dcd84 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Cześć. Może u Was znajdę odpowiedź...Mam taki problem, że jak chcę szybko ruszyć to silnik muli i dopiero powyżej 1500 obr./min. zaczyna gwałtownie przyspieszać. Coś jakby trzymało w dolnym zakresie obrotów.Operując bezpośrednio przy przepustnicy zauważyłem, że reaguje ona dopiero po krótkiej chwili.Świece i przewody wymienione (NGK i Beru). Przepustnica wyczyszczona, TPS ustawiony na 0,55V. Zawory regulowane u mechanika.Nadmienię, że dzieje się to zarówno na LPG jak i na PB.Pomysłów brak. Cewka? Padający TPS?Pzdr.Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-się-witamy-dział-dla-nowych-forumowiczów/ tutaj się witamy a czy kolor spalin jest normalny? czy na biegu jałowym samochód chodzi równo? czy stało się to nagle czy takiego kupiłeś ? spróbuj zresetować kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Kolor spalin raczej w normie. W chłodniejsze dni po odpaleniu, zanim silnik się nagrzeje trochę mocniej kopci. Kompa resetowałem wiele razy i niestety bez rezultatu. Objaw pojawił się jakiś miesiąc temu. Próbowałem poradzić sobie z tą przypadłością sam, ale zabrakło mi już pomysłów. Może mechanik źle wyregulował zawory? Przestawiony rozrząd? Nie wyśwetlają się żadne błędy więc podpięcie pod kompa chyba i tak niewiele pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PILOTZOLSZTYNA Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 u mnie to były jednak zawory regulowałem ok 25 tys. km temu i znowu troszkę na wolnych problem ale mechanik ze względu na gaz zalecił regulację co 30 tys. i tak trzeba bedzie zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 U mnie zawory były regulowane nie dalej jak miesiąc temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Cześć. Może u Was znajdę odpowiedź... Mam taki problem, że jak chcę szybko ruszyć to silnik muli i dopiero powyżej 1500 obr./min. zaczyna gwałtownie przyspieszać. Coś jakby trzymało w dolnym zakresie obrotów. Operując bezpośrednio przy przepustnicy zauważyłem, że reaguje ona dopiero po krótkiej chwili. Świece i przewody wymienione (NGK i Beru). Przepustnica wyczyszczona, TPS ustawiony na 0,55V. Zawory regulowane u mechanika. Nadmienię, że dzieje się to zarówno na LPG jak i na PB. Pomysłów brak. Cewka? Padający TPS? Pzdr. Paweł TPS powinien byc ustawiony na 0,50V +- 0,05V. Jesli jest na 0,55V a miernik ma odchylke na - to napiecie bedzie za duze. Najpewniej ustawiac na 0,50V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Już to przerabiałem. Brak efektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 U mnie jest to samo, nawet troszkę gorzej - jedzie od 2000 obr. Szukam przyczyny odkąd mam ten samochód (1,5 roku). Zrobione zawory, świece platyny, kable z ASO, przepustnica wypolerowana na lustro, wyczyszczony EGR. Na LPG jest trochę gorzej niż na benzynie. Byłem niedawno w ASO gdzie jeździłem dość długo po placu z serwisantem, i w końcu stwierdził (na benzynie) że on tu nie widzi nieprawidłowości. A nawet po osłuchaniu silnika ocenił że jak na ten wiek pracuje zadziwiająco ładnie. Myślę, że nawet zidentyfikowałem do pewnego stopnia przyczynę - jest nią cofanie kąta wyprzedzenia zapłonu, nawet do -15 w pierwszym ułamku sekundy przy ruszaniu. Ale czemu cofa, tego nie wiem. Może lambda? Podobno w Subaru zdarza się że zużyta lambda powoduje gorszą jazdę, mimo że jeszcze nie jest tak zła żeby wywalić check. Wymieniłem pierwszą na nową, co prawda nie ori, ale Denso DOX-0307. Było bez zmian, wię cwróciłęm do ori. Więc może druga (pracuje w zakresie 0,2 - 0,45 - nie wiem czy to dobrze?). To moje pierwsze Subaru i powoli się przekonuję że po prostu TTTM. Chociaż wczoraj wątpliwości pojawiły się znowu, gdy przejechałem się dziadkiem szwagra. Co prawda 2,2 i 150kg lżejszy, ale to w końcu antyk - a zbiera się wyraźnie lepiej niż mój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Jeżeli aż tak mocno cofa zapłon to może czujnik spalania stukowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Rzeczywiście, twierdził że wykrywa jakieś stuki (mało prawdopodobne na LPG). Odkręciłem go i owinąłem szmatą. Przestał wykrywać stuki, ale cofa nadal :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 druga sonda niema wpływu na działanie silnika . pierwsza sonda jeśli powoduje nierówną pracę silnika wystarczy odłączyć ją na kostce ale oczywiście tylko do testu i wtedy bd wiedział czy to ona zakłóca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) No właśnie słyszałem dwie opinie, oczywiście sprzeczne. Teoretycznie druga nie ma wpływu na pracę silnika, ale czytałem o przypadkach - na tym forum i Nissana, że wymiana drugiej sondy poprawiła zachowanie. Nie wiem, nie znam się, mówię co czytałem Odłączenie pierwszej sondy do testów nic nie zmieniło, ale nie próbowałem odłączyć drugiej. Wiele roboty z tym nie ma, nie zaszkodzi sprawdzić. Wtedy wywala check i podobno komputer przechodzi w tryb awaryjny, taki co to działa poprawnie - nie zważając na odczyty czujników, coś jakby default, ale też nie wykorzystuje pełnej mocy silnika. