Skocz do zawartości

Nadmierne zużywanie się tarcz w Subaru Outback


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o jakieś wytłumaczenie następującego problemu. Przy wymianie klocków przy 58 tyś. okazało się że należy wymienić również tarcze. Sugestia serwisu była taka, że do tak ciężkiego auta źle skonstruowano tarcze i tak porostu jest. Mam zapłacić za wymianę tarcz. We wszystkich autach układ klocki/tarcza zużywa się całkiem inaczej. Czy ja kupiłem samochód z wadą? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o jakieś wytłumaczenie następującego problemu. Przy wymianie klocków przy 58 tyś. okazało się że należy wymienić również tarcze. Sugestia serwisu była taka, że do tak ciężkiego auta źle skonstruowano tarcze i tak porostu jest. Mam zapłacić za wymianę tarcz. We wszystkich autach układ klocki/tarcza zużywa się całkiem inaczej. Czy ja kupiłem samochód z wadą? 

 

Który rocznik samochodu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o jakieś wytłumaczenie następującego problemu. Przy wymianie klocków przy 58 tyś. okazało się że należy wymienić również tarcze. Sugestia serwisu była taka, że do tak ciężkiego auta źle skonstruowano tarcze i tak porostu jest. Mam zapłacić za wymianę tarcz. We wszystkich autach układ klocki/tarcza zużywa się całkiem inaczej. Czy ja kupiłem samochód z wadą?

Widocznie dużo używasz hamulca. Z górki jeździsz na hamulcu czy zawsze redukcja biegiem? dojeżdżają do samochodów hamujesz biegami? Samochód tez mało nie waży

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zestaw tarcze/klocki starcza na 20k km  :ph34r: Ale jak zostanę ninja to wyrzucę z auta ten bajer (w sensie hamulce)  :P

 

Wszystko zależy jak się jeździ u mnie 185kkm przejechane na oryginalnych tarczach, ale ja hamulca nie używam za dużo  :D

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

Proszę o jakieś wytłumaczenie następującego problemu. Przy wymianie klocków przy 58 tyś. okazało się że należy wymienić również tarcze. Sugestia serwisu była taka, że do tak ciężkiego auta źle skonstruowano tarcze i tak porostu jest. Mam zapłacić za wymianę tarcz. We wszystkich autach układ klocki/tarcza zużywa się całkiem inaczej. Czy ja kupiłem samochód z wadą?

Widocznie dużo używasz hamulca. Z górki jeździsz na hamulcu czy zawsze redukcja biegiem? dojeżdżają do samochodów hamujesz biegami? Samochód tez mało nie waży

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

 

Trudno w automacie hamować biegami z taka skutecznością, jak w manualu.

 Są łopatki, jadnak to nie to samo... moze jeszcze sie przyzwyczaimy do automatu, jednak w ASO są tego samego zdania jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trudno w automacie hamować biegami z taka skutecznością, jak w manualu.

 Są łopatki, jadnak to nie to samo... moze jeszcze sie przyzwyczaimy do automatu, jednak w ASO są tego samego zdania jak wyżej.

 

 

Trzeba się do tego przyzwyczaić ja łopatek nie dotykam i obecnie nie widzę potrzeby większego użycia hamulca niż w manualu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżuć hamulce ,zbędna waga i to niereserowana.

Najlepiej nie dotykać hamulca ,skupić się trzeba na gazie tak żeby go nie odpuszczać. Czyli pelnym gazem,hamulce są dla mięczaków.

Felgi Tobie nie grzeją się?

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, nie pierwszy raz doświadczam, że człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi ...

hmmm ... świadomie (lub nie ?) kupujemy auta, w których hamulec nie służy do hamowania jak wskazuje nazwa, jest to dodatkowe wyposażenie, którego używają nieświadomi, a za niewiedzę trza ekstra zapłacić  :facepalm:

 

Niezła teoria (i praktyka  :biglol: )

Edytowane przez MarkoV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tradycyjna subarowa bieda - seryjne hamulce sa male/slabe wobec masy/mozliwosci auta... idealne rozwiazanie: wieksza tarcza + staly (nie-plywajacy zacisk)

nie bez powodu SIP oferowal wczesniej BBK/zestawy Brembo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak pierwsza wymiana.

 

To coś nie tak z tymi tarczami. Wymiana jest z powodu zużycia czy deformacji?

 

Przecież wymiana tarcz przy niemal 60 tys kilometrów, w dużym kąbi z automatem to nic ani dziwnego, ani niepokojącego.

Jeśli klient ma wątpliwości, zawsze można poprosić o pomiar grubosci tarcz. Mozliwe, że ASO chce wymienić je z lekkim zapasem, w końcu to istotny element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak pierwsza wymiana.

 

To coś nie tak z tymi tarczami. Wymiana jest z powodu zużycia czy deformacji?

 

Przecież wymiana tarcz przy niemal 60 tys kilometrów, w dużym kąbi z automatem to nic ani dziwnego, ani niepokojącego.

 

 

No nie wiem, mój OBK ma oryginalne tarcze i ponad 185kkm przejechane dla mnie wymiana po 60kkm jest trochę niepokojąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Tak pierwsza wymiana.

To coś nie tak z tymi tarczami. Wymiana jest z powodu zużycia czy deformacji?

Przecież wymiana tarcz przy niemal 60 tys kilometrów, w dużym kąbi z automatem to nic ani dziwnego, ani niepokojącego.

 

No nie wiem, mój OBK ma oryginalne tarcze i ponad 185kkm przejechane dla mnie wymiana po 60kkm jest trochę niepokojąca.

W Hondzie Civic tarcze dawały radę dotrwać do 40 tys. Forek wolny ssak manual tarcze przy sprzedaży (73 tys przebiegu) zbliżały się do wymiany.

