justdoitpl Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Witam wszystkich i jednocześnie proszę o pomoc. Sprawa tyczy się 2006 forester 2.0 automat. 115000 przebiegu. Instalacja lpg założona jakoś przy 60000. Parę miesięcy temu sporadycznie zapałał się check engine i cruise. Auto zaczęło marnie pracować. Pojechałem do mechanika specjalizującego się w Subaru, podłączył do kompa, werdykt-sonda lambda do wymiany. Zaproponował denso, ale o 500zl tańszą niż w serwisie. Ok. Wymieniona, błąd usunięty. Auto bardzo ładnie pracowało, błąd się nie pojawiał. Zazwyczaj jeździłem na gazie (spalanie 11l trasa, 13l miasto). Wiec i po wymianie tez na gazie odrazu. Ale spalanie nagle wskoczyło na 16l trasa, 20l miasto. Mechanik powiedział żebym sprawdził jak na paliwie pali. Sprawdziłem wielokrotnie. Na paliwie trasa 15l , miasto 18-19l. Wróciłem do gościa, podpiął do kompa, wszystkie parametry w normie. Wymienił sondę na inną ( jakąś którą miał na warsztacie i miała działać ) Po kilkudziesięciu kilometrach check engine się zapalił, potem zgasł i tak co jakis czas. Jeździłem trochę na tej sondzie. Spalanie bez zmian. Postanowiłem zakupić oryginał w ASO jako że mechanik rozkłada ręce i nie wie co jest przyczyna. Zamontował mi nową sondę. Jeżdżę na niej o testuje juz z 1000km Spalanie paliwa na trasie 13l, po mieście 16-17l. Gaz na trasie 11,5-12,5, miasto 20l. Można stwierdzić ze jest delikatna poprawa, głównie na trasie. Macie jakieś sugestie? Bardzo łoi mnie po kieszeni takie jeżdżenie. Dodam ze filtr powietrza był tez zmieniony w miedzy czasie. Świece ze 4000km temu. Olej na bierząco. Zmianę w spalaniu łącze z wymianą sondy. Mechanik od lat przacuje z Subaru, przez lata pracował jako mechanik w aso. Co robić? Pomocy! Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Jeśli masz telefon z androidem + torque + obd na bluetooth pojeździj z takim zestawem. Zobacz jakie masz korekty w czasie jazdy. Sprawdz czy np auto za szybko nie wpada w OpenLoop. Ewentualnie jedź do jakiegoś ogarniętego gazownika który będzie miał sąde AFR i w czasie jazdy sprawdź czy samochód nie ma za bogato (bo za ubogo to raczej nie skoro wczesniej było inaczej). Dobry diagnosta po dostawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Jeśli masz telefon z androidem + torque + obd na bluetooth pojeździj z takim zestawem. Zobacz jakie masz korekty w czasie jazdy. Sprawdz czy np auto za szybko nie wpada w OpenLoop. Ewentualnie jedź do jakiegoś ogarniętego gazownika który będzie miał sąde AFR i w czasie jazdy sprawdź czy samochód nie ma za bogato (bo za ubogo to raczej nie skoro wczesniej było inaczej). Dobry diagnosta po dostawa. Sam nie bardzo sobie z tym poradzę. Gazownik mi mówił, ze jesli pali dużo na paliwie, to on wiele nie może zrobić. Ale napomnę mu o AFR. Nie wiem co to jest i czy bada to tylko lpg czy tez paliwo. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Bada spalaną mieszankę. Jazda na gazie to nic innego jak "oszukiwanie" samochodu, że podajemy mu benzynę. Strojenie podstawowe gazu odbywa się na podstawie map benzynowych. Potem to juz jest dopieszczanie za pomocą obserwacji różnych parametrów. Reasumując sonda AFR bada skład spalanej mieszanki obojętnie co spalamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Ok. Dzięki. No ale mapy spalania paliwa nie da się wyregulować, zgadza się? Mechanik ktory wymieniał sondę, twierdził, że żadnych regulacji się nie dokonuje, że za informacje do doboru odpowiedniej mieszanki odpowiada sonda lambda, która wg niego działa jak należy. :/ Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nhp890 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Ale napomnę mu o AFR. Nie wiem co to jest Air-fuel ratio, czyli stosunek powietrza do paliwa w cylindrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Czyli sonda lambda, prawda? Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewen Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 nie sonda lambda ---sonda tylko ,,bada'' ten stosunek .. jaki masz błąd lub jego kod ? jest tu na forum ktoś ogarnięty od a/f ?? pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Kurczę nie wiem jaki był błąd oryginalnie. Nie znam się. Mechanik po diagnostyce stwierdził ze lambda do wymiany. Teraz nie ma żadnego błędu. Bynajmniej check engine się nie swieci. Czy nadal może być błąd mino ze check się nie pali? Mechanik sprawdzał i twiedzi ze wszystko w normie. Z tym mnie zostawia. Ale stanowczo coś jest nie tak. