Skocz do zawartości

Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???


marcin76w

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie glośne stukanie w silniku, i okropne bicie po wciśnięciu sprzęgła. Na początek luz osiowy wału. Po rozebraniu blok się rozleciał, pęknięty. Wiec do wymiany wał, blok, panewki, turbo do wyrzucenia, wtryski z automatu poszły do regeneracji, a w jakim były stanie, nie wiem

 

 

 

 
Rocznik 2008, padł wał, później turbo, wtryski i w związku z tym DPF.

 

 

 

Panowie,

ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach.

Z tego co wiem pojawił się dopiero w 2010 roku i tylko w Legacy/Outback.

Chyba, że ja o czymś nie wiem... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach.

Błąd,w Forkach SBD 6MT jest od samego początku produkcji. ;) 

Legacy/Outback dostały 6mt znacznie później niż Forek,bardzo możliwe,że dopiero w tych rocznikach co wymieniłeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rocznie latam około 12-20 tyś, zależy od czasu, dojeżdżam do pracy, zakupy wizyty rodzinne

i od czasu do czasu nad morze lub jakaś wycieczka za miedzę

To nie myśl o dieslu

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście.

Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje.

 

Jak na razie 132 tysiące, silnik cały czas ten sam i nie narzekam. Dwa razy rozruszanie łopatek turbiny, dwa razy wymiana rury od intercoolera (w zasadzie trzy, ale trzeci bo druga była wadliwa i spadała cały czas).

Na przekór malkontentom jeżdżę nawet na oryginalnym sprzęgle, choć chodzi ciężko, ale ten typ tak ma.

Jeśli chodzi o padanie silnika, to pewnie jak by padł, to bym dołączył do tych co narzekają, ale na razie nie mam powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście. Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje.
 

 

nie wiem czy tak było w wszystkich Subaru Diesel z tego okresu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście. Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje.
 

 

nie wiem czy tak było w wszystkich Subaru Diesel z tego okresu

 

W Legacy/Outback tak - w tych starszych nadwoziach (2009, bo 2008 wszystkie). W Forku i Imprezie już chyba wsoczył ten z DPF-em zamkniętym. Tak mi się wydaje. Mój biedak spełnia w związku z tym tylko norme Euro 4, ale jakoś mi nie jest przykro z tego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach.

Błąd,w Forkach SBD 6MT jest od samego początku produkcji. ;)

Legacy/Outback dostały 6mt znacznie później niż Forek,bardzo możliwe,że dopiero w tych rocznikach co wymieniłeś. 

 

 

Właśnie przejrzałem specyfikacje 2008-2014 i zwracam honor, mój błąd.

Nie wiem czemu myślałem, że forki jeździły z 5MT. :unsure:

Czyli znam już trzy przypadki padniętych SBD z 6MT ale ciągle w silnikach sprzed 2010 roku.

Edytowane przez ESP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie dowiemy się póki co ile MY 2008 jest w stanie przejechać, bo właśnie otrzymałem informację, że znajomy OBK o największym znanym mi przebiegu (417 kkm) właśnie dokonał żywota. Dostał w tyłek na autostradzie i zakwalifikowano to jako szkodę całkowitą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie dowiemy się póki co ile MY 2008 jest w stanie przejechać, bo właśnie otrzymałem informację, że znajomy OBK o największym znanym mi przebiegu (417 kkm) właśnie dokonał żywota. Dostał w tyłek na autostradzie i zakwalifikowano to jako szkodę całkowitą.

 

Szkoda.Piękny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwników SBD tyle samo zo zwolenników, każdy obecny diesel est narażony na szereg usterek prędzej czy później i jestem tego świadomy tylko ze akurat "usterka" w SBD kasuje praktycznie cały silnik i to właśnie o to chodzi że nie jest to usterka tylko cholernie kosztowna naprawa.

Mam wielką zagwostkę, czy kupic OBK właśnie z otfartym filtrem czy może Forka, czy może dac na luz bo taka awaria to gwóźdź to trumny znaczy portfela, jednak frajda z jazdy Subaru jest bardzo kusząca i nie wiem czy się oprę :);)


 

 

Z dieslem nie jest tak źle jak niektórzy będą Ci sugerować na tym Forum,choć i tu jest wątek w którym użytkownicy chwalą sobie diesla by subaru. http://www.forum.sub...enia/?p=2157113 Kiedy planujesz zakup?

