Skocz do zawartości

Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli


slim2102

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie świece tak czy siak muszę wymienić, czeka mnie długa zagraniczna wycieczka więc lepiej przed czasem dokonać wymiany.
Jeżeli to nie pomoże to podjadę do mojego mechanika ew. ASO i poproszę o te logi. Niestety aż na tyle się nie znam aby zrobić to samemu, poza tym nie posiadam odpowiedniego sprzętu.
Po wymianie świec (jutro) dam znać.


Edit:
Zauważyłem pewną rzecz, kiedy delikatnie przyciskam gaz to auto przyspiesza płynnie. Jednak kiedy go wcisnę w podłogę z niskich obrotów to zaczyna bardzo delikatnie (odczuwalne tylko dla kierowcy) pooszarpywać, a z przodu w okolicach katalizatora albo za, wydobywa się wcześniej wspomniany dźwięk "pierdzenia wydechu".
Wczoraj czyściłem przepływkę (nic nie dało) a dziś zrobię dwie rzeczy, wymienię świece na nowe NGK irydowe i przeczyszczę przepustnicę.

ok, pokolei:

1. wyczyściłem przepustnicę, wygląda jak fabryka
2. wyczyściłem czujnik map sensora
3. wymieniłem wszystkie 4 świece na NGK iridium
4. odpiąłem (w sumie nie miałem wyjścia) akumulator na 2 godziny

Zawsze po odpięciu akumulatora samochód zachowuje się dziwnie (myślę że to chwila jeżeli chodzi o adaptację), więc ciężko mi stwierdzić czy usterka została wyeliminowana. To co zauważyłem, że przy włączonej klimie zaczął przyspieszać a nie jak to wcześniej było stać w miejscu, oraz cichszy zrobił się wydech podczas dodawania gazu "pedał w podłogę" na niskich obrotach. Do soboty będę jeździł po mieście i obserwował (praca-dom),a sobotę mam trasę ok 500 km i drugie tyle w niedziele. Swoje obserwacje oczywiście napiszę na forum.

 

a tak wyglądały stare świece:
3c7e9bb4273805fd6edeb193974a3ea5.jpg42a5b8a665dd23730976f0dabd17d721.jpg11e0c898cf2e34062b78baf2b962eb1b.jpg

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zajadę oftopem ale ciężko było te świece wymienić ? 

tzn dało rade zrobić to we własnym zakresie ?

 

Nie jestem mechanikiem, a na codzień zajmuje się praca biurową i sam dałem radę :) trochę trzeba się nagimnastykować ze świecami bliżej ściany grodziowej. Tam masz ciasno i klucz musiałem wkładać w 3 częściach w otwór gdzie znajduje się świeca. Moim zdaniem trzeba to robić bardzo delikatnie aby nie uszkodzić świecy. Jednak jest pewna kwestia... Musisz wiedzieć z jaką siłą należy dokręcić świece.

 

Edit:

 

Brak mi sił. Wymiana świec i czyszczenie ww.podzespołów nic nie pomogło. Dziś jest to samo. Muli od dołu. Byłem przed chwilą na badaniu spalin, aby wyeliminować kata, okazało się że w normie... Może ktoś z Bstoku mógłby mi pomóc zgrać te logi? Ew. w niedzielę będę w Gdańsku. Jakieś pomysły ? Może ktoś ma ochotę się przejechać moim autem bo może wymyślam ;)

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zajadę oftopem ale ciężko było te świece wymienić ?

tzn dało rade zrobić to we własnym zakresie ?

Nie jestem mechanikiem, a na codzień zajmuje się praca biurową i sam dałem radę :) trochę trzeba się nagimnastykować ze świecami bliżej ściany grodziowej. Tam masz ciasno i klucz musiałem wkładać w 3 częściach w otwór gdzie znajduje się świeca. Moim zdaniem trzeba to robić bardzo delikatnie aby nie uszkodzić świecy. Jednak jest pewna kwestia... Musisz wiedzieć z jaką siłą należy dokręcić świece.

