Skocz do zawartości

Zakup Subaru Legacy III


Piotr Matusik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem nowy :) Planuję zakup Legacy III w wersji 2.0 125 KM lub 2.5 156 KM. Dochodzą mnie słuchy, że wymiana na przykład kompletnego sprzęgła w tym samochodzie jest bardzo kosztowna. Proszę o informację jakie są koszty utrzymania tego modelu oraz czy te silniki są odpowiednie do założenia instalacji LPG.

 

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być. Jest tam dwumasowe koło zamachowe. Są chyba patenty na konwersje na jednomasę, chyba z Forestera.

Od siebie proponuję wersję z automatem. Temat sprzęgła znika, a przy okazji jaka wyygoodaa. B)

Wg. mnie bardziej trzeba przejmować się pneumatycznym zawieszeniem w niektórych egzemplarzach, bo jak padną miechy to trzeba robić konwersję na zawieszenie sprężynowe. Bo remont pneumatyki to dopiero bajońskie sumy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzęgło wymieniałem z dociskiem i wszystkim dookoła za 1800 z robotą (mój to legacy III 1999). Mechanik na jednomase nie chciał przerobić

co do instalacji gazowej to się zastanów. Ja takową założyłem koszt niewielki a silnik odporny na gaz, dochodzi częstsza regulacja

zaworów ale mam na śrubki (125 km) - koszt niewielki robiłem to przy okazji oleju  aleeeeeeeeee

robione teraz instalacje gazowe są jakieś lipne

cała nowa kosztowała 1850zł wtryski hana zielone niby ok.

Chodziło jak cacucho ale po 25 tysiącach (ponad 2 lata od montażu) zaczęło nierówno chodzić i się okazało że wtryski gazowe są nieszczelne.

Wymieniłem wszystkie 4 i zapłaciłem około 800 zł. (było po gwarancji). Kolega ma BMW i wtryski regeneruje ale to też kłopot i koszt Znajomi z innymi instalacjami tez narzekają na trwałość instalacji gazowej (a nie samego silnika)

Jak policzę koszt instalacji i do tego naprawa wtryskiwaczy co 25 tysięcy to się nie kalkuluje przerabiać. Auto na gazie pali więcej średnio 13-14 litrów w cyklu mieszanym wcześniej było 11 litrów benzyny do tego dodać należny regulację rozrządu i droższy przegląd

 

tak od siebie pamiętaj że Legacy jest niski. na szosę świetnie ale gdzieś na wertepy to jest różnica mi to przeszkadza

pojechać do lasu po choinkę to już czasem bywa problem

Noszę się ze zmianą na outbacka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jeszcze ja. :-)
Mój Legac to sedan ssak 2.0, 125KM, skrzynia manualna, z podtlenkiem LPG.
Robię autem ok. 100-200km dziennie, spalanie w granicach 11-12l/100km LPG. Mam wtryski hana czarne i nie mam z nimi najmniejszego problemu, autem jeżdżę i jeżdżę... Co do sprzęgła - faktycznie jest tutaj dwumas, ale jeszcze nie zauważyłem z nim większych problemów, co do konwersji będę się zastanawiał, teraz o tym nie myślę. Co do zawieszenia i komfortu jazdy, to Legac wg mnie jest bardzo wygodnym samochodem, płynie po drodze, bardzo ładnie wybiera nierówności. Ale kolega PILOTZOLSZTYNA ma rację, Legac jest dość nisko zawieszony, ale tragedii nie ma. Mi to nie przeszkadza, bo nie jeżdżę po lesie, sam musisz określić czy potrzebujesz samochód na drogi i bezdroża. Ja jestem zadowolony z autka, pod moją górkę też sobie całkiem nieźle radzi, i dał nauczkę RAV-ce i Quattro. :)
Koszta utrzymania: Jeżeli kupisz zadbaną wersję bez większego wkładu finansowego to będziesz Pan zadowolony, jak kupisz trupa którego będzie trzeba reanimować to włożysz kupę kasy.
I jak szukasz Legacy III to polecam wersje z klimatronikiem, bardzo wygodne, a jak założysz jeszcze radio 2din to zrobi Ci się taka bardzo duża konsola, co dość fajnie wygląda. Noo i Legac III mimo swoich lat dalej bardzo dobrze wygląda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też coś dorzucę ;)

Mam Legacy 2.5 MY99 w wersji GX Limited. Climatronic, Skrzynia automat, skóry itp itd:) Po prostu rewelacja :yahoo:

Auto obecnie ma prawie 350kkm i przebieg ciągle rośnie. Instalacja gazowa montowana u Jako przy przebiegu ok 200kkm. Koszt instalacji 3500zł.

Nie było żadnych problemów z instalacją. Wtryskiwacze padły po 130kkm :) Według mnie silnik idealny do gazu. Spalanie oczywiście zależne od stylu jazdy.

