Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2017


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Biorąc pod uwagę jak się Niemcy organizują w realizacji planów i celów

Noooo tylko coś Niemcom nie poszło w F1 z BMW 2009 :mrgreen:  Jak to Powiedział po zobaczeniu przedniego kwadratowego skrzydła swojego nowego bolidu "łał... sam zrobił bym lepsze" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Biorąc pod uwagę jak się Niemcy organizują w realizacji planów i celów

Noooo tylko coś Niemcom nie poszło w F1 z BMW 2009 :mrgreen:  Jak to Powiedział po zobaczeniu przedniego kwadratowego skrzydła swojego nowego bolidu "łał... sam zrobił bym lepsze" :mrgreen:

 

 

Bo to byli druciarze z BMW a nie porządna ekipa i kumple od Kury  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie już kolega Konar to napisał, ale to trzeba jeszcze raz wielkimi literami:

 

Splity pokazują, że Tanak na ostatnich 5-6km rajdu, jadąc dwucylindrowym autem naklepał Sordo, Latvali, Breenowi jadących w tych samych warunkach po 33-40sek.

To jakieś 6-7 sekund na kilometr oesowy i to autem z połową mocy,a Sordo i Breen przecież walczyli, bo mieli o co.

To po prostu niewiarygodne......

Co za geniusz!!!

Warto obejrzeć onboard na WRC+ w trybie double, tam gdzie Sordo drżącą stopą jedzie w dół 80-90km/h, tam Tanak idzie 150 i nie odpuszcza....

 

Szkoda tego spóźnienia na pierwsze Turini i kary 50s, bo z samej jazdy obroniłby o kilka sekund drugie miejsce przed JML.

Dziwne to spóźnienie, bo z mapy wyglądało, że pojawił się na PKC kilka minut przed czasem, a potem długo nie startował. Może jeszcze coś próbował naprawiać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Ogiera w skali sezonu jest jeszcze chyba za krótki, ale kto wie.

Oby Fiesta była niezawodna, bo bez tego nic nie wskórają w "normalnym" rajdzie, gdzie różnice są znacznie mniejsze.

Tak naprawdę, to Szwecja też jeszcze pewnie nie będzie miarodajna, dopiero Meksyk pokaże rzeczywisty układ sił, bo tego typu rajdy stanowią większość sezonu.

 

Ogólnie Malcolm ma powody do zadowolenia.

- Ogier wygrywa;

- Tanak na podium i jego atak na zjeździe z Turini powinien przejść do annałów;

- Evans rządził drugiego dnia.

W Szwecji dojdzie jeszcze Ostberg, który akurat w tym rajdzie miewał sukcesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak naprawdę, to Szwecja też jeszcze pewnie nie będzie miarodajna, dopiero Meksyk pokaże rzeczywisty układ sił, bo tego typu rajdy stanowią większość sezonu.

 

Szwecja nie będzie miarodajna ze względu na duże prędkości, a Meksyk ze względu na wysokości na jakich rozgrywany jest rajd i przez to, że silniki dostaną zadyszki. Potem jest Korsyka i Argentyna, ale myślę, że pełny obraz będziemy mieli dopiero w Portugalii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie po Monte jak dla mnie na plus toyota-na początku myślałem,że to będzie gruz i chłopaki będą cieniować gdzieś na końcu, a tymczasem całkiem fajnie się oglądało te statki kosmiczne na oesach.Do tego widać,że jest to dzika maszyna i do płynności sporo jej brakuje.Dla mnie spoko,lubie takie auta,lubie patrzeć jak jadą na limicie,lubie oglądać poczynania kierowców walczących o trakcje w zakręcie i próbujących okiełznać nie do końca posłusznego potworka.

 

Ogier w gruncie rzeczy zrobił bardzo mądry ruch - nie poszedł do fabryki,wybrał M sport i tak jak w ostatnich latach wszyscy mieli troszke czkawke z powodu nieustających jego wygranych tak teraz jak patrze i czytam to większość ludzi mu kibicuje i trzyma kciuki - w tym i ja:). Jakbym miał stawiać kto zdobędzie majstra to stawiałbym właśnie na niego.Gdyby tak się stało to czapki z głów, chapeu bas i pełny respekt.

 

Citroen jak na razie falstart zupełny ale nie skreślałbym ich w perspektywie sezonu.Mam jednak wrażenie,że problemem będzie tam skład-nie wiem czy Meeke wytrzyma ciśnienie i presje.Drugi kierowca do czołówki wd. mnie się niestety nie zalicza.Samochód który wydawał się tak dopracowany nie zagrał do końca na Monte.Czekamy co dalej.

 

Hyundai stał się solidną firmą w WRC i potwierdził to na Monte.Ciekawe jak Nueville będzie jechał w następnych rajdach.Póki co główny kandydat do walki z Ogierem.Widać było,że to auto jest dopracowane,dobrze się prowadzi i jedzie pewnie.

