WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Witam,w pierwszej kolejności chciałbym się przywitać i od razu przechodzę do rzeczy. Jestem posiadaczem Legacy gen 3 z silnikiem 2,5 wolnyssak ze skrzynią automatyczną. Jednak po serwisie okazało się że silnik zaczyna dogorywać (piston slap, branie oleju, kopcenie) i trzeba szykować się na jego odejście. Niestety nie udało się mi do tej pory znaleźć silnika 2,5 na podmiankę zamiast tego zastanawiałem się nad zmianą na EJ20. Dwulitrówkę mam w swojej Imprezce i nie mam, po za brakiem mocy, na co narzekać. Dlatego moje pytanie czy zmiana z EJ25 na EJ20 w przypadku tego Gacka to dużo ingerencji oraz czy osprzęt będzie pasował do "nowego" silnika. Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek dokonywał podobnego zabiegu? Może ktoś z was posiadałby silnik 2,5 lub sam jego dół. Dodam że Legacy jest z 99 roku. Edytowane 5 Lutego 2016 przez WojtekG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czyli szukasz 2.5 DOHC (starego typu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Tak właśnie. EJ25 moc 156KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 No właśnie jak to jest? Gen. III używała 2,5 OHC, ale niby dopiero od 2000 roku. Tzn. że w 1999 był jeszcze DOHC? 156KM to OHC, stary 2,5 DOHC ma 150KM. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) hmm BartZ masz racje mój błąd.Dzięki za czujność Edytowane 5 Lutego 2016 przez WojtekG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czyli masz 156KM OHC? Jeśli tak, to zamiana na 2.0 OHC 125KM jest bezproblemowa. P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Tzn. że w 1999 był jeszcze DOHC? Z rocznika wynikało by ,że to EJ25D ,a wiec DOHC ale on miał 165koni. Najlepiej wrzuć kod silnika z tabliczni znamionowej. stary 2,5 DOHC ma 150KM. Wg internetów: DOHC (1996) - SAE - 155 hp (116 kW) @ 5600 rpm 140 ft·lbf (190 N·m) at 2800 rpm DOHC (1997–1999) - SAE - 165 hp (123 kW) @ 5600 rpm 162 ft·lbf (220 N·m) at 4000 rpm Legacy/Outback 96~99 Edytowane 5 Lutego 2016 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Jumpman, trust me Miałem ten motor w OBK I 165KM jest w gen. IV legacy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 cytując tabliczkę znamionową: "EJ251NXAVB" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 No to masz już nowszy EJ251 SOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czyli wnioskując po tym co pisał BartZ mogą być problemy przy ewentualnej zamianie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czyli wnioskując po tym co pisał BartZ mogą być problemy przy ewentualnej zamianie? Napisałem, że zamiana jest bezproblemowa. To są właściwie te same silniki. SOHC to w skrócie OHC czyli bliźniacza konstrukcja do 2,0 OHC. Wyjmujesz jeden, wkładasz drugi i już. O ile dobrze pamiętam, nawet komputera nie trzeba wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Dzięki jeszcze raz. Teraz misja zdobyć silnik. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Hm... Tak ciężko o 2,5 SOHC? Bo szczerze mówiąc mnie chodziło po głowie wrzucenie do mojej imprezy 2.5 zamiast 2.0 (125), które mam teraz. Widzę jednak,że nie będzie łatwo o 2.5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Na razie nie namierzyłem żadnego wartego uwagi egzemplarza, dodatkowo to co namierzyłem trudno nazwać cenową okazją . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Właśnie, co to znaczy cenowa okazja? Ile realnie może być wart taki silnik? N No i do jakiego przebiegu warto się interesować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekG Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Trudno mi mówić o realnej wartości takiego silnika, bo trudno mi to oceniać. Liczyłem że uda się nabyć sprawny egzemplarz za jakieś 1000-1500 PLN jednak na razie wszystko co trafiałem to 2300 i w górę. Jedynie co zauważyłem to słaba dostępność. Dlatego zacząłem rozważać zamianę na 2,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Zalaciłem 2400 za ej 25 sohc mial byc idealny,po odpaleniu okazalo sie że trzeba robic upg bo oliwka radosnie ucieka:-(. Dzwonilem do sprzedajacego wyslalem foto jak wyglada jego idealny silnik po kilkunastu minutach pracy. Ustalilismy ze zwroci czesc kosztow naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Czyli wnioskując po tym co pisał BartZ mogą być problemy przy ewentualnej zamianie? Napisałem, że zamiana jest bezproblemowa. To są właściwie te same silniki. SOHC to w skrócie OHC czyli bliźniacza konstrukcja do 2,0 OHC. Wyjmujesz jeden, wkładasz drugi i już. O ile dobrze pamiętam, nawet komputera nie trzeba wymieniać. Przy zmianie z 2.5 (ej251) na 2.0 (ej201) na 100 % nie trzeba zmieniać komputera ECU ? Komp z mapą 2.5 nie zrobi krzywdy silnikowi 2.0 ? Edytowane 14 Stycznia 2017 przez ziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Najwyżej będzie go przylewał. Silnik ej25 + komp ej 20 jazda emerycka dawał radę mocniejsze dociśnięcie gazu i od razu check że mieszanka za uboga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się