Jeżdżę więcej w ruchu miejskim więć oscyluje to między 12-13 litrów. Mojej kobiecie średnia wychodzi o prawie 2 litry niższa (dla mnie to nie jazda :biglol: )

W aucie oprócz napraw bieżacych nie było większych usterek. Jak to w 2.5 robione UPG :)

Auto prowadzi się świetnie i daje mnóstwo radości z jazdy. Skrzynia automatyczna zwiększa komfort prowadzenia auta- stary poczciwy japoński automat.

Przy zakupie warto poszukać egzemplarza w jak najlepszym stanie blacharskim.

Niestety korozja tylnych nadkoli to standard.

Miałem prę ognisk korozji ale już zostało to usunięte.

Auto napewno godne polecenia ;)

Oto moja perełka ;)

post-18018-0-37838500-1484771684_thumb.jpg

post-18018-0-29386300-1484771780_thumb.jpg

Edytowane przez Teddy26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dołożę od siebie dwa słowa

co prawda LPG nie mam bo mało jeżdżę ok. 15 000 km rocznie

sprzędło owszem najtańsze nie jest u siebie wymieniałem około pół roku po zakupie

tarcza, docisk, łożysko dwumasa została mam przejechane 285 tkm

auto jeździ bezawaryjnie, nadkola tylne to fakt mam jednego pryszcza

utrzymanie moim zdaniem porównywalne z każdym innym samochodem

części może trochę droższe, ale za to nie wymienia się ich często więc ogólna matematyka porównywalna

miałem golfa, mercedesa w124 i inne wozidła więc nie widzę znacznych różnic w utrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje 5 gr. Mam Legwana GX III z 2000 r 2.5 z automatem i jestem mega zadowolony. LPG mam Staga 4 QBOX i nalatałem już ponad 30 kkm na tym paliwie bez żadnych problemów. Tak jak poprzednicy piszą trzeba zwracać uwagę na skorupę no i pewnie też na stan skrzyni czy nie szarpie itd itp. Generalnie jak trafisz na auto od dbającego o nie właściciela a nie od Turko-Niemca to na pewno będzie to dobry wybór. W razie pytań służę radą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli potrzebujesz większego prześwitu do jeżdżenia na grzyby albo do uciekania po polach przed czeczeńskimi wierzycielami to jest jeszcze wersja Outback w tym nadwoziu. Kosztują więcej, ale mają wyższe zawieszenie i często-gęsto trzylitrowe H6 i uroczą jasną tapicerkę.

Mój Legas ma pneumatykę więc jest czymś pomiędzy. Normalna wysokość jest jak na moje standardy niemal terenowa, a jak pyknę zawieszenie na HIGH to się robi przeprawówka jak z Camel Trophy. :D Tylko że ja jeździłem kilka lat szorującym brzuchem po ziemi Daihatsu na gwincie.  :rolleyes: 

Jednostki 2,5 SOHC też maja regulację zaworów śrubkami bez konieczności wyjmowania silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też była pneumatyka ale niestety kompresor klękł i została zrobiona konwersja na klasyczny zawias. Z początku trochę tył siedział ale po dołożeniu poliuretanów pod tylne kolumny problem z głowy. Jest gdzieś wątek na ten temat. Jeżdżę tak już ponad rok i różnicy nie widzę. Co do regulacji zaworów to zgadzam się z DETT, w 2.5 jest też na śrubki, miałem nawet przyjemność je regulować ok 3 miesiące temu. Koszt ok 400 zł z nowymi uszczelkami pod dekle, śruby dekli i gniazda świec + robota znachora. Wszystko zakupione oczywiście w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuję! Rozjaśniło mi się sporo! Robię około 30tys km rocznie z racji zawodu muzyka, muszę również mieć kombi z tego powodu a na dodatek mam domek w górach więc kolejny powód by w końcu wejść w 4x4. Do Subaru mam od zawsze słabość i szacunek więc będę szukał niebawem. Jeszcze raz dziękuję! Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do instalacji gazowych na wtryskach hana to są one lipne, mnie padły po około roku rozregulowały się, kupiłem za dwie stówki W AC03,tamte na gwarancję,oddali nowe a ja je sprzedałem w serwisie gdzie mi robili instalacje. Cisza i spokój. Ogólnie hana wycofuje się chyba z polskiego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuję! Rozjaśniło mi się sporo! Robię około 30tys km rocznie z racji zawodu muzyka, muszę również mieć kombi z tego powodu a na dodatek mam domek w górach więc kolejny powód by w końcu wejść w 4x4. Do Subaru mam od zawsze słabość i szacunek więc będę szukał niebawem. Jeszcze raz dziękuję! Pozdrowienia!

Sam mieszkam w górach i mam stromy podjazd do domu. Legac daje radę! :)Co do komfortu, też jest bardzo przyjemnie, nie jest to najnowszy Merc ale po dłuższej trasie nie jest się zmęczonym. :) I wg mnie i wielu forumowiczów Legacy III jest ładniejsze w środku od swojego następcy.

