Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni i przekładniach


Jaro_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jakie macie doświadczenia i co ile wymieniać olej w skrzyni biegów oraz w przekładniach

mam 140 000 przejechane i zastanawiam się co zmieniać 

księga podaje skrzynia 120 000 a o przekładniach nic nie widziałem

Edytowane przez Jaro_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam szanowne forum, wczoraj zakupiłem '08 Tribeca EU z przebiegiem 212k km przesiadając się z Chryslera Pacifica 4.0.

Panowie chcę wymienić oleje w skrzyni, przekładniach i silniku. Mam pytanie odnośnie oleju w ASB, czy olej 5ATF=ATF HP? Czy ktoś z Was zalewał olej Revenol SU5 http://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1790-RAVENOL-ATF-SU5-Fluid-4L.html który niby posiada specyfikacje Subaru ATF HP?

Gdzie kupujecie filtr skrzyni i w jakich cenach? W jaką ilość oleju do ASB się zaopatrzyć robiąc standardową wymianę poprzez odkręcenie korka spustowego i wymianę filtra?

 

I jeszcze jedno, czy filtr oleju ASB w '08 jest tak samo umieszczony i dostęp jest identyczny jak w poprzedniej wersji? Tak jak na tym filmiku?

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za info. Jeszcze pytanie ile tego atfu podczas zwykłej wymiany poprzez spuszczenie korkiem?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

10l wystarczylo mi na dwie statyczne wymiany

 

 

Czyli podczas wymiany statycznej zlewamy dokładnie 5l ATFu? Pytam bo w metalowej bańce jest 4l i nie wiem czy to wystarczy, czy jednak muszę kupić minimum 5l na jedną wymianę oleju.

 

mam jeszcze pytanie odnośnie tego oleju Revenol SU5, czy ktoś go zalewał?

 

Specyfikacje

RAVENOL SU5 ATF Fluid może zastąpić następujące płyny do przekładni automatycznych:  

  • Subaru 4ATF, 5ATF, ATF HP
  • Subaru K0415-Y0700,
  • Subaru SOA868V940, SOA868V941. SOA427V1500
Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni 5EAT zdecydowanie oryginał !!! już nie jedna skrzynia poległa od wlewania różnych olei niby posiadających normy. w skrzyniach 5EAT jest cały sterownik zintegrowany z elektrozaworami , żaden nie wymienny , a koszt ok 6tys. , nie wiem czy warto ryzykować …… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni 5EAT zdecydowanie oryginał !!! już nie jedna skrzynia poległa od wlewania różnych olei niby posiadających normy. w skrzyniach 5EAT jest cały sterownik zintegrowany z elektrozaworami , żaden nie wymienny , a koszt ok 6tys. , nie wiem czy warto ryzykować ……

Tez sie spotkałem z taka opinia i wlalem oryginal

 

5l dobrze miec jak miske sciagasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

5l dobrze miec jak miske sciagasz.

 

No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę?

 

Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5l dobrze miec jak miske sciagasz.

No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę?

 

Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr

Ja sciagalem dla swietego spokoju. Samym korkiem zejdzie ok. 4l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5l dobrze miec jak miske sciagasz.

 

No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę?

 

Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr

 

masz racje kup w US , wszystko i nie kombinuj ……  :facepalm:

tylko potem nie pytaj na forum , mam problem ze skrzynią ….. 

Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry :(

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry :(

 

a gdzie niby kombinuje? w tym że chcę zaoszczędzić parę $$ kupując w US?

Ja wiem że najłatwiej podjechać do ASO i zlecić wymianę, ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo.

 

cóż , nie pozostaje mi nic innego , jak zdrówka ! i powodzenia :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry :(

 

a gdzie niby kombinuje? w tym że chcę zaoszczędzić parę $$ kupując w US?

Ja wiem że najłatwiej podjechać do ASO i zlecić wymianę, ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo.

 

Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje

 

bym powiedział , rewelacyjnie !

ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje

 

bym powiedział , rewelacyjnie !

ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam ;)

 

 

Przećwiczone i działa

Olej a nie trunki :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje

 

Nie wiem co Ty pijesz ;) i nie chce wiedzieć ….. ale wlewać syfrola ;) do 5EAT , z którym pewnie nigdy nie miałeś do czynienia , to tak jak wlewać  castrola 15w40 ze specyfikacją do Żuka , wlewając do STI …… przecież też pojedzie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje

 

bym powiedział , rewelacyjnie !

ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam ;)

 

 

Przećwiczone i działa

Olej a nie trunki :biglol:

 

a jaki dokładnie olej Castrola lejesz do ASB? Jeśli posiada specyfikacje Subaru, to pewno można lać. Tak samo jest w skrzyniach Chryslera, ma być lany olej ATF+4 ale nie koniecznie Mopar, bo olej o tej spacyfikacji produkuje kilkunascie firm, ja np używam ATF+4 Petro Canada

 

 

do dyfrów poszedl GULF 75w90

 

czyli pełny syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem wszystkie oleje i kiedy dobierałem się do filtra skrzyni (dlaczego on tam został umieszczony?) zauważyłem przypocony dość mocno jeden wężyk. Te wężyki są  zaciśnięte tylko rozprężnymi opaskami. Czy u Was też te wężyki przy filtrze też się pocą? Ja na wszelki wypadek przesunołem tą rozprężna opaskę i dodałem standardową opaskę.

 

A do dyfrów zalałem Motul Motyl Gear 75w90

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo sucho. Tam nie ma dużego cisnienia

 

ja wiem że tam nie zbyt dużego ciśnienia, ale myślę że  po tym jak wyglądał filtr i olej, to pewno nie był dawno wymieniany i się lekko filtr przypchał co powodowało zwiększenie ciśnienia w tych przewodach i przez to pocenie. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy obeschnie to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...