 

Na koniec chciałem napisać o Mikkelsenie - podobnie jak Sebowi wyszedł mu na dobre rozbrat z VW pod względem pijaru.Wcześniej traktowany jako pewny zawwodnik dowożący punkty,a po tym bądź co bądź świetnym rajdzie za kierownicą fabii R5 wychodzi na drugoplanowego bohatera który ukazał swojego skilla na tle innych,szybszych samochodów.Ja sam miałem go za takiego trochę woziwode ale widać,że gość jest ścisłą światową czołówką i zgodnie z tym co kiedyś mówił M.Szczepaniak - czołówka WRC to elita,wsadza się ich do gorszych samochodów czy niższych serii i wtedy to widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko szkoda mi, że Mikkelsen "spadł" do R5 bo spokojnie mógł zająć miejsce 5 innych kierowców w fabrykach (choćby Sordo, który od lat mnie drażni niczego nie pokazując), mimo wszystko myślę pokaże klasę na równi ścinając się z czołówką i za 1-2 lata znajdzie pracę w WRC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko szkoda mi, że Mikkelsen "spadł" do R5 bo spokojnie mógł zająć miejsce 5 innych kierowców w fabrykach (choćby Sordo, który od lat mnie drażni niczego nie pokazując), mimo wszystko myślę pokaże klasę na równi ścinając się z czołówką i za 1-2 lata znajdzie pracę w WRC :)

Zdradzam sie kompletnie nie wiem po co go tam trzymają t kierowca jednego czy dwóch rajdów w sezonie a na reszcze grzeje zawsze tyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mimo wszystko szkoda mi, że Mikkelsen "spadł" do R5 bo spokojnie mógł zająć miejsce 5 innych kierowców w fabrykach (choćby Sordo, który od lat mnie drażni niczego nie pokazując), mimo wszystko myślę pokaże klasę na równi ścinając się z czołówką i za 1-2 lata znajdzie pracę w WRC :)

Zdradzam sie kompletnie nie wiem po co go tam trzymają t kierowca jednego czy dwóch rajdów w sezonie a na reszcze grzeje zawsze tyły.

 

Nie bierzesz pod uwagę, że jeździł Xsarą, C4, DS3 czyli najlepszymi samochodami ostatnich lat. Dwa ostatnie rozwijał i testował.  Do tego epizod z Mini. Takiej wiedzy nie da się kupić na targu. Całkiem możliwe, że bez Sordo Hyundai nie byłby w tym miejscu w którym jest teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mimo wszystko szkoda mi, że Mikkelsen "spadł" do R5 bo spokojnie mógł zająć miejsce 5 innych kierowców w fabrykach (choćby Sordo, który od lat mnie drażni niczego nie pokazując), mimo wszystko myślę pokaże klasę na równi ścinając się z czołówką i za 1-2 lata znajdzie pracę w WRC :)

 

Zdradzam sie kompletnie nie wiem po co go tam trzymają t kierowca jednego czy dwóch rajdów w sezonie a na reszcze grzeje zawsze tyły.

Nie bierzesz pod uwagę, że jeździł Xsarą, C4, DS3 czyli najlepszymi samochodami ostatnich lat. Dwa ostatnie rozwijał i testował.  Do tego epizod z Mini. Takiej wiedzy nie da się kupić na targu. Całkiem możliwe, że bez Sordo Hyundai nie byłby w tym miejscu w którym jest teraz.

Ta na pewno tylko Nie wiem jak to ma przelozyc skorter wielkorotnie syszalem ze Sordo ma bardzo slaba widze o Mechanice.Przynajmniej mial.

Kto wie, muszą być jakieś powody i raczej na pewno nie będą to kwestie uzyskiwanych wyników.

Czasu ze ma sie specjalistow Od asfaltu czy szutrach juz minely.teraz musisz byc dobry wszędzie i na wszystkim.Zapewnie chodzi o sponsora którego Sordo wnosi.Nic innego.

Ciekawe też czy Paddon udźwignie psychiczny ciężar. Myślę, że nie będzie w stanie bić się o mistrza.

Udźwignie te chłopaki nie sa z wosku zreszta to nie jego wina i cos naco kompletnie nie miał wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mimo wszystko szkoda mi, że Mikkelsen "spadł" do R5 bo spokojnie mógł zająć miejsce 5 innych kierowców w fabrykach (choćby Sordo, który od lat mnie drażni niczego nie pokazując), mimo wszystko myślę pokaże klasę na równi ścinając się z czołówką i za 1-2 lata znajdzie pracę w WRC :)

Zdradzam sie kompletnie nie wiem po co go tam trzymają t kierowca jednego czy dwóch rajdów w sezonie a na reszcze grzeje zawsze tyły.

Nie bierzesz pod uwagę, że jeździł Xsarą, C4, DS3 czyli najlepszymi samochodami ostatnich lat. Dwa ostatnie rozwijał i testował.  Do tego epizod z Mini. Takiej wiedzy nie da się kupić na targu. Całkiem możliwe, że bez Sordo Hyundai nie byłby w tym miejscu w którym jest teraz.

Ta na pewno tylko Nie wiem jak to ma przelozyc skorter wielkorotnie syszalem ze Sordo ma bardzo slaba widze o Mechanice.Przynajmniej mial.

