Skocz do zawartości

Najpiękniejsze wyścigowe i rajdowe samochody wszech czasów czyli all time classic race & rally


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

A ono się kiedykolwiek ścigało - pytam bo na wiki napisali o wyprodukowanej 1 sztuce (w sumie o Enzo w innej skórze)?   Doczytałem, że jednak latało po Nurburingu ;)

Edytowane przez kudlatypawelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś moje marzenie ściętej głowy ;)

auto chyba nigdy nie było w sprzedaży podobnie jak metro64

 

 

 

attachicon.gifFord RS 200 005.jpg

 

attachicon.gifFord_RS200_-_Race_Retro_2008_01.jpg

Było do homologacji wymagane było 200 sztuk wersji drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z innej beczki, Łada VFTS

bajka całkiem fajna......zupełnie inna niż dotycząca  polskiego moto sportu...niestety jeśli chodzi o osiągnięcia w polskim motosporcie ,bo były niezłe ,ale w chwili transformacji stracono całe dziedzictwo,nie można nawet zbudować poloneza czy 125p według jakiejkolwiek specyfikacji bo nie ma żadnej dokumentacji ,wszystko przejebano niestety i to jest przykre...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca ;) zbudować można według specyfikacji, dokumentacje się ostały :) 

 

 

 

 

Teraz to my jesteśmy odpowiedzialni za podtrzymywanie tego, a Ruska łada może się przy tym schować i tego się trzymajmy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No nie do końca ;) zbudować można według specyfikacji, dokumentacje się ostały :)

Ja miałem na myśli pełną szczegółową dokumentacje,a ten polonez został zbudowany na podstawie  pamięci ludzi którzy pracowali w OBRSO......więc nie ma możliwości, aby pan Kowalski miał dostęp do dokumentów i zbudował sobie poloneza np......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr Jaroszewicz a tu kolejne gwiazdy PRLu , Krupa i świętej pamięci Landsberg

I kolejna wydumka PRLu.125p GTJ.Osobiscie uważam ze projekt duzo ciekawszy niz Stratopolonez.

post-1135-0-86988400-1469295657_thumb.jpg

post-1135-0-23492500-1469296088.jpg

post-1135-0-29991600-1469296097.jpg

post-1135-0-50580000-1469296105.jpg

post-1135-0-27809400-1469296113.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Replika jest odbudowywana tego GTJ, a Stratos został się oryginalny i myślę, że na torze by go zjadł, w czasie gdy powstał nie było nic mocniejszego. Podczas pierwszy startów potrafił wykręcić parę piruetów na torze, a i tak wygrać wyścig.

 

 

Dziś na żywo robi piorunujące wrażenie, a co mówić o roku 78 ;)

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak w każdym razie każdy kto nim jeździł mówił że auto tragiczne w prowadzeniu.

Zresztą ogólnie opinia uwczesnych rajdowych gwiazd była taka że 125p był o wiele lepszym i przyjemniejsze autem a zmiana na poloneza była podyktowana marketingowe i każdy nad nią ubolewal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubel potrafił go okiełznać i naniósł sporo zmian w ustawieniach tego auta.

Polonez od Fiata był cięższy i to go stawiało w gorszym świetle, ale sama konstrukcja była lepiej zgrzana, sztywniejsza, lepszy był rozkład masy i dużo bezpieczniejszy - posiadał strefy zgniotu.

Fiat miał homo na silniki 1600 i 1800 Dohc, a Polonez od razu był 2000 i tylko z baraku laku FSO nie otrzymał głowicy 16 zaworowej i tylnej płyty podłogowej od Fiata 132 na sprężynie.

Ogólnie kiedyś Polski Motosport stał na bardzo wysokim poziomie jeśli chodzi o blok wschodni, wystarczy troszkę się zagłębić i o tym poczytać. Szkoda, że dziś jesteśmy w czarnej D#$%e. 

 

https://www.facebook.com/AdamFeliksProchnik/videos/1244573308894068/?pnref=story

 

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stratopolonez powstał po rozbiciu lancii stratos Jaroszewicza ,kiedy nie bardzo wiedzieli co zrobić z silnikiem i układem napędowym ,więc postanowiono wpakować to do poloneza,co do prowadzenia się dużego fiata to potwierdzam że ówcześni kierowcy jednym głosem twierdzili że jest o niebo lepszy od poloneza,ale później i jego dopracowano szczególnie tego ostatniego borewicza dwulitrowego z układem hamulcowym z porsche i kłową skrzynią biegów colotti,który w tamtych czasach był jednym z lepszych samochodów rajdowych jakie istniały i budził strach....

Przepraszam że jeszcze wrócę nadal do dokumentacji budowania tych samochodów,może są jakieś dokumenty pochowane w szufladach byłym pracowników OBRSO,ale nie ma ich ogólnie dostępnych,niestety nie umieliśmy zadbać o dziedzictwo narodowe w sporcie motorowym.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...