 

Edit:

 

Brak mi sił. Wymiana świec i czyszczenie ww.podzespołów nic nie pomogło. Dziś jest to samo. Muli od dołu. Byłem przed chwilą na badaniu spalin, aby wyeliminować kata, okazało się że w normie... Może ktoś z Bstoku mógłby mi pomóc zgrać te logi? Ew. w niedzielę będę w Gdańsku. Jakieś pomysły ? Może ktoś ma ochotę się przejechać moim autem bo może wymyślam ;)

Jak wspomniałeś sam nie naprawisz. Odstaw samochód do warsztatu

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a byles z problemem w ASO ? Dla silnikow serii EJ jest nowy soft wiec moze dla FB cos tez beda mieli. ASO powinno wiedziec ocb zgodnie z zapewnieniami dyrekcji o akcji naprawczej dotyczacej mulenia

Tak bylem w aso. Wspominalem o problemie kiedy auto trafilo do nich jak wypiela sie wtyczka od cewki. Poza bledem cewki nic nie wykryto. Chociaz jestem ciekaw czy ktos przejechal sie z podpietym kompem aby sprawdzic jak auto zachowuje sie podczas ruszania... Moze w piatek je zostawie ponownie w aso...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominalem o problemie kiedy auto trafilo do nich jak wypiela sie wtyczka od cewki.

to moze warto im tez wspomniec ze temat znany jest przez SIP , ktory oglosil "akcje naprawcza" w postaci wgrywania nowego softu (link do tematu - moze warto wydrukowac pare stron i im to pokazac ?) :

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82282-fa%C5%82szywe-spalania-stukowe-w-20-na-wadliwe-ecu/page-3

cytuje dyrekcje:

"

W międzyczasie dokonaliśmy konsultacji zarówno z FHI jak i wieloma importerami.

 

Wprawdzie wcześniej już napisałem jakie tematy będziemy omawiali,  lecz na wszelki wypadek (także wobec wpisów, które w międzyczasie się pojawiły ) pozwolę sobie przypomnieć, że ew. poprawa nie będzie dotyczyła przypadków tankowania ( czasem bez wiedzy kierowcy !) paliwa gorszej jakości, czy też klasycznego „zamulania” auta poprzez zbyt zachowawczą eksploatację.

W tym miejscu trzeba przypomnieć, że komputer sterujący dysponuje wieloma mapami stosowanymi w zależności nie tylko od jakości paliwa, ale także od stylu jazdy. Tak więc, gdy cały czas jeździmy bardzo delikatnie komputer dostosowuje  odpowiednio wybór mapy – bierze tę właśnie najbardziej konserwatywną. W takiej sytuacji jego reset ( = powrót do nastaw fabrycznych ) spowoduje krótkoterminową poprawę sytuacji, lecz po pewnym czasie powróci do ( negatywnej ) „normy”. Takie zjawisko nie ma nic wspólnego z objawem spalania stukowego. Mówiąc bardziej obrazowo – gdy wychowujemy sobie muła, mamy muła. Gorzej, gdy wychowujemy ogiera, a pomimo tego mamy muła – i tym tematem się zajmiemy.

 

Konsultacje dokonane podczas spotkania serwisowego wykazały, że w innych państwach Unii problem albo w ogóle nie występuje, albo ma powiązanie z uszkodzeniem gniazd zaworowych (szczególnie w przypadku stosowania jako paliwa gazu ).

Zebraliśmy także informacje od naszych dealerów, ze szczególnym uwzględnieniem EFP. Tutaj udało się „zlokalizować” jeszcze jedną przyczynę – uszkodzenie wtryskiwaczy ( w kontekście braku takich problemów w innych państwach można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że wynika to z zanieczyszczeń w paliwie ).

Otwartym tematem pozostaje także naturalnie kwestia stosowanie najnowszej wersji oprogramowania w komputerze.

