Skocz do zawartości

Zaciski z Imprezy STI do BRZ/GT86


Rafix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? :)[/size]

Jaką masz moc w swoim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie 200 z planami do 230, chyba, że pomysł turbo/kompresora wypali, ale wszystko zależy od funduszy. A czemu pytasz? Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź, uważam, że układ montowany w GT86/BRZ jest zbyt słaby nawet dla seryjnej mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasują  P&P do zwrotnic,  potrzebna jest tylko przeróbka samych zacisków  tj  przełożenie odpowietrzników  gdyż zaciski są odwrócone o  180 stopni w stosunku do oryginału.  Stare otwory po odpowietrznikach się zaślepia

 

Wymagana jest nieseryjna felga, pod seryjne felgi zaciski nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się wtrące. Czy jeżeli uważacie, że seryjny uklad hamulcowy jest mało skuteczny, to nie lepiej wymienić go na inny ale nowy dedykowany do tego auta np. Alcon, AP Racing niż przerabiac coś co nie jest przystosowane do tego auta. Przecież to jest jedn z układów ktory decyduje o naszym życiu. Każda z ww firm ma kilka systemiw pasujacych i do seryjnych kół i do 18" . Można wyciąć szablon, przymierzyc i sprawdzic. Być moze maja nawet homologacje. Ja miałbym opory dawać w palnik majac swiadomosc ze zatrzymac mnie ma jakas samorobka wiec po co mi takie hample.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alcon i AP to inna liga cenowa, chińskie wynalazki to inna liga jakościowa niż  seryjne Brembo z STI - mimo wszystko wybrałbym serię z STI.

 

Druciarni tu nie ma żadnej, cięcia  dopasowywania tarcz etc. Jedynie zaślepienie starych otworów po odpowietrznikach i nawiercenie nowych i nagwitnowanie.  W zaciskach  jest na to miejsce w odlewie.  Większość producentów  aftermarketowych Jak np AP  ma zaciski przystosowane do obu sposobów montażu zamieniając  miejscami  odpowietrzniki z  rurkami łączącymi sekcję zacisków.

 

Przody pasują  P&P, czy to czarne czy złote brembo odsadzenie i rozstaw montażowy jest taki sam. Tyły złote bez adapterów nie pasują na pewno, czarne z STI 08+  -  bardziej prawdopodobne.

 

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=61978


mała poprawka - nie trzeba wiercić, wystarczy wykręcić zaślepki i wkręcić w ich miejsc odpowietrzniki , właśnie rzuciłem okiem na Brembo które leżą mi w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Odpowiedz na pytanie tego watku: Zdecydowanie nie!  Tu mozna poczytac dlaczego nie oraz co jest lepsza opcja:

 

https://blog.racetechnologies.com/2015/03/17/can-i-use-subaru-wrx-sti-brembo-calipers-on-my-scion-fr-s-or-subaru-brz/

 

 

  • Subaru WRX STI calipers are made to be mounted in the trailing position (behind the axle).  If mounted in front of the axle, by exchanging positions of the plugs and bleed screws on the caliper, it is not possible to bleed all the air out of the system because the fluid crossover in the caliper is the highest point and will trap air.  This leads to poor brake performance and a poor pedal feel.  If the calipers are mounted in front of the axle by putting the left hand STI caliper on the right side of the BRZ/FRS and vice versa, then the staggered pistons are in the wrong order, which leads to rapid and significant taper wear on the pad, which causes a number of other problems with the brake system.
  • The piston sizes of the WRX STI calipers are not appropriate for the BRZ/FRS, they are too large (resulting in a 25% increase in front).  This leads to a number of non-desireable side effects, including long brake pedal travel, greatly increased front brake bias, and ABS problems."
Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 20:17, mz56 napisał:

Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie.

 

Zaciski z WRX (4tloki) pasuja dokladnie tak jak mowisz - przeklada sie lewy na prawy itp. Brembo z STI (6 tloczkow) nie jest 'symetryczny' gora/dol, dlatego nie jest to dobry pomysl - nie jest to rozwiazanie bezinterwencyjne.

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili muszę się dokładnie przyjrzeć jak to wygląda w moim STI. Kształt odlewu i położenie otworów do zwrotnicy. Rozumiem, że po odwróceniu, zacisk jest za wysoko/za nisko i klocek nie leży na tarczy tam gdzie powinien ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obejrzałem sobie własne zaciski czterotłoczkowe z STI 08. Już czuję. "Pierwszy" tłoczek ma 40 mm, "drugi" 46 mm. W związku z tym, nie nadają się do wymiany prawa - lewa. Jeżeli zacisk trafia na tył, zamiast przodu tarczy, trzeba kombinować z odpowietrznikami. W przypadku zamiany stron, prawa - lewa, klocki będą rżnięte "od przodu". Przód klocka będzie ocierał blachą o tarczę, a tył będzie miał jeszcze kilka dobrych milimetrów.

Nie wiem, jak w WRX. Jeżeli tłoczki mają jednakową średnicę, to być może. Ale liczy się także geometria całego zacisku. Np. przesunięcie położenia tłoczków do tyłu. W stosunku do jarzma.

Czyli punktów mocowania do zwrotnicy.

Co prawda, przy obustronnym nacisku na tarczę, położenie (geometria) nie powinno mieć znaczenia. Motam się trochę, ale to moje "gorące" przemyślenia. Kierunek jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...