kvgth Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Cześć,Na wstępie witam wszystkich Po długim namyśle odnośnie modelu pierwszego Subaru wybór padł na Forestera I generacji najchętniej S-turbo, jeżeli nie uda mi się znaleźć niczego ciekawego to dopuszczam również możliwość zakupu wersji 125km (chociaż nie tak chętnie ). Dodam, że do Forka chciałbym założyć LPG, dlatego ważna będzie dla mnie informacja jak wspomniane silniki to znoszą.Czego mam się wystrzegać i na co zwracać uwagę przy oglądaniu tego modelu? Ze względu na wiek auta pierwszym punktem będzie ruda, której widzieć bym nie chciał. Czy poza kwestiami blacharskimi są jakieś słabe punkty? Większość Foresterów I w ogłoszeniach ma duży przebieg, co oczywiście mnie nie dziwi. Gdzie jest bariera, powyżej której zakup będzie bardzo ryzykowny? Zastanawiam się również nad ewentualnym zwiększeniem budżetu i zakupem II generacji, ale musiałbym mieć do tego porządne argumenty. Czy są miejsca, w których II poważnie bije I (poza możliwością zakupu młodszego auta z mniejszym przebiegiem)? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_scorpio46 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Zakup forestera zawsze będzie ryzykowny. Gdybym teraz kupował forestera wybrałbym 2.5 XT w manualu. Moim zdaniem najlepszy do gazu będzie 2.5 w wersji amerykańskiej. Co do sprawdzenia przed zakupem I wersji to: - wszelkie stuki z okolicy silnika. To może być piston slap, koło pasowe, panewka lub jakaś prosta sprawa typy niedokręcona świeca. - skrzynia czy wszystkie biegi wchodzą prawidłowo zwłaszcza zwróć uwagę na wsteczny czy nie wypada podczas cofania. - amorki tylne. Czy równo stoi, czy nie jest przechylony na którąś stronę. Niektóre wersje miały montowane amorki samopoziomujące. - rdza na podwoziu - sprężarka od klimy czy nie wydaje dziwnych dźwięków - przeguby - uszczelki pokrywy zaworów. - kiedy była ostatnia regulacja zaworów. To pozycje z tych droższych w razie naprawy. Reszta jak przy normalnym kupnie samochodu. Może ktoś jeszcze coś doda bo mogłem coś pominąć. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 Zdecydowanie do gazu silnik tani w obsłudze = skoro ma być gaz = ma być tanio. Więc też bym wytypował 2,5 BEZ turbo = a to modele na Australię - ale prawa kierownica, Usa - większość z automatyczną skrzynią biegów = ale to nie wada, i ostatni region to Kanada = ale ciężki do wyłuskania. WERSJA 2006-2008 2,5 wolnossąca ma regulację luzu zaworowego za 150-300pln a nie za 2`000 pln, oraz "spokojniejsze" kilometry niż TURBO, brak problemu z upaloną uszczelką głowicy, oraz nie ma problemu "mułowatości" w średnim zakresie obrotów jak mniejsza jednostka 2,0. Najważniejsze z 2,5 litra i 170KM dasz radę płynnie się przemieszczać nie tylko po asfalcie... Spalanie paliwa 10 litrów +/- 2,0 litry = ze wskazaniem na + 2,5 litra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się