 

W świetle powyższych ustaleń droga postępowania będzie wyglądała następująco :

 

1.   Sprawdzenie zainstalowania w samochodzie najnowszej wersji oprogramowania;

2.   Jeżeli oprogramowanie jest w najnowszej wersji, lub jego update nie wnosi pozytywnych zmian sprawdzenie stanu gniazd zaworowych ( endoskop );

3.   W przypadku braku uszkodzeń gniazd wymiana wtryskiwaczy;

 

Operacja nr. 1 będzie wykonywana bezpłatnie dla wszystkich aut zakupionych w SIP  oraz tych zakupionych poza SIP, lecz serwisowanych w naszym ASO ( przynajmniej 1 serwis w ciągu 12 m-cy przed zgłoszeniem tematu do ASO )

Przygotujemy także na warunkach j.w. specjalna ofertę cenową na wtryskiwacze.

W przyszłym tygodniu odbędą się w SIP szkolenia techniczne dla wszystkich ASO. Wprawdzie tematem szkolenia jest Levorg, lecz zostanie to uzupełnione o  poruszoną tu tematykę.

W związku z powyższym przewidujemy rozpoczęcie działań po stronie ASO po 20 października b.r. (jeżeli coś się zmieni – poinformuję w tym wątku ).

 

Pozdrowienia"

 

Zgodnie z tym co dyrekcji pisze każde ASO powinno o tym wiedziec ale np moze sciemniac zeby wydoic z Ciebie jak najwiecej :(

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wspominalem o problemie kiedy auto trafilo do nich jak wypiela sie wtyczka od cewki.

to moze warto im tez wspomniec ze temat znany jest przez SIP , ktory oglosil "akcje naprawcza" w postaci wgrywania nowego softu (link do tematu - moze warto wydrukowac pare stron i im to pokazac ?) :

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82282-fa%C5%82szywe-spalania-stukowe-w-20-na-wadliwe-ecu/page-3

cytuje dyrekcje:

"

W międzyczasie dokonaliśmy konsultacji zarówno z FHI jak i wieloma importerami.

 

Wprawdzie wcześniej już napisałem jakie tematy będziemy omawiali, lecz na wszelki wypadek (także wobec wpisów, które w międzyczasie się pojawiły ) pozwolę sobie przypomnieć, że ew. poprawa nie będzie dotyczyła przypadków tankowania ( czasem bez wiedzy kierowcy !) paliwa gorszej jakości, czy też klasycznego „zamulania” auta poprzez zbyt zachowawczą eksploatację.

W tym miejscu trzeba przypomnieć, że komputer sterujący dysponuje wieloma mapami stosowanymi w zależności nie tylko od jakości paliwa, ale także od stylu jazdy. Tak więc, gdy cały czas jeździmy bardzo delikatnie komputer dostosowuje odpowiednio wybór mapy – bierze tę właśnie najbardziej konserwatywną. W takiej sytuacji jego reset ( = powrót do nastaw fabrycznych ) spowoduje krótkoterminową poprawę sytuacji, lecz po pewnym czasie powróci do ( negatywnej ) „normy”. Takie zjawisko nie ma nic wspólnego z objawem spalania stukowego. Mówiąc bardziej obrazowo – gdy wychowujemy sobie muła, mamy muła. Gorzej, gdy wychowujemy ogiera, a pomimo tego mamy muła – i tym tematem się zajmiemy.

 

Konsultacje dokonane podczas spotkania serwisowego wykazały, że w innych państwach Unii problem albo w ogóle nie występuje, albo ma powiązanie z uszkodzeniem gniazd zaworowych (szczególnie w przypadku stosowania jako paliwa gazu ).

Zebraliśmy także informacje od naszych dealerów, ze szczególnym uwzględnieniem EFP. Tutaj udało się „zlokalizować” jeszcze jedną przyczynę – uszkodzenie wtryskiwaczy ( w kontekście braku takich problemów w innych państwach można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że wynika to z zanieczyszczeń w paliwie ).

Otwartym tematem pozostaje także naturalnie kwestia stosowanie najnowszej wersji oprogramowania w komputerze.