W obecnym Fotesterze XT, zobaczymy, myślę że częściej, bo dużo używamy hamulców w porównaniu z manualem, ale zobaczymy.

W ASO powiedzieli, że rekordzista w XT wymieniał tarcze po 20 tys

Wiadomo, zużycie zależy od stylu jazdy, charakteru eksploatacji.

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Tak pierwsza wymiana.

To coś nie tak z tymi tarczami. Wymiana jest z powodu zużycia czy deformacji?

Przecież wymiana tarcz przy niemal 60 tys kilometrów, w dużym kąbi z automatem to nic ani dziwnego, ani niepokojącego.

 

No nie wiem, mój OBK ma oryginalne tarcze i ponad 185kkm przejechane dla mnie wymiana po 60kkm jest trochę niepokojąca.

W Hondzie Civic tarcze dawały radę dotrwać do 40 tys. Forek wolny ssak manual tarcze przy sprzedaży (73 tys przebiegu) zbliżały się do wymiany.

W obecnym Fotesterze XT, zobaczymy, myślę że częściej, bo dużo używamy hamulców w porównaniu z manualem, ale zobaczymy.

W ASO powiedzieli, że rekordzista w XT wymieniał tarcze po 20 tys

Wiadomo, zużycie zależy od stylu jazdy, charakteru eksploatacji.

 

Wysłano z Xperia Z3

 

W poprzednim OBK tarcze przód wymieniałem co 90 kkm, klocki co 45. W obecnym mam 82 kkm póki co na pierwszych klockach, nie mówiąc o tarczach. Wymiana więc po 60 kkm jest dla mnie coś podejrzana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak tak na wszelki wypadek przejechałbym sie do innego ASO zeby spojrzało na te tarcze


bo :

 

 

Mozliwe, że ASO chce wymienić je z lekkim zapasem

albo jak masz chwile wolnego czasu mozesz wyciagnac lewarek z bagaznika odkrecic kolo i sobie zmierzyc grubosciomierzem - min grubosc przedniej tarczy do OBK  to 22mm według katalogow IC

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdecydowanie są....

Skoro razem z pierwszą wymianą klocków wymienia się tez tarcze to nie wygląda jakby były twardsze.

 

 

Porównaj zużycie tarcz (mm) oraz zużycie klocków (mm). 

W układach hamulcowych starszych aut było nieco inaczej, tarcza mogła mieć większe dopuszczalne zużycie. 

 

 

 Zużycie

Po pierwsze w trakcie eksploatacji pojazdu tarcze hamulcowe ulegają naturalnemu zużyciu. Choć materiał cierny klocków, z którym tarcze bezpośrednio współpracują ma wyraźnie mniejszą od nich twardość, to podczas hamowania także one stopniowo się ścierają. W efekcie grubość tarcz stopniowo się zmniejsza, aż dochodzi do granicy, po przekroczeniu której nie ma gwarancji że hamulce będą działać właściwie.

tarcze-10-223x300.jpegDodać tu wypada, iż we współczesnych samochodach tarcze hamulcowe generalnie zużywają się szybciej niż w autach sprzed dwóch czy trzech dekad. A to z tego względu, że wzrosła moc silników, pojazdy stały się dynamiczniejsze i muszą w związku z tym mieć bardziej wydajne hamulce. Ceną jaką trzeba zapłacić za bardziej skuteczne i komfortowe hamowanie jest zaś między innymi właśnie mniejsza trwałość tarcz. Czasy, gdy sięgała ona stu i więcej tysięcy kilometrów, coraz bardziej odchodzą zatem do przeszłości. Można się nawet zetknąć z opiniami, że w samochodach o mocy do ok. 100 KM optymalnym rozwiązaniem (ze względu na koszty, komfort i niezawodność) jest wymiana tarcz co drugą, trzecią wymianę klocków, zaś gdy moc auta przekracza 150 KM, nowe tarcze powinno się montować za każdym razem, gdy zakładane są nowe klocki. Zwróćmy uwagę, że samochody dzielone są tu nie stosownie do ich wieku, lecz ze względu na moc sinika. A zatem do grupy aut w których za każdym razem należałoby zmieniać klocki wraz z tarczami zaliczyć trzeba również kilkunastoletnie pojazdy napędzane mocnymi silnikami.

Wspomnijmy jeszcze, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do stopnia zużycia tarczy, należy po prostu sprawdzić jej grubość, najlepiej za pomocą specjalnej suwmiarki z wypukłymi szczękami pomiarowymi. Gdy uzyskany wynik okaże się mniejszy niż minimalna wartość podawana przez producenta pojazdu, sprawa jest oczywiście – tarcza nadaje się na złom.

Żródło: http://warsztatowiec.info/tarcze-hamulcowe/

 

Oraz chociażby to:

 

 

Często zużycie pierścienia trącego o 2mm obustronnie jest informacją dla serwisu o konieczności wymiany tarcz na nowe. Do niedawna samochody potrafiły przejechać 2 i 3 komplety klocków hamulcowych na jednych tarczach hamulcowych. Dzisiaj bardzo często podczas wymiany zużytych klocków hamulcowych po 30-40 tysiącach przejechanych kilometrów pomiar tarczy hamulcowej wskazuje potrzebę jej wymiany.

Grubość tarczy hamulcowej ma ogromny wpływ na jej zdolność do akumulacji temperatury.

Cieńsza tarcza niż dopuszczalna przez producenta będzie miała wpływ na temperaturę pracy pary trącej, która doprowadzi do deformacji tarczy hamulcowej oraz spadku skuteczności hamowania.

Źródło: http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/allgemein/uslugi_przeglad_pl/porady_hamulcowe/kiedy_wymienic_tarcze_pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...