cosworth1984 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam!20.02.2016 nabyłem Imprezę WRX 2007 rok. Poprzedni właściciel miał to auto od 8 lat nie upalała natomiast stosował olej Castrol 10w60.Też nie mam zamiaru używać auta wyczynowo. Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40(sugestia elmo )??Jeśli tak to czy mogę przy wymianie taki zastowować? (jaką markę polecacie)Czy przejście na ten inny olej wiąże się z jakąś procedurą?przykładowo jakiś olej na 1000 czy 2000 km żeby przeczyścić silnik a następnie dopiero ten właściwy?I pytania z innej beczki: Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi?Co ewentualnie mogę zrobić żeby poprawić "fabrykę" jako że mam w 100% oryginalny egzemplarz.(nie chodzi mi o podnoszenie mocy)?Z góry dziękuję za odpowiedzi.Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40 Powinien. Odpuść tą lepkośc i castrola. O oleju jest wątek caaaaaaaały . Wlej se milersa albo inny markowy. Procedurą może być najwyżej płukanka , wymiana filtra i podkładki korka. Kolektor da Ci eliminację bulgotu . w serii bym tego nie dawał. Jeśli chcesz poprawiać bez mocy -to zawieszenie i dobre opony ,a jak czujesz braki to hamulce STI. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) zalej 5w30, zrób 1000-2000 km a później w zależności czy to ma śmigać miasto czy trasy 5W30 albo 5W40. Kolektor nie zaszkodzi,nie będzie auto bardziej "bulgotało" możesz założyć rozpórki kielichów, zalożyć kpl tłumik o większym przekroju, w subaru jest wiele możliwości, wybór należy do Ciebie, podałem proste przykłady na początek Edytowane 21 Lutego 2016 przez AlexClyde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu24 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Gdzies na forum raz widzialem ze rozporka za wiele nie daje i lepiej jednak wymienic zawias.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 najlepiej to komplecik i zawias i rozpórki, chociaż z tyłu zabawy bo półke trzeba wyrzucić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 chociaż z tyłu zabawy bo półke trzeba wyrzucić... a ja akurat mam wersję wagon wydawało mi się że przechodzenie między lepkościami oleju nie jest takie łatwe a tu wylać wlać?? a to znalazłem o kolektorze prawda? Zalety to: - Wyraźnie (!) szybsze wstawanie sprężarki (spool up) - Szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu (mniejszy turbo lag) - Znacznie lepsze warunki pracy silnika w szczególności cylindrów 2 i 4 (mniejszy backpressure -> lepszy volumetric efficiency i niższa temperatura) co pozwala wystroić silnik na większą moc maksymalną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi? Po wymianie kolektora , jest konieczny remap !!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Czyli taka wymiana kolektora powoduje takie zmiany ze komputer sobie z tym moze nieporadzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raivex Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Komputer sobie poradzi ponieważ sam będzie korygował mapę jednakże nie da efektu mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam! 20.02.2016 nabyłem Imprezę WRX 2007 rok. Poprzedni właściciel miał to auto od 8 lat nie upalała natomiast stosował olej Castrol 10w60. Też nie mam zamiaru używać auta wyczynowo. Czy ten olej czasem nie powinien być o parametrach 5w40(sugestia elmo )?? Jeśli tak to czy mogę przy wymianie taki zastowować? (jaką markę polecacie) Czy przejście na ten inny olej wiąże się z jakąś procedurą? przykładowo jakiś olej na 1000 czy 2000 km żeby przeczyścić silnik a następnie dopiero ten właściwy? I pytania z innej beczki: Czy mogę zastosować kolektor równoodległościowy i co on mi da? czy nie zaszkodzi? Co ewentualnie mogę zrobić żeby poprawić "fabrykę" jako że mam w 100% oryginalny egzemplarz.(nie chodzi mi o podnoszenie mocy)? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Michał Millers. Jeżdżę, wymieniam i jestem zadowolony. Jeśli chcesz zmienieć olej, to wystarczy zrobić "płukankę". Specjalne preparaty ma do tego celu np. Millers. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Co ewentualnie mogę zrobić żeby poprawić "fabrykę" jako że mam w 100% oryginalny egzemplarz.(nie chodzi mi o podnoszenie mocy)? Remap zrób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 chociaż z tyłu zabawy bo półke trzeba wyrzucić... a ja akurat mam wersję wagon wydawało mi się że przechodzenie między lepkościami oleju nie jest takie łatwe a tu wylać wlać?? a to znalazłem o kolektorze prawda? Zalety to: - Wyraźnie (!) szybsze wstawanie sprężarki (spool up) - Szybsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu (mniejszy turbo lag) - Znacznie lepsze warunki pracy silnika w szczególności cylindrów 2 i 4 (mniejszy backpressure -> lepszy volumetric efficiency i niższa temperatura) co pozwala wystroić silnik na większą moc maksymalną. Myślę że to dotyczy kolektora w komplecie z turbiną twin scroll. No i jeszcze misa olejowa do wymiany i downpipe..... a po tym autko jeździ jak Honda a nie Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Co do płukanki to polecam bg 109. To co wyszło po jakimś castrolu z mojego to jakaś czarna wydzielina była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 w mojej miejscowości nie mogłem kupić żadnego z proponowanych olei w pracy zamieszanie i nie mam kiedy podskoczyć do Wrocławia, musiałem zamówić motul 300v bedzie zalany dziś no i tak jak radziliście płukanka chyba też motula o milersie mogłem w ogóle zapomnieć nikt nie sprowadza (czułem się jakbym na jakiejś Ukrainie był w sklepie motoryzacyjnym) a eneos sustina to zapytali mnie co to jest w ogóle na tą chwile wszystko będzie ładny dzień to porobię foty i otworzę temat w nasze subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Wchodzisz na stronę Millersa, szukasz sprzedawcy, zamawiasz i masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Wchodzisz na stronę Millersa, szukasz sprzedawcy, zamawiasz i masz. a ja wolę jednak podjechać do kolegi co ma sklep z częściami i wziąć od niego w takiej cenie jak on kupuje np w intercars (bez marży sprzedawcy detalicznego) Edytowane 24 Lutego 2016 przez cosworth1984 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Lej dobrą oliwę i wymieniaj co 7k km. Wtedy będzię OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Już zalany Motul 300V 5w40 a przed tym płukanka motula....... nie obyło się bez problemów od wyjechania z salonu nikt nie odkręcał płyty pod silnikiem no i zapieczone 2 śruby się urwały trzeba było rozwiercać i gwintować. jakie założyć tarcze hamulcowe na przód (oczywiście 293)???? ............ bo lekko pulsują przy hamowaniu i czy przewody w stalowym oplocie wyostrzą reakcję na naciśniecie hamulca?? bo wrażenie jest jakby na początku nie chciał hamować(siły hamowania są odpowiednie) Edytowane 24 Lutego 2016 przez cosworth1984 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 nie obyło się bez problemów od wyjechania z salonu nikt nie odkręcał płyty pod silnikiem To jak wymieniano olej i filtr ? jakie założyć tarcze hamulcowe na przód (oczywiście 293)???? ............ bo lekko pulsują przy hamowaniu Zacznij od gładkich Brembo. Do tego dobry klocek - ja polecam CL RC5+, choć ma on swoje "wady" bo wrażenie jest jakby na początku nie chciał hamować(siły hamowania są odpowiednie) Wymień płyn hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 To jak wymieniano olej i filtr ? a bo ja wiem mechanik tłumaczył mi że gdzieś jest tam dostęp ręką żeby odkręcić filtr. a że tym razem porządna wymiana z odsysaniem z nierówności miski poniżej korka spustu oleju to się napracował A i jeszcze jeden banał dla niektórych....Żarówkę pozycyjną się wykręca czy wyciąga z lampy. Żebym nie urwał czegoś Pozycyjne zrobiłem.............. teraz pytanie Jak się dostać do żarówek przeciwmgłowych?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Ja bym nalał Motula 5w40 albo 15W50. 10w60 jak sie nie upala to chyba przesada, a 10w60 produkcji Castrola to dziadostwo. Jak bys chciał 10w60 jednak, to najlepiej Millersa CFS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się