 

W świetle powyższych ustaleń droga postępowania będzie wyglądała następująco :

 

1. Sprawdzenie zainstalowania w samochodzie najnowszej wersji oprogramowania;

2. Jeżeli oprogramowanie jest w najnowszej wersji, lub jego update nie wnosi pozytywnych zmian sprawdzenie stanu gniazd zaworowych ( endoskop );

3. W przypadku braku uszkodzeń gniazd wymiana wtryskiwaczy;

 

Operacja nr. 1 będzie wykonywana bezpłatnie dla wszystkich aut zakupionych w SIP oraz tych zakupionych poza SIP, lecz serwisowanych w naszym ASO ( przynajmniej 1 serwis w ciągu 12 m-cy przed zgłoszeniem tematu do ASO )

Przygotujemy także na warunkach j.w. specjalna ofertę cenową na wtryskiwacze.

W przyszłym tygodniu odbędą się w SIP szkolenia techniczne dla wszystkich ASO. Wprawdzie tematem szkolenia jest Levorg, lecz zostanie to uzupełnione o poruszoną tu tematykę.

W związku z powyższym przewidujemy rozpoczęcie działań po stronie ASO po 20 października b.r. (jeżeli coś się zmieni – poinformuję w tym wątku ).

 

Pozdrowienia"

 

Zgodnie z tym co dyrekcji pisze każde ASO powinno o tym wiedziec ale np moze sciemniac zeby wydoic z Ciebie jak najwiecej :(

To dobra wola dyrekcji z tą akcja, lecz nie jest ona do tego egzemplarza. Najprościej sprawdzić u kogos od subaru jak się zachowuje. Ewentualnie z gory założyć ze to wina srukowca i go wymienić.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Akir napisał, ja mam model z silnikiem FB20 więc akcja jest skierowana raczej do jednostki EJ20. Powiem tak, u mnie to jest jakaś loteria...Kiedy wyjeździłem jakieś 60% baku, który zatankowałem na stacji NO NAME, dziś zatankowałem go ponownie do pełna tym razem na stacji BP paliwem PB98. Przejechałem (żeby nie skłamać) ok 5km-6km i nagle auto wyrwało do przodu. I znów nie mam pojęcia czy to jest czysty zbieg okoliczności czy w grę wchodzi jakość paliwa  lub ilość paliwa w baku. Standardowo jak odkręciłem korek było "pssssst". Teraz kiedy wciskam gaz do podłogi to auto nie spowalnia tylko przyspiesza... Zobaczymy jak długo..

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może sonda lambda ?

miałem coś takiego jak się zawieszała 

 

żeby to sprawdzić najlepiej jakimś elm przez telefon znaleźć napięcie z sony lambdy i sprawdzić czy skacze min co 1 sek . 

 

Najlepiej były by ustalić jakie masz czasy wtrysków co pozwoliło by spekulować co jest problemem .

 

 

Czasami są to banalne rzeczy , w starych samochodach był zimowy obieg powietrza znad kolektora wydechowego który powinien się zamknąć po osiągnięciu 50 C , ale czasem się nie zamykał co powodowało podobne skutki , oczywiście nie sugeruje że w subaru taki dinozaur sie znajduje 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slim2102 często jeździsz na pustm baku? (widzę na desce rozdzielczej) Nic dziwnego że zasyczało po odkreceniu korka. Szczerze to pierwsze co zrobiłbym w Twojej sytuacji to zatankowałbym do pełna.

 

Zacząłem zwaracać uwagę na charakterystyczne syczenie podczas odkręcania korka wlewu paliwa. Otóż z moich obserwacji wynika że nawet po przejechaniu 2 km (w celach testu) i po odkręceniu korka...syczy, głośno i wyraźnie. Czy jest jakieś odpowietrzenie baku w korku? Ew. we wlewie którego ja gołym okiem nie widzę? A może to syczenie nawet po przejechaniu 2km jest normalne ? Auto na chwilę obecną (tfu tfu) zbiera się ładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@slim2102 często jeździsz na pustm baku? (widzę na desce rozdzielczej) Nic dziwnego że zasyczało po odkreceniu korka. Szczerze to pierwsze co zrobiłbym w Twojej sytuacji to zatankowałbym do pełna.

