Skocz do zawartości

VIAKEN + FreeSSM - problem z połączeniem


vtec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To w takim razie chinole się przerzuciły na oryginalne chipy, bo ja nigdy nie miałem informacji o tym, że non genuine device found... a kilka interfejsów już przerobiłem, różnego rodzaju - kkl, klony vcds, sprzęty do tuningu... z każdego się ryż wysypywał po otwarciu worka ale i tak działały zawsze z najnowszymi sterownikami ze strony ftdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pożyczyłem od znajomka taki interfejs jak poniżej, po automatycznym wgraniu sterowników, program FreeSSM połączył się bezproblemowo :)

Panowie a czy jest możliwość podłączenia programu Subaru Select Monitor III przy użyciu tego interfejsu do samochodu?

 

94bd25513ea7.jpg

dd7babedf3c0.jpg

 

82e3752a9f2b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koniec, końców kupiłem Viakena CAN BT, działa jak wiadomo w ograniczonym zakresie, do tego ScanMaster z małym upgrade'em.

Poniżej screeny, może ktoś pomoże w analizie danych? Coś interesującego z nich wynika? 

Screenshot_2017-02-21-15-18-16.png

Screenshot_2017-02-21-15-18-26.png

Screenshot_2017-02-21-15-18-36.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich zdjęć to mało można wywnioskować, bo nie wiadomo czy silnik długo pracuje na wolnych, czy tyle co obroty spadły. Jak chcesz żeby coś powiedzieć to zrób odczyty w czasie jazdy, tak żeby było widać jak się zmieniają korekty pod różnym obciążeniem silnika. Co ważne żeby podczas tych odczytów był odczyt TPSa,żeby wiadomo było co czynisz z pedałem gazu. Coś na przykład tego, z tym że w tym silniku były tylko dwie sondy O2.

Aha i najważniejsze zrób odczyty na Pb i LPG, dla porównania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam takie odczyty, wszystko co mogę odczytać ze swojego programiku, po lewej benzyna, po prawej gaz.

1. jałowe obroty, auto po jezdzie 90 km trasą A2:

2 i 3. przy prędkości 135km/h

Plus opis problemu:

instalacja gazowa LandiRenzo, wtryski OMEGAS białe. Przelot na gazie 100kkm.

przy przebiegu ok. 85kkm wymieniono jeden z wtrysków na nowy, przyczyna to wyskakujące błędy P2098 i P306, plus błąd wtrysku w ECU gazu.

przejeżdzam jakieś 8kkm, ten sam cylinder, te same błędy, w początkowej fazie pojawia się P2098, dalej już P306. zajeżdzam do gazownika, zmieniamy wtryski miejscami z 6 na 2 cylinder, błędy przenoszą się na drugi cylinder, diagnoza wadliwy nowy wtrysk, założony kilka miesięcy/kkm wcześniej.

mija kolejne 6-7kkm z nowym wtryskiem, znów pojawiąją się błędy na cylindrze gdzie zamontowany jest nowy wtrysk, analogicznie jak wyżej. przekładka wtrysku na 5 cylinder, błędy przenoszą się na razem z wtryskiem. dodam również iż przełączenia na beznynę i błedy nie pojawiają się ponownie, silnik również równiej pracuje i bardziej czuły na pedał gazu.

po wymianie wtrysków nie zmieniane były dawki gazu, itp., wykresy były wporządku.

przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuć że lekko telepie silnikiem, a na trasach szybkiego ruchu zdarza się że nie chce przełączyć się na gaz (po wywaleniu oczywiście wcześniej błędu na szafie), dopiero po krotkim postoju, auto "przyjmuje łaskawie" gaz.

pytanie co jest? znów mam jechać na gwarancyjną wymianę wtrysku, i za kilka tys. kkm wymieniać znowu na nowy? wymieniać wszystkie lub wymienić wszystkie na inne wtryski (jest w ogóle taka możliwość - nie siedzę za bardzo w temacie)? ktoś spotkał się z takim 

jałowe.jpg

gaz1.jpg

gaz2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, vtec napisał:

instalacja gazowa LandiRenzo, wtryski OMEGAS białe. Przelot na gazie 100kkm.

 

Napisz jeszcze jaki masz reduktor i czy podczas jazdy reduktor utrzymuje ciśnienia, bo to jest bardzo ważne. Również jaką temperaturę ma reduktor, bo może podczas jazdy temperatura na reduktorze jest za niska i dlatego masz problem z przełączeniem na LPG. Na wolnych widać że niby korekty są OK, z tym że nie widać krótkoterminowych. Co jest ciekawe to duża rozbieżność we wskazaniach MAFa na LPG i Pb. Ważne są wskazania pod obciążeniem, bo głównie wtedy silnik ma być zasilany poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

Napisz jeszcze jaki masz reduktor i czy podczas jazdy reduktor utrzymuje ciśnienia, bo to jest bardzo ważne. Również jaką temperaturę ma reduktor, bo może podczas jazdy temperatura na reduktorze jest za niska i dlatego masz problem z przełączeniem na LPG. Na wolnych widać że niby korekty są OK, z tym że nie widać krótkoterminowych. Co jest ciekawe to duża rozbieżność we wskazaniach MAFa na LPG i Pb. Ważne są wskazania pod obciążeniem, bo głównie wtedy silnik ma być zasilany poprawnie.

