Skocz do zawartości

Kilka technicznych spraw dot. Hawka WRX


cosworth1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
20.02.2016 nabyłem Imprezę WRX 2007 rok. Poprzedni właściciel miał to auto od 8 lat nie upalała natomiast stosował olej Castrol 10w60.
Też nie mam zamiaru używać auta wyczynowo. 
Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40(sugestia elmo ;) )??
Jeśli tak to czy mogę przy wymianie taki zastowować? (jaką markę polecacie)
Czy przejście na ten inny olej wiąże się z jakąś procedurą?
przykładowo jakiś olej na 1000 czy 2000 km żeby przeczyścić silnik a następnie dopiero ten właściwy?

I pytania z innej beczki: 
Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi?
Co ewentualnie mogę zrobić żeby poprawić "fabrykę" jako że mam w 100% oryginalny egzemplarz.(nie chodzi mi o podnoszenie mocy)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40

Powinien. Odpuść tą lepkośc i castrola. O oleju jest wątek caaaaaaaały :) .

Wlej se milersa albo inny markowy. Procedurą może być najwyżej płukanka , wymiana filtra i podkładki korka.

Kolektor da Ci eliminację bulgotu :) . w serii bym tego nie dawał.

Jeśli chcesz poprawiać bez mocy -to zawieszenie i dobre opony ,a  jak czujesz braki to hamulce STI.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej 5w30, zrób 1000-2000 km a później w zależności czy to ma śmigać miasto czy trasy  5W30 albo 5W40.  Kolektor nie zaszkodzi,nie będzie auto bardziej "bulgotało" ;) możesz założyć rozpórki kielichów, zalożyć kpl tłumik o większym przekroju, w subaru jest wiele możliwości, wybór należy do Ciebie, podałem proste przykłady na początek :)

Edytowane przez AlexClyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chociaż z tyłu zabawy bo półke trzeba wyrzucić...

 

a ja akurat mam wersję wagon ;)

 

wydawało mi się że przechodzenie między lepkościami oleju nie jest takie łatwe a tu wylać wlać?? 

 

a to znalazłem o kolektorze prawda?

 

Zalety to:

 

- Wyraźnie (!) szybsze wstawanie sprężarki (spool up) 

- Szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu (mniejszy turbo lag)

- Znacznie lepsze warunki pracy silnika w szczególności cylindrów 2 i 4 (mniejszy backpressure -> lepszy volumetric efficiency i niższa temperatura) co pozwala wystroić silnik na większą moc maksymalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi?

 

Po wymianie kolektora , jest konieczny remap !!!!!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

20.02.2016 nabyłem Imprezę WRX 2007 rok. Poprzedni właściciel miał to auto od 8 lat nie upalała natomiast stosował olej Castrol 10w60.

Też nie mam zamiaru używać auta wyczynowo. 

Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40(sugestia elmo ;) )??

Jeśli tak to czy mogę przy wymianie taki zastowować? (jaką markę polecacie)

Czy przejście na ten inny olej wiąże się z jakąś procedurą?

przykładowo jakiś olej na 1000 czy 2000 km żeby przeczyścić silnik a następnie dopiero ten właściwy?

 

I pytania z innej beczki: 

Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi?

Co ewentualnie mogę zrobić żeby poprawić "fabrykę" jako że mam w 100% oryginalny egzemplarz.(nie chodzi mi o podnoszenie mocy)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Michał

Millers. Jeżdżę, wymieniam i jestem zadowolony.

 

Jeśli chcesz zmienieć olej, to wystarczy zrobić "płukankę". Specjalne preparaty ma do tego celu np. Millers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chociaż z tyłu zabawy bo półke trzeba wyrzucić...

 

a ja akurat mam wersję wagon ;)

 

wydawało mi się że przechodzenie między lepkościami oleju nie jest takie łatwe a tu wylać wlać?? 

 

a to znalazłem o kolektorze prawda?

 

Zalety to:

 

- Wyraźnie (!) szybsze wstawanie sprężarki (spool up) 

- Szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu (mniejszy turbo lag)

- Znacznie lepsze warunki pracy silnika w szczególności cylindrów 2 i 4 (mniejszy backpressure -> lepszy volumetric efficiency i niższa temperatura) co pozwala wystroić silnik na większą moc maksymalną.

 

Myślę że to dotyczy kolektora w komplecie z turbiną twin scroll. No i jeszcze misa olejowa do wymiany i downpipe..... a po tym autko jeździ jak Honda a nie Subaru :biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej miejscowości nie mogłem kupić żadnego z proponowanych olei :huh: w pracy zamieszanie i nie mam kiedy podskoczyć do Wrocławia, musiałem zamówić motul 300v bedzie zalany dziś no i tak jak radziliście płukanka chyba też motula

 

o milersie mogłem w ogóle zapomnieć nikt nie sprowadza (czułem się jakbym na jakiejś Ukrainie był w sklepie motoryzacyjnym)

 

a eneos sustina to zapytali mnie co to jest w ogóle  :biglol:

 

na tą chwile wszystko będzie ładny dzień to porobię foty i otworzę temat w nasze subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz na stronę Millersa, szukasz sprzedawcy, zamawiasz i masz.

 

a ja wolę jednak podjechać do kolegi co ma sklep z częściami i wziąć od niego w takiej cenie jak on kupuje np w intercars (bez marży sprzedawcy detalicznego) 

Edytowane przez cosworth1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zalany Motul 300V 5w40 a przed tym płukanka motula....... nie obyło się bez problemów od wyjechania z salonu nikt nie odkręcał płyty pod silnikiem  :huh: no i zapieczone 2 śruby się urwały trzeba było rozwiercać i gwintować.

 

jakie założyć tarcze hamulcowe na przód (oczywiście 293)???? ............ bo lekko pulsują przy hamowaniu

 

i czy przewody w stalowym oplocie wyostrzą reakcję na naciśniecie hamulca?? bo wrażenie jest jakby na początku nie chciał hamować(siły hamowania są odpowiednie)

Edytowane przez cosworth1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie obyło się bez problemów od wyjechania z salonu nikt nie odkręcał płyty pod silnikiem

To jak wymieniano olej i filtr ? :huh: 

 

 

jakie założyć tarcze hamulcowe na przód (oczywiście 293)???? ............ bo lekko pulsują przy hamowaniu

Zacznij od gładkich Brembo. Do tego dobry klocek - ja polecam CL RC5+, choć ma on swoje "wady" ;) 

 

 

bo wrażenie jest jakby na początku nie chciał hamować(siły hamowania są odpowiednie)

Wymień płyn hamulcowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jak wymieniano olej i filtr ?

 

a bo ja wiem mechanik tłumaczył mi że gdzieś jest tam dostęp ręką żeby odkręcić filtr.

 

a że tym razem porządna wymiana z odsysaniem z nierówności miski poniżej korka spustu oleju to się napracował  


A i jeszcze jeden banał dla niektórych....

Żarówkę pozycyjną się wykręca czy wyciąga z lampy. Żebym nie urwał czegoś ;)

Pozycyjne zrobiłem.............. teraz pytanie

 

Jak się dostać do żarówek przeciwmgłowych??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...