Zacząłem zwaracać uwagę na charakterystyczne syczenie podczas odkręcania korka wlewu paliwa. Otóż z moich obserwacji wynika że nawet po przejechaniu 2 km (w celach testu) i po odkręceniu korka...syczy, głośno i wyraźnie. Czy jest jakieś odpowietrzenie baku w korku? Ew. we wlewie którego ja gołym okiem nie widzę? A może to syczenie nawet po przejechaniu 2km jest normalne ? Auto na chwilę obecną (tfu tfu) zbiera się ładnie.
@slim2102, u mnie (My2013, fb20) też syczenie występuje za każdym razem, jednak nie miałem na myśli by utrzymać wysoki poziom w zbiorniku by owo podciśnienie wyeliminować. Po prostu uważam że jazda na 'oparach' nie jest z wielu powodów korzystna.

Jeśli chodzi o syczenie jest to zjawisko normalne.

Podciśnienie w zbiorniku jest utrzymywane celowo by zapobiec wydostawaniu się na zewnątrz oparów paliwa. W czasie postoju byłoby to i niekomfortowe i niebezpieczne.

Tym nie musisz się martwić.

 

Ps. Mulenie nie występuje.

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie, na chwilę obecną jest ok. Jutro jadę do trójmiasta, zobaczymy czy problem powroci.  Jak tylko zacznie się zamulanie to od razu uderzę do Aso. Koniec szukania na własną rękę :)


W poniedziałek jak będzie miejsce to stawiam auto do ASO. Tym samochodem nie da sie jechac. Dławi sie bardzo mocno. Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzieki Panowie, na chwilę obecną jest ok.

 

 

 

Tym samochodem nie da sie jechac. Dławi sie bardzo mocno.

 

to jak jest..? Chyba był jakiś program do tego modelu ale nie jestem pewien ..ewentualnie spr. w poniedzialek.

 

 

 

ale np moze sciemniac zeby wydoic z Ciebie jak najwiecej

 

od pewnego czasu zauważyłem , czytając Pana posty , że ogólnie nie jest Pan zadowolony z życia.... :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie piszecie o syczeniu z baku po odkręceniu korka wlewu paliwa

ALE NIKT NIE PISZE 

CZY JEST TO ZASYSANIE DO BAKU CZY WYRZUT NA ZEWNĄTRZ !!!

a jest to kluczowe do wykluczenia pewnego zjawiska zw. z "odpowietrzaniem" a może "napowietrzaniem" baku.

więc merytorycznie bo syczeć powinno ale w którą stronę - o to jest pytanie ...

 

 

 

co do czyszczenia przepływomierza - to że wygląda jak fabrycznie nowy nic nie znaczy ważne jak mierzy w ruchu przy obciążeniu

jeżeli kable WS i cewki są ok.

95% że szaleje układ sterowania

 

 

co od stukowca - skoro masz za 200pln nowy to wymień bo dojazd do :mechanika i 1 r-g kosztuje więcej...

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dzieki Panowie, na chwilę obecną jest ok.

Tym samochodem nie da sie jechac. Dławi sie bardzo mocno.

to jak jest..? Chyba był jakiś program do tego modelu ale nie jestem pewien ..ewentualnie spr. w poniedzialek.

 

 

ale np moze sciemniac zeby wydoic z Ciebie jak najwiecej

od pewnego czasu zauważyłem , czytając Pana posty , że ogólnie nie jest Pan zadowolony z życia.... :)

Panie Andrzeju, już ja mówię jak jest.