I bryła Legacy jest ponadczasowa! Mój sedan wygląda tak:

post-23450-0-10646700-1484752538_thumb.jpg

Chłopaki wyżej mają śliczne kombiacze, może pokażą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam Legacy III kombi 2.0. Bardzo fajny samochód. Silnik troszke za słaby do tak dużego auta,ale daje rade,zwlaszcza w zimie. Na gazie zrobiłem już ponad 50tys. i zadnych problemów nie miałem (instalacja STAG, reduktor ARC,wtryski HANA). Koszty utrzymania adekwatne do klasy tego modelu czyli srednie,nie ma co porównywać z Fiatem. Spalanie 11-13lpg. Ja mam zołożone spreżyny i amortyzatory z wersji Biturbo i prowadzi sie wyśmienicie. W tym aucie nic sie nie psuje,tylko zużywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo Wam dziękuję! Rozjaśniło mi się sporo! Robię około 30tys km rocznie z racji zawodu muzyka, muszę również mieć kombi z tego powodu a na dodatek mam domek w górach więc kolejny powód by w końcu wejść w 4x4. Do Subaru mam od zawsze słabość i szacunek więc będę szukał niebawem. Jeszcze raz dziękuję! Pozdrowienia!

Sam mieszkam w górach i mam stromy podjazd do domu. Legac daje radę! :)Co do komfortu, też jest bardzo przyjemnie, nie jest to najnowszy Merc ale po dłuższej trasie nie jest się zmęczonym. :) I wg mnie i wielu forumowiczów Legacy III jest ładniejsze w środku od swojego następcy.

I bryła Legacy jest ponadczasowa! Mój sedan wygląda tak:

attachicon.gifFantasia Painting(12).jpg

Chłopaki wyżej mają śliczne kombiacze, może pokażą. :)

 

 

A Ty kolego miałeś chyba jakiś filmik skręcić, czy mi sie wydaje ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardzo Wam dziękuję! Rozjaśniło mi się sporo! Robię około 30tys km rocznie z racji zawodu muzyka, muszę również mieć kombi z tego powodu a na dodatek mam domek w górach więc kolejny powód by w końcu wejść w 4x4. Do Subaru mam od zawsze słabość i szacunek więc będę szukał niebawem. Jeszcze raz dziękuję! Pozdrowienia!

Sam mieszkam w górach i mam stromy podjazd do domu. Legac daje radę! :)Co do komfortu, też jest bardzo przyjemnie, nie jest to najnowszy Merc ale po dłuższej trasie nie jest się zmęczonym. :) I wg mnie i wielu forumowiczów Legacy III jest ładniejsze w środku od swojego następcy.

I bryła Legacy jest ponadczasowa! Mój sedan wygląda tak:

attachicon.gifFantasia Painting(12).jpg

Chłopaki wyżej mają śliczne kombiacze, może pokażą. :)

 

A Ty kolego miałeś chyba jakiś filmik skręcić, czy mi sie wydaje ? :D

Filmik już jest :D

Jutro wrzucę w Internety i dam link, słowo! :) Teraz mam chwile bo siedzę na L4... <nie polecam>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja potwierdzam zadowolenie wcześniejszych piszących i opinie co do motoru 2.0 dwie paki leci więc może umkniesz przed czeczencami. Wydaje mi się, tak czytając kilka lat to forum, że posiadacze legacow a szczególnie już 3 gen są najbardziej zadowoleni z auta. Hight satysfaction osiągają Ci co mają h6 z racji mocy , choć 2,5 idzie o niebo lepiej od 2.0 . Ale ja przywyklem już trochę do tej dwulitrowki.

Instalacje montowalem w poweron w żlowinie w konkurencyjnej kasie i zero problemów zrobiłem ponad 30 tys. Nawet na wymianie filtrów gazu, panowie zawsze sprawdzają instalację , jeżdżąc analizując parametry. Polecam legaca jak i ten serwis który chyba upodobal sobie ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna morda.

Zenki:

bebh-50d.jpeg

 

Kouki:

subaru_legacy_2.5i_touring_wagon.jpg

 

Grill w polifcie jest węższy i automatycznie inna jest maska. Światła też są inne. W polifcie bywały ksenony, ale nie wiem czy tylko w JP czy w EU też?

No i w poliftach wyposażonych w VDC jest oryginalny guzik nad popiołką do dezaktywacji tegoż systemu.

Pewnie są jeszcze jakieś różnice, ale to raczej jakieś mechaniczne lub stylistyczne duperele. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przed liftowych wyłącznik trza sobie dorobić. Na przykład tak:

Oooo i jeszcze taka uwaga, niuans. Jak kupujesz to warto zwrócić uwagę na deskę rozdzielczą (patrz. zdjęcie wyżej), wg mnie jest to najbardziej praktyczna opcja, bo można kombinować z radiem, CB, kieszenią itd... Też mam taką. A niektóre wersje były takie, że plastik oddziel poszczególne kieszenie i ciężko było zamontować bez rzeźby np. radio 2-din.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do kupna legacy III, przeglądając oglaszenia.Zauważyłem że pod panel od klimatyzacji są 3 przyciski a później radio 1din lub panel climatronica radio 2din(jak u kolegi Wojt_O) z czego to wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...