Skocz do zawartości

Legacy III - problem przy ruszaniu


dcd84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Może u Was znajdę odpowiedź...
Mam taki problem, że jak chcę szybko ruszyć to silnik muli i dopiero powyżej 1500 obr./min. zaczyna gwałtownie przyspieszać. Coś jakby trzymało w dolnym zakresie obrotów.
Operując bezpośrednio przy przepustnicy zauważyłem, że reaguje ona dopiero po krótkiej chwili.
Świece i przewody wymienione (NGK i Beru). Przepustnica wyczyszczona, TPS ustawiony na 0,55V. Zawory regulowane u mechanika.
Nadmienię, że dzieje się to zarówno na LPG jak i na PB.
Pomysłów brak. Cewka? Padający TPS?
Pzdr.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/                              tutaj się witamy

a czy kolor spalin jest normalny? czy na biegu jałowym samochód chodzi równo? czy stało się to nagle czy takiego kupiłeś ? spróbuj zresetować kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor spalin raczej w normie. W chłodniejsze dni po odpaleniu, zanim silnik się nagrzeje trochę mocniej kopci.

Kompa resetowałem wiele razy i niestety bez rezultatu.

Objaw pojawił się jakiś miesiąc temu. Próbowałem poradzić sobie z tą przypadłością sam, ale zabrakło mi już pomysłów.

Może mechanik źle wyregulował zawory? Przestawiony rozrząd?

Nie wyśwetlają się żadne błędy więc podpięcie pod kompa chyba i tak niewiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Może u Was znajdę odpowiedź...

Mam taki problem, że jak chcę szybko ruszyć to silnik muli i dopiero powyżej 1500 obr./min. zaczyna gwałtownie przyspieszać. Coś jakby trzymało w dolnym zakresie obrotów.

Operując bezpośrednio przy przepustnicy zauważyłem, że reaguje ona dopiero po krótkiej chwili.

Świece i przewody wymienione (NGK i Beru). Przepustnica wyczyszczona, TPS ustawiony na 0,55V. Zawory regulowane u mechanika.

Nadmienię, że dzieje się to zarówno na LPG jak i na PB.

Pomysłów brak. Cewka? Padający TPS?

Pzdr.

Paweł

TPS powinien byc ustawiony na 0,50V +- 0,05V. Jesli jest na 0,55V a miernik ma odchylke na - to napiecie bedzie za duze. Najpewniej ustawiac na 0,50V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, nawet troszkę gorzej - jedzie od 2000 obr. Szukam przyczyny odkąd mam ten samochód (1,5 roku). Zrobione zawory, świece platyny, kable z ASO, przepustnica wypolerowana na lustro, wyczyszczony EGR. Na LPG jest trochę gorzej niż na benzynie. Byłem niedawno w ASO gdzie jeździłem dość długo po placu z serwisantem, i w końcu stwierdził (na benzynie) że on tu nie widzi nieprawidłowości. A nawet po osłuchaniu silnika ocenił że jak na ten wiek pracuje zadziwiająco ładnie. Myślę, że nawet zidentyfikowałem do pewnego stopnia przyczynę - jest nią cofanie kąta wyprzedzenia zapłonu, nawet do -15 w pierwszym ułamku sekundy przy ruszaniu. Ale czemu cofa, tego nie wiem. Może lambda? Podobno w Subaru zdarza się że zużyta lambda powoduje gorszą jazdę, mimo że jeszcze nie jest tak zła żeby wywalić check. Wymieniłem pierwszą na nową, co prawda nie ori, ale Denso DOX-0307. Było bez zmian, wię cwróciłęm do ori. Więc może druga (pracuje w zakresie 0,2 - 0,45 - nie wiem czy to dobrze?).

To moje pierwsze Subaru i powoli się przekonuję że po prostu TTTM. Chociaż wczoraj wątpliwości pojawiły się znowu, gdy przejechałem się dziadkiem szwagra. Co prawda 2,2 i 150kg lżejszy, ale to w końcu antyk - a zbiera się wyraźnie lepiej niż mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sonda niema wpływu na działanie silnika . pierwsza sonda jeśli powoduje nierówną pracę silnika wystarczy odłączyć ją na kostce ale oczywiście tylko do testu i wtedy bd wiedział czy to ona zakłóca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie słyszałem dwie opinie, oczywiście sprzeczne. Teoretycznie druga nie ma wpływu na pracę silnika, ale czytałem o przypadkach - na tym forum i Nissana, że wymiana drugiej sondy poprawiła zachowanie. Nie wiem, nie znam się, mówię co czytałem :)

 

