Skocz do zawartości

Grzalka do silnika 230v


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę trochę temat.

 

Chętnie coś takie u siebie bym widział, zwłaszcza patrząc na dzisiejsze temperatury ;)

Miałbym możliwość podłączenia pod domem i w pracy, a ceny DEFY są akceptowalne.

 

Orientujecie się czy ASO coś takiego zamontuje i jak się to ma do gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zamontowane, jakie koszty?

PS. kojarzy ktoś jakieś przejście w grodzi pomiędzy silnikiem a kierowcą, tak aby przepuścić kabel trójżyłowy? Wolałbym aby nie puszczać go dziurą przy aluminiowych rurkach od nagrzewnicy bo bywaj one piekielnie gorące ;)

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokonałem zakupu:

http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/41/

(1850W)

bo posłuchałem się pewnego mechaniora, a oryginał był conajmniej 2xdroższy.

przystąpiłem do prac (rozpoznanie) i sądziłem że węży od układu chłodzenia jest troszkę wiecej, toteż pierwsze zaskoczenie, bo jest ich nie wiele. Kolejna zagwostka to który przewód na małym obwodzie (od nagrzewnicy) jest wylotowy, bo na nim należy montować podgrzewacz. Co ciekawe, wynika z tego iż nagrzewnica ogrzewana jest od dołu (wydedukowane po odpaleniu silnika, pierwszy grzał się ten dolny, plus na dolnym wężu - przy grodzi, jest strzałka prawdopodobnie wskazująca kierunek przepływu cieczy). Co ciekawe ten dolny wąż (z grodzi) wchodzi w blok silnika powyżej węża górnego z grodzi, który to ma odpowietrzenie przy wyjściu z grodzi, tylko pytanie po co?. No ale do sedna, system zamontowany, układ wydaje się że raczej odpowietrzony, ale po pierwszym sprawdzeniu na pewno nie działa. 

I teraz pytania:

1. Ktoś potwierdza kierunki przepływu układu chłodzącego?

2. Czy ma ktoś może rysunek ze schematem przepływu płynu chłodzącego w silniku?

3. Termostat jest tylko jeden?

4. Nagrzewacz zamontowany jest powyżej nagrzewnicy, poniżej przewodów wychodzących z grodzi, gdyż nie idzie go niżej zamontować, i może nie ma czego podgrzewać - zbyt małe ilości płynu na tej wysokości?

5. Inne propozycje?

Autem przejechałem 350km z tym ustrojstwem, temp. silnika w normie. Dziś kolejna (druga) próba podgrzewacza.

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio pytałem się w intercarsie o DEFA do imprezy. Niecałe 500 zł grzałka + kable+ czasówka wtykana do kontaktu. a Defa o ile pamiętam jest chyba wkręcana w blok silnika więc jest mniej zabawy.

to Tribeca taki zestaw w okolicach to 600PLN,

A sam podgrzewacz się w ogóle rozgrzewa? Może jest uszkodzony...

Pogrzewacz i pompka działa, przepływ płynu również słychać. Układ wydaje się odpowietrzony i w 99% sprawny (nowa chlodnica, nowa nagrzewnica).

Wczoraj siedziałem trochę czasu i nigdzie nie znalazłem schematu przepływu płynu chlodzącego w silniku EZ30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzewacz wpięty szeregowo na wylocie z nagrzewnicy do bloku, na tym samym przewodzie bliżej nagrzewnicy jest równolegle wpięty reduktor LPG. Wzrostu temp. nigdzie nie monitoruje, bo nie mam czym. Wydaje się iż przy samym bloku, na przewodzie gdzie założony jest podgrzewacz, jak i drugi wąż wychodzący z bloku do nagrzewnicy po ok 1h pracy są zimne, jedynie przewód w okolicy podgrzewacza jest ciepły. Przepływ płynu przez podgrzewacz raczej słychać podczas pracy pompki. Z drugiej strony nie chcą zostawiać pompki pracującej przez 2h, bo nie chcę jej spalić, a po 1h pracy silnik powinien być ciepły, nie wspominając o powietrzu z nadmuchów, natomiast przy mrozie rzędu -7 stopni, auto rozgrzewa się identycznie jak bez pompki, podobnie z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...