Skocz do zawartości

Zimnem dmucha z nawiewu.


piottrus191

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zainteresowało mnie ogrzewanie w forku, jest to SG wolnyssak z 2003r. Zapalam rano autko na dworze gdzie mamy co najmniej - 12 stopni zimna. Samochód stoi zapalony już od 40 minut wskazówka temperatury płynu wskoczyła na środeczek, a z nawiewu dmucha chłodne powietrze. Obroty około 650-670 na biegu jałowym. Po dodaniu gazu na 15 sekund wieje już ciepłe powietrze, podobnie podczas jazdy mam ciągle ciepło i miło w samochodzie, ale po przejechaniu 15 km w dogodnych warunkach samochodu nie gaszę i zostawiam go na ok 10 minut ponownie wieje już tylko chłodek z nawiewu. Wystarczy że musnę trochę pedał przyśpieszacza i znowu mogę się cieszyć ciepłem. :)

Czy w waszych subaru macie podobne? Czy TTTM?

Edytowane przez piottrus191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem cieknącą, zaklajstrowaną nagrzewnicę w audi to też tylko w trakcie jazdy było ciepło a na postoju letnie powietrze wiało. Chyba na jałowych pompa nie miała siły przepchnąć ciepłej wody przez usyfioną nagrzewnicę. Układ chłodzenia nie był zalepiany jakimś siuwaksem? Rozumiem, że układ chłodzenia działa prawidłowo? Temp trzyma, wiatraki się załączają, wskazówka stoi równo na 90st (no.trochę przed:) ) ? To się stało z czasem, czy nagle wyskoczyła taka usterka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nas więcej z tym problemem. W innym temacie padła sugestia, że nagrzewnica zatkana albo zapowietrzona. Raczej obstawiam zapowietrzenie bo podczas jazdy jednak coś tam ciepłego leci.

Po odpaleniu i dodawaniu gazu zauważyłem też dźwięk "przelewania wody" spod deski.

We wtorek będę w ASO, zamierzam zapytać o tę kwestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed laty gdy sam się bawiłem gazem zaobserwowałem ciekawostkę = w płynie chłodniczym czasem pojawiał się "gumowaty kisiel" który ZAWSZE po czasie się zbierał na przepustnicy sterującej przed nagrzewnicą kokpitu.

Receptą było wyjęcie zaworu i wypłukanie w "przeciwprądzie" = czyli od tyłu.

 

Ale jako pierwsze wykluczcie zacięty lub nieszczelny termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...