BW. Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 (edytowane) tu rodzi się w mojej głowie pytanie, czy na wsteku jest taka sama "moc" wyciągania jak na jedynce? + generalnie po przeczytaniu tego wątku zaczynam myśleć, żeby nigdy nikogo nie wyciągać i nikogo o wyciąganie nie prosić, chyba że nabędę we własnym zakresie odpowiedni i bezpieczny sprzęt. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez BW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zależy od egzemplarza czy jedynka ma krótsze przełożenia niż wsteczne, bo jak to to lepsza jedynka, że mieli kołami, a nie dostaje po sprzęgle. Wg wiki 5-biegowe manuale do 2003 roku mają krótszą jedynkę, a po wsteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 14 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Jest tylko taki mały problem, że przynajmniej Forek SG z fabrycznym hakiem ma usunięte tylne uszy i poza hakiem nie widzę niczego, za co dałoby się zaczepić linę (poza półosią ), natomiast do przedniego ucha na oko duża szekla 6T chyba nie ma szans wejść. U mnie jest dokładnie tak samo. Przy haku dospawane jest ucho - nie wiem czy oryginalnie ani jaki ma uciąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jeden rozmiar mniej jest szekla 4,75T. Sworzeń ma 22mm średnicy. Z wyciąganiem partyzanckim jest fajnie, dopóki jest fajnie. Mamy fantazję i często działamy nieracjonalnie. Na szczęście częściej się udaje niż nie udaje. Widziałem takie systemy hakowe z wymienną wkładka, gdzie jest element z haczykiem, który chyba nie grozi zerwaniem jak hak z kulą. Z relacji mądrzejszych ode mnie wyczytałem, ze jedynka jest lepsza nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Polecam też rzucić okiem tu: http://www.enform.ca/files/pdf/publications/Vehicle_Recovery_Glove_Box_LetterSize_only.pdf Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Nie masz racji , uciąg haka jest większy to widać po samych schematach . Zderzak właściwy ma otwór na ucho do holowania , sam zderzak jest przykręcony tylko na 6 śrub (M10x1,25x40) . Siłą rozkłada się osiowo do śrub co oznacza że gwint jest miażdżony a najprościej tłumacząc śruba jest wyrywana . W przypadku montażu haka zastopuje on zderzak metalowy więc nie ma w nim otworu na ucho do holowania . Sama belka haka jest mocowana na tych samych śrubach co zderzak plus dodatkowo 8 śrub (M12x40 )od dołu auta w podłużnicy . Co oznacza że siłą potrzeba do jego zerwania to siła do zerwania zderzaka + siłą potrzebna do ścięcia 8 śrub . Co w praktyce oznacza tak dużą liczbę że prędzej auto pęknie na pół niż hak . Dla ciekawych manual instalacji haku w forku SJ http://imdomino.imgroup.co.uk/IMGGB/WWW/Subaru_Accessories.nsf/975cb7cb3fbab5fc80256d3900545528/f1ded0cf53da544a80257b5800510091/$FILE/L105ESG100.pdf Tyle z PKM pamiętam że doliczyłem śruba M10 przy założeniu wytrzymałości 8.8 ma do granicy plastyczności przy rozciąganiu ~~ 3000 kg więc x6 to 18 ton , prędzej te ucho pęknie niż te śruby przy haku dochodzi jeszcze 8x M12 10.9 na ścinanie 3372 kg ~~27 t Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) A 12,9 z martenzytem ? Niestety, tego w marketach nie ma. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Nie masz racji , uciąg haka jest większy to widać po samych schematach . Zderzak właściwy ma otwór na ucho do holowania , sam zderzak jest przykręcony tylko na 6 śrub (M10x1,25x40) . Siłą rozkłada się osiowo do śrub co oznacza że gwint jest miażdżony a najprościej tłumacząc śruba jest wyrywana . W przypadku montażu haka zastopuje on zderzak metalowy więc nie ma w nim otworu na ucho do holowania . Sama belka haka jest mocowana na tych samych śrubach co zderzak plus dodatkowo 8 śrub (M12x40 )od dołu auta w podłużnicy . Co oznacza że siłą potrzeba do jego zerwania to siła do zerwania zderzaka + siłą potrzebna do ścięcia 8 śrub . Co w praktyce oznacza tak dużą liczbę że prędzej auto pęknie na pół niż hak . Ale sam hak (końcówka) nie jest projektowany do szarpania. To, co lata, to nie wyrwane mocowanie, tylko sama końcówka. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Nie miałem na myśli celowego szarpania, tylko przypadkowe, natomiast jak na śliskiej nawierzchni zapniesz linę nie w osi pojazdu a nawierzchnia będzie śliska to masz dodatkowo walkę z piruetami auta holującego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jak jest zupełne lodowisko to i tak nic nie wyciągniesz. A jak masz małą przyczepność to będzie szarpanie. Nie mówię ze hak się od razu urwie. Mówię, że wyciąganie za hak, to proszenie się o kłopoty. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Niebieskiultras - to, co napisałeś jest przerażające... niestety przerażające i prawdziwe... fakt że szarpali na siłę auto no i w aucie wyciąganym strzelił uchwyt do holowania bo był za słabo zamocowany do ramy auta http://bedzin.naszemiasto.pl/artykul/dabrowa-gornicza-bedzin-tragiczny-wypadek-w-rejonie-pogorii,1573201,art,t,id,tm.html Tutaj podobny wypadek... http://www.liveleak.com/view?i=98b_1483576560 Edytowane 15 Stycznia 2017 przez iron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) tutaj wycinek instrukcji do forka SJ http://www.c-suvs.com/towing_and_tie_down_hooks-5194.html i jest wyraźnie napinane To install the rear towing hook, the standard bumper beam must be installed on the vehicle czyli przy haku nie ma ucha do holowania Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tutaj podobny wypadek... http://www.liveleak.com/view?i=98b_1483576560 Tutaj to w ogóle po całości pojechali używając łańcucha. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Juz chcialem napisać, ze problem bezpieczenstwa rozwiazuje osobowka zarejestrowana jako ciezarowka, czyli z kretka miedzy bagaznikiem, a kabina Ale po powyzszym filmie widac, ze to dziala w obie strony. Trzeba zalozyc tez kratke na przednia szybe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Trzeba zalozyc tez kratke na przednia szybe Żarty żartami, ale otwarcie maski może przedłużyć rezydencję na tej Planecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 tutaj wycinek instrukcji do forka SJ http://www.c-suvs.com/towing_and_tie_down_hooks-5194.html i jest wyraźnie napinane To install the rear towing hook, the standard bumper beam must be installed on the vehicle czyli przy haku nie ma ucha do holowania Ten zapis określa jedynie warunki instalacji wkręcanego ucha do holowania. Jeżeli masz taki wkręcany zaczep, jest to najlepsza opcja do holowania, bycia wyciąganym i wyciągania mniejszych. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jest tylko taki mały problem, że przynajmniej Forek SG z fabrycznym hakiem ma usunięte tylne uszy i poza hakiem nie widzę niczego, za co dałoby się zaczepić linę (poza półosią ), natomiast do przedniego ucha na oko duża szekla 6T chyba nie ma szans wejść. potwierdzone info Dzisiaj bylo mi dane wyciagac Pana jadacego Mazda ktora to sie wpiepszyl w fose( chcial mi sie usunac jak jechalem do gory a ze fosa zasypana sniegiem to niewidzial )i szukalwm haka do holowania i tez takiego usiebie niemam wiec musialem zapiac za hak do przyczep . I co w takiej sytuacji zrobic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Dzisiaj bylo mi dane wyciagac Pana jadacego Mazda [...] i szukalwm haka do holowania i tez takiego usiebie niemam wiec musialem zapiac za hak do przyczep . I co w takiej sytuacji zrobic ? Wkręcić ucho. Bo to chyba jest? Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Wkręcić ucho. Bo to chyba jest? No przecież w tym właśnie cała rzecz, że jak jest hak do przyczepy, to nie ma nic innego W Gackach w ogóle były wkręcane? W Forku wkręcane pojawiły się chyba od 2008 roku, w SG jest spawane do podłużnicy (a może do przedłużenia podłużnicy, do którego mocuje się belkę zderzaka) i jest usuwane podczas montażu haka. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez bvb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Pewnie wersje US się też różnią, bo tam chyba był przepis o punktach do ciągnięcia. Są też systemy ze zdejmowanym hakiem. Widziałem końcówki z hakiem do ciągania, zamiennie z hakiem z kulą. Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 15 Stycznia 2017 przez rafacon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Niema wkrecanego ucha niema nic jedynie hak:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 https://www.facebook.com/etstannum/videos/856809934442389/ ten najwyraźniej nie wiedział, że nie można holować hakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Pewnie wersje US się też różnią, bo tam chyba był przepis o punktach do ciągnięcia. Co ciekawe w stanach mają zupełni inny hak niż w europie hak montuje się bez zdejmowania pasa tylnego Co do tych zestawów to masz coś konkretnego bo częściej przewiduje użycie haku do wyciągania niż do przyczep . Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 https://www.facebook.com/etstannum/videos/856809934442389/ ten najwyraźniej nie wiedział, że nie można holować hakiem Jeśli czegoś nie da się zrobić to trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie. Pójdzie i to zrobi czy jakoś tak hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Zapiąć linkę, naciągnąć, napiąć napędy, przytrzymać ręcznym, odpalić procedurę startu i ogień na tłoki A co to znaczy "napiąć napędy"? Czy w końcu po napięciu linki szybko puścić sprzęgło na włączonym reduktorze i wyższych obrotach, typu 4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 A co to znaczy "napiąć napędy"? Elmo raczej w formie żartu to napisał, bo napędy spina się przed startem na przyczepnym. Żeby za dużo nie tłumaczyć posłużę się słowami Carfita z 2010 roku spina sie , wrzucając bieg i lekko ręczny i delikatnie puszcza sprzegło, aby skasowac wszelkie luzy w napedach, połosiach, wałkach , wału, dyfrach. Jak nie, to masz takie efekty jak pourywane półsoie, zmielone wałki zdawcze, łozyska, podpory wału, itd itd. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się