Matteo Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Czy jest możliwość zainstalowania LPG w levorgu? Jeśli tak to gdzie? Robię 60 000 km na rok, przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny... Rozumiecie ze jest potrzeba zaoszczędzenia. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 auto z bezposrednim wstryskiem paliwa (dit) wiec instalacja powinna byc dedykowana. Do forka z 2.0dit koszt takiej instalacji to 8-9k pln wiec do levorga pewnie podobnie o ile jakis producent juz takowa oferuje. Oczywiscie gwarancja na silnik idzie do smieci przy lpg... Dlatego na twoim miejscu powaznie zastanowilbym sie nad jakims dieselkiem - skoro ma byc oszczednie. Bo tak naprawde nie wiadomo jak 1,6dit z Levorga bedzie znosil lpg. LPG paliwo dobre jak kazde inne wiec nie wiem czemu ma "byc ostro". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Nie wiadomo, jak Levorg będzie znosił LPG, ale wiadomo jak Boxer Diesel znosi Diesla (czy istnienie w ogólności) - słabo. Podobnie jak większość obecnych diesli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Podobnie jak większość obecnych diesli. nie przesadzaj z dieslami popularnych marek nie ma w wiekszosci problemów. A ze SBD to diesel inny niz wszystkie to już inna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Z kosztami remontów idącymi w dziesiątki tysięcy, awariami pompowtryskiwaczy, padaniem głowic, zapychaniem DPFów... cóż, zakup diesla to ciekawy sposób na oszczędzanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crimson111 Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Znowu nie jest to taka norma te awarie wtrysków, zapychanie DPF itd. Są ludzie z dużymi przebiegami i bez takich problemów w SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Bardzo Wam dziękuję, czyli tak jak już myślałem niestety levorg odpada - ale jeszcze chciałem się troszkę pooszukiwać, a że może jednak. Rozumiem ze outbacka nowego 2.0D też nie polecacie? Spalanie tak podobno realnie się kręci koło 9 litrów co w sumie jest akceptowalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Jak będziesz latał tylko na autostradzie w Niemczech powyżej 160km/h to może tyle wciągnąć. W naszych warunkach będzie poniżej 8 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Z kosztami remontów idącymi w dziesiątki tysięcy, awariami pompowtryskiwaczy, padaniem głowic, zapychaniem DPFów... cóż, zakup diesla to ciekawy sposób na oszczędzanie. Jak ktoś kupuje nowe auto z założeniem, że będzie latał tylko w trasach i sprzeda je np po 3 latach z przebiegiem 180 kkm to w większości przypadków powyższe awarie nie będą go dotyczyć. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy ktoś kupuje właśnie diesla z przebiegiem 180 kkm lub więcej i liczy na tanią eksploatację... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crimson111 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Outbacka 2.0D polecamy - miałem, byłem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) z ciekawości zapytam przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny... skąd założenie, że będzie to 13-15 l/100 km, chodzi o szybsze przeloty autostradowe ? chyba 13-15 nie wynika z 60 k km w ruchu miejskim, bo wtedy każdy obecny diesel odpada Jak będziesz latał tylko na autostradzie w Niemczech powyżej 160km/h to może tyle wciągnąć. W naszych warunkach będzie poniżej 8 litrów. w "naszych warunkach" spalam XV Diesel od okolic 9 do lekko ponad 16 l/100 km może gdybym jechał idealnie przepisowo ocierałbym się o okolice 8 jeśli chłopak przyjmuje, że Levorgiem paliłby 13-15 to nie chce mi się wierzyć, że OBK 2.0 D miąłby zejść do 8 Jak ktoś kupuje nowe auto z założeniem, że będzie latał tylko w trasach i sprzeda je np po 3 latach z przebiegiem 180 kkm to w większości