Skocz do zawartości

Krogulec

Użytkownik
  • Postów

    381
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Krogulec w dniu 20 Kwietnia 2014

Użytkownicy przyznają Krogulec punkty reputacji!

O Krogulec

  • Urodziny 06.04.1977

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester IV XT MY13, Legacy IV H6 MY07. Był: Outback IV H6 MY12

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krogulec

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

34

Reputacja

  1. Krogulec

    Cos nie teges

    Stawanie na miejscach dla niepełnosprawnych było dotąd domeną wieśniaków raczej w bejcach, mietkach i innych paseratii. Pierwszy raz widzę tak zaparkowane Subaru... (Wrocław - CH Korona, brak plakietki za szybą, na parkingu mnóstwo wolnych miejsc)
  2. Właśnie miałem to wrzucać A tutaj jeszcze filmik: http://www.facebook.com/crisfroesepics/videos/828749444264582
  3. Super. Cieszę się Obsługa "wirtualnych płyt" jest chyba faktycznie ograniczona do 6 - przynajmniej ja nie wiem jak obsłużyć kolejne...
  4. Krogulec

    Wyjscie Aux

    Też u siebie nie od razu ją wypatrzyłem Na wypadek gdybyś nie znalazł fabrycznej kamery to pamiętaj, że do podłączenia niefabrycznej musisz mieć taki adapter: https://allegro.pl/oferta/kabel-dla-polaczenia-kamery-do-monitorow-w-subaru-7346285666
  5. Ja w Outbacku MY12 nie mogłem tak ustawić. Telefon można było sparować tylko raz - albo jako telefon, albo media player. Żeby było i to i to trzeba było mieć dwa osobne urządzenia. Faktem jednak jest, że to było kilka lat temu i przyczyna mogła leżeć w samym telefonie. Mapy wiadomo, że są przestarzałe i nie ma sensu z nich korzystać. Tu bardziej chodzi o to, że nowsze navi (te z DVD wbudowanym w jednostce centralnej) mają wejście na kamerę i często także obsługę BT. W starszych trzeba dokładać moduł do obsługi BT i cudować z kamerą. Dlatego żałuję, że nie mam tej nowszej wersji, ale i stara jest do ogarnięcia (moduł BT już dołożyłem, a kamera cofania będzie w lusterku fotochromatycznym) Dzięki! Wysyłam do nich właśnie swoje
  6. Krogulec

    Wyjscie Aux

    Też na nie z początku patrzyłem, to rozwiązanie ma tylko tę słabość, że one zwykle mają zintegrowaną żaróweczkę LED i ciężko będzie dobrać drugą świecącą tak samo. W tych z obudową bez żaróweczki z kolei kamera montowana jest poza obrysem lampki i będzie już chyba wystawać spod wnęki tablicy rej. Poza tym nie wygląda to zbyt solidnie/stabilnie. Wg mnie lepiej już chyba wkręcić się w miejsce dedykowane do fabrycznego montażu - zaślepka po lewej stronie od lewej lampki. Ja zamówiłem coś takiego: Ewentualnie montaż wraz z ramką tablicy rejestracyjnej. Można też jeszcze poszukać fabrycznej kamery, która była dedykowana do modelu, choć tutaj ceny zwykle są kosmiczne, a ciężko taką znaleźć...
  7. Krogulec

    Wyjscie Aux

    Wczytywanie kontaktów sprawdź przede wszystkim z innym telefonem - najlepiej z iPhonem, bo ich obsługa jest najlepiej wspierana. Jeżeli zaś chodzi o muzykę z BT to najprostsze rozwiązanie to... drugie urządzenie (najtańszy smartfon), który osobno parujesz jako media player, wrzucasz do podłokietnika na stałe i z niego leci muza. Nie jest to idealne wyjście, ale (o ile tylko ogarniesz te kontakty) zawsze wygodniejsze niż ekstra moduł bt, który mimo wszystko będzie bardziej "upierdliwy" - chociażby przez mniej wygodną obsługę z poziomu kierownicy/ekranu (nie da się tą drogą np. wybrać telefonu). Kamerę cofania można dołożyć bez problemu, musisz tylko ponoć znaleźć model, który pracuje w trybie NTSC, a nie PAL. Sam tego jednak nie ogarniałem - u mnie niestety nie ma wejścia na kamerę, dlatego zamówiłem lusterko fotochromatyczne z rejestratorem i kamerą.
  8. W tej wersji nawigacji BT zdaje się obsługuje i telefon i odtwarzacz multimedialny, ale nie z jednego urządzeni na raz. Możesz sparować telefon jako telefon, albo telefon jako media player. Przynajmniej tak miałem w OBK MY12. Brakuje wsparcia jakiegoś protokołu. Odpisałem Ci właśnie w innym wątku.
  9. Krogulec

