Skocz do zawartości

pierwsze subaru


pdw88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam pierwszego subaru, którym na co dzień poruszać się będzie moja małżonka. Kilka dni sprzedaliśmy nissana murano i w związku z tym szukam jakiegoś auta na codzienne dojazdy z dzieciakami do przedszkola i do roboty. Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o subaru, przyznaję iż powodem zainteresowania marką jest napęd na wszystkie łapy. Diesel odpada, sam jeżdżę grand cherokeem i jeden klekot w garażu wystarczy. Do celowo lpg. Czy do 20 000 zł coś sensownego w kombi kupię? Spoglądam w stronę legacy i outbacka, nigdy nie siedziałem nawet w subaru :) .  Proszę o wyrozumiałość dla laika i ukierunkowanie co do trafności wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz solidne z silnikiem niezniszczalnym który można bez problemu zagazować to polecam wyjazd do DE po takiego:

https://www.autoscout24.pl/oferty/subaru-legacy-22-4wd-gx-benzyna-srebrny-283000218  gdzie z dojazdem wydasz 10k a reszte przeznacz na wymianę wszystkich płynów , rozrządu  klocków itp + montaż LPG sekwencyjny i będziesz zadowolony z bezawaryjności tego modelu tak jak ja ze swojego.

ewentualnie ten:

https://www.autoscout24.pl/oferty/subaru-legacy-25-4wd-automatik-outback-benzyna-czerwony-301758058

i automatu nie ma co się bać 

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mu fajne zabytki doradziłeś. To nie jest artodoksyjny fan Subaru. Gość che w miarę bezproblemowe z napędem na cztery koła auto dla żony, a nie zabytek. Za 20 koła możesz spokojnie szukać generacje IV np.: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-0-sohc-137km-manual-bezwypadkowe-oplacone-szwajcaria-2004r-ID6yISA7.html

Wszystkie silniki wolnossące są naprawdę dobre i nadają się do gazu, jedyny problem to że musisz co jakieś 50 tyś km kontrolować luz zaworowy (na gazie). Żeby nie było, ten przykład auta który podałem był zupełnie przypadkowy i tak na szybko wrzuciłem poglądowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy/Outback z 2.5 + AT + gaz to bardzo fajne połączenie. Pancerne auto, silnik bez problemów a zapewniający już jakiś przyzwoity poziom dynamiki, skrzynia nie szybka ale też nie okrutnie wolna i do tego również bez problemów, gaz pod 2.5 dobrze działa. Dostajesz przestronne, nie brzydkie, w miarę dynamiczne, bezawaryjne auto ze stałym napędem na 4koła które nie będzie rujnować Twojego portfela przy tankowaniu.

 

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jeżeli mówisz o dojazdach do szkoły i pracy w jakimś większym mieście to Legacy/Outback jest trochę duży moim zdaniem. Wolałbym forestera albo Impreze nawet, tymbardziej że Twoje drugie aut raczej mniejsze nie jest;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem się na wieś i do przedszkola/pracy mamy 15km. A miasto Biała Podlaska to nie aglomeracja :) Żona radziła sobie z murano, także gabaryty nie stanowią większego problemu. Automat mile widziany. Forester wizualnie ma mały bagażnik, a i w drugim rzędzie miejsca za dużo nie ma a przy dwóch fotelikach do istotny czynnik. Outback bardzo ładnie się prezentuje ale i legacy nie pogardzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam gacka IV 2.0 SOHC i jeździ jako dupowoz z dwuletnimi bliźniakami do żłobka. Lpg założony przez poprzedniego i zrobione na nim 70 kkm- filtry i tyle. Jazda i uciecha- tyle! Ostro się zastanawiałem- chciałem outbacka ale większość USA wersja po mniejszych lub większych przygodach- ruda w większości już zaczynała rządzić w miejscu kolizji.

To co piszą handlarze o fabrycznym lpg w subaru- bzdura na resorach, nigdy fhi nie zamontowalo lpg w fabryce. Auta można było kupić np w DE z lpg w salonie ale gaz montował diler a nie producent. Minusem takiej instalacji jest na pewno dostępność części zamiennych i fachowców którzy to ogarniają (chociaż zmienia się to na plus- jeszcze kilka lat wstecz teleflexa ogarniali w jednej firmie w kraju, teraz już jest kilku autoryzowanych w polsce) no i szpetna wlewka gazu w błotniku. Co do walorów uzytkowych- mam stosunkowo duże foteliki recaro i mieszczą się bez problemu a nawet w środek drobna pasażerka wejdzie. A do bagaja- bliźniacza spacerowka wchodzi spokojnie.

Raczej bierz wersje sohc- trochę mniej kucy ale przy regulacji 2 k zostają na inne wydatki.

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...