Skocz do zawartości

Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli


slim2102

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie ważny w tym wszystkim jest fakt, że FB20 to w istocie słąby silnik do Forestera, stąd u kierowców często wrażenie że'nie jedzie'.

Szkoda, że na nasz rynek bazowym silnikiem nie jest FB25 - wówczas i mocy tyle co trzeba i problemów z muleniem brak.

Swoją drogą FHI modernizuje te silniki a moc stale ta sama, zresztą 150KM z dwóch litrów pojemności to zwyczajnie mało (10 lat temu Subaru oferowało już 165KM z EJ 20). Podobnie jak 173KM generowane przez 'All new' FB25 - ewidentnie szału nie robi - 200KM to wynik bez specjalnego wysiłku.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku moc nie jest problemem a raczej mikro moment + charakterystyka silnika NA do tego staly naped AWD. Diesel pomimo mniejszej mocy o 3 konie jedzie lepiej. Zreszta FB to silniki tworzone z mysla o ekonomii jazdy a nie osiagach ( od tego sa silniki FA ) Pomimo tego autem z tym silnikiem mozna spokojnie wyprzedzać po mocnej redukcji a jedzie podobnie jak  suvy konkurencji z 2 litrowymi wolnossącymi benzynami.


2,5i w forku byloby optymalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc tak, auto ma nie mało bo prawie 215 tys.

 

to trochę ma. ;) ...auto raz jeżdzi raz nie więc nie ma to związku z oprogramowaniem , moze coś z instalacją , czy jak słabnie to wszystkie wtryski pracuja ?, filtr paliwa byl kiedys wymieniany..a w zasadzie to 10 innych problemów łacznie z katalizatorem  może być. Bez ogarniajacego i chcącego stracic troche czasu mechanika się nie obejdzie....a najlepiej jakby mu zostawić , żeby pojeżdził bo musi zrozumiec o co chodzi.. ;) ....czarno to widzę ale to z programem sprawdzę ..

ps.a co w tym dieslu było zlego..?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Więc tak, auto ma nie mało bo prawie 215 tys.

to trochę ma. ;) ...auto raz jeżdzi raz nie więc nie ma to związku z oprogramowaniem , moze coś z instalacją , czy jak słabnie to wszystkie wtryski pracuja ?, filtr paliwa byl kiedys wymieniany..a w zasadzie to 10 innych problemów łacznie z katalizatorem może być. Bez ogarniajacego i chcącego stracic troche czasu mechanika się nie obejdzie....a najlepiej jakby mu zostawić , żeby pojeżdził bo musi zrozumiec o co chodzi.. ;) ....czarno to widzę ale to z programem sprawdzę ..

ps.a co w tym dieslu było zlego..??

Forek kiedy ma "zamulkę" pracuje równo, pali za pierwszym razem itp. Dopiero przy ruszaniu występuje problem. Nie mam pojęcia czy wszystkie wtryski pracują, jak to sprawdzić?. Cały czas myśle o katalizatorze. Zaczął wydawać dziwny pierdzacy dźwięk przy jeździe na nizszych obrotach i nie jest to na pewno poluzowana osłona.

 

Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły.

 

 

Edit: Dziś wsiadłem do auta, kierunek ASO Subaru Grafix, a mulenie.... Ustąpiło :|

Mimo wszystko umówiłem się na środę, aby doświadczone osoby się tym zajęły.

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero przy ruszaniu występuje problem

 

jeżeli przy ruszaniu to ten program własnie w tym mial pomoc , niech sprobują wgrać nowy ....o ile nie jest juz wgrany... ;)

 

 

 

Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły.

 

trudno , było minęło... 

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dopiero przy ruszaniu występuje problem

jeżeli przy ruszaniu to ten program własnie w tym mial pomoc , niech sprobują wgrać nowy ....o ile nie jest juz wgrany... ;)

 

 

Co do sbd, to fakt sprzedałem. Nic mu nie dolegało jednak codzienne dojazdy do pracy 8km w jedna i 8km w druga raczej w dłuższej perspektywie by mu nie służyły.

trudno , było minęło...

Ostatni serwis w subaru point był wrzesień 2014 przy 140tys. Dziś dzwoniłem ponownie do właściciela który sam przyznał ze może i problem był ale jego spokojna jazda nie dawała mu tego odczuc i nic nikomu nie zglaszal. Najwyższe średnie spalanie jakie miał podczas całej eksploatacji Forka to było 8,5L. Po fakturach nie widze informacji o aktualizacji oprogramowania i.... mam nadzieję że go nie było ;)

 

A jeżeli chodzi o sbd, to tak jak diesel każdej marki krótkich przejazdów na niedogrzanym silniku nie lubi.

 

Dziękuję za sprawdzenie i potwierdzenie dostępności aktualizacji. Zgłoszę to oddając w środę samochód do ASO.

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wizycie w ASO. Niestety kiedy zostawiłem samochód to mulenie ustało. Na komputerze nic nie wykazywalo (nawet podczas jazdy). Zapytano mnie o ostatni termin/przebieg wymiany filtra paliwa... szybka weryfikacja faktur... Brak wymiany filtra paliwa od kupna auta z salonu. Dodam że auto było serwisowane w ASO do 140 tys. Telefon do serwisu ASO ktory wczesniej forka serwisowal i.... usłyszałem że tych filtrów zazwyczaj się nie wymienia... więc reasumujac: auto ma nalatane 214 tys w trasach gdzie stoją różne stacje benzynowe, z roznym paliwem na jednym, fabrycznym filtrze paliwa. Czy to jest przyczyna? Nie wiem, jednak pewien trop napewno. Jestem umowiony w ASO na wymianę ale dopiero po weekendzie. Oprogramowanie było aktualne.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

Edit:

Ok pisze tak jak obiecałem. Mulenie cały czas wraca. Przed wczoraj, dziś rano i popołudniu udało mi się zjechać podczas usterki do ASO. Pan mechanik który jest już zaglebiony w problem przejechał się z komputerem i zapisał przejażdżki. Za wcześnie na diagnozę ponieważ nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa, lecz wszystkie objawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20. Panie Andrzeju, czy mógłbym poprosić Pana o informację, od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?