    Wyjscie Aux

    W tej wersji nawigacji BT zdaje się obsługuje i telefon i odtwarzacz multimedialny, ale nie z jednego urządzenia na raz. Możesz sparować telefon jako telefon, albo telefon jako media player. Przynajmniej tak miałem w OBK MY12. Brakuje wsparcia jakiegoś protokołu. Ja do obsługi Bluetooth dołożyłem taki moduł: ale to jest ułomne rozwiązanie względem fabryki, więc Tobie go nie polecam
  10. Gratulacje! Ja miałem podobne rozterki odnośnie Legacy IV H6 MY07. Ostatecznie jednak (co zabawne, w podobnym czasie) zdecydowałem się na zakup i to właśnie od przywoływanego tu wcześniej @tuscan. Jestem mega zadowolony. Szkoda mi tylko, że nie jest to MY09, z bluetoothem, keylessem i nowszą navi, ale samo auto, silnik, prowadzenie - mega fun.
  11. Odkopuję temat żeby podzielić się opisem instalacji i wrażeniami z użytkowania emulatora zmieniarki WEFA WF 606 (2x USB, AUX, Bluetooth). Zależało mi żeby w moim Legacy MY07 pozostawić fabryczny zestaw GX-204LE + navi, ale dodać przede wszystkim obsługę Bluetooth, co wraz z telefonem na uchwycie do kratki zapewni wygodną obsługę połączeń, multimediów i Google Maps. Na forum przewijał się już Yatour, NVOX i Peiying (nawiasem mówiąc, ten ostatni można teraz wyrwać w cenie 99 zł), ale wszystkie one mają jakieś wady. Na rynku amerykańskim chwalony jest emulator GROM Audio, ale cena jest z kolei kosmiczna. Tymczasem najciemniej okazało się po latarnią, bo WEFA to... polska firma Na co pozwala ta WEFA WF 606? - odbieranie połączeń przychodzących przyciskami poprzedni/kolejny utwór z poziomu radia lub z kierownicy - prowadzenie rozmów telefonicznych przez dołączony mikrofon - odtwarzanie muzyki z telefonu (bez względu czy to z pamięci, czy z serwisów typu Spotify/Tidal/Apple Music) - odtwarzanie muzyki z pendrive'a USB do 32GB (i to nie tylko mp3, ale także mp4/m4a, flac 8/16/24-bit, wma...) - odtwarzanie muzyki z gniazda AUX (mini jack) - ładowanie telefonu (wbudowana ładowarka 5V/2A) Urządzenie ma formę płaskiego pudełeczka do którego z jednej strony wpinamy kabel do radia oraz mikrofon, z drugiej zaś są dwa porty USB (jeden służy tylko do ładowania) oraz mini jack. W zestawie jest odpowiedni kabel, mikrofon (ze stopką na przylepcu lub klipsem), kabelek mini jack oraz przejściówka z microSD/SD na USB. Teoretycznie "zestaw startowy" powinien być wystarczający do zamontowania całości O ILE TYLKO nie jest zajęty port w radiu (który wg producenta może być zajęty przez sterowanie w kierownicy, w sumie jednak nie byłem pewien czy zawsze tak jest). U mnie tak było - na szczęście profilaktycznie kupiłem też od razu rozdzielacz. Instalacja teoretycznie jest plug&play i tak w zasadzie jest, ale trochę trzeba się pobawić w ściąganie elementów konsoli. Samo wyjmowanie radia też nie należy do łatwych, ale kilka tutoriali z YouTube plus zestaw plastikowych ściągaczy do demontażu plastików i każdy powinien sobie z tym poradzić bez problemu. Nic nie trzeba konfigurować, ustawiać żadnych DIP-switchy - po prostu podpinamy i... działa. Wystarczy sparować telefon z emulatorem Trochę więcej zabawy jest jeżeli przyjdzie nam ochota zainstalować całość tak żeby wyglądała "jak z fabryki". Początkowo chciałem pudełko z emulatorem umieścić po prostu w schowku, ale przez czytnik navi ciężko mi było tam przepuścić kabel więc doszedłem do wniosku, że wrzucę go pod popielniczkę, przed gałką zmiany biegów, gdzie jest sporo miejsca. Do tego kable do schowka w podłokietniku wyprowadzone w miejscu gdzie fabrycznie mogło być wyprowadzone AUX. Takich kabli jest na rynku całkiem sporo, ale oczywiście nie mają końcówki w odpowiednim dla Subaru rozmiarze, więc trzeba było trochę pocudować. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że w jednym gnieździe chciałem mieć 2 wyjścia USB (nawet jeżeli nie zamierzacie słuchać muzyki z pena to warto mieć dostęp do obu ze względu na ewentualne aktualizacje softu). Ostatecznie znalazłem kabel z okrągłą końcówką (fi 26 mm), którą to wkomponowałem w oryginalną zaślepkę - nawiercając w niej otwór. Z pojedynczymi kablami jest znacznie łatwiej - można je też wówczas z powodzeniem włożyć np. w miejsce gniazda zapalniczki pod radiem. W moim przypadku kable ze schowka w podłokietniku zostały przeciągnięte tuż przy krawędzi tunelu środkowego, następnie zostały zawinięte ze dwa razy i razem z emulatorem umieszczone w zaplanowanym miejscu. Mikrofon przyczepiony jest do szyby nad lusterkiem wstecznym, żeby uniknąć odgłosów powietrza z szyb bocznych/drzwi. Całość działa bardzo dobrze - muzyka z telefonu normalnie jest odtwarzana "ze zmieniarki", którą wywołuje się z kierownicy. W przypadku połączeń telefonicznych, czy komunikatów nawigacji, muzyka jest oczywiście wyciszana. Głos rozmówcy jest nieco basowy (u mnie leci głównie z dolnych głośników) - nie wiem czy to celowe zamierzenie producenta żeby mikrofon nie łapał tego co leciałoby z tweeterów, tak po prostu jest. Sam mikrofon jest bardzo dobrej jakości - słychać mnie wyraźnie, nawet lepiej niż z Forka MY13, który również jest w rodzinie i o niebo lepiej niż w tanich samochodach z fabrycznym bluetoothem (ostatnio miałem okazję porównać z nową Toyotą Yaris). Nie jest to jednak klasa premium - mikrofon jest tylko jeden, nie ma więc wycinania tła, czy innych cudów. Ładowanie działa bez problemu, odpada więc konieczność ekstra ładowarki (przewodowej). Z minusów - jeżeli muzyka leci jednak z USB (co jest o tyle wygodne, że włącza się od razu po uruchomieniu auta, nie trzeba nic włączać na telefonie) to przez głośniki nie lecą z automatu komunikaty głosowe z nawigacji. Trzeba odpalić na telefonie nawigację, muzykę, ale następnie dać pauzę - wówczas muzyka będzie lecieć z pena, a komunikaty z telefonu. Co gorsza, nie są wyświetlane tytuły utworów ani nazwa, czy choćby numer dzwoniącego na panelu radia (co teoretycznie powinno być możliwe przez CD-Text). Mamy tylko numer płyty (przy penie będzie to numer folderu) oraz numer utworu. Z oczywistych względów nie usłyszymy też rozmowy przychodzącej, czy komunikatu z nawigacji w telefonie, jeżeli będziemy słuchać np. radia czy płyty CD z czytnika w radiu - trzeba mieć stale ustawione źródło zmieniarka CD. Podsumowując, rozwiązanie ma swoje ograniczenia, ale ogólnie jest to całkiem sensowny sposób na unowocześnienie auta - bez konieczności wymieniania oryginalnych bebechów, czy instalowania widocznych przystawek (Parrot). Koszt: 289 zł - emulator + 30 zł - kabel/rozdzielacz + 49 zł - kabel 2xUSB. Łącznie 368 zł.
  12. Ja tymczasem dołączyłem do grona posiadaczy Forków ze zmodyfikowanymi światłami dziennymi Na zdjęciach nie jest to może widoczne, ale na żywo zmiana jest kolosalna - nie straszą już żółte żaróweczki z "przeciwmgielnych" Gdyby ktoś z Wrocławia chciał zobaczyć jak to wygląda na żywo -> PW.
  13. OK, dzięki Fajnie, że też jest z Wrocławia bo takie rzeczy fajnie jest obejrzeć przed zakupem (a te listwy bardzie ładnie wyglądają na żywo).
  14. Gdyby ktoś z Was był zainteresowany zakupem listew ozdobnych wnętrza "carbon", o których pisałem na pierwszej stronie tego wątku, to wystawiłem je właśnie na forumowym bazarku. Szczegóły tutaj.
  15. Banda leciutko uderzona, ale akurat tak obróciło autem, że dotknięcie było przednim zderzakiem, więc w sumie chyba nic poważnego się nie stało - zderzak po prostu trochę się porysował. Gorzej z rysami na honorze... Co prawda Krzysiek pocieszał mnie, że ostatnio ktoś tam, bodajże w Ferrari, wpadł na środku toru w opony ale marne pocieszenie znaleźć się w klubie takich "lewarów"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...