Skocz do zawartości

Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???


marcin76w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

 

Już od dawna choruje na subaru, bardzo chcę by posiadaczem tego auta i teraz już jestem przygotowany na to finansowo :-) rzecz jasna nie na nowy :-(

Oglądam od dłuższego czasu ogłoszenia z rocznika 2008 - 2009, dodam że chciałem diesla boxer, tylko że jak czytałem i potwierdzają to też oferty uszkodzonych aut pęka wał korbowy.

Jak ustrzec sie tej awarii  ??? bo jak walnie to koszty są bajeczne a ucułałem na auto a głupio kupic i żeby stało jak się rozsypie.

Jak utrzec sie tej awarii ? czy niema na to sposobu ?

 

pozdrawiam wszystkich

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o dieslu subaru to upewnij się przed zakupem że egzemplarz który chcesz kupić ma pełną historię serwisową w ASO, co 

ma skutkować przy wspomnianej awarii pomocą ze strony SIP i ASO /taka niepisana zasada - tylko jeśli auto było regularnie serwisowane w ASO!/

Zorientuj się w ASO czy jak kupisz taką sztukę to to obejmie nowego /czyli Ciebie/ właściciela.

Ja tak robiłem - serwisowałem do końca w ASO (miałem Legacy sbd 2008). Czy można się ustrzec? nie wiem - tu chyba ważna historia danego auta - nie wiem czy znaczenie będzie miało to że będziesz częściej zmieniał olej /np co 7500km zamiast co 15000/; trzeba pilnować stanu wtryskiwaczy, dolewać dodatek w tym pomagający lub przeczyścić chemią w ASO i przy każdym przeglądzie wymienić filtr paliwa. Ale i tak nie ma gwarancji, co nie znaczy że musi się to zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak ustrzec sie tej awarii

kupic auto po takiej awarii z wymienionym wałem. Niestety wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie przez SIP. Jezeli w przypadku awarii sbd dostaniesz od sip nowy wał to i tak musisz go wymienic w ASO i liczyc sie z kosztami. Pewnie przy okazji bedziesz musiał zregenerowac wtryski, turbo, powymieniac to i owo i robi sie spora kwota. Kup benzyne i w ostatecznosci załóż LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

lubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą

 

Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą

 

Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. ;)

czyli te są nie wystarczające ? to jest aż tak źle z SDB ? każdy w każdym momencie może uledz awarii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No rada dobra, i rozumowanie też logiczne, tylko że jak ktoś już wymieni w wpompuje sporo kasy to raczej nie sprzedaje :-(

wejdz do dzału sprzedam:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/14-pojazdy/

i zobacz ile tam tego jest/było. Uzytkownicy po "awarii" chca sie pozbyc tego sprzetu. Pomimo niskich cen amatorów nie ma zbyt wielu , a sbd zdobywa miano auta które ciężko sprzedac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dieslem nie jest tak źle jak niektórzy będą Ci sugerować na tym Forum,choć i tu jest wątek w którym użytkownicy chwalą sobie diesla by subaru.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76514-subaru-dieselpozytywne-doświadczenia/?p=2157113

 

Kiedy planujesz zakup?

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów masa ludzi, którzy SDB widzieli najwyżej na ulicy a się wypowiadają... :wacko:

Ja kupowałem świadomy ryzyka. Wybrałem wersję z 6MT bo tak poleciły mi dwie osoby, znające się na tym.

Teraz mam auto prawie 5 lat i ponad 101kkm na liczniku (z czego połowa w trasie, reszta to miasto).

 

Czyli według speców z forum silnik/sprzęgło/DPF powinienem mieć już po wymianie a to nawet kontrolką nie chce mi się "odwdzięczyć". :yahoo:

 

Dlatego nauczony swoim przykładem mogę poradzić: bierz SBD ale tylko taki, gdzie nowy soft był wgrany zaraz po zakupie lub już był kupiony z nowym softem.

Do tego 6MT bo łatwiej się rusza a i sprzęgło/dwumasa/wał wytrzymują podobno dłużej.

Olej tylko dobry (żaden castrol) i wymiana częściej niż zaleca instrukcja (ja wymieniam co 7,5kkm).

Jadąc unikać obrotów poniżej 1,5krpm (za wyjątkiem ruszania).

Do tego kupić auto tylko serwisowane w ASO i samemu też tam serwisować bo w razie czego można liczyć na pomocną dłoń SIP. 

(przy wymianie silnika jak będziesz miał pecha to paręnaście tyś pln zostanie jednak w kieszeni).

 

A po zakupie cieszyć się jazdą i omijać wątki o SBD bo "znafcy" potrafią przyprawić o wiele siwych włosów.

Na forum znam tylko dwie osoby z padniętym SBD - w obu przypadkach to wersje z początku produkcji z 5MT i starym softem.

Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? :rolleyes:

Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... :biglol:

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilnowac przegladow i duzo jezdzic...

Dużo jeździć a planujący zakup wspomina coś o 12-20 tys. km rocznie, do tego raczej na krótkich odcinkach a nie głównie w trasach.

 

Mój SBD "padał" właśnie w trasach a ASO było wobec usterki bezradne i wcale nie chodziło o pekajacy wał.

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byles z ta usterka w SIP KRK?
 

 

2014 rok chyba sierpień nawet Ciebie widziałem wpadłeś przejazdem i z kimś rozmawiałeś, zgłaszałem, że silnik szarpie dowiedziałem się, że diesel tak ma

potem korzystałem już tylko z ASO Wojnicz i to oni w jakiś sposób musieli się kontaktować z SIP, bo jeden DPF wymieniono mi w ramach gestu ale to nie rozwiązało problemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jakieś dobre i konkretne wiadomosc, a nie tylko narzekania i doradzanie żeby nie kupować, to nie rada, pytanie brzmiało jak się ustrzec awarii co oznacza że chcem kupić tylko nie chcem byli grubej kasy za naprawy.

Tylko jak zdiagnozować czy w aucie jest wgrany nowy soft ? I po czym poznać czy jest 6MT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? :rolleyes:

Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... :biglol:

Ja kupiłem SBD 6MT w którym przy 83kkm wymieniony był silnik na gwarancji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...