Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Ja miałem tą skrzynie w mojej byłej imprezie. Kupiłem drugą ale sprzedałem razem z autem. W mojej był błąd od solenoidu C - brak napędu na tył. I uszkodzony kosz napędu na tył. Jakbyś wpadł na pomysł szukania innej skrzyni to ta skrzynia była przez rok montowana i ciężko ją znaleźć- mi zajęło to prawie rok.
  3. W tym przypadku kamerkowicz skupił uwagę na tym, żeby zdarzenie nie wypadło z kadru. Też nie dokońca bezpieczne zachowanie.
  4. Filtr kabinowy zmieniany kiedykolwiek ? U mnie zmiana filtra rozwiązała ten problem
  5. Opony całoroczne mają nowe oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake). M+S ze śnieżynką z tego co wiem nie będzie potraktowana zimą jako odpowiednie ogumienie.
  6. Andnal

    Akumulator do XV

    Chciałbym abyśmy w jednym miejscu podzielili się opiniami na temat akumulatorów. Jak wiemy wymiana czeka chyba każdego. Jakie macie obecne doświadczenia z firmami produkującymi akumulatory? Co byście polecili? Czy jest sens kupować z większą mocą rozruchową? I jeszcze jedno nasze aku. są EFB CZY AGM?
  7. Wymień termostat. Kosztuje grosze wymiana tania. Temp 78. W sh na taki zmieniłem bo seryjnie siedzi 91.
  8. Jaka rata? Bezdomny nie wydaje bezsensu pieniądze na obsługę jakiś leasingów skoro pieniądze i tak leżą w reklamówce.
  9. Piraci w BMW to fakt. Wariaci na motocyklach to fakt. Nauczyciele i naciągacze z kamerkami to tez fakt. Zle jest generalizowanie. To ze ktoś nie znaczy ze wszyscy, ale ze nie wszyscy nie znaczy ze nikt. I tu mamy naszego „kamerkowicza-mysliwego”, który umyślnie nie unika bądź powoduje zdarzenia na drodze.
  10. Today
  11. Da się. Jest taka mała śrubka z czerwoną farbą przy przepustnicy, ale manual mówi żeby jej nie ruszać, bo jest fabrycznie ustawiona.
  12. Dziwna sytuacja, samochód po nocy wsiadam odpalam i po chwili pakiet CHECK i CRUISE. Samochód jedzie normalnie wiec 3 dni jeździłem. Dziś miałem chwilę i podjechałem do znajomego i szok 74 błędy. Może ktoś ma jakiś pomysł.
  13. Robie przecietnie przebiegi rocznie, ale wiekszosc od jesieni do wiosny na zimowkach (obowiazek w Austrii od 1.11 - do 15.04 - w warunkach sniegowych - a tego nie brakuje). Na wiosne przesiadam sie na motocykle, stad mniej kilometrow samochodem na oponach letnich, wiec letnie opony starczaja na dluzej (np. oryginalne letnie dunlopy w Levorgu MY16 maja jeszcze 5 mm bieznika, ale brakuje juz poprzecznych naciec i sa podatne na Aquaplaning - na wiosne kupuje nowe). Mieszkam w terenie o zroznicowanej rzezbie, mam dosyc krete drogi, a ze lubie dynamiczna jazde po zakretach, stad opony sie szybciej scieraja, jak starzeja. Jest jeszcze jeden faktor - stawiam na bezpieczenstwo i pewnosc prowadzenia, a kazde opony premium po dwoch latach to juz tylko optimum, a po trzech latach nie maja juz tych pierwotnych wlasciwosci i jazda na nich, szczegolnie w deszczu lub sniegu to loteria. Zmieniam opony, chociaz teoretycznie - wedlug przepisow: zima min. 4. mm, lato 1,6 mm - moglbym je jeszcze uzywac, tyle ze dla mnie to juz daleko idacy kompromis i nie czuje sie na nich bezpieczne, jesli uslizguja i pogarsza sie prowadzenie. Najlepsze piwo jest swieze i zimne. Jak juz sie odstoi i zrobi cieple, to juz nie jest to. Pozostaje albo szybciej wypic, albo nalac nowe
  14. Hejo Carfit znalazłem pana Chmiela ,mieszka nie daleko mojej mamy w Siemianowicach Śl . Wiedziałem ,że widziałem gdzieś tego Subaraka w Siemkach , przejść się do tego pana z zapytaniem?
  15. Jesli mowisz o DE to tam TÜV jest bardziej restrykcyjny. Zgadza sie. Trzeba nawet miec adnotacje w Fahrzeugbrief. W Austrii wystarczy wozic w schowku papierek, ktory otrzymujesz kupujac felgi w sklepie - dokument dolaczony do produktu. Warto to miec, bo kazdy rzeczoznawca powolany przez ubezpieczyciela sprawcy moze ci naskakac. Auto jest legalne, nie ma rzezby z wyposazeniem, papier masz w reku. Nie ma problemu z dochodzeniem swoich praw i wyplata czy pomniejszeniem odszkodowania. Prawnicy ubezpieczyciela sa gorsi jak cmentarne hieny - i sa bardzo kreatywni w szukaniu pretekstu do unikniecia odpowiedzialnosci, jesli w gre wchodzi prowizja od zaoszczedzonych tysiacach lub dziesiatkach tysiecy Euro przez ubezpieczyciela. Strach pomyslec, jakbys sam spowodowal wypadek i doprowadzil np. do kolizji i przewrocenia w rowie TIRa z laweta, na ktorej znajdowalo sie 8 najnowszych modeli Porsche albo Ferrari - ile to kosztuje, to nie chce mi sie nawet liczyc. Jak w gre wchodza szescio- lub siedmiocyfrowe sumy i taki papierek ratuje ci tylek, wtedy glupi przepis nie jest taki glupi i wtedy zmienia sie punkt widzenia
  16. BlueGC8