Wyjechałem w trasę ok 400 km. Samochód z początku zachowywał się bardzo przyzwoicie. Szybkie włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie nie stanowiło mu problemu. Problem zaczął sie po przejechaniu ok 200 km kiedy musiałem wyprzedzac. Auto wleklo sie jak żółw. Każda redukcja to muł i poszarpywanie. Wiec odpuściłem wyprzedzanie na trasie. Po jakimś czasie miałem możliwość jechania ze stała prędkością 120km na 5 biegu. Uśpiło to moja czujność i przy pierwszym rondzie chciałem szybko włączyć sie do ruchu. Niestety padło na nadjeżdżający autobus. Ja mu but w podłogę a on przyspiesza tak jakby ktoś go z tylu pchał na wyłączonym silniku. I tak do 3000obr. Potem zapinam 2 bieg i to samo... Jest to troche niebezpieczne i przez to zrezygnowałem z małżonka z wyjazdu urlopowego autem za granice. Będę wdzięczny za sprawdzenie czy jest dostena aktualizacja. Do czasu jak auta nie naprawie to swoje żale w postaci obserwacji bede wylewał na forum ;) dzis czeka mnie powrót. Dam znac co i jak.

 

Ps. Powietrze do baku po odkręceniu korka jest zasysane ale...to można wyeliminować ponieważ auto ma teraz zamulke i niestety to nie pomaga.

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od pewnego czasu zauważyłem , czytając Pana posty , że ogólnie nie jest Pan zadowolony z życia.... :)

Panie Andrzeju zle Pan zauważył. Moje doswiadczenia z naprawami w ASO sa jakie są - tzn. pieniadze wziete a wykonanie bardzo slabe  ( JM Auto) Byc moze Pańskie ASO zawsze staje na wysokosci zadania czego Panu zycze. Nie mniej jednak kolega ma dosc duzy problem ze swoim autem, po czesci czuje sie za to odpowiedzialny" bo przed zakupem auta autor wątku prowadzil ze mną konwersacje na PW, w ktorej polecalem Subaru z silnikiem FB20 jako kompletnie bezawaryjne i bezproblemowe auto ( zreszta na forum tez taka opinie na temat tego silnika wyrazam)- jak widac bylem w błędzie za co autora wątku serdecznie przepraszam :blush: . W dodatku z tego co pamietam ( niestety PW pokasowalem) @slim2102 zmienil SBD wlasnie na FB20 zeby miec "święty spokój"

Wiec zamiast wycieczek osobistych to może spróbowałby Pan pomoc?

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjechałem w trasę ok 400 km. Samochód z początku zachowywał się bardzo przyzwoicie. Szybkie włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie nie stanowiło mu problemu.

oprogramowanie sprawdzę ale z opisu wynika jakiś inny problem...., jaki przebieg ma samochód , czy byl serwisowany i kiedy to się zaczęło dziać..?

 

 

 

Byc moze Pańskie ASO zawsze staje na wysokosci zadania czego Panu zycze.

 

to by było zbyt piękne... :) 

 

 

 

W dodatku z tego co pamietam ( niestety PW pokasowalem) @slim2102 zmienil SBD wlasnie na FB20 zeby miec "święty spokój"

 

tak to jest.....powinien ktoś ogarniajacy subaru to przejrzeć...., zgrać program , wysłać do DT może tam cos ustalą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjechałem w trasę ok 400 km. Samochód z początku zachowywał się bardzo przyzwoicie. Szybkie włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie nie stanowiło mu problemu.

oprogramowanie sprawdzę ale z opisu wynika jakiś inny problem...., jaki przebieg ma samochód , czy byl serwisowany i kiedy to się zaczęło dziać..?

 

 

Więc tak, auto ma nie mało bo prawie 215 tys. (ale przecież co to jest dla wolnossącej benzyny :) ) Przebieg można powiedzieć autostradowy. Do 150 tys forek serwisowany był w ASO Subaru Point w Łodzi. Później poprzedni właściciel serwisował w Subaru Kubiak&Dziąg gdzie założycielami są byli pracownicy Pointu. Także "zwykły" mechanik auta nie widział.. Z faktur wynika że wszystko było robione na czas. Poprzedni właściciel wspomniał mi przy sprzedaży aby lać pb98 bo na 95 nie idzie. Dopiero teraz skojarzyłem że mogło chodzić o tzw. zamulanie. Auto mam od 3 miesięcy i osobiście zrobiłem nim już 6200km. Najgorsze że usterka jest nie do przewidzenia. Powrót dzisiaj miałem bez szału, przy wyprzedzaniu kiedy to teoretycznie usterki nie było auto zamuliło i niestety musiałem wrócić na swoje miejsce. 

