Skocz do zawartości

Legacy Outback III 2.5 benz. '99 - przed zakupem


miszaa

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie kolegów :)

 

Jeżeli wątek jest w niewłaściwym dziale - proszę o przeniesienie.

 

 

Przymierzam się do zakupu swojego 1-go Subaru i czuję się totalnie "zielony"... i zagubiony w masie wątków na tym forum...

 

Czy ktoś mógłby napisać/wskazać inny wątek dotyczący:

1. opisu tego silnika?

- SOHC czy DOHC?

- jak jest regulowany luz zaworowy? co ile kkm?

- liczba cylindrów?

- słabe punkty (wady) do sprawdzenia (UPG? panewki? branie oleju? ...?)

- rozrząd: pasek czy łańcuszek? co ile kkm wymiana?

 

 

2. opisu skrzyni automatycznej

- klasyczna czy VCT?

- czy wymienia się w niej olej? co ile kkm? czy z filtrem?

- kto jest producentem ASB?

 

3. co się wymienia eksploatacyjnie i co ile kkm/lat?

 

4. Korozja - słabe punkty?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.
SOHC

Regulowany mechanicznie, śrubką i nakrętką jak w polonezie :)
4

Potrafi brać olej (pierścienie) i wypluwać go na zewnątrz przez wadliwą uszczelkę pod głowicą.

Rozrząd na pasek, wymiana 90-100kkm.

2.

Klasyczna hydrauliczna, bardzo mocna

W zależności od użytkowania, przy normalnej jeździe co 60kkm będzie super

3.

Trzeba pamiętać, że dyfer przód ma oddzielny olej od tego w skrzyni hydraulicznej + olej w dyfrze tylnym. Reszta jak standardowe auto.

4.

Korodują tylne błotniki, a zaczyna się od wewnątrz. Na zewnątrz jak już widać może być kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

SOHC

Regulowany mechanicznie, śrubką i nakrętką jak w polonezie :)

4

Potrafi brać olej (pierścienie) i wypluwać go na zewnątrz przez wadliwą uszczelkę pod głowicą.

Rozrząd na pasek, wymiana 90-100kkm.

 

4.

Korodują tylne błotniki, a zaczyna się od wewnątrz. Na zewnątrz jak już widać może być kiepsko.

ad. 1.

Czy trzeba dużo rozbierać, zeby dostac się do regulacji zaworów?

 

ad. 2.

Na za bardzo rozumiem... - którędy wywala olej silnikowy przez wadliwą UPG > przez wydech?

 

ad. 4.

Jak to sprawdzić?

 

Jakiego typu jest rozrząd?

- pasek? czy łańcuszek?

- co ile się go wymienia?

- czy zrobi to każdy myślący mechanik? czy też musi to robić ASO ?

 

pozdrawiam

Edytowane przez miszaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do zwykłej rzędówki dostęp nie jest taki łatwy, ale w tym modelu nie jest trudno i nie trzeba dużo rozbierać.

Poci się na połączeniu bloku z głowicą.

Korozję organoleptycznie :D wkładasz głowę, ręce i patrzysz czy nie ma rudej i czy nie jest za miękko :)

O rozrządzie już napisałem. Każdy normalny mechanik go zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ASO można sprawdzić przebieg auta z zagranicy?

 

Jak rynkowo kształtuje się cena za rocznik 2000 z tym silnikiem, przebieg 160 tys. km.?

 

Subaru nie ma scentralizowanej bazy. Jeżeli masz do auta książkę serwisową i tam są wpisy to możesz konkretne ASO spytać o potwierdzenie tego wpisu. Jeżeli nie masz książki a bardzo Ci zależy na potwierdzeniu przelewu to np.  z Niemiec możesz uzyskać takowe z ich odpowiednika przeglądu technicznego. Nie wiem jak to się robi samemu, są od tego ludzie którzy taką usługę oferują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Auto jest z Włoch...

Czy Włosi maja dokument - odpowiednik Niemieckiego przeglądu?

- czy przebieg 160 tys. km. jest możliwy ?

- czy we Włoszech da się sprawdzić to w dowolnym serwisie Subaru (w PL nie jest scentralizowany... -szok! :()?

 

 

Czy blacharsko auto z Włoch będzie w lepszym stanie? (ponoć nie sypią w zimie solą...)

 

 

Jak długo (ile lat) wytrzyma jeszcze buda z '99 roku?

- czy jakieś dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjnie (podwozia, progów, tylnych błotników) coś dają?

 

przepraszam za tyle pytań...

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy Włosi maja dokument - odpowiednik Niemieckiego przeglądu?

 

Nie mam pojęcia. Pewnie coś mieć muszą.

 

 

 

czy przebieg 160 tys. km. jest możliwy ?

 

Tak.... ale mało prawdopodobny. Moim zdaniem przy tym roczniku zapomnij o liczniku przebiegu, ważny jest stan, chyba że szukasz auta kolekcjonerskiego.

 

 

 

czy we Włoszech da się sprawdzić to w dowolnym serwisie Subaru (w PL nie jest scentralizowany... -szok!  :()?

 

Subaru chyba nigdzie nie ma centralnej bazy. Możesz dzwonić/pisać do konkretnego ASO. Tylko że to słoneczna Italia więc nie wiem czy ktoś tam będzie chciał sobie takimi pierdołami zawracać głowę :)

 

 

 

Czy blacharsko auto z Włoch będzie w lepszym stanie? (ponoć nie sypią w zimie solą...)

 

Może być, szczególnie z południa ale z drugiej strony obtarte pewnie jest z każdej strony. 

 

 

Jak długo (ile lat) wytrzyma jeszcze buda z '99 roku?

- czy jakieś dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjnie (podwozia, progów, tylnych błotników) coś dają?

 

Kwestia kasy, wszystko da się odbudować, tylko czasami robi się to "mało" opłacalne. Konserwacje warto zrobić, ale tylko porządnie. Umycie podwozia, pozostawienie rudej i zapaćkanie na czarno żeby klient był zadowolony da gorszy efekt gdyby nic nie robić. Rdzewieć będzie prawie tak jak wcześniej tylko nie będzie tego widać. Dobrze zrobiona konserwacja z regularną kontrolą stanu blachy z pewnością wydłuży żywotność auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobrze zrobiona konserwacja (...) z pewnością wydłuży żywotność auta.
 

Załóżmy, że auto jest z południa Wloch i je porządnie zakonserwuję na wiosnę...

1999 r.

 

Ile lat Twoim zdaniem wytrzymają jeszcze blachy w tym modelu ?

 

Czy tam był dwustronny ocynk?

 

Czy da się "wsadzić" głowę i pooglądać tylne nadkola + kielichy tylnych amortyzatorów?

 

Jakiego typu są tam amortyzatory? - zwykłe czy pneumatyczne?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakiego typu są tam amortyzatory? - zwykłe czy pneumatyczne?

W sedanie były tylko zwykłe. W kombi akie albo takie. W wersjach GX przeważnie. Poznasz po jednopozycyjnym przycisku z napisem "HIGH ON" obok drążka zmiany biegów. Może też być tak, że przycisk został, a ktoś już wymienił pneumatykę na zwykłe zawieszenie. 100% pewności da zajrzenie w głąb nadkola. Albo będzie sprężyna wokół amora, albo miech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...