    Co to za przycisk...

    W odmętach internetu znalazłem dużo przypadków, gdzie w tych miejscach znajduje się podgrzewanie fotela kierowcy. I to by w jakimś stopniu potwierdzał schemat (3/4/5/6)
  17. z czystej ciekawości zapytam dlaczego jeździsz na oponach tak krótko? Robisz tak duże przebiegi że podczas tych 2-3 lat się ścierają? Gwarancja na oponę to 5 lat od daty produkcji więc jaki sens ma wymiana po 2-3 latach jeżeli nie są starte
  18. To na 100% wina zaworów, u mnie sytuacja była identyczna tak samo przechodziłem przez wszystkie punkty tak jak Ty. Praca silnika się poprawiała ale nadal gasl w tym samym zakresie temperatur.
  19. Regulację zrobię sam więc koszt zerowy mechanik wołał 350 plnów w aso nie wiem ile uznałem, że za dużo.
  20. Przy złych luzach zaworowych może nie być checka . Eliminacja czynników, które mogą wywoływać problem jest jakimś sposobem na twoje perypetie, skoro nie znasz dokładnej przyczyny usterki. Zwłaszcza, że regulacja zaworów w sohc to nie jest duży koszt. Wysłane z mojego mądrego telefonu
  21. U mnie to samo, ale nie ma klimy tylko jakoś nie przyszło mi do głowy by uznać to za problem Woda wytrąca się z powietrza wtedy, kiedy gwałtownie to powietrze (dość wilgotne) ochładzamy. Oddychasz w samochodzie, więc powietrze zawiera dużą porcję wilgoci. Kiedy to wilgotne powietrze styka się z zimną szybą ulega gwałtownemu ochłodzeniu i wytrąca się wilgoć. Możesz ograniczyć to parowanie poprzez zadbanie np. o to, by nie dopuszczać do gromadzenia się wody na dywanikach pod nogami. Jak wsiadasz w mokrych butach, woda paruje. Chcesz mieć ciepło w samochodzie więc włączasz ogrzewanie i woda z dywanika / butów odparowuje do powietrza. Ogrzane powietrze przyjmuje duża ilość wody, a zatem powietrze nasyca się wodą. I takie powietrze stykając się z powierzchnią szyby ochłądza się osiąga temperaturę punkt rosy i mgiełka gotowa. Jedną z najskuteczniejszych metod jest zostawienie w samochodzie woreczków wypełnionych pochłaniaczem wilgoci. Mówiąc bardzo dosłownie zwykły sylikonowy żwirek dla kotów w skarpecie albo ryż wystarczą :). Efekt jest meeega
  22. Pewnie masz elektryczny układ wspomagania
  23. Mam pytanie chodzi mi o miejsce na przycisk widoczne na zdjęciu w czerwonym kółeczku. Co było montowane w tym miejscu? dodam że różni się wielkością od pozostałych 3, pusty ma wymiar 4x2,5 zaś 3 wykorzystane maja wymiar 4,5x2,5cm. Akurat potrzebuje dołożyć dodatkowy przycisk, a nie chce używać tych uniwersalnych. Jakieś pomysły?. Samochód to Impreza MY06.
  24. Nie jestem w stanie się z tym zgodzić. To taki sam stereotyp, jak ten że motocykliści to "dawcy organów", czy że kierowcy BMW to piraci drogowi. Zapewne są też tacy, którzy istotnie "polują" na zdarzenia. Ale jest też wielu kierowców, którzy takie zdarzenia prowokuję w celu pozyskania odszkodowania, czy też "nauczenia respektu". I obroną przed taki mi zachowaniami może być właśnie kamerka. Tutaj dobry przykład ( nie najnowszy, ale jednak - bez kamery trudno byłoby sprawcy coś udowodnić; inna sprawa, że i prokuratura i sąd - moim zdaniem - zawiódł na całej linii ) :
  25. To dla niepoznaki. Bezdomni kasę na takie auta wyciągają z reklamówki sygnowanej logiem czerwonej biedroneczki
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...