Łukasz Liwoch Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Szanowni Forumowicze. Czy ktoś przerabial taki problem? Zamiast seryjnych sls założyłem dedykowany zestaw pedders. Na drążek stabilizatora tyl pojda jeszcze czerwone poli, bo seryjne gumy sa do wymiany. Pytanie, jak usztywnić zawieszenie przod, bo tył sztywniejszy od przodu OEM, i na sliskim trzeba pilnować by tył nas nie wyprzedzil Edytowane 17 Stycznia 2017 przez Łukasz Liwoch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 bo tył sztywniejszy od przodu OEM, i na sliskim trzeba pilnować by tył nas nie wyprzedzil U mnie wszystko seria i przy hamowaniu na śliskim tył ewidentnie próbuje wyprzedzić przód chociaż ABS robi co może aby do tego nie dopuścić . Czytałem instrukcję i nie wiem przypadkiem czy to nie robota systemu EBD. W FXT SG problem nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RallyLeg Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Witajcie Koledzy, podłączę się pod temat; stoję przed dylematem zmiany zawieszenia w Foresterze i zastanawiam się nad zestawem: Pedders przód i tył albo Kayaba gazowy przód, tył pedders lub (jakis inny jesli jest) Potrzebuje Forka usztywnić teraz auto jest dla mnie za miekkie, z produ mam zamontowane pouliretany zółte olkusz na stabilbilizatorze oraz stabilizator gruby whiteline Czy ktos ma doswiadczenie z kayabami na przodzie i peddersem z tylu, jak to sie zachowuje czy jest sztywniej, a jak się ma temat z całym pedersem przód i tył Czy peddersy przód sa same gazowe? Bo rozumiem że KYB jest to gazowy amorek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 (edytowane) Kupiłem Forka (co prawda w wersji US, ale to chyba bez znaczenia) z Peddersami z tyłu i oryginalnymi amorkami z przodu (przebieg około 200 tyś km). Było dość miękko (w porównaniu z SG na Kayabach), ale przód i tył współgrał. Zdecydowałem się na wymianę przodu na Kayaby że względu na przebieg i dalej jest miękko, nawet mam wrażenie, że ciut bardziej, ale być może to tylko wrażenie. Tak więc nie oczekuj cudów. Przy okazji czy ktoś orientuje się jakie były zmiany w zawieszeniu w wersji poliftowej, bo podobno prowadzi się lepiej. Czy to kwestia sprężyn czy coś więcej? Edytowane 6 Marca 2018 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 (edytowane) Też jestem ciekawy, znalazłem tylko taki opis " Wyraźnie odczuwalna poprawa w stosunku do poprzednika dotyczy charakterystyki zawieszenia. W nowym Foresterze zestrojono je tak, że samochód prowadzi się bardziej stabilnie i pewnie, pozwalając się kontrolować, a jednocześnie podczas jazdy po nierównej nawierzchni znacznie mniejsze jest zjawisko kołysania nadwozia.To zasługa nowych amortyzatorów, zmienionej geometrii i większego rozstawu kół". ..i rocznik 2011 ma na nowo zaprojektowane i zestrojone SLSy oraz wprowadzono poduszki pod silnikiem wypełnione płynem. Info z broszury modelowej Subaru odnośnie zawieszenia "Przednie zawieszenie Forestera (kolumny McPhersona), oraz tylne oparte na dwóch poprzecznych wahaczach, zostały gruntownie dopracowane celem uzyskania jeszcze większej pewności prowadzenia. Zastosowano innowacyjne zawory w amortyzatorach i precyzyjnie zoptymalizowano ich tłumienie także dla niewielkich ugięć, co poprawiło kontakt opon z nawierzchnią, a zatem i przekazywanie kierowcy informacji o stanie drogi. Zwarte tylne zawieszenie pozwoliło uzyskać bardziej obszerną i foremną przestrzeń bagażową, a jednocześnie dużą dopuszczalną ładowność. Duży skok kół, szerokie opony, znaczny prześwit (215 mm), to czynniki, które pozwalają połączyć prawdziwe zalety SUV-a z płynnym i cichym pokonywaniem nierówności oraz z pewnym prowadzeniem" Edytowane 6 Marca 