Czy ASO wykonując diagnostykę komputerową widzi dostępne aktualne oprogramowanie?? 

 

od pewnego czasu zauważyłem , czytając Pana posty , że ogólnie nie jest Pan zadowolony z życia.... :)

Panie Andrzeju zle Pan zauważył. Moje doswiadczenia z naprawami w ASO sa jakie są - tzn. pieniadze wziete a wykonanie bardzo slabe  ( JM Auto) Byc moze Pańskie ASO zawsze staje na wysokosci zadania czego Panu zycze. Nie mniej jednak kolega ma dosc duzy problem ze swoim autem, po czesci czuje sie za to odpowiedzialny" bo przed zakupem auta autor wątku prowadzil ze mną konwersacje na PW, w ktorej polecalem Subaru z silnikiem FB20 jako kompletnie bezawaryjne i bezproblemowe auto ( zreszta na forum tez taka opinie na temat tego silnika wyrazam)- jak widac bylem w błędzie za co autora wątku serdecznie przepraszam :blush: . W dodatku z tego co pamietam ( niestety PW pokasowalem) @slim2102 zmienil SBD wlasnie na FB20 zeby miec "święty spokój"

Wiec zamiast wycieczek osobistych to może spróbowałby Pan pomoc?

 

 

Tak, sprzedałem forka SH SBD aby kupić bezawaryjną benzynę :) Chyba gdzieś popełniłem błąd, tylko gdzie.

 

A tak beż żartów, to autko fajne, jak nie zamula to i tych kucyków mi starczy. Jednak jego przypadłość jest dla mnie bardzo niebezpieczna. 

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjechałem w trasę ok 400 km. Samochód z początku zachowywał się bardzo przyzwoicie. Szybkie włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie nie stanowiło mu problemu.

oprogramowanie sprawdzę ale z opisu wynika jakiś inny problem...., jaki przebieg ma samochód , czy byl serwisowany i kiedy to się zaczęło dziać..?

 

No to tak, sprobowac zadzwonic czy serwisy w ktorych bylo auto, wiedzą cos o jego przypadłości.czt bylo coś zrobione w tym kierunku.

 

od pewnego czasu zauważyłem , czytając Pana posty , że ogólnie nie jest Pan zadowolony z życia.... :)

Panie Andrzeju zle Pan zauważył. Moje doswiadczenia z naprawami w ASO sa jakie są - tzn. pieniadze wziete a wykonanie bardzo slabe ( JM Auto) Byc moze Pańskie ASO zawsze staje na wysokosci zadania czego Panu zycze. Nie mniej jednak kolega ma dosc duzy problem ze swoim autem, po czesci czuje sie za to odpowiedzialny" bo przed zakupem auta autor wątku prowadzil ze mną konwersacje na PW, w ktorej polecalem Subaru z silnikiem FB20 jako kompletnie bezawaryjne i bezproblemowe auto ( zreszta na forum tez taka opinie na temat tego silnika wyrazam)- jak widac bylem w błędzie za co autora wątku serdecznie przepraszam :blush: . W dodatku z tego co pamietam ( niestety PW pokasowalem) @slim2102 zmienil SBD wlasnie na FB20 zeby miec "święty spokój"

Wiec zamiast wycieczek osobistych to może spróbowałby Pan pomoc?

Tak, sprzedałem forka SH SBD aby kupić bezawaryjną benzynę :) Chyba gdzieś popełniłem błąd, tylko gdzie.

 

A tak beż żartów, to autko fajne, jak nie zamula to i tych kucyków mi starczy. Jednak jego przypadłość jest dla mnie bardzo niebezpieczna.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...