Skocz do zawartości

Ogrzewanie, raczej sposób działania 0/1


ezehiel

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Temat działania klimatyzacji w Subaru pojawił się w temacie o Outbacku, dlatego tu przenoszę swoje wypociny. 

 

W instrukcji Levorga i znalazłem kilka informacji na temat działania klimatyzacji. W XV było dokładnie tak samo, dlatego przypuszczam, że klimatyzacja działa podobnie w innych modelach Subaru.  

 

W komputerze pokładowym brak ustawień odnośnie klimatyzacji, ale jest ustawienie czasu działania podgrzewania / odszraniania lusterek, szyby tylnej i pola wycieraczek szyby przedniej: 15 minut (oszczędność energii) lub tryb ciągły. 

 

Według instrukcji do sterowania klimatyzacją, nawiewami i utrzymywania temperatury używane są trzy sensory:

1. czujnik temperatury zewnętrznej zamontowany gdzieś w okolicach wlotów przedniego zderzaka,

2. czujnik nasłonecznienia zamontowany pomiędzy wlotami nawiewów na przednią szybę,

3. czujnik temperatury wewnętrznej zamontowany na dole deski rozdzielczej w okolicach kolumny kierowniczej i prawego kolana - w Levorgu to maleńka kratka pod przyciskiem Start/Stop.

 

Mała uwaga, żeby czujniki nie były zakryte, zawilgocone, wystawione na obciążenia mechaniczne, ponieważ mogą utrudnić regulację temperatury. 

 

W Subaru są takie opcje nawiewu: nogi, twarz, nogi/szyba, nogi/twarz, szyba-odszranianie. Brakuje mi pośrednich możliwości, albo dowolnego łączenia poszczególnych parametrów. Niemiecka instrukcja przypisuje poszczególnym trybom manualnym funkcje: 

twarz - wietrzenie/wentylacja

nogi/twarz - Bi/Level, czyli wentylacja i ogrzewanie

nogi - ogrzewanie

nogi/szyba - ogrzewanie/odszranianie

szyba - odszranianie

 

Teoretycznie powinno wszystko działać, ale nie jestem jedynym użytkownikiem, który odnosi wrażenie, że klimatyzacja w poszczególnych trybach żyje własnym życiem i nie działa optymalnie regulacja temperatury. Czy te funkcje to coś więcej niż kierunek nawiewu? Czy jeden czujnik temperatury wewnętrznej wystarczy, czy są jeszcze jakieś inne? Jeśli tylko jeden, to w jaki sposób działa tryb DUAL z osobnym ustawieniem temperatury?

 

Trudno pojąć, w jaki sposób działa ta klimatyzacja, bo po przeczytaniu instrukcji jedyne co mam ochotę zrobić, to włączyć ją na FULL AUTO, ustawić jedną temperaturę, np. 20 st. C i nie dotykać, nie dociekać i nie narzekać. Może to właśnie mieli Japończycy na myśli?

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno pojąć, w jaki sposób działa ta klimatyzacja, bo po przeczytaniu instrukcji jedyne co mam ochotę zrobić, to włączyć ją na FULL AUTO, ustawić jedną temperaturę, np. 20 st. C i nie dotykać, nie dociekać i nie narzekać. Może to właśnie mieli Japończycy na myśli?

gdyby dział techniczny był dobrze poinformowany o produktach które sprzedaje to może warto byłoby zadać pytanie w tym dziale. Niestety po stanowisku działu technicznego o braku funkcji  TMC w nawigacjach w nowych Subaru ( a imo taka funkcje posiadają skoro użytkownikom to działa za granicami  naszego Państwa ) nie wiem czy jest sens pytać.. 

0/1 działanie klimy w moim XV właśnie najbardziej daje o sobie znać w trybie Full auto. O ile w zimie nie jest to tak dokuczliwe bo lubię mieć  ciepło w samochodzie jak chyba każdy, tak w lecie kiedy bardzo wydajna klima wali w ciebie lodowatym powietrzem jest to dla  mnie nieprzyjemne.  Auta tej marki mają taki algorytm działania wentylacji/klimatyzacji. Trzeba się po prostu przyzwyczaić albo zaniechać korzystania z trybu auto  i manualnie sterować nawiewami i temperaturą.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po kilku zimowych trasach XV-ką metodą prób i błędów doszedłem do takich konkluzji:

- jak jest zimno na zewnątrz i nawiew skierowany na szybę czy szybę/nogi automat bez opamiętania wali gorącem na szybę, jakby chciał ogrzać ją do zadanej temperatury, co przy niskich temperaturach i sporej prędkości nie jest możliwe,

- przy nawiewie na nogi/twarz automat działa w miarę przewidywalnie utrzymując we wnętrzu zadaną temperaturę, z jednym zastrzeżeniem - temperatura dla kierowcy pasażera musi być jednakowa (wyłączone dual) jak ma różne głupieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama sytuacja występuje w mojej Imprezie GH (klima automatyczna 1 strefowa). Pojechałem z tym nawet do ASO ale powiedzieli, że jest OK bo jak ustawię powiedzmy na 18st. to wali gorącym powietrzem ale jak ustawię na 28st. to wali jeszcze bardziej gorącym więc jest OK bo jest różnica temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Czy ktoś może powiedzieć o co chodzi z ogrzewaniem w Subaru XV Crosstrek… jakoś mocno nie grzeje a temperatura jest ustawiona na 24 stopnie. Wymieniony płyn do chłodnicy, zrobiony serwis klimy, odgrzybianie zrobione, dodany odczynnik. Co może być? Przy 24 stopniach powinno ostro grzać a jest względnie ciepło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wwicek24 napisał:

Czy ktoś może powiedzieć o co chodzi z ogrzewaniem w Subaru XV Crosstrek… jakoś mocno nie grzeje a temperatura jest ustawiona na 24 stopnie. Wymieniony płyn do chłodnicy, zrobiony serwis klimy, odgrzybianie zrobione, dodany odczynnik. Co może być? Przy 24 stopniach powinno ostro grzać a jest względnie ciepło 

ustaw na 25-26 i zobacz jak będzie grzał. Regulacja temperatury w tych autach jest dziwna. Przy 21 w aucie jest zimno przy 21,5 wali gorącym powietrzem. Zależy też jakie odcinki robisz. Bo przy krótkich auto nie zdąży się rozgrzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

ustaw na 25-26 i zobacz jak będzie grzał. Regulacja temperatury w tych autach jest dziwna. Przy 21 w aucie jest zimno przy 21,5 wali gorącym powietrzem. Zależy też jakie odcinki robisz. Bo przy krótkich auto nie zdąży się rozgrzac

Właśnie w trasie nie grzeje tak jak powinno. Nie wiadomo jak ustawić temperaturę i na ile. Przy 21 stopniach w innym aucie wali gorącem a tutaj ledwo grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...