przypadków powyższe awarie nie będą go dotyczyć. to nie jest takie pewne, ja robiąc 40 k km rocznie trafiłem na SBD który niestety nie dawał rady w trasach a gwarancja na nic się zdała, parę aut juz miałem i pomimo, że to sprawa jak mniemam losowa to pierwszy raz w życiu tak mnie niby szanowana firma zawiodła 1. chcesz robić km w trasach za relatywnie nieduże pieniądze kup Skodę ;-) celowo z przymrużeniem oka ale jak liczą się koszty to warto przekalkulować całość kosztów utrzymania 2. ogólnie zakładając, ze miałbyś Levorgiem spalać 13-15 kup STI w 13 się wyrobisz jak nie to patrz pkt. 1 Edytowane 27 Lipca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Rozumiem ze outbacka nowego 2.0D też nie polecacie? Polecamy. Jak najbardziej. Wygląda na to, że jeździmy podobne ilości. W sumie SBD przejechałem ponad 370 kkm i poza znanym przypadkiem silnika z pierwszej serii, nigdy nie miałem żadnych problemów (obecnie ponoć poprawione, z resztą 200 kkm gwarancji). Ani z wtryskami, ani dpf-em, ani niczym innym. Realne średnie zużycie OBK SBD CVT w trasie, przelotowe na poziomie 120-130 km/h, autostrady ok 160 - 6,8-7,5 l/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) chcesz robić km w trasach za relatywnie nieduże pieniądze kup Skodę ;-) celowo z przymrużeniem oka ale jak liczą się koszty to warto przekalkulować całość kosztów utrzymania cokolwiek koncernu VW, Forda, Honde w dieslu ( chyba najbardziej bezawaryjny diesel ever) itp. Patrzac po wpisach użytkowników z forum to Levorg raczej ekonomicznym wozidłem nie jest- zresztą zadne Subaru nie jest ekono jezeli chodzi o spalanie czy serwis. Edytowane 27 Lipca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 zresztą zadne Subaru nie jest ekono jezeli chodzi o spalanie czy serwis z drugiej strony jak większość podobnych sobie aut, jeśli przyjmiemy, że ma to być automat, 4x4, podobna wielkość i masa nie zarzucałbym bym w tym konkretnym przypadku "wysokiego spalania" tylko Subaru 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) zresztą zadne Subaru nie jest ekono jezeli chodzi o spalanie czy serwis z drugiej strony jak większość podobnych sobie aut, jeśli przyjmiemy, że ma to być automat, 4x4, podobna wielkość i masa nie zarzucałbym bym w tym konkretnym przypadku "wysokiego spalania" tylko Subaru Ofc. Miałem Superba 2,0 TDI 4x4. Palił praktycznie tyle samo co obecny mój OBK Edytowane 27 Lipca 2016 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Realne średnie zużycie OBK SBD CVT w trasie, przelotowe na poziomie 120-130 km/h, autostrady ok 160 - 6,8-7,5 l/100 km z jakiegoś powodu chłopak przyjmuje, że Levorg spali mu 13-15 nierealnym wydaje się żeby tak samo użytkowany Subaru Diesel spalił 6,8-7,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Panowie ale OBK SBD w manualu ciśnięty na niemieckiej autostradzie 160 km/h + pali 9l/100 km i więcej Zniechęcacie człowieka do LPG - nie wiem czemu? Instalacja do tego silnika jest dostępna, nie jakaś licha tylko o odpowiedni zaawansowaniu technicznym. Jasne, że utarta gwarancji ale coś za coś. Jest kilka forumowych przykładów Forków 2.0 DIT które sobie radzą z LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 z jakiegoś powodu chłopak przyjmuje, że Levorg spali mu 13-15 ppatrzac na sygnature uzytkownika ktory temat założył wcale mnie to nie dziwi ( Auto: STI ) Jest kilka forumowych przykładów Forków 2.0 DIT które sobie radzą z LPG tylko ze 2.0dit a 1,6 dit to zupełnie 2 rożne silniki jeden to fa20 turbo drugi fb16 turbo ( czyli slinik z XV'a z turbiną ). Osobiscie dopoki ktos na swoim levorgu nie przetestowalby LPG to bym nie założył. W szczegolnosci ze przy LPG szans na gwarancyjna naprawe silnika nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 patrzac na sygnature uzytkownika ktory