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez nrb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 pierwsza sonda odpowiada za prawidłowy skład mieszanki druga odpowiada tylko za sprawdzenie stanu działania katalizatora więc jej odłączenie nic nie da wywali tylko kontrolkę. dcd84 jaki rok tego legacy? spróbujcie podłączyć go do kompa nie musi wywalić kontrolki zwykły program podłączony przez kabel obd2 potrafi dostarczyć wiele danych z czujników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Rok produkcji wg VIN - 2000.Wydaje mi się, że jest tylko jedna sonda - przed katalizatorem. Chyba, że nie potrafię zlokalizować tej drugiej. EDIT: Znalazłem sprawcę całego zamieszania. Okazał się nim czujnik spalania stukowego. Po jego odpięciu objawy mulenia przy ruszaniu ustąpiły (świeci się Check Engine - z wpiętym czujnikiem nie). Co prawda na zimnym silniku potrafi mocno przygasnąć, ale wydaje mi się, że przy odpiętym stukowcu tak może być, bo nie ma wyprzedzenia zapłonu. Mam rację? Jak zdobędę klucz dynamometryczny to spróbuję oczyścić czujnik i przykręcić go na nowo. Jak nie pomoże to zrobię dzielnik napięcia: wczoraj musialem cos takiego skomponowac na szybkosci bo mnie juz zaczelo to wkur...wymiana oleju, kalibracja gazu itp i ciagle CE, tylko przy okolo 2500obr znikalozamieszczam wiec "schemat" dla tych co mieli problem z ogarnieciem lub bedzie ich to dotyczyc w przyszlosci...na upartego to nawet mozna to zrobic bez lutowania, dobrze skrecic przewody z drutami opornikow, koncowki zacisnac, wszystko zaizolowac i do dziela, u mnie jak na razie dziala, koszt czesc z foto 0,60zl koncowki sa ustawione tak jak na stronie northusalia czyli nasuwka idzie do czujnika, wsuwka w strone kompa, wsuwke trosze pilnikiem trzeba bylo potraktowac bo zbyt szeroka byla, ja mam czujnik 1-przewodowy, mase podpialem pod kielich bo mi dosc dlugi ten zestaw wyszedl generalnie kilka minut roboty W ostateczności wymienię na nowy. Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez dcd84 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Stukowy po odkręceniu, przeczyszczeniu i ponownym przykręceniu dalej działał tak samo. Zrobiłem dzielnik napięcia jak ze schematu powyżej, zrestartowałem komputer i teraz samochód odpycha się jak trzeba. Na razie nie odtrąbiam sukcesu. Pojeżdżę i zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Stukowy po odkręceniu, przeczyszczeniu i ponownym przykręceniu dalej działał tak samo. Gdybyś wtedy zresetował kompa,to efekt byłby podobny i bez "dzielnika napięcia". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Przecież pisałem wcześniej, że resetowałem, ale problem powracał i to niemalże natychmiast. Teraz póki co jest OK. Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Albo mnie umknęło albo nie napisałeś,że po oczyszczeniu stukowca nastąpił reset kompa. Nieistotne,problem usunięty i mam nadzieję że nie na chwilę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Mam nadzieję, bo taka niby pierdoła potrafi skutecznie odebrać radość z jazdy. Dam znać za tydzień czy druciarstwo działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacoduck Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 A ja miałem postawić na przewody. Beru nawet nowe (nie wszystkie) mają przebicia jak cholera, co najbardziej daje znać o sobie na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Od tygodnia mam spokój. Dzielnik jak widać działa. Mam tylko nadzieję, że prawdziwe stuki będzie jednak wykrywać... Tak pisali na NASIOC-u i tego będę się trzymał. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minior Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Hej dcd84, Trafilem na Twoj post I wyglada na to ze mam podobny problem, opisalem go w poscie z 4-go poazdziernika "Bardzo powolne ruszanie Legacy 165KM Automat" dodam ze jest to benzyna. Czy mozesz zerknac na moj post I powiedzec czy miales podobne objawy? Nigdy jesze nie "grzebalem" w moim aucie bo nie bylo potrzeby az do teraz. Bylbym wdzieczny jakbys mogl podeslac jakies fotki jak to wyglada w rzeczywistosci w silniku...nie mam pojecia gdzie szukac czujnika i jak modyfikacja powinna wygladac na zywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minior Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Witam, Bylem ostanio w serwisie i dowiedzialem sie ze Subaru zwolalo mechanikow w zwiazku z tym problemem. Wiedza o nim od jakiegos czasu i sie dopiera za to zabrali!!! To co wiem na goraco (nie mialem jeszcze okazji rozmawiac z mechanikiem ktory byl na tym szkoleniu) to najpierw chca wlewac jakas chemie do paliwa zeby przeczyscic uklad paliwowy i wtryskiwacze a jesli to nie pomoze to bedzie trzeba wymieniac wtryski na inne. Ja jeszcze nie zrobilem dzielnika napiecia na czujniku stukowym ale jak pojechalem w trase to najpierw nalalem paliwa na Statoil (tego lepszego) a w drodze powrotniej na Shellu (V-Powera), dalem mu troche po gazie i jak na razie (okolo 1500 km przejechane) uspokooio sie i juz nie muli przy ruszaniu. Jak bede cos wiecej wiedzial od mechanika to na pewno tutaj wrzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Napisz ku potomności co było u Ciebie przyczyną? Głowica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się