 

Dziękuję za link do pozytywnego tematu, znowu nabrałem ochoty na SBD :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jednak frajda z jazdy Subaru jest bardzo kusząca i nie wiem czy się oprę

 

Jeśli naprawdę chcesz mieć frajdę z jazdy Subaru, robisz nieduże przebiegi i jeździsz po mieście, to poszukaj może Imprezy WRX Hawk'a albo Forestera XT z tego samego okresu. Będziesz miał prawdziwe Subaru, bez ramek w drzwiach, a jak koniecznie chcesz, żeby było oszczędne, to w ostateczności możesz je zagazować.  :ph34r:

 

Ja bym poszedł w tę stronę. :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując SBD to świetne auto tylko/ale... wypadałoby wymieniać olej co 7,5tyś, a najlepiej w ASO, bo wtedy można liczyć na ew. partycypację w kosztach naprawy ukręconego wału. Poza tym wszystkie przeglądy w ASO, bo... jak wyżej. Co z pewnością będzie korzystne finansowo w conajmniej 6 letnim aucie.

A co do okrzyczanych awarii to są jedynie opinie tych co widzą SBD na ulicy... bądź przeglądają ogłoszenia i widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji(to moja opinia).

Zainteresowanemu proponuję porównać ceny SBD i SB benzyna + koszty paliwa oraz przeglądów(dot. diesel) i wówczas podjąć decyzję. W dieselu proponuję wkalkulować procentowe ryzyko POWAŻNEJ awarii, co powinno ułatwić podjęcie decyzji

Edytowane przez Szklany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji

 

Czy możesz podać jakieś konkretne dane, bo jeśli wyrażasz jakąś opinię, to zakładam, że o rzeczach i sprawach, o których masz pojęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sjak

"Pojęcie" nie ma tutaj nic do rzeczy.

Wystarczy mieć opanowane podstawy czytania i poświęcić trochę czasu na przegląd ogłoszeń.

Myślę, że @Szklany to napisał z przymrużeniem oka. ;)

Dokładnie tak było Edytowane przez Szklany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując SBD to świetne auto tylko/ale... wypadałoby wymieniać olej co 7,5tyś, a najlepiej w ASO, bo wtedy można liczyć na ew. partycypację w kosztach naprawy ukręconego wału. Poza tym wszystkie przeglądy w ASO, bo... jak wyżej. Co z pewnością będzie korzystne finansowo w conajmniej 6 letnim aucie.

A co do okrzyczanych awarii to są jedynie opinie tych co widzą SBD na ulicy... bądź przeglądają ogłoszenia i widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji(to moja opinia).

Zainteresowanemu proponuję porównać ceny SBD i SB benzyna + koszty paliwa oraz przeglądów(dot. diesel) i wówczas podjąć decyzję. W dieselu proponuję wkalkulować procentowe ryzyko POWAŻNEJ awarii, co powinno ułatwić podjęcie decyzji

 

Zapomniałeś tylko dodać, że w porównaniu do 2.0NA i 2.5NA diesel wprost kipi dynamiką :mrgreen: I jest to opinia nie tylko moja ale np. znajomego, który na co dzień jeździ outbackiem 2.5 MY05.

 

A było nie było, nieprzeciętna dynamika to główny powód dla którego kupuje się subaru :biglol:

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A było nie było, nieprzeciętna dynamika to główny powód dla którego kupuje się subaru
 

 

bez przesady przecież większość aut Subaru takową nie może się poszczycić, gdyż zdecydowana większość to własnie 2.0 czy 2.5 NA

 

to jest jakiś mit, że nieprzeciętna dynamika to wyróżnik Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady przecież większość aut Subaru takową nie może się poszczycić, gdyż zdecydowana większość to własnie 2.0 czy 2.5 NA

to jest jakiś mit, że nieprzeciętna dynamika to wyróżnik Subaru

Poniekąd się zgadzam. Ale w powszechnym przekonaniu subaru jest szybkie i pewnie sporo osób zaczyna interesować się nim z tego powodu. A że to nie silniki lecz 'reszta samochodu' czynią je (relatywnie) szybkim to już inna sprawa...

 

Z trzeciej strony: jednak SBD jest szybsze niż H4 NA i już ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z trzeciej strony: jednak SBD jest szybsze niż H4 NA i już
 

 

bez wątpienia SBD wyróżnia się "in plus" na tle "głównych jednostek" choć czy jest szybsze to nie wiem 

 

jest przyjemniejsze do "codziennej" jazdy za sprawą dużego dostępnego dość nisko momentu obrotowego, ale czy szybsze 

 

moc w stosunku do 2.0 NA ma taką samą, przyśpieszenie 0-100 niewiele lepsze a masa na przedniej osi większa do opanowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...