temat założył wcale mnie to nie dziwi ( Auto: STI ) no to zostawić sobie STI a w trasy Skoda w TDI-ku zostanie tyle kasy, że jazda "for fun STI" będzie gratis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Panowie, niezła dyskusja się wywiązała. Plusów i minus każdej opcji jest wiele ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest Dziękuję wszystkim za pomoc. Będę czegoś szukał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest No gdzież ... Lepsza od Subaru. Mam spore doświadczenia z tą marką (Octavia I, Octavia II, Superb I, Superb II, Roomster - w sumie prawie milion km). Jeśli chodzi o rozsądek i koszty eksploatacji - rzeczywiście trudno znaleźć coś lepszego. Ale równie trudno znaleźć coś nudniejszego. Spędzając pół życia w samochodzie zupełnie mi to nie odpowiada. Subaru nie jest absurdalnie drogie, osobiście wolę te parę złotych dołożyć dla własnego zdrowia psychicznego Edytowane 27 Lipca 2016 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Plusów i minus każdej opcji jest wiele ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest masakryczna czy nie policzmy Levorg 1.6 DIT vs. Octavia kombi 2.0 TDI 184KM + 4x4 + DSG dla ułatwienia przyjmijmy, że obydwa auta w zakupie kosztują tyle samo, każdym jeździmy 3 lata po 60 k km rocznie Levorg spalanie 13 PB/100 km (cena 4,50) 13x4,5x1800 = 105300 PLN Octavia 10 l ON/100 km (cena 4,20) 10x4,5x1800 = 75600 PLN przeglądy Levorg 180 k km / 15 k km = 12 przeglądów koszt wg. cennika ok. 26300 PLN edycja: koszt przeglądów to 29300 PLN http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89560-będzie-ostro-levorg-z-potlenkiem-lpg/?p=2485835 Octavia 180 k km/ 30 k km = 6 przegladów obecnie pierwsze 2 są w cenie auta (przez 4 lata do przebiegu 60 k km) pozostają jeszcze 4 policzmy je po 1500 PLN = 6000 PLN przyjmijmy, że reszta kosztów jest podobna koszty Levorg 105300 PLN 29300 PLN = 134600 koszty Octavia 75600 PLN 6000 PLN = 81600 różnica 134600 - 81600 = 53000 PLN 53000 PLN / 36 mc = 1472,22 PLN miesięcznie więcej Jeśli chodzi o rozsądek i koszty eksploatacji - rzeczywiście trudno znaleźć coś lepszego. Ale równie trudno znaleźć coś nudniejszego. mając tez doświadczenia ze Skodą i z jakimś tam Subaru nie mogę zrozumieć co jest tak ekscytującego w Subaru a nudnego w Skodzie bez wątpienia jest różnica między Octavia 1.4 a STI ale zanika przy "zwykłych autach" o porównywalnych zastosowaniach Edytowane 27 Lipca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Wszytko zależy ile na tę różnice trzeba będzie pracować . Z drugiej strony koszty paliwa w moim przypadku trzeba podzielić przez dwa. W kosztach to faktycznie serwis co 15kkm działa na niekorzyść Subaru. Levorg 180 k km / 15 k km = 12 przeglądów koszt wg. cennika ok. 26300 PLN Liczone jako cena max czy tak jak się płaci w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 nie mogę zrozumieć co jest tak ekscytującego w Subaru a nudnego w Skodzie Boś Waść strasznie analityczny umysł masz Sercem paczać nie umisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Liczone jako cena max czy tak jak się płaci w ASO? dla Subaru liczone wg. cennika dla mnie różnice cennik praktyka były symboliczne dla Skody na niekorzyść tzn. wszystkie 4 przeglądy w cenie przeglądu jako co 60 k km czyli z wymianą oleum w DSG Sercem paczać nie umisz Robię 60 000 km na rok, przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny... Rozumiecie ze jest potrzeba zaoszczędzenia. to tylko biznes, nie czas na sentymenty Z drugiej strony koszty paliwa w moim przypadku trzeba podzielić przez dwa. nie dziele kosztów paliwa przez dwa, założeniem jest użytkowanie Levorga ze spalaniem na poziomie 13 l/100 km stąd TDI-ka szacuje na średnio 10 l ON/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się