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Nie wiem jaki zakres pracy maja nasze lambdy ale w poprzednim aucie podczas strojenia przelezdzilem z tunerem dobre 50km zanim auto z szerokopasmowa sonda lambda aby sprawdzic jaki mam ARF w closed jak i w Open loopie. Generalnie w zaleznosci od typu auta (N/A vs. Turbo) AFR musi byc rozny dla roznych warunkow. Jesli za duzo Ci pali to komputer przelewa paliwo, AFR maleje i auto zaczyna bardziej kopcic. Tak powinno byc podczas pelnego buta przy turbo aby chronic silnik bo wowczas temperatura spalania maleje i ciezej jest o przegrzanie silnika. Jesli jest zbyt ubogo (aft wysoki) to znaczy ze powietrza jest za duzo / paliwa jest za malo wiec temperatura wzrasta i po dupsku dostaje glowica i turbo. Jak diagnozowalem wysokie spalanie po wystrojeniu poprzedniego auta, podjechalem do tunera, pogadalem i problemach (honda civic type-r), podlaczyl sie do OBD2, wpial sonde szerokopasmowa i wpial sie miedzy nia a ecu ze swoim komputerem i odpowiednim narzedziem zaczelismy pomiary. Od razu wyszlo, ze AFR skakal jak zyd po pustym sklepie bo mapa byla zle zbudowana mapa. Tutaj lest prosciej bo mapy na pewno sie nie rozjechaly (pamiec typu ROM?) wiec pozostaje usterka lub blednie dzialajaca albo dobrana lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 No wlasnie, usterka, tylko jaka? Co do lambdy, jakie jest prawdopodobieństwo, że dwie pod rząd blednie działają? Ta na której teraz jeżdżę była zakupiona w aso i dobrana po numerze vin. Zastanawiam się czy jesli wstawię do aso to czy oni coś poradzą. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 No wlasnie, usterka, tylko jaka? Co do lambdy, jakie jest prawdopodobieństwo, że dwie pod rząd blednie działają? Ta na której teraz jeżdżę była zakupiona w aso i dobrana po numerze vin. Zastanawiam się czy jesli wstawię do aso to czy oni coś poradzą. Sent from my iPhone using Tapatalk Nie wiem jaka jest szansa, że obydwie źle działają, ale miałem w 2.0 XT taki przypadek. Check engine + duże spalanie. Diagnoza w ASO z dobrą forumową opinią: sonda lambda. Wymiana na oryginał. Dobrze przez 100-150 km a potem znowu check engine + spalanie. Wymiana drugiej sondy i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justdoitpl Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Ale wiedzisz, u mnie check się nie pali kurczę. Jak moge kwestionować sprawność sondy jesli błędu nie ma. A kolejny 1000zl na sondę wydawać topnieją jest rozsądny ruch. Według aso, nie mam podstaw do reklamacji sondy. Bo przecież działa. Mówisz ze miałeś taki przypadek? Sent from my iPhone using Tapatalk No wlasnie, usterka, tylko jaka? Co do lambdy, jakie jest prawdopodobieństwo, że dwie pod rząd blednie działają? Ta na której teraz jeżdżę była zakupiona w aso i dobrana po numerze vin. Zastanawiam się czy jesli wstawię do aso to czy oni coś poradzą. Sent from my iPhone using Tapatalk Nie wiem jaka jest szansa, że obydwie źle działają, ale miałem w 2.0 XT taki przypadek. Check engine + duże spalanie. Diagnoza w ASO z dobrą forumową opinią: sonda lambda.Wymiana na oryginał. Dobrze przez 100-150 km a potem znowu check engine + spalanie. Wymiana drugiej sondy i spokój. Wymieniłeś jedną i drugą? Czy pierwszą dwukrotnie?Bo rozumiem ze są dwie sondy. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markiz Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Jak moge kwestionować sprawność sondy jesli błędu nie ma. Sonda może nie działać prawidłowo, mimo to błąd nie zostanie zarejestrowany Bo rozumiem ze są dwie sondy. Druga sonda jest tylko sondą diagnostyczną katalizatora, bez wpływu na prace silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 @@justdoitpl, spróbuj znaleźć wtyczkę od sondy , rozepnij, sprawdx styki ,psiknij czymś, poruszaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat_n Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Cześć Czy mógłbyś napisać czy poradziłeś sobie z tym problemem??? Jeżeli tak to w jaki sposób? Pozdrawiam Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się