 

nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. :) filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..

 

 

 

bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.

 

no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... :)  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?

nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. :) filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..

bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.

no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... :)
Ja tylko powtarzam podejrzenia mechanika ASO. Na chwilę obecną zasugerowano mi wymianę filtra paliwa. Owszem zrobię to , wymienię filtr i oczyszcze styk stukowca, tylko co dalej jeżeli to nie pomoże? Wymieniac wszystko po kolei i wydawać na to górę pieniędzy?

 

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?

nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. :) filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..

bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.

no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... :)

To pan chyba nie widział dlawiacego sie subaraka ;). Kolegi raz jezdzi dobrze przez miesiąc i później jakoś s czas muli. Kolega ma problem od 2009 roku.

 

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to że odpala ładnie, na jałowym po dodaniu gazu wkręca się na obroty bez mulenia. Jedynie kiedy dostaje obciążenie to poszarpuje.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, nie znalazłem. Gdzie jest stukowiec w fb20?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

od kiedy była dostępna ostatnia aktualizacja do forka z 2011r. 2.0 N/A manual z 5 biegowa skrzynia?

nie wiem , ale jeżeli nie "wchodzi" tzn. że juz jest wgrane.. :) filtr trzeba spr/wym. ale to nie bedzie przyczyna , czujnik spalania stukowego wym. lub chociaż oczyścić pow. styku..

bjawy wskazują na problem jaki występował w jednostce ej20.

no nie , pana auto raz jeżdzi ok a czasem się dlawi....więc to nie "to".... :)

No nie wchodzi, bo miałem ta przyjemność zerknąć w komputer jakie aktualki były dostępne. Powyżej rocznika 2011 wszystkie do 2.0 n/a ale skrzynia 6mt :/


Czy zaolejona kostka(w tym wewnętrzne styki) podpięta do wtryskiwacza benzyny może być przyczyną? Czy wywalało by błędy?


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zobaczyc ten sensor musisz czesciowo zdjac uklad dolotowy (Ten Plastikowy czarny waz od filtra powietrza do tego czarnego pajak z czterema nogami ktory widziscz patrzac na silnik) :)

 

Wystarczy odkrecic trzy sruby i przesunac to orurowanie w kierunku na blotnik od strony kierowcy.

Pod nim zobaczycz okragly plastikowy pierscien dokrecony sruba ktora przechodzi przez jego centrum.

Czujnik lezy barziej na lewo od osi silnika patrzac od przodu auta w kierunku tylu.

 

Do tego plastikowego pierscienia jest doprowadzoy kabel z dwoma przewodami.

Zapamietaj (zrob zdjecie) jak ten sensor byl ustawiony i nowy ustaw tak samo.

 

Sprubuje zaraz doslac rysunek z fb 25 (niepowinno byc roznicy polozenia)

Edytowane przez Forest Gump
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zobaczyc ten sensor musisz czesciowo zdjac uklad dolotowy (Ten Plastikowy czarny waz od filtra powietrza do tego czarnego pajak z czterema nogami ktory widziscz patrzac na silnik) :)

 

Wystarczy odkrecic trzy sruby i przesunac to orurowanie w kierunku na blotnik od strony kierowcy.

Pod nim zobaczycz okragly plastikowy pierscien dokrecony sruba ktora przechodzi przez jego centrum.

Czujnik lezy barziej na lewo od osi silnika patrzac od przodu auta w kierunku tylu.

 

Do tego plastikowego pierscienia jest doprowadzoy kabel z dwoma przewodami.

Zapamietaj (zrob zdjecie) jak ten sensor byl ustawiony i nowy ustaw tak samo.

 

Sprubuje zaraz doslac rysunek z fb 25 (niepowinno byc roznicy polozenia)

Dzięki, czekam na rysunek. W sobotę go przeczyszcze :).

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widok z gory na silnik patrzac od przodu auta.

 

tutaj bez "Czarnego Pajaka" - Przepustnicy.

 

Sensor spalania stukowego to NR 8

W Prawo od osi silnika na bloku


Widok od tylu auta do przodu.

Teraz po lewej od osi silnika

Zapamietaj Pozycje


Byles szybszy tak to ten :D:yahoo:

post-21305-0-92667200-1467651919_thumb.png

post-21305-0-82513800-1467652583.png

post-21305-0-45463400-1467652695.png

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widok z gory na silnik patrzac od przodu auta.

 

tutaj bez "Czarnego Pajaka" - Przepustnicy.

 

Sensor spalania stukowego to NR 8

W Prawo od osi silnika na bloku

 

Widok od tylu auta do przodu.

Teraz po lewej od osi silnika

Zapamietaj Pozycje

 

Byles szybszy tak to ten :D:yahoo:

Wydaje mi się że mam dość dobry dostęp do czujnika więc prawdopodobnie nie będę musiał demontowac przepustnicy :)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...