Nie musi mieć mega pojęcia o mechanice. Wystarczy żeby był w stanie przekazać inżynierowi jak się jeździło w C4/DS3, co było ok, a czego brakuje. Nie trzeba mieć Nobla z medycyny żeby wiedzieć, że w zimie można się przeziębić. 

Przy okazji jak podaje autoklub:

 

Jari-Matti Latvala wystąpił w programie MTV Huomenta Suomi (Dzień dobry Finlandio) i pierwszy raz poruszył temat atmosfery w zespole Volkswagena oraz współpracy (a raczej jej braku) z Sébastienem Ogierem.
 
- Nie mówiłem o tym wcześniej, ale teraz powiem. W Volkswagenie nie można było współpracować z Sébastienem Ogierem - oświadczył Jari-Matti. - Po testach nigdy nie wymienialiśmy informacji. Seb jest bardzo dobrym kierowcą, lecz nie chce dzielić się danymi. Cieszę się, że mam to za sobą. Po jego jazdach nie mogłem dowiedzieć się od Seba, jaki setup był lepszy, jakiego używał stablizatora. Dla mnie było to trudne.
 
Wcześniej ściśle współpracowałem przykładowo z Petterem Solbergiem czy Mikko Hirvonenem. W Toyocie również znaleźliśmy wspólny cel z Juho Hänninenem i Esapekką Lappim. W nowym zespole nie panuje niemiła atmosfera, jaką poznałem w VW. Tam przeważało napięcie i z tego powodu dochodziło do konfliktowych sytuacji. Każdy chciał uzyskać najlepszy wynik tylko dla siebie.
 

 

 

Jak dla mnie klasyczny Jari-Mati. Wszystko dookoła przeciw niemu. Nie rozumiem, jaki sens ma teraz (po fakcie) wylewanie żali i robienie kwasu w środowisku? Jak dla mnie mega nieprofesjonalne ze strony JML. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TurdziGT

 

Cały tragizm sytuacji jest w tym,że Paddon nawet w najmniejszym stopniu nie odpowiada za tą tragedię. Nie zrobił absolutnie nic , żadnego błędu, żadnej pomyłki a mimo wszystko dopadł ich pech, zbieg niekorzystnych okoliczności.

 

Ale widok umierającego człowieka, obrazy , docierające słowa i informacje ryją psychikę . Potrzeba czasu. Oczywiście jedni mają psychikę mocniejszą , inni mniej. Ale zwykły , normalny człowiek zdaje sobie sprawę z tego co zaszło i będą pojawiać się chwile zawahania, przyglądania się poboczu, odejmowania i w konsekwencji straty czasu. Pewne, że to lepiej , że nie nosi w sobie winy ale wydaje mi się, że kilka rajdów ma straconych a w konsekwencji cały sezon.

 

PS. Sądzicie , że Kubica wróci do WRC ? Kiedy by to mogło nastąpić ?

Jak zobaczyłem jaki jest szczęśliwy wśród rajdówek to pomyślałem,że to nie może być koniec!

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanak juz w rajdzie polski pokazał jak sie jeździ na luźnych nawierzchniach praktycznie gdyby nie opona wygrał by rajd . Wygra jeszcze nie jeden rajd. Kubica jak dla mnie mimo wielkiego forumowego aplauzu to temat spalony. Jedynie w jego wykonaniu sa efektowne rolki i dobrze ze traci sponsorów zanim zabije pilota czy kibica. Ostatnio fani Roberta chcieli aby w ogóle ukończył rajd " Kubica do mety" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@4mamut

 

Coś w tym prawdy jest co piszesz ale wyroki Boskie są nieodgadnione. I mam nadzieje, że czarne wizje nigdy się nie spełnią. Nie można jednak Kubicy odmówić ani szybkości ani talentu. I dawał czadu na OEsach. To kogo chcesz oglądać ? Sordo, Ostberga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubica jak dla mnie mimo wielkiego forumowego aplauzu to temat spalony. Jedynie w jego wykonaniu sa efektowne rolki i dobrze ze traci sponsorów zanim zabije pilota czy kibica. Ostatnio fani Roberta chcieli aby w ogóle ukończył rajd " Kubica do mety" .

Lecę po pop corn, bo zaraz się zacznie.

post-21693-0-55949200-1485292353.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@4mamut

 

Coś w tym prawdy jest co piszesz ale wyroki Boskie są nieodgadnione. I mam nadzieje, że czarne wizje nigdy się nie spełnią. Nie można jednak Kubicy odmówić ani szybkości ani talentu. I dawał czadu na OEsach. To kogo chcesz oglądać ? Sordo, Ostberga ?

Lubię kierowców rozważanych nie wiem czy pamiętacie ale marko maritin tez przestrzelil rajd Anglii a po tragedii praktycznie zniknął . Kierowca któremu kibicuje jest tanak i mikalsen. Nawet nasz braian buffier gdzies tam niezle jechał . Kubica nigdy mnie nie fascynował lubiłem za to holka który jeździ bardzo dobrze mimo swoich lat Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...