piotrr Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Jestem przed zmianą kół /drugi komplet/, a w związku z tym ASO zaleca zakup drugiego kompletu czujników. Ktoś przerabiał temat w Levorgu? Oryginały czy zamienniki - jeśli tak jakie? Podobno nie można systemowo wyłączyć kontroli ich obecności../?/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 nie można systemowo wyłączyć kontroli ich obecności../?/ PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IgorK Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Hej, Ja mam podobne pytanie - przymierzam się do wymiany kół. Moje ASO zaproponowało drugi komplet czujników, ale za dość kosmiczną cenę. Dodatkowo podają, że nie ma możliwości "klonowania" czujników. Czyli pewnie byłbym skazany na wymianę kół zawsze u nich. W jaki sposób radzicie sobie z tematem drugiej pary czujników? Pozdrawiam, Igor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 W czwartek będę przerabiał ten temat pierwszy raz, więc dokładnie podpytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crimson111 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Kurcze, to ja też czekam na info od Cristopha, bo mam już felgi i opony, ale zapomniałem o tym szczególe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Ja temat przerobiłem. Czujniki, jak się chce /ASO/ można dezaktywować. Więc na lato nie mam, a na zimę będę miał aktywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Z mojego doswiadczenia absolutnie najlepszym rozwiazaniem sa czujniki ktore mozna klonowac. Np. Firmy Aligator. Raz zklonowane mozna zmieniac kola jak i kiedy sie chce. Liczba kompletow nieograniczona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 trochę to brzmi jak reklama... kiedy rok temu zgłębiałem temat znalazłem na forum info że są problemy z klonowaniem oryginalnych czujników, jak i zamienników, to mnie zainspirowało do takiego rozwiązania jw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Z tymi czujnikami to tylko utrapienie. EU robi nas za głupków, tak jakby człowiek nie potrafił sam zmierzyć ciśnienia. Co za problem "przewidzieć", że kierowca może mieć dwa komplety opon i dać taką możliwość zaprogramowania drugiego kompletu czujników? Przeczytałem w instrukcji obsługi, że czujniki w Levorgu wskazują jedynie znaczny spadek ciśnienia i tylko wtedy, gdy samochód przekroczy 30 km/h. Czyli jeśli auto stoi na "flaku", to dopiero po przekroczeniu 30 czujnik zaalarmuje? Mam takie wrażenie, że czujniki w Subaru są montowane tylko po to, aby literalnie wypełnić przepisy. Jeśli więc te czujniki są, bo być muszą, to dlaczego nie mierzą ciśnienia w kołach i nie informują kierowcy przy starcie, ile wynosi ciśnienie w poszczególnych kołach. W Mercedesie znajomych czujniki przy każdorazowym uruchomieniu samochodu wskazują dokładne ciśnienie w kołach i komputer wskazuje konieczność dopompowania kół. Skoro więc w Subaru takiej opcji nie ma, to dlaczego wymaga się za taki czujnik €70 x 4 koła i wymaga konieczności wizyty w serwisie przy każdej zmianie opon? Skazany na serwis, czy jak? Sam jestem ciekawy, jak sobie poradzi mój serwis w czwartek i co mi odpowiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Nie ma zadnych problemow z klonowaniem ID. Wszystko zalezy od tego jakiego osprzetu sie uzywa. Amatorsko jest za drogo bo treba wydac ponad 1500 EUR. Kupuje opony w Reifen.com w DE i klonowanie mam gratis. W PL sa na pewno firmy ktore maja odpowiedni sprzet i wiedze. Reklamy nie robie, tylko pisze co sie sprawdzilo za pierwszym podejsciem. Aligator jest jedna z marek.Jezeli chodzi o wentyle chyba najstarsza (od lat 20-tych) Dlatego pisze "Na przyklad". Pozatym bylo juz tu, na forum duzo o klonowaniu ID Mam tez SSM III software i Intrface. Mozna tym aktywowac lub deaktywowac TPMS. Gozej jak po wypadku policja zabezpieczy auto a jakis rzeczoznawca znajdzie, ze TPMS byl OFF. Problem z Ubezpieczycielem gwarantowany. Auto jest jak bez homologacji / dopuszczenia do ruchu. @Christoph W moim Oplu Astra ST dziala to jak w mercedesie. Subaru jest prostszy. Zmiana pozycji kol nie wymaga programowania przez OBD W Mercedesie albo Oplu trzeba zaprogramowac nowa pozycje kola. ... ale przyzad do tego jest tani. Original 150 EUR Chinska podrobka 50 EUR (aliexpress) Edytowane 17 Października 2016 przez J23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Ja kupiłem do OBK też takie do klonowania - działają ok. Co ciekawe poza dokładnym ciśnieniem mierzą także temperaturę w kole. Mój gumiarz odczytuje to małym urządzeniem, które przykłada do koła. Niestety samochód nie jest w stanie wyświetlić tych informacji. Wszystko działa na