Odłączenie pierwszej sondy do testów nic nie zmieniło, ale nie próbowałem odłączyć drugiej. Wiele roboty z tym nie ma, nie zaszkodzi sprawdzić. Wtedy wywala check i podobno komputer przechodzi w tryb awaryjny, taki co to działa poprawnie - nie zważając na odczyty czujników, coś jakby default, ale też nie wykorzystuje pełnej mocy silnika.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sonda odpowiada za prawidłowy skład mieszanki druga odpowiada tylko za sprawdzenie stanu działania katalizatora więc jej odłączenie nic nie da wywali tylko kontrolkę. 

dcd84 jaki rok tego legacy?

spróbujcie podłączyć go do kompa nie musi wywalić kontrolki zwykły program podłączony przez kabel obd2 potrafi dostarczyć wiele danych z czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok produkcji wg VIN - 2000.
Wydaje mi się, że jest tylko jedna sonda - przed katalizatorem. Chyba, że nie potrafię zlokalizować tej drugiej.

 

 

EDIT:

Znalazłem sprawcę całego zamieszania. Okazał się nim czujnik spalania stukowego. Po jego odpięciu objawy mulenia przy ruszaniu ustąpiły (świeci się Check Engine - z wpiętym czujnikiem nie).

Co prawda na zimnym silniku potrafi mocno przygasnąć, ale wydaje mi się, że przy odpiętym stukowcu tak może być, bo nie ma wyprzedzenia zapłonu. Mam rację?

Jak zdobędę klucz dynamometryczny to spróbuję oczyścić czujnik i przykręcić go na nowo. Jak nie pomoże to zrobię dzielnik napięcia:

 

6gwgmo.jpg

wczoraj musialem cos takiego skomponowac na szybkosci bo mnie juz zaczelo to wkur...wymiana oleju, kalibracja gazu itp i ciagle CE, tylko przy okolo 2500obr znikalo
zamieszczam wiec "schemat" dla tych co mieli problem z ogarnieciem lub bedzie ich to dotyczyc w przyszlosci...na upartego to nawet mozna to zrobic bez lutowania, dobrze skrecic przewody z drutami opornikow, koncowki zacisnac, wszystko zaizolowac i do dziela, u mnie jak na razie dziala, koszt czesc z foto 0,60zl ;)
koncowki sa ustawione tak jak na stronie northusalia czyli nasuwka idzie do czujnika, wsuwka w strone kompa, wsuwke trosze pilnikiem trzeba bylo potraktowac bo zbyt szeroka byla, ja mam czujnik 1-przewodowy, mase podpialem pod kielich bo mi dosc dlugi ten zestaw wyszedl ;)
generalnie kilka minut roboty

W ostateczności wymienię na nowy.

Edytowane przez dcd84
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukowy po odkręceniu, przeczyszczeniu i ponownym przykręceniu dalej działał tak samo.

Zrobiłem dzielnik napięcia jak ze schematu powyżej, zrestartowałem komputer i teraz samochód odpycha się jak trzeba.

Na razie nie odtrąbiam sukcesu. Pojeżdżę i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej dcd84,

 

Trafilem na Twoj post I wyglada na to ze mam podobny problem, opisalem go w poscie z 4-go poazdziernika "Bardzo powolne ruszanie Legacy 165KM Automat" dodam ze jest to benzyna.

 

Czy mozesz zerknac na moj post I powiedzec czy miales podobne objawy?

 

Nigdy jesze nie "grzebalem" w moim aucie bo nie bylo potrzeby az do teraz. Bylbym wdzieczny jakbys mogl podeslac jakies fotki jak to wyglada w rzeczywistosci w silniku...nie mam pojecia gdzie szukac czujnika i jak modyfikacja powinna wygladac na zywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Bylem ostanio w serwisie i dowiedzialem sie ze Subaru zwolalo mechanikow w zwiazku z tym problemem. Wiedza o nim od jakiegos czasu i sie dopiera za to zabrali!!! To co wiem na goraco (nie mialem jeszcze okazji rozmawiac z mechanikiem ktory byl na tym szkoleniu) to najpierw chca wlewac jakas chemie do paliwa zeby przeczyscic uklad paliwowy i wtryskiwacze a jesli to nie pomoze to bedzie trzeba wymieniac wtryski na inne.

 

Ja jeszcze nie zrobilem dzielnika napiecia na czujniku stukowym :( ale jak pojechalem w trase to najpierw nalalem paliwa na Statoil (tego lepszego) a w drodze powrotniej na Shellu (V-Powera), dalem mu troche po gazie i jak na razie (okolo 1500 km przejechane) uspokooio sie i juz nie muli przy ruszaniu.

 

Jak bede cos wiecej wiedzial od mechanika to na pewno tutaj wrzuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...