Skocz do zawartości

Impreza GC4 z Sułkowic


Marek Sowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich maniaków Subaru,
 

Pierwszego września rozpocząłem moją przygodę z Subaru Impreza GC4 z 2001 roku. W związku z tym pragnę się z wami przywitać oraz proszę zatem o opinie, uwagi i dobre rady dla nowicjusza=]

Szukałem mojej wymarzonej Imprezy 3 miesiące. Szukałem dwulitrowej. Szukałem z turbo. Szukałem niezagazowanej. Szukałem "niezarudziałej". Szukałem niebieskiej. Zeszedłem na ziemie po obejrzeniu kilku modeli i zacząłem racjonalnie myśleć, moje fundusze ocuciły mnie z marzeń. 

Zakupiłem w końcu czerwono-wiśniową piękność z silniczkiem 1.6=] Auto sprowadzone z Holandi, na allegro stało jeden dzień, podjechałem zobaczyłem, że nie ma ani śladu rdzy (progi, nadkola, kielichy, bagażnik, podłużnice, belki bez rudej). Reszta też w porządku. Silnik suchy, pali niestety po trzech obróceniach ale reszta tzn. zawieszenie ,hamulce, elektryka, opony, środek, napędy są OK. 

Nie zastanawiałem się długo. Wersja jest z el. szybami i lusterkami, bez wspomagania, abs i klimatyzacji. Samochód był potwornie ubrudzony, piach w środku, czarny brud wszędzie i śmierdziało. W pierwszy dzień po zakupie kupiłem środki czyszczące tapicerki, weluru i silnika i dwa dni go myłem=] Dzisiaj polerka. Myślę, że warto - zobaczcie sami na zdjęciach.  

Samochód jest prawie oryginalny, ma założony tylko akcesoryjny spojler, kwasowy układ wydechowy oraz twarde sprężyny i ma wciąż 20 cm prześwitu=]

 

W najbliższym czasie planuję oblać zakup i zakończyć proces rejestracji pojazdu w kraju. Potem zrobić rozrząd (auto ma przejechane 164tyś więc już dawno powinno być po wymianie i boje się troszkę jeździć) i wszystkie olelj i płyny + filtry. Na kolejne inwestycję będę musiał zaczekać (fundusze), może po zimie zacznę się bawić w dopieszczanie Subary=]

 

Jeżeli macie jakieś uwagi, porady lub informacje (na co zwrócić uwagę, na co patrzeć itp.) proszę pisać, dopiero chłonę wiedzę o samochodzie a jej nadmiar nie zaszkodzi=] 

 

Pozdrawiam,

Marek

 

 

 

 

 

 

post-23125-0-30485600-1441390431_thumb.jpg

post-23125-0-51334100-1441390489_thumb.jpg

post-23125-0-25095000-1441390551_thumb.jpg

post-23125-0-16579900-1441390607_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pali niestety po trzech obróceniach

Tak ma być.

 

 

bez wspomagania

Przecież widać pompę wspomagania, a poza tym nie ma subaru bez wspomagania :)

 

Wygląda dobrze, jeżeli jest tak jak piszesz to pojeździsz bezstresowo.

Zastanawiało mnie zawsze dlaczego w Holandii jest pełno silników 1.6, wie ktoś o co chodzi w ich przepisach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale 4WD ma?

 

Pytam serio, bo były wersje bez, a biorąc pod uwagę brak poduszek i ABS'u...

 

Ten kwasiak to przelot przez całe auto?

 

Ładna, felgi do zmiany i będzie całkiem miło :)

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia z GC z 2001r będziesz miał problemy z dogadaniem się ze sprzedawcą w sklepie np. jak będziesz kupował wycieraczki czy cokolwiek innego, z tego co mi gość w sklepie mówił to oni gc mają do chyba 2000 także mi wycieraczki dobrał na długość z buga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi,

Mój błąd, to wersja ze wspomaganiem. Tak ma napęd na cztery łapy. Wiem już przy ladzie mowie, że mam z 99 roku, wtedy szybciej idzie znaleźć części=] (póki co pytałem o rozrząd). Pomyśle na wiosnę nad jakimiś ładnymi felgami białymi z oponami nowymi=] Wydech kwasowy zaczyna się zaraz po środkowym, wspawana rurka wygięta i potem końcowy tłumik. W środku prawie nie słychać, co mnie cieszy a z zewnątrz z daleka już słychać silnik boksera=] Bardzo mnie to cieszy.

 

 

 

Marek Sowa powiedział pali niestety po trzech obróceniach Tak ma być.

 

To dziwne, bo już się martwiłem, że będą kłopoty, bo słabo pali. Myślałem, że akumulator siada albo rozrusznik. Ale zapala za każdym razem, nawet na ciepło musi zmielić z 3 razy.

 

Z moich przyszłych zmian, które bym chciał przeprowadzić (tzn. na wiosnę i później) to zakup ładnych felg, zamontowanie tarcz do tyłu i w środku coś pokombinować, fotele wstawić rasowe i kierownice bo ten welur wygląda jak w matizie niestety=[

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imprezka Już oblana, wczoraj trafiła się spontaniczna okazja=] Ale dziękuje dziękuje, kiedyś na jakimś zlocie=]

VIN: JF1GC4LJ3XG087615 

Macie może jakieś namiary na w miarę dobry a tani rozrząd? I czy zamawiać cały zestaw z pompą wody czy bez? I jaki najlepszy olej wlać?

Dziękuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Holandii podatek drogowy i ubezpieczenie od pojemności silnika jest liczony, czym większa to kwota ostro idzie w górę.

Co do rozrzadu to nad lewym reflektorem na pasie przednim masz czarnym mazakiem adnotację że był zmieniany przy przebiegu 61650.

 

Jeszcze z dodatków masz zderzak z wersji GT - supcio wygląda.

 

A tak to ładne auto :)

Edytowane przez MacGregor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie czym się różnią GC4 od GC8 i innych cyferek?

GC4 -> EJ16 , GC8 -> EJ20  cyferka po GC to wyróżnik pojemności, to jest zapisane w VIN-ie, a i jeszcze GC to sedan, a GF to kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrzadu to nad lewym reflektorem na pasie przednim masz czarnym mazakiem adnotację że był zmieniany przy przebiegu 61650.

 

No zgadza się, to by znaczyło, że już dawno po wymianie rozrządu =[

Póki co to wciąż jestem na etapie rejestracji pojazdu, więc Subaru stoi w garażu. W dwóch sklepach motoryzacyjnych powiedzieli mi około 800 PLN za kompletny rozrząd z pompą wody. Dużo zachodu jest z samodzielną wymianą rozrządu? Czy wizyta w zakładzie mechanicznym? Jakieś specyficzne narzędzia/klucze są potrzebne? 

Dziękuje za odpowiedzi

 

PS. Co zrobić by klapka od wlewu paliwa odskakiwała? jest tam jakaś sprężynka? U mnie nie ma żadnej i muszę kluczykiem "wantować" by dostać się do korka?

Edytowane przez Marek Sowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pytałem o samodzielną wymianę rozrządu, no i problem się pojawia żeby to dobrze ustawić, już chyba lepiej oddać komuś i mieć pewność, że będzie ok. Ładny ten Subarak, szkoda że tylko 1.6, ale w zimie i tak da dużo radości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ktoś wie czym się różnią GC4 od GC8 i innych cyferek?

GC4 -> EJ16 , GC8 -> EJ20  cyferka po GC to wyróżnik pojemności, to jest zapisane w VIN-ie, a i jeszcze GC to sedan, a GF to kombi.

 

 

Dzięki, to już wiem czemu mam gf4 a nie gc4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu w silnikach EJ16 jest id....cznie prosta, nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi. Problemem może być czasami odkręcenie śruby koła pasowego, ja dorobiłem sobie przyrządzik i radzę sobie. Napewno najwygodniej jest wyjąć chłodnicę wtedy jest szerokie pole do działania.

A i nie daj się naciągnąć na wielkie koszty części. Wszystkie rolki, pasek, napinacz, pompa wody, powinny kosztować 500-600zł, chyba że masz kolegę z zniżkami to wyjdzie jeszcze taniej.

 

 

PS. Co zrobić by klapka od wlewu paliwa odskakiwała? jest tam jakaś sprężynka? U mnie nie ma żadnej i muszę kluczykiem "wantować" by dostać się do korka?

Jak pociągasz za cięgno przy fotelu na podłodze to klapka nie odskakuje? może linka poluzowała się przy ryglu klapki? sprawdź. najlepiej niech ktoś ciagnie za cięgno przy fotelu a ty popatrz przy wlewie, powinien taki biały rygielek się przesuwać.

Edytowane przez MacGregor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to mam czasu dużo by dłubać a klucze się skombinuje. Mogę całe auto rozkręcić nawet tylko muszę mieć jakąś instrukcje=] Możesz podać namiary na rozrząd za 500-600pln?

Co do klapki wlewu to biały rygielek działa ale klapka nie sprężynuje po naciśnięciu=[

 

@Dziś udało mi się dokończyć proces rejestracji Subaru, mogę w końcu jeździć=]

Edytowane przez Marek Sowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz,

Znalazłem tabliczkę na desce rozdzielczej od strony kierowcy jak się drzwi otwiera:

A4PocB3.jpg

 

Ktoś to może rozszyfrować ?

Wg translatora to wykonany remont: 27-11-2012 przy 119tys km

kolejny planowany remont na listopad 2013 przy 140tys km 

i jakiś maj 2013?? 

Proszę o pomoc, pozdrawiam i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ktoś to może rozszyfrować ? Wg translatora to wykonany remont: 27-11-2012 przy 119tys km kolejny planowany remont na listopad 2013 przy 140tys km i jakiś maj 2013?? Proszę o pomoc, pozdrawiam i dziękuje

 

Trudno wróżyć z tych napisów na naklejce, podejrzewam wymianę oleju i wszelkich filtrów który nastąpił 27-11-2012, a następny przewidziany był na 11-2013 lub przy stanie 140tys.km.

APK to jest nazwa holenderskiego badania technicznego, które było przewidziane na maj-2013.

Także oderwij ją i do kosza, bo wszystko już było i sie nie wróci.

Od siebie radzę zmianę oleju co 10tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje.

Już oderwałem=] w sobotę będę wymieniał olej+filtr i rozrząd. A w niedalekiej przyszłości olej w skrzyni biegów i gumkę przy skrzyni od linki sprzęgła, bo przedziurawiona i chyba woda naleciała bo piszczy mi sprzęgło ;/ 

Edytowane przez Marek Sowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...