zasadzie: jest ok albo masz problem, ale nie powiem ci jak duży i w którym kole. To akurat jest słabe, potencjał systemu jest niewykorzystany. Niedawno zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia, akurat jechałem na przegląd. Dwa razy zatrzymywałem się, żeby zobaczyć w którym kole mam za mało powietrza. Na oko nie byłem w stanie określić. W ASO okazało się, że w jednym kole jest trochę mniej niż w pozostałych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 A jak jest z wożeniem drugiego kompletu kół /przewożenie z garażu do serwisu/ - auto nie wariuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Nie wożę, zostawiam w przechowalni. Jest niebezpieczeństwo, że w trakcie tej operacji logistycznej system nie będzie działał prawidłowo. Jednak po pozbyciu się nadbagażu wszystko powinno wrócić do normy. Edytowane 17 Października 2016 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) @ Piotr Kolo ktore sie nie kreci (nie krecilo przez dluzszy czas), nie wysyla sygnalu. Powieszenie na stojaku powoduje wylaczenie zasilania sensorow. Gdyby bylo tak jak podejzewasz, mozna by wozic sensory w bagazniku :-) System TPMS w Subaru to oskubany system bezposredni. Sensory systemu bezposredniego plus prosty odbiornik ktory nie rozroznia pozycji kola. Dlatego nie ma sensu podawania cisnienia na display w aucie. Pelny system bezposredni jest jeszcze gorszy, jezeli chodzi o programowanie. Wymaga nie tylko sklonowania id, ale dodatkowo zaprogramowanie pozycji kola przez OBD. Np.: Mercedes i Opel / jak wyzej. W VW system jest posredni. Odczyt nastepuje przez sensor ABS. Cisnienie jest miezone na zasadzie obwodu kola. Mniej powietrza mniejsza srednica=wyzsze obroty w porownaniu do trzech pozostalych. Sensory sa bez id i mozna je zawsze skalibrowac samemu. Edytowane 17 Października 2016 przez J23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 jaki jest koszt czyjników np Aligator w porównaniu z oryginałami subaru? Subaru to chyba ok 800-1000 zł za komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 przy zmianie kol u gumiarza czujnik 180 zawor 20 oczywiscie niemieckie aligatory do programowania jak chcesz kupic osobno to 210 komplet tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Z mojego doswiadczenia absolutnie najlepszym rozwiazaniem sa czujniki ktore mozna klonowac. Np. Firmy Aligator. Raz zklonowane mozna zmieniac kola jak i kiedy sie chce. Liczba kompletow nieograniczona A pasują do subaru? Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andnal Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 jaki jest koszt czyjników np Aligator w porównaniu z oryginałami subaru? Subaru to chyba ok 800-1000 zł za komplet Do mojego XV, ASO w Lublinie zawołali 200 zł za sztukę, za dwa tygodnie będę u nich, to zwrócę uwagę czy oryginał czy zamiennik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 @Andrzejxx Tak uzywalem je w Forku MY16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 @Andrzejxx Tak uzywalem je w Forku MY16. W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 @Andrzejxx Tak uzywalem je w Forku MY16. W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW. Wysłano z Xperia Z3 a deaktywowac system da sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 @Andrzejxx Tak uzywalem je w Forku MY16. W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW. Wysłano z Xperia Z3 a deaktywowac system da sie? Zapewne tak, jednak nie z poziomu dostępnego dla kierowcy. W ASO zapewne można go dezaktywować. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 ...mialem na mysli MY 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Jestem w serwisie na pierwszej zmianie kół: oryginalne czujniki, alufelgi i nowy komplet opon. Technik serwisu odpowiedział na konkretnie postawione pytania: 1. Czy jest możliwość zaprogramowania drugiego kompletu opon: zima/lato do samodzielnej przekładki? Tak, technicznie taką możliwość przewidział producent, więc to jest możliwe. 2. Informacja dotycząca Austrii: generalny importer zarządził, że czujniki mają być na nowo programowane przy każdorazowej przekładce kół (!) Dlaczego? Ze względów bezpieczeństwa, ponieważ zdarzało się, że komputer samochodu "gubił" zaprogramowane wcześniej lecz nieużywane koła i w związku z tym wywalało błędy i tak czy tak należało przyjechać do serwisu. Dlatego też serwis w Austrii ze względu na zarządzenie Generalnego Importera programuje tylko jeden komplet oryginalnych czujników przy każdorazowej zmianie. Edytowane 20 Października 2016 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Bo chcą kasę.. Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się