłowego wystarcza. Szkoda, że Hyundaja czy Seata mozna kupic z większą mocą jeśli ktoś ma taki kaprys, a w Subaru takiego wyboru nie ma. Przepisowo można jeździć z silnikiem 250KM używając do tego 40% mocy, w tym nowym Forku przepisowa dynamiczna jazda to 80% - 90% obciążenia. Rozpędzanie do prędkości autostradowej w górę wzniesienia to dramat, widać to po parametrach, masie auta, mocy i momencie. Subariady tym autem? Fakt że to tylko lekka turystyka jednak bagaż trzeba zabrać. Lipa z tego wyszła, ale jasne, że podróże nie są obowiązkowe.
  20. Panowie - spokojnie nie ma się co sprzeczać @Jaca68 pisze o płynności ruchu i o tym, żeby jechac tyle ile można bez wariacji, z czym się całkowicie zgadzam. Mnie generalnie tez irytuje jak na autostradzie jedzie gość dużo mniej niż można i w dodatku wybiera prędkość którą nikt nie jedzie. Inna jest przecież dozwolona dla tirów a inna dla osobówek. Czym by się nie jechało - w którąś dozwoloną trzeba się wpasować! Ja też uważam, że się nie przyspieszy za wiele próbując jechać 160 tam gdzie wszyscy jadą w miarę równomiernie 120. Wg mnie trzeba się wtedy dostosować, najlepiej ustawić tempomat aktywny na troszkę wiecej i oddać przyjemności z jady, jak jadę sam to sobie włączam audiobooka, których mam na pendrivie zawsze kilka i to powoduje, że nie mam agresywnych ciągotek - generalnie polecam taką metodę, która na długie trasy sprawdza się świetnie! "3" z przodu? w mieście? no to szacunek! ...no chyba, że gdzieś jest taki tor w Warszawie, jest?
  21. 1. my kupiliśmy Mugga w pierwszej napotkanej aptece. 2. będzie lało, bo Forek właśnie wrócił z myjni. p.s. meldujemy się ze stolicy.
  22. A kto w godzinach nocnych lub porannych startuje? Ja zamierzam spruć rodzinkę o 2:00 w nocy i max o 3:00 jechać w trasę.
  23. Jeśli e-boxer poprawi reaktywność przy naciśnięciu gazu, by nie było tego "zastanawiania się co dalej" skrzyni, to subiektywnie będzie dobrze.
  24. U nas na drogach krajowych ale zwłaszcza na wojewódzkich średnia przejazdu zależy od tego jak ostro się jedzie. Jeśli jedziesz w miarę spokojnie, nie hamując ruchu ale też nie wyprzedzając na trzeciego, to można pokonać z reguły około 70 km drogi w czasie 1 godziny. Jeśli natomiast jechać agresywnie, wyprzedzając w każdym dostępnym slocie i wkręcając silnik na 7-8 tyś obrotów -lub więcej - zależy czym się jedzie, to w ciągu godziny pokonuje się dla odmiany jakieś 70 km drogi. Oczywiście jeśli po drodze jest miasto (z reguły bez obwodnicy) to nie udaje się wyrobić tylu km w 1 godzinie. Piszę to całkiem serio Mam na polskich drogach przejechane coś koło 700-800 tyś. km i sprawdzałem to wielokrotnie. Tak jest i koniec. Oczywiście zdarza się lepszy dzień albo gorszy - można tę samą trasę zrobić 2 razy szybciej w nocy albo utknąć w korku na A4 na 3h. Ale powiedziałbym, że moja średnia z tych 25 lat za kółkiem zawodowo i prywatnie jest właśnie taka. A wierzcie mi, że jak byłem młodszy to potrafiłem naprawdę b. szybko jeździć, zresztą teraz też mi się zdarza - przyznaję. Ale wielkiego sensu to nie ma - bo co z tego, że się wyprzedzi 20 aut jak 21 to jest ciągnik z naczepą, który jedzie 80kmh, po drugiej stronie jest sznurem pojazdów i nie wyprzedzisz przez następne 50-60 km kiedy to średnia się wyrównuje. Do tego dochodzą wioski/miasta/miasteczka gdzie jest jeszcze gorzej Oczywiście na autostradzie jest lepiej ale szału nie ma - zwłaszcza na A4 lub A1. Dlatego uważam, że bez względu czy się nastawiać na 80 czy na 100 na krajówce/wojewódzkiej - to efekt jest ten sam: 1-1.2km na minutę Po prostu blokują auta towarowe, które jadą wolniej i już. Natomiast oczywiście za granicą - zwłaszcza w Niemczech czy Holandii jest ogólnie większa kultura jazdy co czasem pomaga - zwłaszcza na autostradach. Ale wystarczy zerknąć na sieć dróg jaka tam mają - i od razu widać, że zagęszczenie towarowych samochodów na wąskich drogach jest mniejsze.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...