Skocz do zawartości

zawieszenie subaru forester sh


Łukasz Liwoch

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze.

Czy ktoś przerabial taki problem? Zamiast seryjnych sls założyłem dedykowany zestaw pedders. Na drążek stabilizatora tyl pojda jeszcze czerwone poli, bo seryjne gumy sa do wymiany. Pytanie, jak usztywnić zawieszenie przod, bo tył sztywniejszy od przodu OEM, i na sliskim trzeba pilnować by tył nas nie wyprzedzil

Edytowane przez Łukasz Liwoch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo tył sztywniejszy od przodu OEM, i na sliskim trzeba pilnować by tył nas nie wyprzedzil
U mnie wszystko seria i przy hamowaniu na śliskim tył ewidentnie próbuje wyprzedzić przód chociaż ABS robi co może aby do tego nie dopuścić . Czytałem instrukcję i nie wiem przypadkiem czy to nie robota systemu EBD. W FXT SG problem nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie Koledzy,

podłączę się pod temat;

stoję przed dylematem zmiany zawieszenia w Foresterze i zastanawiam się nad zestawem:

Pedders przód i tył albo

Kayaba gazowy przód, tył pedders lub (jakis inny jesli jest)

Potrzebuje Forka usztywnić teraz auto jest dla mnie za miekkie,

z produ mam zamontowane pouliretany zółte olkusz na stabilbilizatorze oraz stabilizator gruby whiteline

Czy ktos ma doswiadczenie z kayabami na przodzie i peddersem z tylu, jak to sie zachowuje czy jest sztywniej, a jak się ma temat z całym pedersem przód i tył

Czy peddersy przód sa same gazowe?

Bo rozumiem że KYB jest to gazowy amorek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupiłem Forka (co prawda w wersji US, ale to chyba bez znaczenia) z Peddersami z tyłu i oryginalnymi amorkami z przodu (przebieg około 200 tyś km). Było dość miękko (w porównaniu z SG na Kayabach), ale przód i tył współgrał. Zdecydowałem się na wymianę przodu na Kayaby że względu na przebieg i dalej jest miękko, nawet mam wrażenie, że ciut bardziej, ale być może to tylko wrażenie. 

Tak więc nie oczekuj cudów. ;)

 

Przy okazji czy ktoś orientuje się jakie były zmiany w zawieszeniu w wersji poliftowej, bo podobno prowadzi się lepiej. Czy to kwestia sprężyn czy coś więcej?

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy, znalazłem tylko taki opis " Wyraźnie odczuwalna poprawa w stosunku do poprzednika dotyczy charakterystyki zawieszenia. W nowym Foresterze zestrojono je tak, że samochód prowadzi się bardziej stabilnie i pewnie, pozwalając się kontrolować, a jednocześnie podczas jazdy po nierównej nawierzchni znacznie mniejsze jest zjawisko kołysania nadwozia.To zasługa nowych amortyzatorów, zmienionej geometrii i większego rozstawu kół".

..i  rocznik 2011 ma na nowo zaprojektowane i zestrojone SLSy oraz wprowadzono poduszki pod silnikiem wypełnione płynem.

Info z broszury modelowej Subaru odnośnie zawieszenia "Przednie zawieszenie Forestera (kolumny McPhersona), oraz tylne oparte na dwóch poprzecznych wahaczach, zostały gruntownie dopracowane celem uzyskania jeszcze większej
pewności prowadzenia. Zastosowano innowacyjne zawory w amortyzatorach i precyzyjnie
zoptymalizowano ich tłumienie także dla niewielkich ugięć, co poprawiło kontakt opon
z nawierzchnią, a zatem i przekazywanie kierowcy informacji o stanie drogi.
Zwarte tylne zawieszenie pozwoliło uzyskać bardziej obszerną i foremną przestrzeń bagażową,
a jednocześnie dużą dopuszczalną ładowność. Duży skok kół, szerokie opony, znaczny prześwit
(215 mm), to czynniki, które pozwalają połączyć prawdziwe zalety SUV-a z płynnym i cichym
pokonywaniem nierówności oraz z pewnym prowadzeniem"

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem numery części Forka 2.0 NA poliftowego i mojego XT 2008 (USDM) i różnice są w numerach amortyzatorów i sprężyn. Przednie i tylne sanki też mają różne numery, ale wszystkie wahacze są takie same. Pytanie czy ustawienie geometrii się różni.

Co ciekawe Kayaba ma na przód chyba tylko jeden model amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dajcie jakieś wskazówki - kupiłem 3 mce temu forka III (2009r) i to zawieszenie działa jakby nie było amorów a same sprężyny - głównie tył auta.

Czy skupić się na zronieniu tyłu czy od razu jakiś dedykowany komplet P+T?

Edytowane przez Wojciech Michurski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zestaw Pedders na tył za 2k zł lub przód i tył za ok 3.7k zł.

U mnie są tylko z tyłu i auto jest miękkie, ale przewidywalne.  Jednak do poprzedniej generacji sporo mu brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2018 o 21:16, przemekka napisał:

Jest zestaw Pedders na tył za 2k zł lub przód i tył za ok 3.7k zł.

U mnie są tylko z tyłu i auto jest miękkie, ale przewidywalne.  Jednak do poprzedniej generacji sporo mu brakuje. 

Mówisz o takim zawieszeniu ? http://allegro.pl/zawieszenie-pedders-bez-sls-forester-sh-08-12-i7172264539.html

Edytowane przez Wojciech Michurski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam poliftowego SH. Co prawda nie mam porównania z wersją 08-11 ale mam do MINI z fabrycznym zawieszeniem sportowym (opcja dodatkowa), Vectry C, Q5, Pajero III oraz do Passata B7 z obniżanym zawiasem fabrycznie i muszę przyznać, że Forek prowadzi się nieźle. Nawet byłem zaskoczony, że jak na SUVa jest dość sztywny. Nie kołysze się jakoś specjalnie na zakrętach. Jedyne, co mnie wkurza, to skakanie po drodze przy wyższych prędkościach :P
Jestem ciekaw, jak zestroisz ten przód. Przyda mi się to na przyszłość :)

 

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 11.03.2018 o 06:24, striker994 napisał:

Mam poliftowego SH. Co prawda nie mam porównania z wersją 08-11 ale mam do MINI z fabrycznym zawieszeniem sportowym (opcja dodatkowa), Vectry C, Q5, Pajero III oraz do Passata B7 z obniżanym zawiasem fabrycznie i muszę przyznać, że Forek prowadzi się nieźle. Nawet byłem zaskoczony, że jak na SUVa jest dość sztywny. Nie kołysze się jakoś specjalnie na zakrętach. Jedyne, co mnie wkurza, to skakanie po drodze przy wyższych prędkościach :P
Jestem ciekaw, jak zestroisz ten przód. Przyda mi się to na przyszłość :)

 

 

Ktoś tu na forum pisał to samo o rav4

W moich poszukiwaniach dotarłem że pasują amortyzatory od imprezy z tego rocznika co Forester,  chyba nie obejdzie się bez dystansów podwyższających?

Cały czas mam na myśli tył, z przodu zostanę przy kayabach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 20.05.2019 o 13:15, seba24 napisał:

 

Ktoś tu na forum pisał to samo o rav4

W moich poszukiwaniach dotarłem że pasują amortyzatory od imprezy z tego rocznika co Forester,  chyba nie obejdzie się bez dystansów podwyższających?

Cały czas mam na myśli tył, z przodu zostanę przy kayabach


Pedders likwidujący SLS za 1800?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...