2018 przez Giresse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Porównałem numery części Forka 2.0 NA poliftowego i mojego XT 2008 (USDM) i różnice są w numerach amortyzatorów i sprężyn. Przednie i tylne sanki też mają różne numery, ale wszystkie wahacze są takie same. Pytanie czy ustawienie geometrii się różni. Co ciekawe Kayaba ma na przód chyba tylko jeden model amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Michurski Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) Koledzy dajcie jakieś wskazówki - kupiłem 3 mce temu forka III (2009r) i to zawieszenie działa jakby nie było amorów a same sprężyny - głównie tył auta. Czy skupić się na zronieniu tyłu czy od razu jakiś dedykowany komplet P+T? Edytowane 7 Marca 2018 przez Wojciech Michurski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Jest zestaw Pedders na tył za 2k zł lub przód i tył za ok 3.7k zł. U mnie są tylko z tyłu i auto jest miękkie, ale przewidywalne. Jednak do poprzedniej generacji sporo mu brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Michurski Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) W dniu 7.03.2018 o 21:16, przemekka napisał: Jest zestaw Pedders na tył za 2k zł lub przód i tył za ok 3.7k zł. U mnie są tylko z tyłu i auto jest miękkie, ale przewidywalne. Jednak do poprzedniej generacji sporo mu brakuje. Mówisz o takim zawieszeniu ? http://allegro.pl/zawieszenie-pedders-bez-sls-forester-sh-08-12-i7172264539.html Edytowane 9 Marca 2018 przez Wojciech Michurski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Michurski Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Szkoda tylko, że nikt nic nie pisze o tej firmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Ale którą firmę masz na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Mam poliftowego SH. Co prawda nie mam porównania z wersją 08-11 ale mam do MINI z fabrycznym zawieszeniem sportowym (opcja dodatkowa), Vectry C, Q5, Pajero III oraz do Passata B7 z obniżanym zawiasem fabrycznie i muszę przyznać, że Forek prowadzi się nieźle. Nawet byłem zaskoczony, że jak na SUVa jest dość sztywny. Nie kołysze się jakoś specjalnie na zakrętach. Jedyne, co mnie wkurza, to skakanie po drodze przy wyższych prędkościach Jestem ciekaw, jak zestroisz ten przód. Przyda mi się to na przyszłość Edytowane 11 Marca 2018 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebn5 Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 W dniu 11.03.2018 o 06:24, striker994 napisał: Mam poliftowego SH. Co prawda nie mam porównania z wersją 08-11 ale mam do MINI z fabrycznym zawieszeniem sportowym (opcja dodatkowa), Vectry C, Q5, Pajero III oraz do Passata B7 z obniżanym zawiasem fabrycznie i muszę przyznać, że Forek prowadzi się nieźle. Nawet byłem zaskoczony, że jak na SUVa jest dość sztywny. Nie kołysze się jakoś specjalnie na zakrętach. Jedyne, co mnie wkurza, to skakanie po drodze przy wyższych prędkościach Jestem ciekaw, jak zestroisz ten przód. Przyda mi się to na przyszłość Ktoś tu na forum pisał to samo o rav4 W moich poszukiwaniach dotarłem że pasują amortyzatory od imprezy z tego rocznika co Forester, chyba nie obejdzie się bez dystansów podwyższających? Cały czas mam na myśli tył, z przodu zostanę przy kayabach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 W dniu 20.05.2019 o 13:15, seba24 napisał: Ktoś tu na forum pisał to samo o rav4 W moich poszukiwaniach dotarłem że pasują amortyzatory od imprezy z tego rocznika co Forester, chyba nie obejdzie się bez dystansów podwyższających? Cały czas mam na myśli tył, z przodu zostanę przy kayabach Pedders likwidujący SLS za 1800? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się