slim2102 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Dzwoniłem do właściciela i on nawet nie odczuł tego że mu auto muliło. Któryś z mechaników po jeździe próbnej zwrócił mu uwagę że auto jest zamulone i powiedział aby lał pb98... Czyli wychodzi na to że mnie kopnął ten zaszczyt szukania przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 (edytowane) Według mnie ważny w tym wszystkim jest fakt, że FB20 to w istocie słąby silnik do Forestera, stąd u kierowców często wrażenie że'nie jedzie'. Szkoda, że na nasz rynek bazowym silnikiem nie jest FB25 - wówczas i mocy tyle co trzeba i problemów z muleniem brak. Swoją drogą FHI modernizuje te silniki a moc stale ta sama, zresztą 150KM z dwóch litrów pojemności to zwyczajnie mało (10 lat temu Subaru oferowało już 165KM z EJ 20). Podobnie jak 173KM generowane przez 'All new' FB25 - ewidentnie szału nie robi - 200KM to wynik bez specjalnego wysiłku. Edytowane 26 Czerwca 2016 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 w tym silniku moc nie jest problemem a raczej mikro moment + charakterystyka silnika NA do tego staly naped AWD. Diesel pomimo mniejszej mocy o 3 konie jedzie lepiej. Zreszta FB to silniki tworzone z mysla o ekonomii jazdy a nie osiagach ( od tego sa silniki FA ) Pomimo tego autem z tym silnikiem mozna spokojnie wyprzedzać po mocnej redukcji a jedzie podobnie jak suvy konkurencji z 2 litrowymi wolnossącymi benzynami. 2,5i w forku byloby optymalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Więc tak, auto ma nie mało bo prawie 215 tys. to trochę ma. ...auto raz jeżdzi raz nie więc nie ma to związku z oprogramowaniem , moze coś z instalacją , czy jak słabnie to wszystkie wtryski pracuja ?, filtr paliwa byl kiedys wymieniany..a w zasadzie to 10 innych problemów łacznie z katalizatorem może być. Bez ogarniajacego i chcącego stracic troche czasu mechanika się nie obejdzie....a najlepiej jakby mu zostawić , żeby pojeżdził bo musi zrozumiec o co chodzi.. ....czarno to widzę ale to z programem sprawdzę .. ps.a co w tym dieslu było zlego..?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Więc tak, auto ma nie mało bo prawie 215 tys. to trochę ma. ...auto raz jeżdzi raz nie więc nie ma to związku z oprogramowaniem , moze coś z instalacją , czy jak słabnie to wszystkie wtryski pracuja ?, filtr paliwa byl kiedys wymieniany..a w zasadzie to 10 innych problemów łacznie z katalizatorem może być. Bez ogarniajacego i chcącego stracic troche czasu mechanika się nie obejdzie....a najlepiej jakby mu zostawić , żeby pojeżdził bo musi zrozumiec o co chodzi.. ....czarno to widzę ale to z programem sprawdzę .. ps.a co w tym dieslu było zlego..?? Forek kiedy ma "zamulkę" pracuje równo, pali za pierwszym razem itp. Dopiero przy ruszaniu występuje problem. Nie mam pojęcia czy wszystkie wtryski pracują, jak to sprawdzić?. Cały czas myśle o katalizatorze. Zaczął wydawać dziwny pierdzacy dźwięk przy jeździe na nizszych obrotach i nie jest to na pewno poluzowana osłona. Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły. Edit: Dziś wsiadłem do auta, kierunek ASO Subaru Grafix, a mulenie.... Ustąpiło :| Mimo wszystko umówiłem się na środę, aby doświadczone osoby się tym zajęły. Edytowane 27 Czerwca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Dopiero przy ruszaniu występuje problem jeżeli przy ruszaniu to ten program własnie w tym mial pomoc , niech sprobują wgrać nowy ....o ile nie jest juz wgrany... Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły. trudno , było minęło... Edytowane 27 Czerwca 2016 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Dopiero przy ruszaniu występuje problem jeżeli przy ruszaniu to ten program własnie w tym mial pomoc , niech sprobują wgrać nowy ....o ile nie jest juz wgrany... Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły. trudno , było minęło... Ostatni serwis w subaru point był wrzesień 2014 przy 140tys. Dziś dzwoniłem ponownie do właściciela który sam przyznał ze może i problem był ale jego spokojna jazda nie dawała mu tego odczuc i nic nikomu nie zglaszal. Najwyższe średnie spalanie jakie miał podczas całej eksploatacji Forka to było 8,5L. Po fakturach nie widze informacji o aktualizacji oprogramowania i.... mam nadzieję że go nie było A jeżeli chodzi o sbd, to tak jak diesel każdej marki krótkich przejazdów na niedogrzanym silniku nie lubi. Dziękuję za sprawdzenie i potwierdzenie dostępności aktualizacji. Zgłoszę to oddając w środę samochód do ASO. Edytowane 27 Czerwca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Jesli ma to czujnik spalania stukowego do sprawdzenia. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 O to to! Ten wątek praktycznie potwierdza moje spostrzeżenia. Skoro chłopakom z aktualizowano w kwietniu 2014 a mój forek ostatni serwis w ASO miał wrzesień 2014 to może nikt nie wgrał jeszcze nowej mapy. http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/70519-nowy-forester-szarpie-i-muli/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 oby to bylo to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 (edytowane) Właśnie jestem po wizycie w ASO. Niestety kiedy zostawiłem samochód to mulenie ustało. Na komputerze nic nie wykazywalo (nawet podczas jazdy). Zapytano mnie o ostatni termin/przebieg wymiany filtra paliwa... szybka weryfikacja faktur... Brak wymiany filtra paliwa od kupna auta z salonu. Dodam że auto było serwisowane w ASO do 140 tys. Telefon do serwisu ASO ktory wczesniej forka serwisowal i.... usłyszałem że tych filtrów zazwyczaj się nie wymienia... więc reasumujac: auto ma nalatane 214 tys w trasach gdzie stoją różne stacje benzynowe, z roznym paliwem na jednym, fabrycznym filtrze paliwa. Czy to jest przyczyna? Nie wiem, jednak pewien trop napewno. Jestem umowiony w ASO na wymianę ale dopiero po weekendzie. Oprogramowanie było aktualne. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edit: Ok pisze tak jak obiecałem. Mulenie cały czas wraca. Przed wczoraj, dziś rano i popołudniu udało mi się zjechać podczas usterki do ASO. Pan mechanik który jest już zaglebiony w problem przejechał się z komputerem i zapisał przejażdżki. Za wcześnie na diagnozę ponieważ nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa, lecz wszystkie objawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20. Panie Andrzeju, czy mógłbym poprosić Pana o informację, od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia? nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku.. bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20. no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... Ja tylko powtarzam podejrzenia mechanika ASO. Na chwilę obecną zasugerowano mi wymianę filtra paliwa. Owszem zrobię to , wymienię filtr i oczyszcze styk stukowca, tylko co dalej jeżeli to nie pomoże? Wymieniac wszystko po kolei i wydawać na to górę pieniędzy? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 3 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 3 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia? nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku.. bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20. no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... To pan chyba nie widział dlawiacego sie subaraka . Kolegi raz jezdzi dobrze przez miesiąc i później jakoś s czas muli. Kolega ma problem od 2009 roku. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) Najdziwniejsze jest to że odpala ładnie, na jałowym po dodaniu gazu wkręca się na obroty bez mulenia. Jedynie kiedy dostaje obciążenie to poszarpuje. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 3 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 To pan chyba nie widział dlawiacego sie subaraka no nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Szukałem, nie znalazłem. Gdzie jest stukowiec w fb20?Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... No nie wchodzi, bo miałem ta przyjemność zerknąć w komputer jakie aktualki były dostępne. Powyżej rocznika 2011 wszystkie do 2.0 n/a ale skrzynia 6mt :/Czy zaolejona kostka(w tym wewnętrzne styki) podpięta do wtryskiwacza benzyny może być przyczyną? Czy wywalało by błędy? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Zeby zobaczyc ten sensor musisz czesciowo zdjac uklad dolotowy (Ten Plastikowy czarny waz od filtra powietrza do tego czarnego pajak z czterema nogami ktory widziscz patrzac na silnik) Wystarczy odkrecic trzy sruby i przesunac to orurowanie w kierunku na blotnik od strony kierowcy. Pod nim zobaczycz okragly plastikowy pierscien dokrecony sruba ktora przechodzi przez jego centrum. Czujnik lezy barziej na lewo od osi silnika patrzac od przodu auta w kierunku tylu. Do tego plastikowego pierscienia jest doprowadzoy kabel z dwoma przewodami. Zapamietaj (zrob zdjecie) jak ten sensor byl ustawiony i nowy ustaw tak samo. Sprubuje zaraz doslac rysunek z fb 25 (niepowinno byc roznicy polozenia) Edytowane 4 Lipca 2016 przez Forest Gump 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Zeby zobaczyc ten sensor musisz czesciowo zdjac uklad dolotowy (Ten Plastikowy czarny waz od filtra powietrza do tego czarnego pajak z czterema nogami ktory widziscz patrzac na silnik) Wystarczy odkrecic trzy sruby i przesunac to orurowanie w kierunku na blotnik od strony kierowcy. Pod nim zobaczycz okragly plastikowy pierscien dokrecony sruba ktora przechodzi przez jego centrum. Czujnik lezy barziej na lewo od osi silnika patrzac od przodu auta w kierunku tylu. Do tego plastikowego pierscienia jest doprowadzoy kabel z dwoma przewodami. Zapamietaj (zrob zdjecie) jak ten sensor byl ustawiony i nowy ustaw tak samo. Sprubuje zaraz doslac rysunek z fb 25 (niepowinno byc roznicy polozenia) Dzięki, czekam na rysunek. W sobotę go przeczyszcze . Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Tak zdejmniesz dolot powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) To akurat wiem. Do wymiany świec musiałem większość rozebrać. Bardziej chodzi mi o samą lokalizację stukowca To ten ? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Widok z gory na silnik patrzac od przodu auta. tutaj bez "Czarnego Pajaka" - Przepustnicy. Sensor spalania stukowego to NR 8 W Prawo od osi silnika na bloku Widok od tylu auta do przodu. Teraz po lewej od osi silnika Zapamietaj Pozycje Byles szybszy tak to ten Edytowane 4 Lipca 2016 przez Forest Gump Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Nie wytrzymałem i poszedłem do garażu ale i tak zrobię czyszczenie w weekend. Dziękuję za pomoc! Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Tak mozesz go przemiezyc.... Oczyscic kontakty mozesz tym: http://allegro.pl/spray-srodek-do-czyszczenia-stykow-kontakt-60-fa-i6204213598.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Widok z gory na silnik patrzac od przodu auta. tutaj bez "Czarnego Pajaka" - Przepustnicy. Sensor spalania stukowego to NR 8 W Prawo od osi silnika na bloku Widok od tylu auta do przodu. Teraz po lewej od osi silnika Zapamietaj Pozycje Byles szybszy tak to ten Wydaje mi się że mam dość dobry dostęp do czujnika więc prawdopodobnie nie będę musiał demontowac przepustnicy Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Lipca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się