RadekSubaru Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Witam Podczas przyśpieszania na LPG czuć wyraźne szarpanie w zakresie obrotów 1,5-2,5k. Na benzynie działa poprawnie, aczkolwiek jak stoi na jałowym to czasem czuć nierówną pracę. Z elektryki zamontowano: nową cewkę, nowe przewody, nowe świece, czujnik spalania stukowego, filtr powietrza Kompresja na cylindrach: 12,5 12 11 10,5 Podmiana listw wtryskowych LPG nie wyeliminowała szarpania, aczkolwiek zredukowała. Co może być? Czy takie objawy kwalifikują się do regulacji zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Jedź do gazownika niech sprawdzi instalacje podczas jazdy. Niech sprawdzi spadki ciśnienia w czasie jazdy. Może padać reduktor. Może wystarczy tylko strojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melanż Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 mam to samo i sie poddałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Mogą być kolejno kable WN świece przepływka inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Hej Olej (uszczelka klawiatury)na fajce świecy nawet jak jest nowy kabelek może takie jaja robić Edytowane 10 Stycznia 2017 przez klusek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Czy to szarpanie wystąpiło tylko przy ostatnich niskich temperaturach? Jeśli tak, to może być to normalne zjawisko, gaz z powodu zimna nie jest w stanie odparować w wystarczającej ilości - tak w moim aucie obecnie. Sprawdź czy nie jest zbyt uboga mieszanka - również na benzynie, spowodowana niesprawnością sondy lambda - to też było w moim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Jeśli problem jest tylko na gazie to u gazownika lub na forum LPG szukaj rozwiązania. Poza rzeczami wymienionymi powyżej powinieneś sprawdzić instalację - tu kabel i program diagnostyczny lub jeśli nie czujesz się na siłach gazownik (dobry). Poza tym należy wpiąć się w łącze OBD i sprawdzić korekty wtrysku i (jeśli w Twoim aucie jest szerokopasmowa lambda) AFR w różnych zakresach obciążeń. Regulacja luzów zaworowych - bez kontroli luzów się nie dowiesz. W Twoim silniku należy je sprawdzać o ile się nie mylę co 25 lub 50 tys km. Oczywiście jeśli instalacja działa źle to i luzy trzeba sprawdzać częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielik Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 może po prostu zalałeś gaz do d upy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekSubaru Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Panowie dzięki za liczne odpowiedzi na forum i pw. Sprawdzałem u dwóch gazowników i wskazują na zawory. Czy różnica 2 bar pomiędzy skrajnymi wartościami może powodować faktycznie taki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Na to nie potrafię Ci odpowiedzieć. Masz w Elblągu warsztat ogarniający Subaru? Jaką dokładnie masz instalację? Ila na niej przejechałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Czy to szarpanie wystąpiło tylko przy ostatnich niskich temperaturach? Jeśli tak, to może być to normalne zjawisko, gaz z powodu zimna nie jest w stanie odparować w wystarczającej ilości - tak w moim aucie obecnie. U mnie magiczną wartością jest -10 st.C, jak spada poniżej, to stabilność pracy silnika na LPG również spada, i potrafi szarpnąć. Czasami daje się zejść trochę niżej, kiedy mocniej rozgrzewam silnik na benie przed przejściem na LPG. Powyżej -10 st.C objawy ustępują, i wszystko działa normalnie. Czy ktoś ma ewentualnie jakiś pomysł, gdzie jeszcze zajrzeć / co sprawdzić, gdyby ww. zjawisko nie było akurat powodem opisanym przez @Ad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekSubaru Opublikowano 11 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Na to nie potrafię Ci odpowiedzieć. Masz w Elblągu warsztat ogarniający Subaru? Jaką dokładnie masz instalację? Ila na niej przejechałeś? W elblągu bieda w temacie subaru. Jak mechanik słyszy słowo subaru to odwraca się na pięcie. Chcę się wybrać do Gdyni na sprawdzenie zworów. Instalacja gazowa STAG-a, 5-cioletnia. Moje kilometry plus poprzednich własciciele sprawdzone po VIN-ie to niecałe 35tys na gazie, przy 220tys łącznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Podejrzenia mało na tym gazie. Wysłałem Ci PW. Czy to szarpanie wystąpiło tylko przy ostatnich niskich temperaturach? Jeśli tak, to może być to normalne zjawisko, gaz z powodu zimna nie jest w stanie odparować w wystarczającej ilości - tak w moim aucie obecnie.U mnie magiczną wartością jest -10 st.C, jak spada poniżej, to stabilność pracy silnika na LPG również spada, i potrafi szarpnąć.Czasami daje się zejść trochę niżej, kiedy mocniej rozgrzewam silnik na benie przed przejściem na LPG. Powyżej -10 st.C objawy ustępują, i wszystko działa normalnie. Czy ktoś ma ewentualnie jakiś pomysł, gdzie jeszcze zajrzeć / co sprawdzić, gdyby ww. zjawisko nie było akurat powodem opisanym przez @Ad? Nie powinno tak być. Może to świadczyć o zbyt niskiej temp. przełączania ustawionej w sterowniku, niewydolności termicznej reduktora (niepoprawnie wpiety w obieg płynu chłodniczego) lub niepoprawnie ustawionych korektach dawki gazu wg temp. Zwłaszcza przy NA. U mnie przy temp. -10 nie czuć absolutnie żadnej różnicy, ale przejście na LPG jest ustawione bardzo zachowawczo w trosce o silnik. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Mój tydzień temu też zaczął się kołysać na wolnych (tylko na LPG) oraz poszarpywać w podobnym zakresie, kultura pracy słaba.... Kiedyś już miałem wymieniany wtrysk (ponoć felerne Hany), początkowe objawy były podobne, tylko wtedy szybko postępowało a teraz usterka jest delikatniejsza. Być może znowu się coś zepsuło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldis Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Chcę się wybrać do Gdyni na sprawdzenie zworów. Instalacja gazowa STAG-a, 5-cioletnia. Moje kilometry plus poprzednich własciciele sprawdzone po VIN-ie to niecałe 35tys na gazie, przy 220tys łącznie Bliżej będziesz miał do Gdańska. Poszukaj AUTOGAZTECHNIK 4x4. Mojemu Leśnikowi różni proponowali regulację zaworów. W tym zakładzie okazało się, że reduktor lpg wziął i się zepsuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się