Reduktor LandiRenzo IG1. Na LPG zwykle przełącza się, tylko silnik przygasa lub gaśnie całkowicie, tak jak dziś rano. Nie jest tak ze w ogole nie chce przelaczyc sie. Z tą temp. też chyba coś jest, bo wczoraj (po zamianie miejsc wtrysków) i dzisiaj jak był rano zimny samochód nie chciał jechać na gazie i wywalał błędy, po rozgrzaniu jechał już normalnie na gazie.Pod obciazeniem (MAF i MAP) zrobie testy przy najbliszej nadarzajacej sie okazji.

Pozostaje mi opcje wymiany znow gwarancyjnie jednego lub wymiana kompletu, ale już na inne (proponowane wtryski przez jeden z lepszych warsztatow to Barracuda, ze zmiana zlaczek oraz oprogramowania w sterowniku gazu). Plus podejrzec musze jaka jest temp. na reduktorze - rozumiem ze w sterowniku gazu?

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

a Ty masz jeden czy dwa te reduktory?

jeden

2 godziny temu, ppmarian napisał:

A nie ma problemu z zasilaniem w lpg tego wtryskiwacza?

wysłane z tel.
 

wtryskiwacz ten był już na 6, 2 i teraz jest na 5 cylindrze. przed chwila wrocilem z kilku km przejazdzki, pending na 5 cylidrze juz jest ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ppmarian napisał:

Ale padl po kilku kkm w jednym miejscu....

Przyjzalbym sie warunkom lokalnym miejsca pracy tego wtryskiwaczy. Temp? Wężyk zasilający?

wysłane z tel.
 

tak, tylko nowy padł najpierw na 6. dla potrzeb gwarancji zmieniono jego pozycję na 2, co potwierdziło iż błędy podążają za nim, tym samym nowy z gwarancji pracował przez ileś kkm na 2 cylindrze, a od wczoraj jest na 5.

wstępnie umówiony jestem na środę na ponowna podmianke. 

dzwonilem jeszcze bezposrednio do LandiRenzo, na obsluge techniczna. jest cos takiego ze stare wtryski moga miec "wiekszy wydatek" gdyz sa "wyklepane", a jedyna mozliwosc sprawdzenia ich stanu to ich wyjecie na warsztat i weryfikacja na specjalnej maszynie. jezeli u mnie korekty na gazie sa ok, to nie ma szans ich wykrycia po podlaczeniu sie kompem do gazu. dwa, moj sterownik gazu jest "gorszego sortu" i nie mozna sprawdzac elektronicznie prace wtrysków, jeden po drugim.

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, vtec napisał:

jeden

 

Reduktor do systemów wtrysku gazu w fazie lotnej, dwa stopnie regulacji ciśnienia gazu, zalecany do silników o mocy nieprzekraczającej 140KM

http://nagaz24.pl/reduktor-landi-renzo-ig1,s,1444,p,pl.html

 

To by dużo tłumaczyło, jeśli ten reduktor jest do 140KM, to nie ma się co dziwić że instalacja nie wyrabia. Z tym wtryskiwaczem to podejrzewam że stare są rozkalibrowane i na niskim ciśnieniu jeszcze coś dawkują a ten nowy bardziej precyzyjnie dawkuje a że ciśnienie jest małe przed listwami to pewno dlatego błąd wędruje razem z tym wtryskiwaczem.

Podstawa to podpiąć się pod sterownik LPG, posprawdzać ciśnienia pod obciążeniem, temperatury. Jeśli reduktor nie wyrabia, to do wymiany i od nowa wszystko do kalibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki typ mam wpisany w ksiażce serwisowej i patrzac na zdjecia w necie wydaje się iz to jest ten sam co mam w aucie. Z drugiej strony gosc co mi zakładal to wiedział "co sie z czym je", tym bardziej iz znany był w sferze gazownikow.

poza tym bylem w kilku warsztatach na serwisie gazu, przejechałem 100kkm i okazuje się ze reduktor mam za mały? 

PS. spojrzalem jeszcze na strone Landi, ten sam typ czyli IG1 jest również na wyższa moc i z zewnątrz wyglada identycznie. widze ze sa opisy rozrozniajace je na obudowie, wieczorem spojrze czy ma zapis "ST", "MM" czy "SM". Ten ostatni to super magg do silników o mocy ok 245KM..

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki typ mam wpisany w ksiażce serwisowej i patrzac na zdjecia w necie wydaje się iz to jest ten sam co mam w aucie. Z drugiej strony gosc co mi zakładal to wiedział "co sie z czym je", tym bardziej iz znany był w sferze gazownikow.
poza tym bylem w kilku warsztatach na serwisie gazu, przejechałem 100kkm i okazuje się ze reduktor mam za mały? 
PS. spojrzalem jeszcze na strone Landi, ten sam typ czyli IG1 jest również na wyższa moc i z zewnątrz wyglada identycznie. widze ze sa opisy rozrozniajace je na obudowie, wieczorem spojrze czy ma zapis "ST", "MM" czy "SM". Ten ostatni to super magg do silników o mocy ok 245KM..

To i tak na styk....

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze dwa zdjecia gniazd gdzie instalowane sa wtryski zaworów, co ciekawe w jednym z nich jest dość dużo "syfu", nie trzeba domyslac się który to wtrysk.

pytanie dlaczego tam jest tyle opiłków, a reszta jest sucha i w "maire" czysta?

20170305_193727.jpg

20170305_193738.jpg

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...