Skocz do zawartości

Zmiana silnika z EJ25 na EJ20


WojtekG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
w pierwszej kolejności chciałbym się przywitać :) i od razu przechodzę do rzeczy. Jestem posiadaczem Legacy gen 3 z silnikiem 2,5 wolnyssak ze skrzynią automatyczną. Jednak po serwisie okazało się że silnik zaczyna dogorywać (piston slap, branie oleju, kopcenie) i trzeba szykować się na jego odejście. Niestety nie udało się mi do tej pory znaleźć silnika 2,5 na podmiankę zamiast tego zastanawiałem się nad zmianą na EJ20. Dwulitrówkę mam w swojej Imprezce i nie mam, po za brakiem mocy, na co narzekać.

 

Dlatego moje pytanie czy zmiana z EJ25 na EJ20 w przypadku tego Gacka to dużo ingerencji oraz czy osprzęt będzie pasował do "nowego" silnika.

Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek dokonywał podobnego zabiegu?

Może ktoś z was posiadałby silnik 2,5 lub sam jego dół.
 

Dodam że Legacy jest z 99 roku.
 

Edytowane przez WojtekG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. że w 1999 był jeszcze DOHC?

Z rocznika wynikało by ,że to EJ25D ,a wiec DOHC ale on miał 165koni.

 

Najlepiej wrzuć kod silnika z tabliczni znamionowej.

 

 

 

stary 2,5 DOHC ma 150KM.

Wg internetów:

 

DOHC (1996) - SAE - 155 hp (116 kW) @ 5600 rpm

140 ft·lbf (190 N·m) at 2800 rpm

DOHC (1997–1999) - SAE - 165 hp (123 kW) @ 5600 rpm

162 ft·lbf (220 N·m) at 4000 rpm

 

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioskując po tym co pisał BartZ mogą być problemy przy ewentualnej zamianie?

Napisałem, że zamiana jest bezproblemowa.

To są właściwie te same silniki.

SOHC to w skrócie OHC czyli bliźniacza konstrukcja do 2,0 OHC. Wyjmujesz jeden, wkładasz drugi i już.

O ile dobrze pamiętam, nawet komputera nie trzeba wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi mówić o realnej wartości takiego silnika, bo trudno mi to oceniać. Liczyłem że uda się nabyć sprawny egzemplarz za jakieś 1000-1500 PLN jednak na razie wszystko co trafiałem to 2300 i w górę. Jedynie co zauważyłem to słaba dostępność. Dlatego zacząłem rozważać zamianę na 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalaciłem 2400 za ej 25 sohc mial byc idealny,po odpaleniu okazalo sie że trzeba robic upg bo oliwka radosnie ucieka:-(. Dzwonilem do sprzedajacego wyslalem foto jak wyglada jego idealny silnik po kilkunastu minutach pracy. Ustalilismy ze zwroci czesc kosztow naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

 

Czyli wnioskując po tym co pisał BartZ mogą być problemy przy ewentualnej zamianie?

Napisałem, że zamiana jest bezproblemowa.

To są właściwie te same silniki.

SOHC to w skrócie OHC czyli bliźniacza konstrukcja do 2,0 OHC. Wyjmujesz jeden, wkładasz drugi i już.

O ile dobrze pamiętam, nawet komputera nie trzeba wymieniać.

 

 

Przy zmianie z 2.5 (ej251) na 2.0 (ej201) na 100 % nie trzeba zmieniać komputera ECU ? Komp z mapą 2.5 nie zrobi krzywdy silnikowi 2.0 ?

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...