piottrus191 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Witam. Zainteresowało mnie ogrzewanie w forku, jest to SG wolnyssak z 2003r. Zapalam rano autko na dworze gdzie mamy co najmniej - 12 stopni zimna. Samochód stoi zapalony już od 40 minut wskazówka temperatury płynu wskoczyła na środeczek, a z nawiewu dmucha chłodne powietrze. Obroty około 650-670 na biegu jałowym. Po dodaniu gazu na 15 sekund wieje już ciepłe powietrze, podobnie podczas jazdy mam ciągle ciepło i miło w samochodzie, ale po przejechaniu 15 km w dogodnych warunkach samochodu nie gaszę i zostawiam go na ok 10 minut ponownie wieje już tylko chłodek z nawiewu. Wystarczy że musnę trochę pedał przyśpieszacza i znowu mogę się cieszyć ciepłem. Czy w waszych subaru macie podobne? Czy TTTM? Edytowane 12 Stycznia 2017 przez piottrus191 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Jak miałem cieknącą, zaklajstrowaną nagrzewnicę w audi to też tylko w trakcie jazdy było ciepło a na postoju letnie powietrze wiało. Chyba na jałowych pompa nie miała siły przepchnąć ciepłej wody przez usyfioną nagrzewnicę. Układ chłodzenia nie był zalepiany jakimś siuwaksem? Rozumiem, że układ chłodzenia działa prawidłowo? Temp trzyma, wiatraki się załączają, wskazówka stoi równo na 90st (no.trochę przed:) ) ? To się stało z czasem, czy nagle wyskoczyła taka usterka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro2003 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Mam dokładnie to samo auto co Ty i takie samo zachowanie nawiewu, zauważyłem to dopiero podczas ostatnich silnych mrozów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piottrus191 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Taki objaw chyba od początku tego sezonu zauważyłem. Temperaturę trzyma prawidłowo wskazówka jest na swoim miejscu. Jedynie po włączeniu cyrkulacji na postoju dmucha ciepłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Jest nas więcej z tym problemem. W innym temacie padła sugestia, że nagrzewnica zatkana albo zapowietrzona. Raczej obstawiam zapowietrzenie bo podczas jazdy jednak coś tam ciepłego leci. Po odpaleniu i dodawaniu gazu zauważyłem też dźwięk "przelewania wody" spod deski. We wtorek będę w ASO, zamierzam zapytać o tę kwestię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piottrus191 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Przelewanie wody spod deski też u siebie słyszałem tylko po zgaszeniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 A czy macie moze zamontowany lpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piottrus191 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Zgadza sie, mój forek jest napędzany paliwem LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro2003 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 (edytowane) Mój też, czyli podejrzenia mamy kierować w nieodpowiednie wpięcie reduktora przez gazownika? U mnie żadnego efektu przelewania nie słychać. Edytowane 20 Stycznia 2017 przez yaro2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 U mnie to samo. To nawet nie złe wpięcie. Po latach nagrzewnica nie ma już takiej przepustowości jak nowa, a woda w układzie może ją wtedy łatwo ominąć przez parownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 Przed laty gdy sam się bawiłem gazem zaobserwowałem ciekawostkę = w płynie chłodniczym czasem pojawiał się "gumowaty kisiel" który ZAWSZE po czasie się zbierał na przepustnicy sterującej przed nagrzewnicą kokpitu. Receptą było wyjęcie zaworu i wypłukanie w "przeciwprądzie" = czyli od tyłu. Ale jako pierwsze wykluczcie zacięty lub nieszczelny termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się